A lényeg hogy van EZ a mocim. Sport kipuff, sport légszűrő. Vannak hozzá alkatrészeim még. Tartaléknak vettem meg ezeket ha később kellene. (benzincsap, légszűrőház, stb...).
A lényeg hogy márciusban amint jobb idő lesz levizsgáztatom és friss műszakival 570.000 lesz az irányára. Ennyi km-el ilyen állapotban elég jó ár. Mondjuk a piac eldönti majd.
Sziasztok!
Az indexkapcsolónál szerintem jó lehet a preciziós kontakt tisztító és kenő spray. Recsegést okozó potmétereket(forgó,csúszó) kitűnően lehetett vele javítani, gondolom ennek sem árthat. Legutóbb Preventben láttam ilyet. Nem tudom ma élő márkában létezik- e. A lényeg, hogy nem csak tisztít, hanem ken is. Jellegzetes szaga van (nem oldószer) és tartósan a felületen marad. Ha már a szagoknál járok, a Motul5100 10w40-nek valami kozmetikumhoz hasonló illatát érzek, nem olajhoz hasonlót. Nektek is hasonló érzésetek van (aki használt már ilyet) vagy csak engem csaltak be a"füzesbe"?..!Most találkoztam először vele testközelből,nincs viszonyítási alapom.
Kicsit operatívebben gondoltam. Szóval kiakasztom a szívató bowdent, de utána nem tudom leszedni a kapcsolót. Ki kell csavaroznom a vezetékeket? Azért vagyok bizonytalan, mert eléggé nehezen lehet hozzáférni. Hogyan fogom tudni visszarakni?
Bocs, ha hülye kérdés. Sok mindent szereltem már az elmúlt évek alatt az MZ-nek köszönhetően. De indexkapcsolóval még nem volt dolgom...
Azért mindenképpen ki kellene próbálni a kontakt sprayt. Ez alaposan megtisztítja az érintkezőket az oxidrétegtől és ha véletlenül kenőanyag került rá attól is. Természetesen a gyújtás ne legyen rajta és nem kell sajnálni. Mehet bőségesen nem gond ha folyik, ugyanis gyorsan megszárad, nagyon illékony anyag.
Szia!
Sok kolléga átesett ezen a befújtam WD40-es módszeren, még én is. A gyakorlati tapasztalat azt mutatja,hogy ez a módszer ideg óráig talán még jó is,de nem végleges megoldás az indexnek. Egyik alkalommal valaki szépen leirta,hogy azt bizony szét kell szedni,és kitakaritani bezsirozni,és akkor jó lesz. Igy cselekedtem jómagam is. Mivel az ilyen szerelésekhez amatőr vagyok,igy minden egyes szerelési mozzanatot lefotóztam ezáltal már nem cseréltem fel az alkatrészek sorrendjét. Meg fogod látni mi az amit takaritani esetleg kenni kell. Rézpasztát használtam mivel az ilyen dolgokhoz ez az egyik legjobb. Sok sikert. Üdv!
Sziasztok!
Kiderült, hogy az indexrelém tökéletes. A kapcsoló az ami szarakodik.
Kicsavartam a kapcsolót tartó 2 csavart, és befújtam rendesen WD40-es. Mostmár van amikor jól működik, de nem tökéletes.
Szeretném teljesen szétszedni a kapcsolót. Arra rájöttem hogyan szedjem le a szivatót, de tovább nem mertem menni. Ti hogyan szedtétek szét?
Grat a géphez! Használd egészséggel. Látom azonnal szeretnél mindent megtudni a gépről.
Olajcsere 6000km-t olajszűrővel, a légszűrő elég 18000km-ént. Egyéb folyadékot 2 évente azért nem, de 5-6 évente cserélni illik. Használt motornál cserélj le minden folyadékot a biztonság kedvéért. Hacsak nem ismerős az előző tulaj!
Használatban csak a hidegindítás az igazán fontos, hogy hidegen kíméletesen adj gázt, és ne pörgesd feleslegesen, a többivel már okozhatsz neki és magadnak nagy bajt! Pld. én sosem használtam egy motoromon sem a leállító kapcsolót... Sosem dugtam be a kipufogót, sosem vettem ki az aksit télre, ilyenek. 6 éves a gyári aksim. 1 évben 1x rátöltök, és ennyi elég neki.
A csövekből nekem nincs 6, de az tuti, hogy a tankból pld. 2 cső vezet ki. Az egyik a túlfolyó, a másik a betöltőnyílás vízelvezetője.
Rutinnál figyel az egyensúlyodra. Próbálj minél többet minél lassabban menni, hogy ez fejlődhessen. Lehetőleg az egyensúlyod mindig kormányzással őrizd meg, és ne testsúlyáthelyezéssel. Kanyarodásnál is nagyon fontos a kormányzás. Ha balra akarsz menni, akkor egy kis ellenkező irányú kormányfordítással kezd a kanyarodást. Rögtön érezni fogod jótékony hatását! A folyamatos kormányzás nagyon fontos. Nagyon sokat segít az egyensúlyod megtartásában. Megállásnál igyekezz minél jobban egyensúlyban maradni, mert a megállás legvégén a fékezés ereje (lendületi tömeg) megnöveli a dőlés erejét. Több erő kell a motor megtartásához.
Jó mulatást! Fantasztikus dolog uralni a motort, siklani az út felett, kívánom érezz rá minél hamarabb erre az élményre!
Holnap megnézem. Kettő a karburátorok túlfolyó csöve, egy a hűtőé az biztos, a többit majd megpróbálom kideríteni. A gyári kipufogón ki van alakítva ezeknek a csöveknek a tartója.
Szia! Jó éjt!
Szia Neked is, megint!
A benzincsapot én mindig zárom. Lehet felesleges és csak rossz szokás. Amin van csap én mindig zárom. Természetesen elfolyhat a benzin, de ahhoz rossz benzincsap és hibás(nem záró) tűszelep kell. De ezt biztos észre vennéd mert érezni lehetne a benzin szagot.
Leállítani a kapcsolóval szoktam, utána kulcs következik. Majd csak indításkor nyomom vissza a kapcsolót.
Hidegindítás. Ez nagyban függ a karburátor beállításától. Nálam az vált be, ha teljesen ráhúzom a szívatót, majd visszább tolom kb kétharmadig. Ezután jön az indítás gáz nélkül. Amint elindult, biztos felfog pörögni a motor. Én egyből elkezdem tolni vissza a szívatót valami elfogatható fordulatig, ugyanis hidegen nem használ a magas fordulat. Még annyi extra, hogy én egy picit mindig szoktam melegíteni. Ha többet nem is, még a kabátot és a sisakot felveszem, majd kitolom a motort. De azért ezután is még csak finoman töltögetem. Ugye a tornaóra is mindig bemelegítéssel kezdődött, ez jár a motornak is.
Nos szépen sorban!
A kipufogót egyszerűen ronggyal szoktam bedugni, a célnak tökéletesen megfelel.
A benzincsap elzárása után én még a csapot működtető vákuumcsövet is le szoktam húzni, valószínű nálam valamiért nem zár rendesen. Utána még meg nem áll addig járatom.
Fagyállóból próbálj jobb minőségű foszfátmentest választani, az autómba tél elején Total márkájú rózsaszínű lett rakva. Az orosz -70 fokos fajta képes idővel szétmarni az alumíniumot.
Motorolajból két fajtát használtam eddig, először Valvoline 10W-40 4T volt(olcsó volt, annyira nem volt rossz), másodszor Motul 5100 10W-40 4T volt, ez már egész jó, de most elég drága lett. Ezt az idényt pedig Xado 10W-40 4T-vel kezdem.
A láncfeszesség 35mm, de rajta van a lengővillán egy kis matrica
formájában. Az alsó ágon középen kell mérni.
A felnicsík nekem sajnos nem tetszik, ezért nincs is. Gondolom megfelelő tisztítás és zsirtalanítás után lehet valahogy felragasztani.
Nos ennyi, ha van kérdés, várom.
Helló!
Akkor a téliesítésnél elzárod a benzincsapot,és hagyod hogy leálljon a motor?
Hol lehet még motortakaró ponyvát venni?
A fagyállóból melyik márkát választod?
Felni csikot érdemes e rá tenni? (arany színű a felni)
Melyik motorolaj vált be neked a legjobban?
A lánc feszesség holtjátéka mennyi lehet max 10-20mm
Hellóka! Nos én szoktam használni a közép sztendert. Pl. lánc kenésnél, vagy egy kerék kiszerelésnél nélkülözhetetlen. Bár van aki tologatva fújja a láncot. Elég kényelmetlen és egyedül nehézkes. Az, hogy egyébként oldal vagy közép sztendert használ az ember, függ a tereptől. Síma, esetleg hepehupás, egyenes, vagy éppen lejt valamerre. Én már hozzászoktam, hogy oldal sztender használatakor sebességben hagyom, úgy kisebb az esélye, hogy meggurul és felborul. Nálam nincs sajnos lehetőség télen fűtött helyre rakni a gépet. Természetesen fedett helyen van, pléddel letakarva és arra motor takaró ponyvát húzva. Én a Lidl-ben vettem a ponyvát. Persze akku kivéve, fagyállóval feltöltve(drágább foszfát mentes!), kipufogó bedugva, hogy a pára ne tudjon feljutni. Én leállítás előtt teljesen kijáratom a benzint a karbiból, de van aki nem így tesz és időnként elindítja, felmelegíti a motort, így friss benzin kerül a karburátorba, elkerülve a későbbi lerakódást és dugulást. Ha van még kérdés, csak bátran! Helló!
Köszi a tippet, ma meg is vettem (Bp.) Remélem be fog válni!
elbandit: Középsztender jó dolog, de persze lehet nélküle élni. Az viszont biztos, hogy a lánckenést/láncápolást jelentősen megkönnyíti. Téli tárolásnál sem jön rosszul. Szerintem ha nem olyan nagy probléma a hegesztés, akkor ártani nem árt, ha van!
A motor elejét körbefényképeznéd és felraknád a képeket ide? Többször gondolkoztam már arról, hogy én is leszedem a kis műanyag idomokat, de alig találtam képet így róla.
Bár valószínűleg nem nézne ki olyan jól nélküle, mint a CBF. Annak egészen más formájú a tankja.
A Motul az olyan illatos de attól még nagyon jó!
Sőt 6ezer után is jó szaga van... szinte sajnálja leengedni az ember.