Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Persze! Erre igaz, ha bármilyen úton módon csökkentjük a sebességet már szűkebben tudunk fordulni. Első fék is, motor fék is igaz erre, nem csak a hátsó.

Tök jó, hogy Te érzed ezt, mert nekem a moci hátulja fékezéskor egy kicsit távol esik az érzékszerveimtől. Az eleje tuti, és a hátulja is sokat javult mióta fémfékcső van. Régen folyton csak elszenvedtem mikor blokkolt, vagy bepattogott. Nem éreztem a csúszás határt, vagy hogy kanyarban tényleg szűkebbre venné az ívet. Azért írom mindezt múltidőben mert mióta fémfékcsövem van nem próbálgattam a mocim határát, csak túráztam 2 személlyel, és olyankor nem erőltetem a dolgot!
Ha csökken a sebesség már pedig csökken, akkor eleve önmagától is jobban beesik a kanyarba a motor.
Én csak azért írtam amit, mert néha terjednek ilyen mende mondák, hogy a hátsó fék az nem kell, meg olvastam olyat is ,hogy megszüntette. Ha nem kellene akkor a motorversenyzésben se használnák, főleg nem úgy mint némely istálló, amelynél első fék kombinálva van a hátsóval is, igaz nem egyenlő mértékben a hátsó rovására. Kanyarban én éreztem javítóhatását a hátsófékezésnek, de csak ha kicsit rontott a dolog. Durván nem szabad vele bánni az biztos, de egy enyhe hátsófékezés sokat segíthet.
Ezeket egymillió helyről hallottam már én is, voltam is a honda vezetéstechnikai központjában is, és a kérdésem most is a következő! Te érzed, hogy kanyarban mikor a hátsó féket megnyomod, hogy a moci fara egy kicsit elkezd kifele sodródni, és ezáltal szűkebb kanyarívet tudsz venni? Mert én igyekszem érezni is amit csinálok, de ezt spec nem éreztem eddig. Hidd el hiszek benne, fizikát tanultam, minden megvan, csak spec nem érzem, hogy a kanyar szűkülne...
Pedig érdemes a hátsó féket is használni. Nem véletlenül kerül fel minden motorra.
A vezetéstechnikai tréningen, az első, amit a leggyakoribb hiányosságként említenek a sok éve motorozók körében is a hátsó fék használatának hiánya, vagy a nem megfelelő használata. És ez nem csak duma volt. Be is bizonyították. Nem csak a vészfékezésnél kell használni, hanem a szűk városi fordulóknál, manőverezéseknél is hasznos. Hihetetlen módon javítja a motor stabilitását és fordulékonyságát. A fékezésnél is komoly métereket jelenthet a használata. Nem mindegy, hogy a zebra előtt vagy csak utána tudunk megállni.
Spórolni ne ezen akarjunk. :)
Hát most épp a rászokás veszélye fenyeget, lévén, hogy az utsó 4000km-t szinte végig 2 személlyel tettem meg hátsó féket rendre használva. Főleg az Alpokban jött jól egy kis hátsófék rásegítés. Annyira hátra került a súlypont, hogy az első magában csak úgy túrta az orrát.

Jó, hogy mondod! A besokallt kanyar hátsófékes korrigálásának elméletét értem, és magamévá is tettem, de hiába próbálgattam, érzéssel, és durvábban is, nem éreztem jótékony hatását, viszont az első fékes ráfékezésnél annál inkább az egyenesedési hajlamot, meg a kifele történő extra sodródást. Ehhez még nőnöm kell! Hiába van már mögöttem kb 58000km, nagyon élvezem, és a mai napig érzem, hogy minden egyes megtett km-el nő a motorozási tudásom.
Használd csak a hátsóféket, hidd el vész fékezésnél sokat ment. Ha meg elszoksz tőle úgy jársz mint én/bukta/, mert akkor már nem fogsz reflexszerűen fékezni a hátsóval amikor tényleg kell. Besokallt kanyart is lehet korrigálni egy kicsit a hátsóval.
Most már én is jobban kétszemélyel megyek,mert a fiamat is viszem,szoknom is kell a fékezést,meg hogy állandóan rámcsúszik erősebb fékezésnél !Mert közel negyven év motorozásom egy fős volt mostanáig !Feleségem nem szerette,így egyedül a cumókkal jártuk az országot ! Csors tavaszt jó motorozást neked is !

Veterán vasam kis D Csepel 125-tös,ezzel is már nyolc éve műszakisan koptatom az utakat !
Kontra, hogy fémfékcsővel a hátsó fékerőt olyan könnyen, és jól tudom szabályozni, mint még egyik motorral sem azelőtt! Egyszerűen csodálatos.

Bár meg is fizetem dobfékesekhez képest az árát...
Ezt a motorfék dolgot ismerem, mert nekem egy SG350em volt! 143kg, és 1henger. Folyton radírozott a hátsó kerék. Brutális. Forszírozva féktávokon a moci segge rendre más íven járt. Nekem ott a hátsó fékbetétem egyáltalán nem kopott, mert nem használtam, viszont a hátsó gumi az nagyon hamar leharcolódott!

Én folyton ugyan azt a Lucas fékbetétet vásárlom, és így is sikerül 2-3000km-es differenciákat összehoznom az elsőkön. A hátsót csak akkor használom amikor utas van. Egyébként csak odakészítem a lábam fékezések alkalmával. Így 32ekm-t bírt ki a hátsó. Mostanában viszont elég sokat megyek 2 személlyel, tuti hamarabb kell majd cserélni az újat!
Érdekesség ezek után, hogy az agyon fikázott dobfék (lásd régi CB 500- és Kawa Er-5) fékbetétei 48 ezer km után is köszönik szépen jól vannak, még legalább ennyi benne van km- ben mint amennyit elment idáig!
Szia Laci!
Az első betéteket én is 10000 km-ént cserélem, a hátsók azok elmennek 15 ezret. Én is nagyon keveseltem ezt a futásteljesítményt ezért legutóbb jobb minőségű brembo betétekre ruháztem be, amik lényegesen drágábbak voltak mint az előtte használt lucas betétek, bíztam benne hogy ezek tovább fogják bírni, de most úgy áll a helyzet, hogy alig van bennük 11000 km és az első betétek már csere érettek.
Sziasztok !
Én szinte alig használok féket,mert bődületes az egyhengeresnek a motorfékje ! Honda FT 500 1983-ról beszélek !
A CB-1 is egytárcsás volt... a motor súlyához és teljesítményéhez elég volt, mégis elment több mint 20ezret egy betétgarnitúrával, úgyhogy szerintem 9-12000 akkor is nagyon kevés. Kíváncsi lennék itt a fórumon hányan etetik meg a betétet ennyi lefutott km után
Ez azért egy kicsit árnyaltabb! Csak az 1 tárcsásak eszik ennyire a betétet. A CBF600 már 2 tárcsás, és ezért nekik 25-30000km-t is kibírnak a betétek. Szóval nem csak a kezem miatt fogy ennyire a betét!
Igazából én nem olvasgatom a manuált ezzel kapcsolatban, van egy megszokott karbantartási berögződésem és ahhoz ragaszkodok, így megy ez már régóta...
MZ-n 1000x megcsináltam már...

Most olvason a Hayness féle manualt, nem túl bonyolult a dolog.
Nagygenerálnál szokták kivenni a dugókat, ha már nincs fékolaj a rendszerben. Csak gondoltam rákérdek, mert olyan szép tiszták lettek.

Réztartalmú kenőanyagot ajánl, kis mennyiségben. Így elolvasva nem túl bonyolult. De örülök, hogy felvetődött, és nem ott a helyszínen szembesültem volna a tényekkel :-P
Jaj! Ki ne vedd! Csak óvatosan ki kell pumpálni és csak a hasznos útjáig! Aztán rongyal körülvéve szépen lepucolod féktisztítóval, vagy én használtam erre csavarlazítót is, szépen feloldja a trutyit. Az a lényeg ne legyen maró hatású, rozsdamarót meg ilyesmit nagyívben kerüld... bár hallottam már erre is példát
A betéteket legelőször vedd ki nehogy összemocskold, ha kész van a tisztítás és visszanyomtad a dugattyút minden felesleges kenőanyagot törölj le! Csak azután rakd be tiszta kézzel a betéteket.
Legjobb ha elviszed először egy olyanhoz aki csinált már ilyet, egy alkalom elég lesz és megtanulod!
A dugattyúkat hogyan tisztítottad meg ennyire szépen? Kivetted őket, vagy simán ecsettel/ vmi eszközzel takarítottad meg?
Tegnap írtam itt le Sebestyénnek amiket kérdeztél mutatok néhány fotót, most cseréltem betéteket nemrég és bizony hiába volt tavaly is lekezelve időszerű volt most is...
Erdélyben nem tudom mifene esőt kaptunk de olyan savas volt, hogy a kormányvégeken megjelent a futórozsda... (szerencsére csak ott ) ezért van szükség a fékek gondozására is, látszik milyen volt előtte és utána...
Ha jól értem, akkor elegendő a csapot megkenni. (Ami a féknyereg aljánál van)
Erre a célra milyen kenőanyagot javasolsz? Sima gépzsír v. vmi spec anyag?

Én soha nem kentem még a sajátomat, bár "csak" egy éve van nálam. Az MZ-nél meg elég volt a féktisztító spray...

Pont mostanában tervezek első fékbetétet cserélni a Hédi-n (CB500), ezért jól jönne minden hasznos infó...
Extrém esetben berohad. Az úszónyeregnél csak az egyik oldalon mozdulnak a dugattyúk a másik oldalon támaszt... a nyereg ezt a mozgást követi a csapok pályáján. Vékonyan nem árt a megfelelő kenőanyag. A négydugattyúsnál fix a nyereg.
Milyen probléma lehet ha nem kened?
Ez egy négydugattyús féknyereg... nem kétdugattyús úszónyereg ahol a csapok kenetlensége okozhat meglepetéseket.
Viszont én is azt mondom, hogy aki nem csinálta ne próbálkozzon... azért vannak a szerelők
Hivatalos Honda szervíz ajánlásával:

Féktisztítás: http://www.youtube.com/watch?v...

1:16-tól kezdődik. Leszeded, kiszeded a fékbetétet (ellenőrzöd), Kitakarítod ecsettel, Kicsit megjáratod a dugattyút, féktisztítóval lecsapatod, visszarakod a betétet, majd a nyerget.

Szerintem tökéletesen elegendő egy féktisztító spray.

(A fent leírtakat mindenki saját felelősségére végezze el! Ha nem értesz hozzá, inkább vidd szakszervízbe, mert az életed múlhat rajta!)