Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

...ez a hely különösen tetszik ... ez a kép hol készült? (már bocsesz, hogy kiloptam a fotóidból)
Szeretem az Al-Dunát

Orsova-Pojejana irányban kétszer, Pojejana-Orsova irányba egyszer.. Szerb oldalon pedig Donji Milanovactól Galambócig is egyszer végigmentem a parti úton

Elképzelhető hogy jövőre is lemegyek arrafelé...és ha lesz túra az meg is lesz hirdetve... nem kifejezetten Duna-túra lesz, hanem Szörényi-érchegység és Szerb-Kárpátok.. de útba esik, így nem is lesz kihagyva

Szívesen motorozok csapattal, ha a létszám nem nagyobb (velem együtt) 6 motornál..
Üdv!

...látom, az fényképalbumodban, te sem vagy "otthon ülő" tipus...király helyen jártál... ha jól látom a Dunaparton készültek a folyó-parti képek...ha ismét arra készülsz...s bevállalnál nemi kis csapatot szólj!
Minden fórumozónak kellemes Mikulás ünnepet kívánok sok ajándékkal!
Mindenkinek kellemes Mikulás-járást és gazdag csomagot!
Nem kezdőknek való terep ! Komoly teljesítmény, szép túra lehetett.[
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy szabad e érezhető holtjátéknak lenni a menesztőgumiknál,a kerék- lánckerék között? Ha igen mennyinek? Nekem kb 10-12 mm az abrocson nézve.
Ma én is lefektettem szép lassan.
Jövőre a terveim közt szerepel egy túra Erdélybe gyönyörű hely!
Mivel igen ritkán használom a motort utassal ezért nem foglalkozok vele különösebben!
A Berva meg szép volt jó volt elég volt! Összesen 10km-et mentem vele a teljes felújítás után de nem szerettem meg. Nem rég sikerült túl adnom rajta!
Most egy Ural felújításával foglalkozunk remélem ő jobban beválik!
Gyönyörű gép ez az Inazuma nagyon tetszik!
A blokkja a jó öreg lég és olaj hűtéses? Ilyesmi van a Banditokba is?
Ha eldől akkor olyan stabil hogy meg se mozdítom utána
Nem értem! szarakodsz itt mindenféle fostalyigával mikor van egy stabil vasad.
Itt már elég rég szétváltunk.. nagy élmény volt egyébként.

Este 8-ra keveredtünk ki a hegyből.. és még 300 kilométer volt hazáig. Pilu még az éjjel, miután szétváltunk Aradon, kapott egy defektet is.. tartalmas nap volt
Jézusom! Kapták szegény gépek rendesen az ívet. Hogyhogy nem akartak a többiek oda felmenni?
Bike-rnek az egy nagyon tuti bejegyzés volt a mongol kiruccanáson, amikor kiderült Kijevben hogy nem volt olaj a motorban
Egy DL-nek kb itt van vége Napi rendszerességgel biztos nem asszisztálnék már ilyenhez. De lemenni vele olyan erdei utakra amik nehéz gépekkel nincsenek szétcsapva, és nem is patakban végződnek, arra tök jó...csak többet ne akarjunk tőle, mert az nem lesz hálás történet

Ez egyébként 1000-res, szóval ez még nehezebb.
Ja, ha jól tudom annál 1000-ként kell.
Persze, elég jó ülés átalakítások vannak már.
Az komoly túra volt, figyelemmel követtem, de a Biker-féle Mongólia se volt semmi.
Nagyon jó gép a Dl650, de azt is nehezellem. Ahogy írtad, a te szempontjaidnak nagyon megfelelő lenne, főleg hogy csak kb 1% erejéig mész le az aszfaltról.
Valóban túl vannak dimenzionálva a Bmw-k, de pl. az F800GS igen jó gép, könnyebb a Dl-nél, a futóműve jobb. (mondjuk az új V-Stromot nem ismerem) Egyik kollégám most vett egy Gs-t 36000 km-rel, csakhát az árából bőven kitelt volna két Dl...
Az E-s erősebb és sűrűbben is kell szervizelni,valamint némileg könnyebb is, mert lespóroltak róla minden nélkülözhető cuccot, többek között a hűtőventilátort is (mélyebben nem mentem bele az E-s DRZ témába, mert ha egyszer lesz DRZ-m az S-es lesz, mert annak rendes olajcsere periódusa van (6000 km) így el lehet vele menni messzire is)

A gyári ülést vagy meg lehet szokni, vagy lehet módosítani. Sarkany DRZ-jén például felfújható popipárna van, és jól elvan vele (mondjuk az is igaz hogy neki a DRZ a játszós motor, tehát csak akkor használja ha olyan a hangulata..és azért a jó hangulat sokat dob a komfortérzeten is)

Engem azért győzött meg a DRZ mert egyrészt láttam hogy tényleg használható túramotor, másrészt mert lazán megcsinálta velük az Afrika kerülést Sulyi és Martona... és reálisan belegondolva a sebessége és az ereje se kevés csatangolni (mondjuk egy fölösleges lóerőt se tettek bele, de talán pont ez a varázsa)
Az egyik legalkalmasabb géped van Erdély-járásra, úgy tűnik a keleti országrészben laksz, ha kitavaszodik, fordítsd a kormányod Erdély felé!
Ha szeretnél fejleszteni a hátsó telón, érdemes elgondolkodni egy progresszív ruganyon, talán készít hozzá vmelyik gyártó.
Szép autentikus a Bervád.
Igen, ismerős a nagy tankos Drz, csak az a baj nem szeretem az egy hengert.
Nem próbáltam még sajnos, tényleg egész nap kényelmes az ülése? Eléggé vékonyka. Ha jól tudom az E jelzésű az üzemórás?
Nézd meg az összes Grossglockner videóimat. Videonapló lassan az egész út! Egészen jól tartottam a tempót a 600as 1000es egyfős gépekkel, szóval nem panaszkodom, de az a 10%os emelkedős tábla mindenhol kinn volt. Ahol nem, ott azért mert akadt 12-15%os is. Sőt! Egyszer találkoztam 20%-ossal is! Na ott egyesben a moci eleje rendesen pillézet. Egyébként ezeket már mind mellékutakon találtuk, szóval a főút ezek szerint tényleg mind EU normás! Az emelkedős szerpentíneknél volt egy kis gyakorolni valóm, mert visszafordítóból történő kigyorsításoknál rendre úgy kikönnyült, hogy az eleje más ívet választott! Ezt kellett kordában tartanom, egyébként futóműre, kényelemre (CBFem van), és fékre (Na ez ugyan az mint a CB) elégedett voltam. 10%ig eléggé rendben volt a technika, de 2200méter felett, meg 12% és fölött már az utasom is érezte, hogy a technika egy kicsit szerény! A 20%-nál csak 2ben bőgethettem, mert 3.ban már nem bírta erővel, és vissza kellett váltanom, de minden egyes váltásnál az első villa kinyújtózkodva koppant, és csak az első kerék súlya húzott vissza minket a talajra. Egyszerre volt ez ijesztő, és beszarató!

Ami szerintem tényleg túra enduro kategóriában játszik, és a kívánalmaknak is megfelel, az a Suzuki DL650ese. Na az szerintem pont jó motor. A legújabb ráadásul még takarékosabb, és még kezelhetőbb! Szerintem az összes gyártó példát vehetne erről, hogy nem kell mindenáron a BMW-t majmolni.
Helló

Olvasgatás közben észre vettem h nem rég a Kawasaki KLE-ről volt szó!
Mivel ilyen motorom van ráadásul az átkos első szériából elmondanám h semmi baj nincs vele! A váltó olyan kawásan finom sebességet nem dobálja, a vezérmű tengelyek rendben vannak a hátsó teleszkóp 2 személlyel szerintem már puha, az elsőt levegővel fel lehet keményíteni. Egyetlen probléma jött elő amit a tesztben is említenek mégpedig egyszer nem feszített utána az automata feszítő a vezérmű láncnak! Kiszereltük megnéztük újra összeraktuk és azóta rendben van! A fogyasztás 4.5(120km/h) 5.5 (160+km/) Jó kis motor én szeretem!
Minden jót!
A túratankos (általában safari vagy acerbis) DRZ S és társai az igazi túraendurók manapság. 28 literes tankkal és 4 literes fogyasztással; tulajdonképpen reggeltől estig megállás nélkül lehet velük túrázni.. 110-es országúti utazóval, onnan még előzésre képesen. Pont arra való mint amire régen kitalálták a kategóriát (mellesleg a túraenduró kategóriának lassan már semmi köze a nevéhez... először a 21-es kereket 19-esekre váltották a gyártók, most meg jönnek vissza lassan a 18-as és 17-es kerekek, és lőttek normális a terepképességnek is)

Igazi univerzális motort szerintem még nem sikerült egyik gyártónak sem kifejlesztenie.. hiába állítják hogy igen. Univerzális motor helyett inkább olyanok készülnek amik sehol se nyújtanak kiemelkedő teljesítményt, így bárhol használják őket hiányérzet marad a felhasználóban.

..és véleményem szerint egy olyan behemót nagy motor ami alól adott esetben a gazdája nem tud önerejéből kimászni, az minden csak nem enduro.
No igen, nem egyszerű az ilyen vegyes túraenduro kategória, bizonyos dolgok feláldozódnak mindkét oldalról. Nyilván az lenne a legideálisabb hogy a gép úgy viselkedjen nehéz terepen mint egy 250-es krossz, viszont meg lehessen tenni vele 200-300 km-t megállás és elfáradás nélkül. Csak hát ilyen motor nincs, és akkor kezdődnek a kompromisszumok, hogy mire lesz használva a gépezet.
Igazából nem sok mocc van aminek a száraz súlya megáll 170-180 kg körül, van két hengere, 500-600 köbcentije, 21-es kerék, stb, pakolható, viszonylag kényelmes hosszabb távon, és jól kezelhető makadámúton, felázott földúton, könnyebb terepen.
A TDM-ről szintén azt gondolom hogy nagyon sokoldalú motor, mondjuk a 900-as is hízott kicsit. 850-esből is lehet találni szép állapotút, azok is jó gépek.
Le kellett forgatni teljesen utassal? Mennyire volt lendületes a haladás? Igaz hogy az Alpokban sok a 10%-os emelkedő/lejtő, ha jól tudom az Eu szabvány ennyit enged. Erdélyben gyakran lehet találkozni 10% felettivel is.
Bocsika, hogy beleszólok, de ez engem is nagyon zavar, hogy nem foglalkoznak a túraenduro tömegével. Egy szimpla enduro 140180kg közötti, viszont egy túraenduro 230kg-nál kezdődik. Persze ebben benne van a kötelező 1200ccm-es nagyblokk tömege is, de azt max. csak 20kgnak tudom be. Ráadásul megjelentek a sor 4hengeres, és V4es monstrumok is, amik tuti csak tovább növelték a súlyt. Ezzel meg a csomagokkal már tuti terepezhetetlen egy motor. Lásd a ´long way´ sorozat, ahol az orosz ´szarral´ végiggurult a sártengeren a csóka, a nagy bömösök meg hiába a bütykös gumi, rendre elakadtak. Pedig a Bömösök a mai kínálatban mára az egyik legkönnyebbek.

Én 99%ban aszfaltjáró vagyok, de ha előttem van az az 1% gondolkodás nélkül behajtok rá, nem izgat. Ezért tetszik annyira a TDM. Pont ennek felel meg. Bár sima 17esek a kerekei, de a rugóút már barátibb, de ez igazán csak a 192cm-es magasságom miatt lenne jobb, nem a terepezhetőség miatt. Könnyű is, 900ccm-ből adódóan elég nyomatékos is az akár folyamatos 2személyes barangolásokhoz is. Egy személynek tökéletes az 500ccm, de fenn az Alpokban 2 személynél már elkélt volna pár Nm-el több is. Szegénykémet sokszor tökig le kellett forgatnom a lendületes csoportban haladásért!