Nekem sem CB500am van, ráadásul 7km-re lakom a gépsárkányomtól, és 1 héten csak 2x-3x nézek rá a fórumra! Ettől függetlenül azt hiszem ugyan ilyen az állító mechanikám, szóval igen az az anya kontracsavar, és a munkahenger gumis részénél lévő 6 lapfejű menetes szárral kell állítani a fékpedál magasságát! A képed szerint szinte a legmagasabb állásban van a pedál. Szerintem jó sokat kell majd tekerned, hogy újból jó helyen legyen, de közben ne feledkezz meg a féklámpakapcsolóról, ne hogy befeszítsd kitörd közben, szóval pár fordulat után azon is csavarj pár fordulatot! Most teljesen ki van csavarva a munkahenger szára, ha tövig becsavarod, akkor fog legalsó állapotba kerülni a pedálod! A munkahenger gumija annyira puha, és úgy szokott tapadni a menetes szárra, hogy én anno befújtam szilikonnal, hogy ne tekeredjen meg a gumiharang tömítés, így nem szakad ki.
Jó mulatást, de! Télen vigyázni a hideg műhelyekkel, senkinek sem jó egy vesegyulladás!
Tavaszig még van idő innen-onnan tájékozódni az állítgatás lehetőségeiről és határairól. Azt viszont első pillanattól láttam, hogy kevés lehetőség van a csavar fel-, illetve lesrófolásához.
Leírom idei összesítésemet:
- 2012-ben összesen: 8 028- km.
- Átlagfogyasztás: 4,3 l/100 km (magasabb, mint korábban, mert noha észleltem, hogy nőtt a fogyasztásom a karburátor téli takarítása után, későn mentem el ennek korrigálására).
- A DID lánccal és a fogaskerekekkel 2009 márciusától (23 525): 29 989- km.
Nekem nincs most itthon a CB (szüleim fűtött garázsában alussza téli álmát). Ráadásul az enyém még dobfékes és ettől eltérő az állítási mechanizmusa. De egy biztos: még tavasszal én is állítottam rajta és emlékszem hogy azután korrigálni kellett a hátsó féklámpa kapcsoló beállításán is!
Én is gondoltam már erre a fékpedál állításra, de nem foglalkoztam vele még. Holnap én is ránézek a témuskára.
A robbantott ábra nem sokat segít (ebben sem), szervizkönyvben sem találtam ehhez jó ábrát (lehet, h csak én siklottam át rajta).
Ha nekem itthon CB 500 lenne a garázsban akkor már az első kérdésed után pontosan tudnád a megoldást mert segítettem volna. A Suzukié másabb és nem is lenne szerencsés összehasonlítani, így a kép alapján a fékmunkahenger menetes nyomószárát látom és azt, hogy azon van állítási lehetőség, de azt nem látom meddig egészséges ezt eltekergetni. Látnom kellene az egész mechanizmus környezetét ahhoz, hogy ne mondjak olyat ami esetleg balesetveszélyt okozhat. Punnyad a fórum... ilyenkor nem tudom mi van, segíteni nem akarnak vagy csak téli álmot alszanak
Lefényképeztem azt a csavart, ami fékpedál állítását látszik szolgálni.
Úgy látom, hogy a felső anya szolgál a lazításra, illetve rögzítésre, a csavar alja pedig meg van préselve, hogy onnan is lehessen forgatni, ha ez nem menne könnyen kézi erővel.
Laci!
Az az első kép, amiről azt írtad, hogy repülőről készítettem, szintén a Holt-tenger partvidéke, de csupán egy magas csúcsról fényképeztem, ahol egy bevehetetlen vár állt.
Amint láthatod, most libegő is felvisz oda.
Csaszi!
Neked is köszönöm mindazt, amit írtál. (Nálam nem nagyon áll fenn az a veszély, hogy a fékpedál esetleg hamarabb eléri az aszfaltot, mint a lábtartó.) Ma, ebéd után befeküdtem a motor alá, hogy szemrevételezzem a dolgot. Nálam másképpen néz ki. Holnap esetleg készítek fotót arról, amit láttam.
Ha neked is tetszik ez a holdbéli táj, akkor csatolok még egyet.
Ez Júdea pusztájának déli fele, a Holt-tenger mellett. Olykor, ha mégis idetéved egy-egy zápor, a leszaladó víz hatalmas eróziót végez.
Az első kép azzal a kiszáradt folyómederrel, az nekem is nagyon bejött!
A tárcsafékesen is így kell, vagy ez a tárcsásé, mert én is így állítottam a CBF hátsóján! Viszont VIGYÁZAT!
Ha valaki nagyon leállítja akkor előfordulhat, hogy kanyarodáskor a fékpedál előbb leér, mint a lábtartó koptatócsavarja! Nálam legalább is így történt, de szerencsémre nem tört el a kar, és nem is emelt ki, csak fogyott belőle! Ezért visszaállítottam egy időre, de nem hagyott békén a kérdés, mert az ugyan nem zavart, hogy fékezés előtt folyton fel kell emelnem a lábam, hanem inkább az zavart, hogy a lábamat nem tudom a pedál miatt nyugisan lógatni, mert pont útban van, hanem inkább a lábfejemet jobbra oldalra kifordítva lehetek csak kényelmes. Ezért a pedál nyomó rész csövéből 1/3nyit levágtam, hogy újból lóghasson a pedál egy kicsit jobban. Így döntéskor nem lóg annyira ki a pedál, hogy leérjen, és a lábfejemet sem kell annyira kifordítani, mint előzőleg! És persze még használható maradt a fékpedálom is!
Azután, hogy válaszoltál, azonnal én is utánanéztem. Köszönöm, hogy utánakerestél a fékpedál állításának. Korábban nézegettem én is, hogy hol lehet állítani, de nem vettem észre a csavart. Ha ez igaz, akkor megkönnyült a dolgom.
Megtaláltam Darkmind 2008-as hozzászólását ahol a hátsó pedál állítási lehetőségéről írt még annó Zoli99-nek.
Darkmind 2008. augusztus 27. 20:20
"Hát ebben a témában a szerelőd nincs nagyon otthon, mert ma állította be nekem Szabó Ákos a Safety Hungarytól, kb. 2 perces munka volt... A szervízkönyvben nincs benne, mert vki szerint ez nem ajánlott. Nos nekem már most pár kilométer után sokkal jobb.
A menete: fogsz egy 10-es kulcsot és egy csavarhúzót. A fékpedál karjának végénél megkeresel egy csavart, amit úgy találsz meg könnyen, ha a közép sztender rugójától nézel lefelé jobbra kb. 5-6 cm-re. Akkor az anyát kilazítod (ez amolyan kontroll-anya asszem), hogy a közepénél lévő kis pöcök tekerhető legyen a csavarhúzóval. Amint eltekerted, azonnal látni fogod ahogy süllyed-emelkedik a fékpedál. A kellő magasságot megkeresed. Ezután ellenőrizd, hogy ne világítson folyamatosan a féklámpa, mert ez is előfordulhat, ha nagyon lent van a pedál. Ha világít, akkor a lámpa érzékelőjén kell állítani, ami az első fékhez hasonlóan egy gumicső borítás alatt helyezkedik el a váz mellett az előző anyához mérten max. 10 centire felfelé. Ezt is el kell tekerni úgy, hogy csak akkor világítson, ha tényleg nyomod a pedált. Igazából próbálgasd, nagyon egyszerű. És ne felejtsd visszaszorítani a lenti anyát amit először kilazítottál. Asszem ennyi. Gyakorlott kéznek (Ákos) pikk-pakk megvan.
Remélem tudtam segíteni. Így már én is készenlétben tudom tartani a pedálon a lábam, ha egy elrontott kanyarban arra van szükségem, hogy fékkel behúzzam a helyes ívre."
Gyanítom, hogy ez a dobfékes kivitelre vonatkozik, a tied meg ugy rémlik tárcsás... Mindegy talán lesz talált már arra is megoldást...
CB 500-as rájderek ébresztő!
Most egy másik helyre vezényeltek, emiatt legközelebb jövőhét csütörtökön fogok Debrecenbe dolgozni a régi helyemen és akkor tudok leghamarabb bemenni a gumisékhoz. Remélem sikerül végre dűlőre jutni velük. Andorral is beszélek és mail-ben megírom nagyjából mire lehet számítani, azt biztosan tudom, hogy minőségi munkát végez baráti áron
Az első kép -amit a repülőgépből csináltál- olyan mintha nem is ezen a bolygón készült volna szerencsés ember vagy, hogy a munkád során ilyen lehetőségek nyílnak.
A fékpedál állításával már foglalkozott itt a fórumon valaki... jó régen valamikor, hátha előkerül és tud segíteni
A gumisok mindig kedvesek voltak, ha érdeklődtem, de konkrét választ még nem adtak arra, hogy mikor és mennyit fizetnének vissza.
Ha volna időd benézni hozzájuk és érdeklődnél, hálás lennék. Hátha hatásosabb mint a távközlés.
Nagyon foglalt voltam az elmúlt hetekben. Most viszont, hogy letettem a motort, eszembe jutott, hogy be lehetne indítani az ülés huzatjának lecserélését Andornál. Ezt megint csak a te segítségeddel. Ha esetleg nem megyek én Debrecenbe, akkor jönnek onnan tanártársak, akik elvihetnék az ülést. Kb. mibe kerülne ez Andor keze által?
És azt is forgatom a fejemben, hogy készítenék egy fékpedált saját lábamhoz igazítva. Ugyanis bárhogy ülök, a pedál működtetéséhez mindig külön meg kell emelnem a lábfejemet. Láttam egy lerongyolt CB500-ast az egyik kolozsvári műhely előtt, s el is mentem a benzinvásárláskor oda, megkérdezni, hogy vajon hajlandók-e leszerelni nekem a fékpedált, de sajna nem volt ott senki. Ha sikerül szereznem egy használt pedált, azt mélyebb állásúvá igazítanám át.
Küldök még két képet. Hátha ezek is tetszenek neked.
Nagyon tetszik az első kép Zolibá! Mi újság a gumisokkal? Nem írtál mostanában én meg nem akartam beleütni az orrom, az ígéretük óta eltelt a sokadik "két hét" is... remélem jelentkeztek már azóta és elfogadták a kárigényedet.
Hosszasan nem jelentkeztem. Elutazásom előtt keményen hajtottam, mert előre kellett dolgoznom. Amióta pedig hazaérkeztem, pótolni próbálom lemaradásomat.
Tegnap nagyon szépen sütött a Nap, úgyhogy kihajtottam a hetek óta pihenő motorral, teletankoltam és alaposan lemostam a téli pihenőre, ma pedig egy kicsit még kenegettem a kényesebb felületeit és befújtam a láncot.
17 évvel ezelőtt voltam legutóbb a Szentföldön, szintén tanulmányi kiránduláson (most diákokat kísértem), és elcsodálkoztam többek között azon, hogy azóta mennyi jó utat és sztrádát készítettek. Viszont elcsodálkoztam azon is, hogy noha ott egész évben lehet motorozni, viszonylag kevés motorost láttam, s azok is inkább csak robogósak voltak.
Ízelítőül:
Én nem tartom annyira jó motornak mint amekkora a kultusza lett az elmúlt 20 évben neki! Bár el kell ismernem, hogy van keresnivalója neki a sok japán egyen motor között! A TDM előtt az F800S vagy F800ST-t nézegettem mint következő moci! Aztán hallottam azokról a blokk gyerekbetegségekről, így elnapoltam a kérdést! De lehet a most megjelenő F800GT már kiforrott ebből a szempontból. Igazándiból mindegy, mert én cserélni még nem akarok, bár álmodozni jó, Te viszont olyan motort veszel amibe beleszerelmesedtél. Mert szeretni fogod az nem vitás, és az apró bajait meg elnézed neki!
BMW-hez még nem volt szerencsém de mentem már Urallal valamikor régen nem tudtam hova tenni a viselkedését valahogy semmi sem úgy rezonált mint ahogy megszoktam az átlag motoroktól. Aztán olvastam a giroszkóp hatásról és ma már tudom azt hogy megszokás kérdése. A Honda CX 500 (bár az nem boxer hanem keresztben V elrendezésű) hasonló érzetet keltett persze sokkal lágyabb formában, a kardán hajtás is másabb kicsit mint a lánc...
Amúgy nem vagyok nagy tesztpilóta csak a nagyon eltérő viselkedésekre szoktam rácsodálkozni. CB 500-at is próbáltam már, oké hogy sorkettes meg vibráció... de nekem olyan volt mint egy óramű és szinte zavart hogy nem hallom a hangját.
Köszönöm a technikai és egészségügyi szaktanácsokat. Figyelembe veszem őket.