Igen elírtam , de látom ettől függetlenűl értetted mit akartam kinyögni, az biztos hogy legjobb a gyártó által előírt méret, még gyüjtöm az infókat aztán majd meglátom.
Román túra: először az volt a terv hogy egynapos lesz de Andornnak van ismerőse aki tud segíteni olcsó szállás terén, így talán hosszabb túra is beleférne de max 2-3 nap. Az egynapos sincs elvetve, kezdésnek jó lenne, csak kéne tudni hogy pl. Zolinak és neked vagy aki még csatlakozik mi lenne a jó.
Királyhágó lenne az első uticél, Laci az Apriliával tavaly volt és csak áradozott milyen szép hely.
Tudom hogy probléma az is, hogy 200km-t kell jönnötök idáig, erre is van megoldás, előző nap lejöttök aztán reggel indulunk, szállásra van több variáció majd megbeszéljük.
Júliusban ez biztos hogy összejön de még nincs pontos dátum, ha tudok közelebbit szólok előre, én azon ügyeskedek hogy összejöjjön.
üdv:Laci
A gumiabroncs átmérőjével nem tudunk variálni, adott felnire csak az előírt átmérőjű abroncsot lehet felszerelni. A gumik szélességének variálásával azonban szoktak próbálkozni. Általánosságban elmondható, hogy minél keskenyebb gumival szerelt a motor, annál fordulékonyabb. A nagy súly, vagy az extrém teljesítmény azonban egyre szélesebb modelleket követelt a gyártóktól. Egy átlagos utcai 600 ccmes vagy nagyobb motor már min. 160mm-es szélességű hátsó papucsokon gördül. Choppereknél, épített masináknál nem ritka a 200-250-es méret, extrém esetben a 300 vagy afölöttiek. (Ezek utcán már használhatatlanok, pusztán csak szépek, de persze ez ízlés kérdése...)
A használható szélességet azonban a felni is meghatározza, nem lehet túlzottan eltérni a gyárilag előírt paraméterektől. (Technikailag föl lehet tenni pl. egy 190-es gumát egy 160-as helyére, de azzal menjen, aki felteszi...:)
CB 500 első 110/80 r17
hátsó: 130/80 r17
De épp elfér a 140-es és mondták hogy semmivel nem lesz jobb ha szélesebb a gumi. Zsolti motorjának már más a futóműve.
Tesóm motorján 190-es van hátul (GSX1400) de a forumba náluk sokan cseréltek kissebbre mivel kezelhetőbb lett tölle a motor (fordulékonyabb)
A Túrát még nem tudom. Mikor lesz? gondolom a nagy táv miatt több napos.
Gondolkodom rajta.
Visszatérva a gumira. a GS 130 Active lett téve és 140 szleséget mért Zsolt. (lehet csak elírtad )
Nekem azt modták hogy maradjak az eredeti méretnél (gumiszerelő mondta) de hát majd kiderül mit hoz a jövő. messze van még a csere. Nem kopik a dunlop :( sajnos meg nem is mert most pénzem se lenne rá.
Hello Balázs!
Gumiméret terén én sokat kutakodtam, mert ha csereérett lesz a hátsó szeretnék 1-el szélesebbet.
Ezzel kapcsolatban kérdezgettem Zsolti haverodat is akinek a CBF-en 160-as Michelin 160/60ZR17 van (gondolom rá gondoltál). Érdekes módon a 160-as gumi 170mm széles, míg a tesója GS 500-asán 140-es van, ami 130 széles. Gumi és gumi téren nagy a szórás, elvileg 1 mérettel lehet nagyobb nem veszed észre (csak ha esetleg határon motorozol), nekem 140/70R17 Michelin Pilot Active van de a következő 150-es lesz, mert az első is igen széles (110-es) és ha hátul nagyobbat akarsz figyelembe kell venni az első méreteit is. Akkor van gáz ha elől 1-el kisebbet, hátul meg 1-el nagyobbat teszel mert kanyarba elmegy a hátulja a síktól keresztbe. Lényeg szerintem ha mindenáron nagyobbat akar az ember akkor elől-hátul vegyen nagyobbat.
Még téged nem is kérdeztelek, hogy mit szólnál egy román túrához, naggyából azokkal akikkel a CB-500 túrán találkoztál?
A közeljövőben tervezzük és szivesen látunk.
üdv:Laci
Pilot Active! na az jól tapad.. 140 meg felesleg felraknod
nem fogsz külömbséget érezni és az új 130-as is ugyan olyan gömbölyű talán még gombölyűbb mint a 140-es. de te tudod.
Michelin Pilot Active! puha de nagyon.. ismerősnek van és meg van vele teljes mértékben elégedve.
Elsö sorban azért mert 130-as gumit nem lehet kapni normális tapadósat. A másik ok az hogy a 130-asal nem lehetett rendesen ledönteni a gépet mert a gumi határt szabott. Egyébként meg látványra szinte ugyan akkora feltéve mint a másik csak sokkal gömbölyübb lett a gumi formája,és ezért könnyebben is fordul. Szerintem jobb!
Minden nap látok 1 Idomos CB500-at kék színben és oldaldobozokkal solymáron a kollégán fehér sisak van! Még 1x se tudtam megállítani vagy leolvasni a rendszámot.
Remélem olvassa a fórumot és jelentkezik!
hát igen, akarni kell... meg tenni érte. Pár évig még szeretném nyüstölni a CB500-at de mellette mindig van valami fellángolás... TDM900, VFR800 most CBF1000. A VTR1000-től csak a brutális fogyasztás adatai borzasztanak el, míg a CBF1000 ügyes, takarékos bringa, óvatosan rángatva 4-körül is eljár, persze a 8-10 liter sem lehetetlen ha kiforgatja az ember
Újat ebből sem veszek (se autót, se motort). Majd esetleg a németektől, olaszoktól. És ehhez már kéne egy garázs is, ahol ott merem hagyni Pesten.
Szóval a lényeg, amit mondtál, majd lesz valahogy, alakul. Ha így marad már az is nagyon jó! Csak rosszabb motorunk ne legyen...
Ja ja, az a piszok fejidom meg az a mocskos nyomaték, meg a méltóság. Nagyon vágyok én is nagyobbra, néha V2, aztán újra sornégy, de hát a kocsit is kéne már cserélni. Apám mindig azt mondta "majd az idő kiforogja" hát majd lesz valahogy. Néhány éve mikor belefogtam az építkezésbe gondolni sem mertem volna hogy lesz valaha motorom, aztán lett, ha nagyon akarja az ember minden sikerűl.
Hétvégén rápattanhattam egy ilyen szépségre CBF1000
"A motoros szív megremeg, ha a nyomatékosított FireBlade szív közeleg" :) 170 Le-ből lett 97, és brutáááál nyomaték. Azt mondják 6-ban el lehet vele indulni RÁNGATÁS nélkül :)
Pár év múlva talán megfizethető is lesz használtan. Csak marad az ember a Hondánál
És az is biztos, hgoy full naked motort nem veszek már Kell az a fejidom, valljuk be férfiasan...
Hali!
Nekem első gumi kéne, milyet érdemes venni ami jó is és olcsó is? Én ilyet néztem:110/80 R 17 57H Avenue TL Continental. 16 000 Ft-ért a neten de nemtudom hogy ez jófajta-e?
HohohóóóóÓ! Ez kell nekem! :D Hívom is a Hondát, náluk csak lehet kapni! Köszi!
Amúgy most tervezem az első fékcsövemet kiváltani fém-fékcsőre (fémhálós műanyag csőre). Majd leírom a javulást/változást :) Az apropó, hogy már az első és a hátsó fékfolyadékom is fekete, aminek étolaj szerű világosnak kéne lennie, bediffundálta a vizet. 2 évente cserélni kell mint megtudtam :P
Majdnem elfelejtettem, hogy hétvégén nálunk volt motoros tali és tettem fel róla vidit. Az érdekessége az hogy a nagyobbik fiam volt az utasom és azok a vidik lettek összevágva amiket a vonuláson filmezett.
Apropó nagyfiam, ma beírattam Lacát kismotoros tanfolyamra, furcsa volt mert tisztán emlékszem mikor engem beíratott Apám, mintha most lett volna pedig több mint 20-éve volt. Büszke vagyok de féltem is nagyon, amúgy nagyon ügyes a kiscsákó (apja fia)
A motoros taliról link
Van ilyen egyébként gyárilag rávaló is, csak nem gumiból hanem műanyagból. Az enyémnek az előző német gazdája vett rá (vagy eleve így vette). Tényleg hasznos ha esik
Román túra: először az volt a terv hogy egynapos lesz de Andornnak van ismerőse aki tud segíteni olcsó szállás terén, így talán hosszabb túra is beleférne de max 2-3 nap. Az egynapos sincs elvetve, kezdésnek jó lenne, csak kéne tudni hogy pl. Zolinak és neked vagy aki még csatlakozik mi lenne a jó.
Királyhágó lenne az első uticél, Laci az Apriliával tavaly volt és csak áradozott milyen szép hely.
Tudom hogy probléma az is, hogy 200km-t kell jönnötök idáig, erre is van megoldás, előző nap lejöttök aztán reggel indulunk, szállásra van több variáció majd megbeszéljük.
Júliusban ez biztos hogy összejön de még nincs pontos dátum, ha tudok közelebbit szólok előre, én azon ügyeskedek hogy összejöjjön.
üdv:Laci