Tegnap este kipróbáltam a mocit így pösti eső után, és bár a moci 8500nál érezhetően elveszíti az erejét, nem durván, hanem szép egyenletesen úgy 8000es csúcsról, de olyan eleven a gép alatta, hogy én megint beleszerelmesedtem ebbe a vasba! Sehol nem érzek dúrva megindulást, hanem szépen egyenletesen jön meg a kakaó, és csak nő, nő, nő! Húúú! Baz! Azt érzem mint előtte a fém fék csővel! Új féket kaptam! Most ugyan ezt érzem! Új blokk van a mocimban! DynoJet-et mindenkinek! Azt nem tudom, hogy gyári dobbal is ilyen jelentős lenne ez a nyomatékbőség, de nálam az előzőekhez képest nem kicsit nőt! Nyami nyami! Azt hiszem egyenlőre így hagyom!
De közben már kerepel az agyam, hogy mit kéne tennem azért, hogy ez a 8000es csúcs kitolódjon úgy mondjuk, mmmmm….. 10000re! Azt hiszem 1 hangyányit nagyobb főfúvókára lenne szükségem! Ezt abból alapozom, hogy a moci a nagyobb alapjárati fúvóka ellenére 1 kicsit visszadurrog! Eddig nem csinálta! Lehet most kapja az ideális keveréket nem tudom, csak azt, hogy eddig a 38as gyári helyett a 45ös felfúrt kellett, hogy ne durrogjon, most ezzel a nagyobbal is durrog párat motorféknél! De van 1 ötletem, hogy-hogy lehetne megtudni a frankót! Ehhez kellettek Ti CB500 tulajok is! Azt kéne tudnom, hogy a légszűrő betét külső mérete mekkora? Elméletem szerint a CBF-ben nagyobb van! Ha ez igaz, akkor tényleg nagyobb főfúvóka kell!
Lenne oly kedves valaki, és lemérné a légszűrője külső azaz bruttó méreteit? Átmérő, és hossz kéne! Ha jól tudom a légszűrő zárt végén van 1 kiálló műanyag kocka! Na azt ne vegyétek bele. Arra nem terjed ki a bruttó méret!
Kedves iusimre!
Az én motoromat is Németből hoztam és az is le volt fojtva.
Tehát a megoldás nálam a következő volt:
A karburátor és a henger közötti részben le volt szűkítve ( kb.fele akkora lyuk ) az üzemanyag áramlásának mennyisége egy alátétre hasonlító gyűrűvel, csak ezt kellet kivenni és máris teljes erővel lehetett használni a CB-t
Köszönöm az infokat... nos én szeretnék venni egyet. Aztán kiderül hogy mi lesz belőle . A szelepekkel kapcsolatosan meg beleolvastam más fórumokba is de vegyes a vélemény...valaki azt mondja hogy árt van aki azt mondja hogy hujeség . szóval nem tudom hogy mit lehet hinni...nekem még nincsenek ilyen féle tapasztalataim... Amúgy is romániában nem foglalkoznak nagyon vagyis egyáltalán hogy hangos a dob.... Én mikor elvittem vizsgáztatni az enyémet én is nagyon izgultam hogy két hetet rászántam hogy minden hibát megtaláljak s javitgálni tudjak, amikor meg odavittem akkor meg se kellett inditsam a mocit. 2 perc se kellett, végigfigyelgették a motor felfüggesztéseket megnézegették a telókat s a kanyarjelzőket. Azután csak vártuk hogy adják vissza a könyvecskét s márveregettem is az oldalát .
Üdv mindenkinek.... Itt Kolozsváron nagyon szép idő de a mocim gyergyóban s nagyon fáj a szivem..... Jó motorozást nektek
Szia!
Köszönöm a választ!
A gép egy CB500, német piacra készült, 27 kw.
Fojtva van, az biztos, csak a Honda sem tudja megmondani, hogyan és hogy mibe tart visszalakítani.
CB500ban nincs fojtás, csak a légszűrő, és a dob! De ez minden gépen van!
A CBF500ban van fojtás, ami nem nagy meló eltávolítani, csak utána a többi így megjövő jelenséget nehéz (+ drága is) eltüntetni! Én ezt az iskolát járom már 1.5 éve, és még nincs vége! De már 80%os vagyok!
Annyit elmondhatok, hogy ha a CBF karbiját kicseréled a CBére, (se sportdob, se sportlégszűrő betét) akkor 1 kis nyomatékot, és +10km/h nyersz! Persze a CBF "csatlakozóit" mind át kell "alakítani" a CB karbijához! Vagy fordítva! a CB karbijának az alkatrészeit mind át kell pakolni a CBF karbijába! Fogyasztást nem tudok mondani, mert én nem ezt az utat járom, és a jelen leírásom is több mint hiányos, sőt a tudásom is erről a műveletről! De ha rászánod magad, én szívesen elmondok mindent amit eddig megtudtam!
Jaja! Ezt én is mondhattam volna, hogy a 2.5bar az igazi! Eddig azért nem írtam, mert azt hittem a CB 110, és 130as gumija teljesen más, mint a CBF 120 és 160as gumája! Nekem is jelentkezett ez a mászás, ha csak 2bar van az abroncsban!
De ha ringre mész ez a 2 bar kifejezetten hasznos! Ugyan is mikor felmelegszik ez a gumi, és felmelegíti a benne lévő levegőt akkor lesz ideálisan 2.5bar a nyomás, és akkor fog a legjobban tapadni a ringen a gumi! Igaz addig folyamatosan csúszkálni fogsz csak vele, de bemelegedés után.... Egyébként meg ha nem engeded le akkor simán 3 bar fölé szalad a nyomás, és akkor meg elveszted a tapadó felületed! Ezt simán érezni féktávokon, és kanyarban!
Minden Michelin Pilotos versenyzőnek!
A gumit a gyár szerint a motor könyvében megadottakhoz képest legalább 2 tizeddel keményebbre kell fújni! Nagyon fontos, tudom miről beszéltek, én is éreztem a gyári értékeken. Utána olvastam ezt, és nagyon bevált. Semmi "taknyosodás", nem kóvályog, nem kopik túlzottan, nagyon jó!
Úgyhogy pumpákhoz!
PS: Az említett Pirelli nekem volt fent vagy 500 km-t, hihetetlen szar volt, én nem ajánlom, persze az sem mindegy melyik modell. (arra meg már nem emlékszem)
Nem akarnék szitálás ügyben okoskodni, de a BME-n láttam egy vizsgálatot ez ügyben. Ott ugyan csak egy utánfutásos keréken vizsgálták, de tanulságos volt.
- Ha belegondoltok, a bevásárló kocsik kerekei is képesek szitálni!
- Kimutatták, hogy nagymértékben csökkenthető a jelenség helyes guminyomással. Minden gumi csavarodása létre hoz egy s-alaku harmónikusan lengő pályát. Ha rosz a geometria, ez rezonanacia frekvenciát okoz. Tehát minden gumi szitál, de nem minden gumi leng be veszélyesen.
- A nagymértékben előre sűlyesztett elsővilla (2cm felhúz) megváltoztatja az utánfutási szöget, és ez csapkodást okozhat. (nekem volt ilyen nagy gázon, gyárira visszatolva megszűnt)
- Első kerék terhelése, ha kevés könnyebben előjön. Nem véletlen, hogy gázelvétellel, a súlypont előre helyezésével lehet kimászni belőle, nomeg rémült kapaszkodással. A rossz geometriájú hátsó dobozok is gonoszok tudnak lenni.
- Műszaki gondok, a kormánycsapágy már enyhe lazasága, a teleszkópszárak vezetőhüvelyeinek kopása, lötyögése engedi a mozgást. Végsúlyok, csillapítótömegek hiánya szintén.
- Kerék oldalirányú centírozatlansága, a rossz minőségű gumi gerjeszti a harmónikus lengést. A giroszkóhatás meg csökkenti.
- A kerekek egy vonalban futása érezhetően csökkenti a problémát, ez hosszú vonalzóval, vagy lézervízmértékkel a hátsó kerékre fogatva, és az elsőn mérve jól beállítható. Matekozva egy oldalról is elvégezhető. A kis CB-t is így lőttem be, azóta elengedett kormánnyal is megy.
Mindenből: A dolog összetett. A gép minden paraméterének jónak kell lennie!
Köszönöm. A dobot a géppel kaptuk. Rengeteget estek vele, azért cseréltek dobot. Elsőre nem ment át vele vizsgán, mert 106 dBell-es volt. Most fülre áteresztették. Okozok majd egy videót, mert nagyon jó hangja van, de a vizsgán ami meglepően szőrözős volt, szoltak, hogy a gyári adatnak megfelelő hangnyomású dob fog kelleni! Most kb 96 dB de a papírjai 76-80 dB-ről szólnak, és azt fogják átengedni. Mérni fognak az utakon is. Ugyanis környezetvédelmi zajszennyezési bírságot fognak kivetni a hangoskodókra, hacsak engedélyt nem szereznek, ami kizárt.
Úgyhogy nem javallott hosszútávon. Állítólag a szelepeknek is árt ha nem adnak plusz benzint hozzá fuvóka cserével. Akkor viszont.... énnekem már nem kéne. Most ez van.
Sziasztok!
Hallom hogy többeknek gondot okoz a kormány szitálása. Én akkor tapasztaltam ilyesmit, amikor a gyári hátsó gumim már a végét járta. Mondjuk akkor sem volt vészes a dolog, mert csak teljesen elengedett kormánynál jelentkezett. Kb. 60-ra lassulva kezdte és 50-nél hagyta abba, de közben sem kellett megfognom a kormányt, mert nem volt annyira komoly a jelenség. Új gumikkal teljesen megszűnt. Gyakran használok hátsó dobozt, alkalmanként rendesen megrakva is, de azzal sem szitál. Lehet hogy furcsán hangzik, de hátsó dobozzal valahogy könnyebben fordul a motor. Kíváncsi vagyok hogy mi lesz a helyzet ha felrakom az oldaldobozokat is. Oldaltáskák már voltak régebben fent, de azokkal sem volt gond. Kivéve hogy autópályán kissé fel akartak emelkedni.
Szombaton a viharos szél ellenére gurultam úgy 50-60 km-t. Vasárnap jobb idő lett volna a gurulásra felénk, de szombaton értem rá. A rövid út alatt nagyjából sikerült letesztelnem két új szerzeményemet is: az új motoros csizmámat (W2 Touring) és a totalbike oldalon már tesztelt Motosafe füldugókat.
szerintem nekem mindig szital, de teny, hogy ugy emlekszem 60-70 korul neha probalgattam, hogy elengedem, es elkezd, de ha lassulok akkor sem szunik meg, 40 fele sem. Mindegy hogy fenn van-e a dobozom vagy nincs.
Viszont egy dolog: CBJozsi motorja volt, aki csutkakormanyt tett ra (azt mar lecsereltem MZ-re, megvaltas volt a hatamnak a csere) es eleg rendesen (a csutkakormanyok a telora voltak feltekerve) leeresztette az elejet, kb. 5-7 cm-t logott ki emlekeim szerint a kiflibol a teleszkop felso vege. Vetelnel kiprobaltam es nem csapkodott egyaltalan, nagy sebesseggel meg nem szoktam jarni, bar furcsa lenne, hogy nagy sebessegnel kezdi (az mar nem nagyon lehet futas problema, inkabb felfuggesztes-csillapitas problema, pattogos-szitalas, nem kovalygas, mert ahogy no a sebesseg ugy egyre nehezebb kimozditani az egyenesfutasbol a kereket, viszont az is igaz, hogy egyre frankosabban kene mukodnie a lenges csillapitasnak)
Érdekes. Én sose tapasztaltam csapkodást pedig volt fent hátul doboz és használtam is megtömve, üresen, utassal, és semmi ilyesmi nem volt tapasztalható. Tény hogy leszedtem mert úgy voltam vele a sisakháló is megteszi amit kell mivel nekem kis dobozom van.
Tehát tartó nélkül semmit nem tapasztalok szoktam kiegyenesedve gurulni. Főleg az esés után tesztelgettem hogy elment-e valami vagy sem!
Kíváncsi leszek ha veszek nyeregtáskát akkor majd tapasztalom-e vagy sem.
Pilot Active gumik vannak fent most és elötte a rettenetes Dunlop Arowmax volt fent. semmi szitálás nem volt!
A szitálás tapasztalható mint Tesómnál mind Apámnál. Nekik van fent doboz! de csak 100 környékén és elengedett vagy félig elengedett kormánynál vehető észre!
A Gumira visszatérve az active nálam is olyan mintha néha defektem lenne. Puha 1 tény ezért tapad, és baromi gyorsan melegszik!
De én cserélni fogok ha tudok Radial gumikra!
ez 2-3 héten belül nagyon remélem hogy kiderül
Ez a dobozos beremegés nekem is fenn áll de nekem az oldaldobozoknál és akkor is ha üres és sajnos nem kicsit csinálja ezt 60-75-ös tartományban. Nagyon zavaró és a kormányt nem lehet elengedni egy kicsit sem , kanyarban pedig rá kell tartani rendesen.
Nem valami jó ez az oda vissza csapkodás.
Megint előjött a csapkodás gondja. Már írtam a fórumon, hogy nálam csaki akkor jelentkezik 60 km körül, amikor felteszem hátra a felső dobozt. Függetlenül attól, hogy egy vagy pedig két személy ül a motoron. Az alsó dobozok nem okozzák ezt. De a felső már egészen kis súlyú megpakolás esetén is. Tavaly kaptam is tanácsokat. A gumiimat több rendben is kiegyensúlyoztattam. Azokkal nincs gond. A kormánycsapágy is rendben látszik lenni. Azt a tanácsot, hogy egy kicsit engedjem mélyebbre az elejét a telóknál, végül nem próbáltam alkalmazni, mert egy szerelő ismerősöm, aki versenyekre készít elő motorokat, azt mondta, hogy ebben az esetben fennállhat a magasabb sebességrégióban bekövetkező szitálás. De most gondolkodom azon, hogy mégis kipróbálom, mondjuk fél centivel.
Ugyanez van nekem is. Borulas volt a te motorodon? Gondolom nem, enyem is balesetmentes, szoval vaz eltekeredes nem nagyon jatszik.
Sejtesem nincs, ha egyszer rajovok, megirom
Szervusz berber...nagyon sokat gondolkodtam én is hogy egy ilyen dobot vegyek...ami ha jól emlékszem a louis-nál a legolcsóbb de nem volt mire alapozzak.... Mi a véleményed róla? Ha esetleg egy videót fel tudnál tölteni róla nagyon megköszönném.
A moci gyönyörű...
Jaja! Persze, hogy vigyázok! Köszi! Hagyok mindennek elég helyet, és csak egyenesben húzom! Ilyenkor nem csak a féktáv duplája a nyárinak, hanem a rutinom is a bé"l"a segge alatt van!
Írd majd meg a megoldást! Nekem meg a CBF-em csapkod! Újonnan nem csinálta, de miután elmúlt 1 éves elkezdte! A szervizben ellenőrizték a kormánycsapágyat, és az rendben volt! 60nál motorféknél simán elkezdi, és ha hagynám addig erősödne, míg le nem dob a hátáról!
Ezaz Csaszi, esszel a gyorsulassal, vedd figyelembe hogy meg hideg van, hideg az ut is, nem 40 fokos mint nyaron, hanem 5-10 fokos maximum, nagy kulonbseg, gumi nem tapad, nem is akar melegedni az sem, vigyazni, mert ilyenkor tobbszoros a kockazat a csuszasra!
En sem nagyon akarok gumit cserelni, meg akkor sem, ha IRC van fenn elol (nincs vele bajom igazabol, kozepes), viszont csapkod rendesen, annak ellenere, hogy teleszkop OK-nak tunik, villa helyen van, gumi nem kopott (de lehet, hogy deformalt persze) a kormanycsapagy meg alig-alig (kozepallas fele erezni, hogy kicsit "ugrik", nem veszelyes Zoli99 szerint sem, sot meg a szerelo is azt mondta, hogy igazabol mehetek meg vele). Ennek ellenere 60-as temponal ha elengedem, rettento modon elkezd csapkodni.
Utolso tavalyi menetek alkalmaval meg 80-as tempoval belefutottam egy katyus (vagy inkabb lebombazott) teruletbe valamerre Balassagyarmat fele, kicsit emeltem a fenekem es visszavettem a gazt hogy a huplikon jobban atmenjek, mire akkora csapkodasba kezdett (ahogy a huplikon kicsit megemelkedett, pattogot a kerek, es kozben elkezdett balra-jobbra csapkodni, levegoben jobban, foldre leerve meg mindig csalen persze), hogy kb. 5-10 masodperc lehetett (meg vagy 100 meter) mire kiszedtem, mikozben azt mondogattam "bmeg le ne dobj te szemeeeeeeet" es en sem hittem el, hogy fenn maradok, ugralt es csapkodott, csak gazadassal tudtam megszeliditeni, es ugy sem gyorsan (csillapodo csapkodas, aztan egyenesben gyorsulni kezdett es a pattogas is elmult). Na, ez az amit pl. marhara nem ismetelnek meg. Szkeptikus vagyok, hogy a picit kopott kormany csapagy ilyeneket csinalna. Ja, hatul is neztuk centrirozast, egyenesfutast, villat, de minden okesnak tunt. Meglatjuk kormanycsapagy utan, aztan majd haladok amig rendbe nem rakom.
A fogyasztást azelőttről nem tudom de most 4,4-5,2l között van használattól függően.
Üdv.: Sly