Hát ha a Fater is azt mondta akkor hidd el
Volt egyszer alkalmam egy Ducatit látni, ahogy melegen hajtogatják helyre miután buksengelt vagy hármat. A térhálós váz rogyott mindenütt és fullosra hozták ki , azóta is megy.
Nem összekeverni a hegesztéssel mert ott történk defornitás kiégnek a lágyacélok és szenesedik a szerkezete a fémnek (de te ezt vágod mint a szappant szakmádból kifolyólag) viszont ha ésszel melegítik és ott ahol kell, szinte eredeti állapot nyerhető vissza, csak el kell felejteni a gyors lehűtést meg vannak még fogások amit a lakatosok tudnak.
Mindenképp azt javaslom hidegen ne állj neki püfölni mert abból nem lesz kör soha többet.
Még valami!
Olaj csere mert kifolyt befolyt a légszűrőhöz valószínű a kipufogóba is meg a szelepekhez karburátorba.. Úgy nagy valószínűséggel benzin került az olajba. Légszűrőből csöpögött az olaj, csere! kifolyt valahol a hűtővizem. Utántöltés. A motor majdnem fejjel lefelé állt meg az árokba... Szóval ha jól számolok 10.-én jön a fizu az el is megy a motorra és akkor még nem biztos hogy kész lesz.
Sajnos a vázmelegítés a szakmámból kifolyólag nem jó ötlet pedig úgy 100x könnyebb melózni a vassal! Ugyan is mikor a gerinccsőbe másik csövet merőlegesen behegesztek a meleg elhúzza a gerinc csövet és a hegesztés végén ellenmeleget kell adni neki. (bevallom őszintén én még a CO hegesztéstől is tartok hogy odakerüljön valami, Pedig ahogy néztem igen erősen barkácsolva van már ott! De a képek nemsoká árulkodnak!)
Ha most a nyaknál elkezdem melegíteni a vázat félő hogy elhúzza a meleg az egészet...
De köszi az ötletet mindjárt ragadok 1 fotóaparátot és lefotózom a már lebontott motort és a jelenséget amit javítani kell.
A lámpatartó konzolt Apa tökéletesen kijavította le van homokfúva, már csak a lukak gittelése és aztán festés.
Ha minden igaz a lámpatestbe csak foncsort kell vennem (17e HUF)
Műanyagos a jövőhéten lesz indexeket még vennem kell vagy megpróbálom menteni ami menthető.
Balázs!
Törtem a fejem hogyan lehetne az ütközőt helyre tenni (talán az a legkményebb dió) mivel a váznak a része és csapágyfészek is egyben.
Valószínű én azt csinálnám, hogy teljesen lebontanám az elejét, a kifliket is lebontanám és maradna csak a cső (amiben a csapágycsészék vannak), hidegen meg sem próbálnám egyengetni mert a csapágy anyagát tekintve úgyis törés lenne belőle. Deformált állapotban a csapágycsészét se próbálnám meg kiütni, mert sima cserénél is nehezen jön ki, inkább azt csinálnám hogy a bent lévő csapágycsészét használnám fel az egyengetéshez de úgy hogy a sérült részt melegíteném, mint egy kaptafa úgy működne a dolog a csapágy lenne amihez melegen hozzáegyengetném a váz külső ívét. Lehet ez csapágy cseréhez vezet (nem biztos) de a váz megmentése fontosabb szerintem.
Amire még vigyázni kell a vázszám! Nem tudom pontosan nektek hol van de vizes ruhával hűteni kell folyamatosan azokat a részeket ahol azonosító van, mert később eladásnál gondot okozhat.
Jól jönne egy kasznis is, vagy egy ügyes lakatos.
Ezen el kéne gondolkozni, nem lenne rossz, holnap átnézem az ügyeletet. Bánffyhunyad és környéke bőven 200km-en belül van a határtól számítva, 6euró potom pénz szállásra, Peti ismeri a környéket és vannak ott ismerősei.
Valaki nem kapott még kedvet?
Ja igen a kérdésre a válasz nem tudom!
Lehet kint leszek egész nap (de akkor a sírógörcs fog kerülgetni hogy nekem nincs most épp masinám).
Vagy csak akkor leszek kint amikor kiviszem tesóm feleségét és a lurkókat kocsival.
Sajnos úgy néz ki hogy a felvonulási részvételem sztornó mert nem hinném hogy hipp hopp lesz lámpám... meg le kell szedni a telót mindent az egyengetéshez
Nem szervező vagyok csak segítek nekik már 7 vagy 8 éve
Hívtam 1 bontót ők is Ebay-t mondtak csak angolt. Németbe 1 ismerősöm sincs! Ebay-t meg még az életemben nem használtam..
Holnap szaladok a műanyagoshoz, kiderül mit mond. és ha nem tudja megcsinálni az oldalidomot akkor Ebay..
Viszont megvan mért csuklik rá a kormány a tankra
Az ütköző ugye a csapágyaknál van. Nos sajnos 15 perce néztük meg az ütköző úgy hajlott hátra hogy kicsit hajtotta magával azt a részt amire hegesztve van Szóval a kör az alsó csapágyházperemnél nem kör... azt kéne valahogy visszaütögetni a helyére..
Hogy a váz elment-e nem tudom..
Az majd akkor derül ki ha kész a motor és megyek vele. hogy egyenesen fut-e?
Balázs! Az ebay.de -n szinte mindent megtalálsz a mocihoz! És ha egy helyről sok cuccot rendelsz a postaköltség sem lesz annyira horibilis! (én anno havarhoz küldettem aki németországban dolgozott, ha van kapcsolat ez is járható)
Vagy!Be kell hozni egy ócsó CB500-ast a mobile.de -ről, elég olcsók is szoktak lenni.
Augusztus 1-én azért ott leszel a pilisi motorostalálkozón? Mondtad, hogy szervező is vagy ha jól emlékszem? Egyenlőre egyedül vagyok nem jönne senki... :( Egyedül nem sok kedvem van kimenni, pedig Bill kapitányt nem szeretném kihagyni...
Az agyamra megy ez a gyerek , mióta megvan az Aprilia állandóan fórumozik ő is. Végre ideadja a gépet (de csak addig míg iszok egy kávét) és persze ő marad bejelentkezve.
Mi lesz ha levizsgázik nagymotorból, lehet a motoromat is állandóan viszi .
Nem mintha sajnálnám tőle, csak hát na...
Ritkán jön ide fel