Sziasztok!
Szombaton elindultam egy rövid motorozásra. Miskolc ellenkező szélén lévő kútnál megtankolás után ellenőriztem a keréknyomást és azt fedeztem fel, hogy van egy kis szög a hátsó kerékben. Nem akartam kihúzni nehogy leeresszen, inkább azt választottam, hogy hazagurulok óvatosan, mert a gumi egyik szélén volt inkább (vmi kanyarban szedtem fel valszeg). Otthon kihúzva láttam meg, hogy egy egész kis szög és úgy tűnik nem szúrta át a gumit. Kérdésem, hogy ha nem ereszt akkor használhatom-e úgy a gumit mintha semmi nem lett volna vele (szerintem igen), ha viszont nem, akkor kell-e vele vmit kezdeni. Mivel még nem volt motorral defektem (zöldfülű mocis...) hogyan lehet, ill. kell a motorgumi defektet javítani. Ugyanúgy jó egy autókhoz hasonló javítás, vagy kell egy "spéci" szerelő aki megcsinálja?
Üdv, Darkmind
UI: szép időnk van ma... nem is volt kedvem elázni, alternatív közlekedési módot választottam.
Emlegetted a Simson endurót, ha ez a kategória akkor én mindenképp a Yamaha DT-t ajánlanám. Nekem is volt egy rendszámos DT 125 r-em 10000 km-t tekertem bele, nem tartozik a széthullós kategóriába.
Ha esetleg érdekel van Tökölön egy ismerősöm, aki Svájcból hoz be hasonló motorokat, akár megrendelésre is.
Hát igen. Totál ugyan az a gond, mint az MZ-nél. Az után gyártott alkatrész. Én is próbálom rávenni az NSR-re, de nem sok sikerrel. Majd lesz valahogy.
Atesz!
Mi is motorvásárlás előtt állunk, Laca fiam szeretne krossz motort, neki eladó a Simson enduroja de azt nem ajánlom nektek mert messze áll a gyári állapottól.
Jótanácsként mondom, hogy 135ezret én sem adnék egy simsonért, mert sajna csak utángyártott alkatrészek vannak hozzá és azok nem tartósak. A simsonokat lassan el kell felejteni, maradjon az a munkábajárós idősebb korosztálynak, a mai fiatalok hamar kinyírják főleg ha már fel kellett újítani.
Laca DT-ket meg egy Cagivát nézett ki magának, csak azok ott mozognak 200ezer körül, meg aztán kellene villantani valamit a következő tanévben (most kezdi a továbbtanulást) ahhoz, hogy én is "közreműködjek".
Szia Roli!
Szerintem bele lehet itt szólni a dolgokba, igaz én is csak vendég vagyok itt .
A futásteljesítménytől félek a legkevésbé, ezek az olaj-lég hűtésű motorok már bizonyítottak, pedig bizony nyári melegekben nem ritka a 160 fokos üzemi hőfok, ezért kell bele a megfelelő olaj.
Összességében szeretem én, csak az előző kis CB magasra tette a mércét
Mi most olyan gondokkal küzdünk, a fiamnak be lett ígérve, egy Simson enduró, (mást nem akar) ki is néztünk egyet, de addig tököltünk eladták 135000ft-ért. Olyan kédésem lenne hozzád, vagy máshoz is aki esetleg ezt olvassa, nem tudtok egy jó állagú endurót?
Köszi!
Szia Laci!
Ilyen dolgokon nem kell fennakadni! Az tény, hogy a Honda néhol igényesebbb műszaki megoldásokat alkalmaz, de ez nem megy a megbízhatóság rovására. Egyszerűen csak a Honda egyes részleteit csak joban szereti látni a szemünk. Ár érték arányban mindenképp a Suzuki a nyerő, elég csak megnézni az eladási statisztikákat. Biztos vagyok benne, hogy a GSX-ed is km-ek 10ezreit fogja megtenni, a kötelező szervizek elvégzése mellett.
De ezzel senkit nem akartam lebeszélni a Hondáról.
(Egyébként meg bocs, hogy beleszóltam. )
Szia Atesz!
Csak próbáltam mellébeszélés nélkül leírni a tapasztaltakat, én pl. szeretem olvasni az ehhez hasonló leírásokat. Régebben mikor irogattunk a CB 1300 ról (sok fórumozó álma) Balázs alternatívaként megemlítette a GSX 1400-at ami szintén gyönyörű moci, én akkor azt írtam, hogy lehet én is gondolkodóba esnék ha választani kéne. Most már kicsit másképp látom, tuti a CB 1300-at választanám pontosan a tapasztalatok miatt.
Szia Laci!
Ezt szépen ki elemezted. A csabai Banditos komám is hasonlókat szokott sorolni sörözés közben, amikor kibeszélőssé válik. Ő is a Honda szalonba jár, csemegézni, persze nélkülünk. Viszont van egy Yamahás barátunk, akinek 2700km után eltört a főtengelye. (újonnan vette a motort) A Kavát elég megnézni, rá nem ülnék, ráadásul kényelmetlen is.
Tudom részletezni csak az a gond, hogy ezek nagyon szubjektív megállapítások és lehet ezek másoknak fel se tünnek, vagy éppen pont emiatt van rossz véleményük az adott típusról. Most félreteszem a vezetési élményt (az nagyon tetszik és imádom) csak azokat a megoldásokat emelem ki amik csípik a szemem ill. amik gondot okoztak nekem és rá kellett dolgoznom. A gázkarba futó bowden vezető csövek nem állnak stabilan hiába a csavaros szorító, először azt hittem ez azért van hogy a bovden ne szoruljon a kormány fordításával, de a gyakorlat nem ezt mutatta mert gázelvételkor nem ment mindíg vissza az alsó holtpontra. Hézagoló alátétekkel oldottam meg a problémát többszöri szétszedés után. Amitől egyenesen rosszul vagyok az a generátor nyitott állapota, mosáskor mindíg nagy figyelmet fordítok arra hogy ne legyen csurom víz, pedig nem egyedi ez a megoldás több motoron is van ilyen és nem nagyobb a generátorok meghibásodási aránya. Gondolom úgy van az kitalálva, hogy ne legyen probléma cak nekem ez nehezen volt emészthető. Az oldalsztender biztonsági mikrokapcsolója is nagy szabadságnak örvend, a Hondába is volt de nem lehetett látni mert szépen el volt dugva, ennél kb. olyan mint egy ipari szállítószalag végálláskapcsolója, könnyen porosodik és a víz is megtalálja. Figyelni kell és néha gondozni, mert okozhat meglepetést ha blokkolja az indítást. Olajcsere során az olajszűrő cseréje sem egyszerű, útban van a könyök (ami jó meleg, mert ugye olajcsere előtt felmelegítjük a motort) és az olajhűtő csövei is akadályoznák a levételt. Elgondolkoztam hogyan veszi le egy tenyeres talpas szívlapát kezű tulajdonos. A szűrőfogónak is 3-4cm-es mozgási utat engednek az útban lévő dolgok, megoldható de a Hondánál ez se volt probléma. A szelepdekni oldalán van mindkét oldalon egy imbuszfejű csavar amik alatt olajzáró "O" gyűrűk vannak, minimális de bosszantó olajkönnyezést produkáltak ami tök úgy nézett ki mintha a szelepfedél alól folyna az olaj. Másodszori nekifutásra az "O" gyűrűk cseréjével sikerült megoldani a problémát, de jobban az idegesít, hogy nem tudom mi a funkciója annak a csavarnak és feleslegesnek tartom.
Szóval nem olyan egetverő problémák ezek, csak mondjuk akinek nincs garázsa és szerszámai vagy esetleg nem mernek hozzáfogni, azokba ezek a dolgok nyomot hagynak, ha pedig legközelebb mondjuk egy Hondára ülnek amivel nincsenek ezek az apró boszúságok biztos nem akarnak mégegyszer mást. A tároló rekesze az űlés alatt viszont példás, benne az eü. csomag, égő készlet, elfér mellette az övtáskám és még egy fél literes kólás üveg is.
Dióhéjban ez a magyarázata annak amit írtam tegnap este, nem akartam én lefikázni (bocs a suzukisoknak) de ezek létező problémák voltak nekem, amiket persze rögtön elfelejtek amikor rajta ülök, mert eszméletlen jó vele menni. Ahogy azt a szlovák márkatársam írta "ráéreztem az Inazuma ízére".
Bocsánat! A CBF1000-t kihagytam! Asszem te is a Honda képzésen mehettél vele :)) Az igazi határeset a kis aranyos kezelhető motor böszme erős blokkal területen Azért sem szeretem a böszméket, mert a városi fordulékonyság, (parkolhatóság!) azért fontos a mindennapokban szerintem... A motor csak a dugózás ellenszere a csudába is!
Hello!
Tudnád részletezni ezeket a különbségeket? Mennyire számítanak a mindennapi használatban? Vagy "csak" bizonyos megoldások kifinomultságára gondolsz? Érdekes lenne egy ilyen cblaci féle összehasonlító lista. :)
Te se tudsz aludni cimbora?
Valahogy nekem vegyesek az álmaim, a legnagyobb álmom nyilván a CB 1300, de vannak körülötte apró kis álmok is, általában a Hondák és azt mondhatom a CB ill. CBF család mindegyike 600 ccm felett.
Gondolom furcsa ezt hallani tőlem mikor most cseréltem motort, de mondhat nekem akárki bármit jók a japánok (bármelyik a nagy négyesből) de most, hogy már használatból adódó összehasonlítási alapom is van magasan precízebb a Honda ezt bátran merem állítani.
Nincs különösebb baja a Suzunak nem is bántam meg, de látom a műszaki megoldások közötti különbségeket, pedig ez egy 10-évvel fiatalabb gép de annyival nem különb.
Erre a km-óra dologra csak ennyit mondott Peti: "legalább valami maradt a CB 500-ból". Az egész első futómű és a fordított telók is más gépről valók, de igényes átalakítással és szerintem jobban is néz ki mint a sajátjával. A műszerek is hitelesek és minden működik ahogy kell.
Szia Laci és Kontroll!
Gratulálok az új géphez, sok balesetmentes kilométert hozzá!
Bevallom én ezt a modellt nem is ismertem, elég brutális. Biztos érdekes és élvezetes vele menni. Nekem nem stílusom, de ez abszolút egyéni. Legalább a műszerfal nem lesz szokatlan... Laci a Te géped is brutál ám!
Üdv,
Darkmind
PS:Könnyű volt eladni a CB-500-at, mármint milyen most a piac? Vagy inkább megtartottad "hétköznapi" használatra?
Sziasztok!
Ma se volt eseménytelen a nap, Kontroll volt márkatársatok ma kategóriát váltott. Sajnos nem értem rá elmenni vele Pestre de telefonon tudtam némi segítséggel szolgálni motorvásárlási ügyben . Este aztán saját szememmel is láthattam a gyönyörű X4-es Hondát, sőt még ki is próbáltam egy kicsi körre az utcánkban a 140lóerős gépállatot .
Valami eszméletlen bitang jószág a nem szerény 121Nm-es nyomatékával amit 5000/perces fordulaton ad le.
Hazafelé jövet könnyen belenyalt a 200-ba is, mert Peti elmondása alapján nincs lényeges különbség a 100-ig ill. a 100-tól 200-ig való felgyorsulásban .
Persze van ám a gépnek fordulóköre, nekem nem volt egyszerű megfordulni az utcánkban .
Gondoltam ám rátok is és Petivel megbeszéltem, hogy rakok fel képeket, szerintem gyönyörű motor, engem elbűvölt és bevallom megvolt a "babszem sem fért volna be" érzés mikor dübörgött alattam az 1300-as monstrum.
Szombaton elindultam egy rövid motorozásra. Miskolc ellenkező szélén lévő kútnál megtankolás után ellenőriztem a keréknyomást és azt fedeztem fel, hogy van egy kis szög a hátsó kerékben. Nem akartam kihúzni nehogy leeresszen, inkább azt választottam, hogy hazagurulok óvatosan, mert a gumi egyik szélén volt inkább (vmi kanyarban szedtem fel valszeg). Otthon kihúzva láttam meg, hogy egy egész kis szög és úgy tűnik nem szúrta át a gumit. Kérdésem, hogy ha nem ereszt akkor használhatom-e úgy a gumit mintha semmi nem lett volna vele (szerintem igen), ha viszont nem, akkor kell-e vele vmit kezdeni. Mivel még nem volt motorral defektem (zöldfülű mocis...) hogyan lehet, ill. kell a motorgumi defektet javítani. Ugyanúgy jó egy autókhoz hasonló javítás, vagy kell egy "spéci" szerelő aki megcsinálja?
Üdv, Darkmind
UI: szép időnk van ma... nem is volt kedvem elázni, alternatív közlekedési módot választottam.