Szia Zoli!
Örülök, hogy épségben hazaértetek a zalai homokdombokról és hogy jól sikerült a kirándulás, gondoltam rátok .
Most a hosszabb túra elmultával van viszonyítási alapod az űlésről a kényelmi szempontot illetően. Gondolkodok én is az áthúzatáson mert télen a cicák kicsit lelakták az űlésemet mert hiába volt két takaróval letakarva a motor a körmük nyoma egy-két helyen látszik a bőrön. Azt nem tudom tegyünk e alá plusz szivacsot mint ahogy neked van.
Apropó cicák, az egyik cica a képen pont olyan mint a mi kis Pamacsunk, elsőre azt hittem, hogy az .
Várom a mailt a tervek miatt, majd értekezünk, nyakunkon a jóidő
Üdv,
Laci
Az nagyon aranyos. Nekem CB125 Hondam volt, imadtam! A Suzuki meg egy GS450 volt, ime. Es a "bizonyitek" is
En pont 6 eve voltam ott, aprilisban! Szuper jo helyek vannak Zalaban!
És hopp, már is itt az első kérdésem is! Szeretném rendesen visszaadni a mocimnak az Euro2 norma elötti fényét, vagyis úgy beállítani a karbit, hogy ne 4.5-5.8liter között fogyasszon, és az a 2-3Le tartalék sem esne rosszúl! Legelső körben kikötöttem a légszűrőházból a kipuff visszacsatolást, de ez a fogyasztáson semmit sem változtatott! A végsebességen 1 kicsit igen így már félsiker van, de... Arra volnék kiváncsi, hogy a Ti CB500on a benzinszint, COcsavar, meg a többi hogy van beállítva? Tudom teljesen más a 2 moci légszűrőháza, meg a kipuffogója, de összehasonlítási alapnak nagyon jól jönne, ha valaki ezt meg tudná nekem mondani!
A második kérdés, hogy leírná nekem valaki, hogy egy karbiszinkront hogy kell csinálni műszer nélkül? Olvastam itt, hogy a CB-1 nek valami olajos módszerrel csináltátok meg! Ez is nagyon érdekellne! Szóval a jótanácsok! ;)
Nem olyan sok ez az átlag 5-5.2 liter, de olyan jó olvasni, hogy ez a blokk beérné 3.8-4.2literrel is...
Ha megengeditek bemutatkoznék! Császár Péter vagyok, és imádok mocizni, és imádom ezt a kis pörgős 500ast! 1995 óta mocizok, bár volt egy nagy kihagyásom, de 2004 óta már folyamatosan. 2007 őszén vettem egy zsír új CBF500at amikor is az Euro3 miatt leakciózták! Ezt azóta sem bántam meg! Nagyon jó kis túrázós örömmotor!
Mostanság kezdtem 1-2 dolgot módosítgatni rajta, az ízlésemnek megfelelően! A műhelyben meg szépen csendben gyülekeznek a gyári cuccok, biztos ami ziher alapon!
Nekem is tokugyanezt szokta csinalni, normal esetben a feher resz tetejen, varosban araszolva felment egyszer a feleig, de bekapcsolt a ventillator es visszahutotte. Ugy latszik igy van kalibralva a mutatos muszer (mert ugye az pl. 80-100 fok kozott mutatja a skalan altalaban).
Helo...Pontosan én hargitamegyében lakom a keleti kárpátok "között" Gyergyoremetén, Gyergyószentmiklóstol 17km-re nyugatra a Maros völgyében.Amugy én inkább Kolozsváron vagyok, egyetemen. Tudok nagyon szép tájakat erre fele Pl. Békási szoros, Hargita, Kelemeni havasok, Csepkőbarlang...stb de ha valamit meg akarsz nézni errefele szivesen segítek eljutni. az ID-m enderson89 további infokért itt elérhetsz... vagy ugyan erre az yahoo.-s e-mail cimre irhatsz.... jo szerencsét
Megérkeztünk az Őrségből, Zalaegerszeg mellől éppségben. Jó kis hosszúhétvége volt, nagyon élveztük! Az idő kifogástalan volt, gyönyörű tavasz kerekedett, mázlink volt!
Csatolok pár képet, Laci kedvéért helyi cicákat is!
Hali!
Merre laksz Erdélyben? Én már gondolkodtam, hogy átnézek egy körre. Békéscsabán a 10emeletesekből, jól láthatóak a hegyek. Vóltam már Tordán, Brassóban, a Medve barlangnál is, de közelebb is vannak hegyek. Viszont itt a közelben, nem vagyok túl ismerős.
Jól emlékszel, 15W 50-es ásványi Repsol, télen én nem járok vele és ezért választottam a melegoldalon magasabb viszkozitású olajat. Egyébként -10 ig ez is szavatolja a kenőképességet, de mivel én fiatalon tönkre tettem a térdeimet a téli motorozással így valószínűtlen, hogy 0-fok alatt motorra ülök.
szia rossi6 nekem is ez a fajta olaj van a motoromba mint neked én is tapasztalok ilyet hogy feljebb megy a hőfok városban úgy tartós 30 nál de 50nél már lejeb megy de olyan ritkán van hogy a ventilátor bekapcsoljon piros tartományban még nem járt sosem a mutató.üdv ati
Nagyon szépen köszönöm az infókat cblaci és atesz44. cblaci azt hiszem meg emlékszek egy előzöre hozzászólásodra hogy te 15W50-est használsz repsolt ugye? megegyszer kösz mindent.... száraz meleg aszfaltot és jo szerencsét az utakon...
Egy a lényeg cimbora ha olajat választasz: Azt mondanom se kell, hogy 4t legyen (bár sokan kipróbálják a kocsiba valót is ami rövid időn belül kinyírja a kuplungot) nem árt az se ha rajta van a dobozán az API vagy JASO MA minősítés. A 10W 50-es hőtűrése jobb mint a 10W 40-es olajnak (nem hígul fel extrém melegben sem) de az európai klímát bírja a 10W 40-es is és a gyári előírás is az.
Mindenki a "saját lovát dícséri" nekem Repsol van és a váltóm vajpuha nem akad, én azt ajánlom, a Castrol is biztos tuti olaj de nem volt még dolgom vele.
üdv
Act-evo X-tra 4T, ezt venném, ha minden áron Castrol!
A Castrol Act-evo X-tra 4T magas teljesítményszintű motorolaj. Speciális adalékcsomagja meggátolja a magas hőmérsékleten képződő lerakódások kialakulását és megbízható védelmet nyújt a kopással szemben. Ezzel a tartósan magas terhelés és a gyakori rövidtávú forgalom mellet is tiszta marad a motor...stb.
Ennél, a CB 500-ba nem kell jobb olaj!
Amugy az olaj márkával tisztában vagyok ahogy az előző lapokban is kiderult de a márkán belül milyen lenne jobb pl Castrol 10W40 vagy 10W50...stb Erre ha tudsz valaszt adni...előre is kösz
Jó szerencsét.
Kedves Ivacson!
Ha nem túl nagy erőfeszítést téve visszaolvasol kb. 3 lapot, akkor kb. minden negyedik beírás erről fog szólni...
Egyébként szerintem jó a Castrol.
Darkmind
Szeva!
Tényleg jól meg van oldva a CB 500 hűtése, van aki azt mondja, hogy szinte túlságosan. A kérdésedre válaszul én elmondom, hogy a normál hőfokom a fehér mező legtetején szokott lenni, de melegben egy sűrű pesti forgalomban gyakran feljebb megy. Júliusban egész az "üres" mező közepéig, de gondot akkor sem éreztem. Amikor nagyobb tempót tudtam menni, akkor megint visszahűlt. Szerintem ez normális minden motornál. Olyanról meg még nem hallottam, hogy egy CB emiatt lerobbant volna.
Üdv,
Darkmind
Örülök, hogy épségben hazaértetek a zalai homokdombokról és hogy jól sikerült a kirándulás, gondoltam rátok .
Most a hosszabb túra elmultával van viszonyítási alapod az űlésről a kényelmi szempontot illetően. Gondolkodok én is az áthúzatáson mert télen a cicák kicsit lelakták az űlésemet mert hiába volt két takaróval letakarva a motor a körmük nyoma egy-két helyen látszik a bőrön. Azt nem tudom tegyünk e alá plusz szivacsot mint ahogy neked van.
Apropó cicák, az egyik cica a képen pont olyan mint a mi kis Pamacsunk, elsőre azt hittem, hogy az .
Várom a mailt a tervek miatt, majd értekezünk, nyakunkon a jóidő
Üdv,
Laci
En pont 6 eve voltam ott, aprilisban! Szuper jo helyek vannak Zalaban!
A második kérdés, hogy leírná nekem valaki, hogy egy karbiszinkront hogy kell csinálni műszer nélkül? Olvastam itt, hogy a CB-1 nek valami olajos módszerrel csináltátok meg! Ez is nagyon érdekellne! Szóval a jótanácsok! ;)
Nem olyan sok ez az átlag 5-5.2 liter, de olyan jó olvasni, hogy ez a blokk beérné 3.8-4.2literrel is...
Ha megengeditek bemutatkoznék! Császár Péter vagyok, és imádok mocizni, és imádom ezt a kis pörgős 500ast! 1995 óta mocizok, bár volt egy nagy kihagyásom, de 2004 óta már folyamatosan. 2007 őszén vettem egy zsír új CBF500at amikor is az Euro3 miatt leakciózták! Ezt azóta sem bántam meg! Nagyon jó kis túrázós örömmotor!
Mostanság kezdtem 1-2 dolgot módosítgatni rajta, az ízlésemnek megfelelően! A műhelyben meg szépen csendben gyülekeznek a gyári cuccok, biztos ami ziher alapon!
Ha arra járunk elötte jelentkezem!
itt 1 kis rövid vidim...
http://www.sportmotor.hu/motor...
Megérkeztünk az Őrségből, Zalaegerszeg mellől éppségben. Jó kis hosszúhétvége volt, nagyon élveztük! Az idő kifogástalan volt, gyönyörű tavasz kerekedett, mázlink volt!
Csatolok pár képet, Laci kedvéért helyi cicákat is!
Üdv,
Zoli
Merre laksz Erdélyben? Én már gondolkodtam, hogy átnézek egy körre. Békéscsabán a 10emeletesekből, jól láthatóak a hegyek. Vóltam már Tordán, Brassóban, a Medve barlangnál is, de közelebb is vannak hegyek. Viszont itt a közelben, nem vagyok túl ismerős.
Mindenki a "saját lovát dícséri" nekem Repsol van és a váltóm vajpuha nem akad, én azt ajánlom, a Castrol is biztos tuti olaj de nem volt még dolgom vele.
üdv
A Castrol Act-evo X-tra 4T magas teljesítményszintű motorolaj. Speciális adalékcsomagja meggátolja a magas hőmérsékleten képződő lerakódások kialakulását és megbízható védelmet nyújt a kopással szemben. Ezzel a tartósan magas terhelés és a gyakori rövidtávú forgalom mellet is tiszta marad a motor...stb.
Ennél, a CB 500-ba nem kell jobb olaj!
Jó szerencsét.
Ha nem túl nagy erőfeszítést téve visszaolvasol kb. 3 lapot, akkor kb. minden negyedik beírás erről fog szólni...
Egyébként szerintem jó a Castrol.
Darkmind
Tényleg jól meg van oldva a CB 500 hűtése, van aki azt mondja, hogy szinte túlságosan. A kérdésedre válaszul én elmondom, hogy a normál hőfokom a fehér mező legtetején szokott lenni, de melegben egy sűrű pesti forgalomban gyakran feljebb megy. Júliusban egész az "üres" mező közepéig, de gondot akkor sem éreztem. Amikor nagyobb tempót tudtam menni, akkor megint visszahűlt. Szerintem ez normális minden motornál. Olyanról meg még nem hallottam, hogy egy CB emiatt lerobbant volna.
Üdv,
Darkmind