A gummákkal lehet játszani. Biztos tovább dönthető szélesebb gummával viszont nagyobb lesz a fordulási rádiusza a motornak (ez városban, sorozásnál, manőverezésnél lehet para)
Ahogy Balázs mondta, olyat kell tenni, amilyen célra leginkább használod. Én ragaszkodok a gyári mérethez, amire ki lett találva, BT45-öt tettem előlre hátulra. Lekopogom kifogástalan, eddig elvitt bárhova.
Szia Balázs!
ép most figyeltem rá a képekre amit a leömlőkröl raktál fel!én is jó párszor odacsattantam vele,főleg a 2en ültünk rajta,a magasabb(kövérebb :D) fekvőrendőröknél odaszoktam nyomni!
én tudod mit csinálnák?beheggeszteném a horpadást és lecsiszolnám simára és átfesteném h ne látszódjon!
Na, pont akkor írtam a következőt, amikor válaszoltál :)
Kösz szépen a kimerítő elemzést, valami ilyesmit szerettem volna hallani, megnyugodtam :) Bennem is volt egy ilyen sejtés, hogy részben csak divat/vakítás a két méter széles hátsógumi-őrület, szóval ha egy tapasztalt motoros jókat döntöget a Mátrában vele, akkor nekem bizonyosan jó lesz ;)
Hát igazából ennyi fenntartásom volt összesen a géppel kapcsolatban, köszönöm a segítséget, ha majd megtalálom a megfelelő modellt, és meg is veszem, visszajövök :)
Kösz a választ! Csak azért kérdezem, mert hát a CBF-500-asra már 160-asat tesznek, és ez bizonytalanított el, hogy ha a Honda is úgy gondolja, hogy szélesebb gumi kell rá, akkor lehet benne valami. Persze lehet, hogy csak parasztvakítás, nem tudom, azért kérdezem.
Gumi válogatja meg a vezetési stílus is!
a gs500 és a cb500 az ER5 is 130-as gumikkal van szerelve!
szerintem ma a Divat is diktálja a szélesebb gumit! (pont én mondom aki 140-est tett hátulra)
De a futómű 130-asra van kitalálva és hidd el semmi probléma nincs vele nekem elég szar gumi volt hátul Dunlop Arrowmax és a kékesnél döntöttem vele elég jókat!
Nincs a mérettel semmi probléma! + 1 mérettel meg el lehet térni nyugott szívvel!
Nekem a Dunlop már öreg és kopott volt.
Helyette Pilot active van fennt és sokkal stabilabb a moci! és nem azért mert 140-es hanem mert puhább!
1szóval szerintem nincs baj a 130-as gumi mérettel hátul csak a stílusodnak megfelelő gumit kell kiválasztani!
Kanyarvadászat = Sportos gumi lágyabb
Túrázás = értelem szerűen túragumi kicsit keményebb így tovább tart!
stb. stb.
Ajánlani tudom a Continental Gumikat! Michelin Pilot Active
és amit esőben dicsértek! az a Metzeler Lesertec!
Bocs, ha belerondítanék a beszélgetésbe, csak mint leendő CB-tulajdonos, lenne hozzátok egy talán kissé hülyének hangzó kérdésem, sajnos eléggé tudatlan/tapasztalatlan vagyok, lévén nem volt még túl sok motorom.
Szóval a kérdés az, hogy a 130-as hátsó gumi nem-e túl vékonyka ehhez a súlyhoz/teljesítményhez? Esős időben nem csúszkál túlságosan? Száraz időben stabil a kanyarokban nagy(obb) sebességnél is? Ha nem, lehet rá szélesebb gumit tenni?
Csak azért vetődtek fel bennem ezek a kérdések, mert a jelenlegi motoromon (egy '90-es Yamaha TDR 125) is 130-as hátsó gumi van (aszfaltgumi persze, nem terep), bár talán nem a legjobb minőségű. A gépet mindenesetre eléggé bizonytalannak érzem a kanyarokban, nem igazán merem bedönteni, egyszer-kétszer meg is csúszott már kanyarban, ami igencsak vérfagyasztó élmény :) Persze a futómű nem jó minősége is biztos szerepet játszik a dologban, ezért kérdezem a véleményeteket: stabil a kanyarban az 500-as CB? A méret a lényeg? :)
Nekem is csinálta a műszerfal világítás, hogy 1-2 lámpa nem égett. Aztán mielőtt kicserélhettem volna megjavult. Nem nagy meló kicserélni, a km órát kell leszedni hozzá.
Szia Laci!
Köszönöm a tanácsot, tegnap már nem voltam gépközelben. Valószínű akkor megpróbálom majd így megcsinálni, nem akarok most teljes felújítást. Tegnap délután Miskolcról felhoztam Pestre a motort, nagyon kemény volt a viharos szél a 3-as főúton. Szinte végig döntve kellett hajtanom. Majdnem sötétben érkeztem meg, és sajnálattal láttam meg, hogy a kilométer órám nem világít, csak a 200-tól 220 km/h-ig skálatartományban. A fordulatszámmérő az jó. Mi lehet a probléma? Kiégett vmi égő, vagy csak kontakthiba? Mondjuk ütögettem, de semmi :). Hol lehet az égőt cserélni? Ajj nem kezdődik túl jól a szezon...A tegnapi menet kínszenvedés volt.
Sziasztok!
Darkmind, van egy trükk arra ha valameddig még halogatni akarod a telószimering cserét, egyszer már éltem én is ezzel a módszerrel de hatékony megoldás a csere.
Általában kétajkú szimeringek vannak a telókban, ha feljebb húzod a porvédőt a szimering láthatóvá válik ill. a felső ajak szoritó rugója is. Ha ezt a rugót kifordítod a helyéről (előtte a szimering biztosító rögzitőt ki kell venni) akkor szétcsavarva a toldását ki tudod venni.
Ez a szimering rugó úgy néz ki, hogy egyik vége kúposan végződik míg a másik simán teljes keresztmetszetben, a sima végéből 15mm-ert kell kivágni majd úgy összerakni. Ellentétes irányba kell sodorni mindkét végét aztán összeilleszteni, összeforogva egymásba tekeredik a két vég, igy újra teljes kört alkot. Persze ezt úgy kell hogy a villaszáron legyen, ezután vissza kell helyezni a helyére. A rugókörből kivett 15mm által, a szűkebb rugó összébb húzza a felső ajkat, de nem lesz egyből látványos javulás csak kb 1-2 nap múlva mikor "beáll" az ajak és jobban ráfeszül a szárra.
Mégegyszer mondom ideiglenes megoldás, de pl. szezon közepén sokat segít ha nem akarod szétszedni a motort a túrák miatt.
Akár még túra kellős közepén is megcsinálható, kell egy kiscsavarhúzó és egy vágószerszám ami roncsolás nélkül elvágja a szimering rugót, kb 10 perc alatt megvan.
A megnyugtató erdményt a csere fogja biztosítani, akkor mindkét telószárat fel kell tölteni olajjal, és (mivel úgyis párban kapod) a szimeringeket is cserélni kell.
Közben vége lett az ebédszünetnek is , ha kérdés van majd este leszek.
Üdv,
Laci
Sziasztok!
Néhány kérdésem lenne:
Mit mondtok a honda gn4-es olajról? jó a cb 500 -ba? Ez ásványi vagy félszintetikus olaj? Jól tudom hogy a cb 500-ban 12000 km-enként van az olajcsere előírva?
szia!
én amikor elkezdett folyni a telom cseréltem olajat is ebnne... ha már szét van szedve... és mindkét szárban ne csak ott ahol folyik
ne huzd a cseréjét.. szerintem mihamarabb csinld/csináltasd meg
Szevasztok!
Ma hajtottam 150 km-t, jó volt de a végére már nagyon fáztam, főleg a kezeim. A motor jól ment, ez volt az első idén, csak az a gondom, hogy a jobb első teleszkópnál megjelent egy kis olaj ott, ahol mozog, feketés. Most mit kell tennem? Olajcsere kell benne és új tömítés, vagy csak az utóbbi? Vagy egyelőre hagyjam az egészet, mert most nem akarnám szétszedni?!
Üdv,
Darkmind
Légy üdvözölve!
A gummákkal lehet játszani. Biztos tovább dönthető szélesebb gummával viszont nagyobb lesz a fordulási rádiusza a motornak (ez városban, sorozásnál, manőverezésnél lehet para)
Ahogy Balázs mondta, olyat kell tenni, amilyen célra leginkább használod. Én ragaszkodok a gyári mérethez, amire ki lett találva, BT45-öt tettem előlre hátulra. Lekopogom kifogástalan, eddig elvitt bárhova.
Megjött a posta . Nagyon szépen köszönöm!
Remélem a nyáron lesz alkalmam meghálálni
Üdv,
Laci
ép most figyeltem rá a képekre amit a leömlőkröl raktál fel!én is jó párszor odacsattantam vele,főleg a 2en ültünk rajta,a magasabb(kövérebb :D) fekvőrendőröknél odaszoktam nyomni!
én tudod mit csinálnák?beheggeszteném a horpadást és lecsiszolnám simára és átfesteném h ne látszódjon!
Kösz szépen a kimerítő elemzést, valami ilyesmit szerettem volna hallani, megnyugodtam :) Bennem is volt egy ilyen sejtés, hogy részben csak divat/vakítás a két méter széles hátsógumi-őrület, szóval ha egy tapasztalt motoros jókat döntöget a Mátrában vele, akkor nekem bizonyosan jó lesz ;)
Hát igazából ennyi fenntartásom volt összesen a géppel kapcsolatban, köszönöm a segítséget, ha majd megtalálom a megfelelő modellt, és meg is veszem, visszajövök :)
Üdv, szélest utat!
Gumi válogatja meg a vezetési stílus is!
a gs500 és a cb500 az ER5 is 130-as gumikkal van szerelve!
szerintem ma a Divat is diktálja a szélesebb gumit! (pont én mondom aki 140-est tett hátulra)
De a futómű 130-asra van kitalálva és hidd el semmi probléma nincs vele nekem elég szar gumi volt hátul Dunlop Arrowmax és a kékesnél döntöttem vele elég jókat!
Nincs a mérettel semmi probléma! + 1 mérettel meg el lehet térni nyugott szívvel!
Nekem a Dunlop már öreg és kopott volt.
Helyette Pilot active van fennt és sokkal stabilabb a moci! és nem azért mert 140-es hanem mert puhább!
1szóval szerintem nincs baj a 130-as gumi mérettel hátul csak a stílusodnak megfelelő gumit kell kiválasztani!
Kanyarvadászat = Sportos gumi lágyabb
Túrázás = értelem szerűen túragumi kicsit keményebb így tovább tart!
stb. stb.
Ajánlani tudom a Continental Gumikat! Michelin Pilot Active
és amit esőben dicsértek! az a Metzeler Lesertec!
üdv: szobbal
szerintem éppen jo a 130as gumi.. illik a motorhoz...
aszem nemsokkal szélesebbet tudsz rárakni... de asszem valaki már probálkozott vele.. olvass vissza a fórumban,..
Bocs, ha belerondítanék a beszélgetésbe, csak mint leendő CB-tulajdonos, lenne hozzátok egy talán kissé hülyének hangzó kérdésem, sajnos eléggé tudatlan/tapasztalatlan vagyok, lévén nem volt még túl sok motorom.
Szóval a kérdés az, hogy a 130-as hátsó gumi nem-e túl vékonyka ehhez a súlyhoz/teljesítményhez? Esős időben nem csúszkál túlságosan? Száraz időben stabil a kanyarokban nagy(obb) sebességnél is? Ha nem, lehet rá szélesebb gumit tenni?
Csak azért vetődtek fel bennem ezek a kérdések, mert a jelenlegi motoromon (egy '90-es Yamaha TDR 125) is 130-as hátsó gumi van (aszfaltgumi persze, nem terep), bár talán nem a legjobb minőségű. A gépet mindenesetre eléggé bizonytalannak érzem a kanyarokban, nem igazán merem bedönteni, egyszer-kétszer meg is csúszott már kanyarban, ami igencsak vérfagyasztó élmény :) Persze a futómű nem jó minősége is biztos szerepet játszik a dologban, ezért kérdezem a véleményeteket: stabil a kanyarban az 500-as CB? A méret a lényeg? :)
Köszönöm előre is a válaszokat!
van egy elado futheto markolatom, bar kopott es hasznalt, de teljesen mukodokepes, nincs elszakadva. Erdekel valakit?
Illetve meg megvannak a Katana kormanycsutkak is, CB Jozsi szerette, nekem nem a stilusom. Ha kell az is elado.
Köszönöm a tanácsot, tegnap már nem voltam gépközelben. Valószínű akkor megpróbálom majd így megcsinálni, nem akarok most teljes felújítást. Tegnap délután Miskolcról felhoztam Pestre a motort, nagyon kemény volt a viharos szél a 3-as főúton. Szinte végig döntve kellett hajtanom. Majdnem sötétben érkeztem meg, és sajnálattal láttam meg, hogy a kilométer órám nem világít, csak a 200-tól 220 km/h-ig skálatartományban. A fordulatszámmérő az jó. Mi lehet a probléma? Kiégett vmi égő, vagy csak kontakthiba? Mondjuk ütögettem, de semmi :). Hol lehet az égőt cserélni? Ajj nem kezdődik túl jól a szezon...A tegnapi menet kínszenvedés volt.
Üdv,
Darkmind
Köszi az ötletet, az én telóm is taknyol, de még nincs kedvem szétszedni!
Darkmind, van egy trükk arra ha valameddig még halogatni akarod a telószimering cserét, egyszer már éltem én is ezzel a módszerrel de hatékony megoldás a csere.
Általában kétajkú szimeringek vannak a telókban, ha feljebb húzod a porvédőt a szimering láthatóvá válik ill. a felső ajak szoritó rugója is. Ha ezt a rugót kifordítod a helyéről (előtte a szimering biztosító rögzitőt ki kell venni) akkor szétcsavarva a toldását ki tudod venni.
Ez a szimering rugó úgy néz ki, hogy egyik vége kúposan végződik míg a másik simán teljes keresztmetszetben, a sima végéből 15mm-ert kell kivágni majd úgy összerakni. Ellentétes irányba kell sodorni mindkét végét aztán összeilleszteni, összeforogva egymásba tekeredik a két vég, igy újra teljes kört alkot. Persze ezt úgy kell hogy a villaszáron legyen, ezután vissza kell helyezni a helyére. A rugókörből kivett 15mm által, a szűkebb rugó összébb húzza a felső ajkat, de nem lesz egyből látványos javulás csak kb 1-2 nap múlva mikor "beáll" az ajak és jobban ráfeszül a szárra.
Mégegyszer mondom ideiglenes megoldás, de pl. szezon közepén sokat segít ha nem akarod szétszedni a motort a túrák miatt.
Akár még túra kellős közepén is megcsinálható, kell egy kiscsavarhúzó és egy vágószerszám ami roncsolás nélkül elvágja a szimering rugót, kb 10 perc alatt megvan.
A megnyugtató erdményt a csere fogja biztosítani, akkor mindkét telószárat fel kell tölteni olajjal, és (mivel úgyis párban kapod) a szimeringeket is cserélni kell.
Közben vége lett az ebédszünetnek is , ha kérdés van majd este leszek.
Üdv,
Laci
Néhány kérdésem lenne:
Mit mondtok a honda gn4-es olajról? jó a cb 500 -ba? Ez ásványi vagy félszintetikus olaj? Jól tudom hogy a cb 500-ban 12000 km-enként van az olajcsere előírva?
Érdekelne mennyiért csináltattad a leömlőt!
A kíváncsiság hajt csak hogy mibe fájna. Mert ami most van már nem biztos hogy festem ilyen állapotban.
Válaszodat köszi!
üdv: szobbal
Itt vannak a képek a horpadásról amit meséltem.
én amikor elkezdett folyni a telom cseréltem olajat is ebnne... ha már szét van szedve... és mindkét szárban ne csak ott ahol folyik
ne huzd a cseréjét.. szerintem mihamarabb csinld/csináltasd meg
Ma hajtottam 150 km-t, jó volt de a végére már nagyon fáztam, főleg a kezeim. A motor jól ment, ez volt az első idén, csak az a gondom, hogy a jobb első teleszkópnál megjelent egy kis olaj ott, ahol mozog, feketés. Most mit kell tennem? Olajcsere kell benne és új tömítés, vagy csak az utóbbi? Vagy egyelőre hagyjam az egészet, mert most nem akarnám szétszedni?!
Üdv,
Darkmind