Teló: lehet anyaghiba és szerelési hiba is. Ha nemrég cserélték, akkor én visszavinném hozzájuk.
Indítás: nem normális, nekem fél év után is ugyanúgy indul, mint egy hét állás után.
Lámpa: 5 szezon és 15 ezer km alatt egyszer sem motoroztam sötétben :))
Szia,
Teleszkóp:
Én saját magam cseréltem szimmeringet, sosem volt vele gond. Lehet, hogy nem lett kitakarítva, csak szétszedve, összerakva és ezért a benne lévő kosz olyan helyre költözött, ahol már hangja van, gondolom, csiszolja is valahol a csúszó szárat...Esetleg rosszul lett visszarakva a csúszógyűrű és a hézagoló alátét?...
Indítás:
Téli időszakban sosem indítgatom a motort, néha felrakom az akkura a töltőt és kész. Tavasszal max 3 fordulatnál indul a motor, szóval valami gáz van...
Lámpa:
Nos az valóban nem valami híres. Próbáld az Osram Nightbreaker izzót . Némileg jobb lesz, de nem tökéletes. Egyébként állítható a vetítési magasság. Lásd a mellékelt képet
Pár kérdésem volna:
- nemrég cseréltek szimmeringet az első telóban, mert folyott belőle az olaj. Egy ideig jó volt nagyjából, de most elkezdett nyikorogni, fura hangokat adni a teló. Lehet a kettőnek köze egymáshoz? Nem tudom, hogy rá merjem-e bízni újra arra a bagázsra, akik a szimmeringet cserélték.
- kb. egész augusztusban állt a gép és hétvégén be akartam indítani, de fél órán keresztül kellett indítóznom, hogy beinduljon. Ez normális egy kb egyhónapos állás után?
- a lámpa az nálam katasztrófa, alig lehet vele látni valamit. Másnak is ilyen, vagy lehet csak beállítás kérdése?
A gyári gumi a Bridgestone BT015 ( és nem a 016 ) volt. Kizárt, hogy 18.000 - t elmenjen, én az első motornál 10.000 - nél cseréltem és akkor már a második hátsó fogyott el. Ez a gumitípus nem volt túl tartós. A másodiknál már nullánál a kereskedésben lecseréltettem S21-re. Ami a kilométert illeti az évjárat önmagában nem zárja ki, az enyém is nagyon keveset futott, most adtam el, de az úgy nézett ki mint az új. Viszont ennyi pénzért szerintem nagyon valószínűtlen és akkor finoman fogalmaztam. Ahogy az előttem szólók írták az állapotra kell figyelni, de olyannal kellene megnézetni aki ismeri a típust és ért a motorokhoz. Ha megveszed rögzítsétek a szerződésben a futott kilométert, ugyanis a cég felel az arujáért és ha később a szervizben kiderül a turpisság akkor felléphetsz velük szemben. De ha (majdnem) biztosra akarsz menni, keress egy magyar első tulajos gépet, ott nincs mellébeszélés, mindennek tisztának és egyértelműnek kell lennie. Ami az ABS - t illeti, ez azért nagyon nem az Bosch kanyar ABS mint ami Abdul BMW - jén van, ráadásul pályán - ha akarod ott is használni - inkább veszélyes úgyhogy ki is kell kapcsolni. Az enyémen volt, viszont a másik motoromon nincs és soha nem is hiányzott, igaz túrára nem használom, pályán viszont igen. Szerintem a legfontosabb biztonsági eszköz a józan ítélőképességed. Ésszel kell húzni a gázt, és figyelni kell a többi úton lévőre. Hú, nagyon bölcs lettem így éjszakára..... szóval csak körültekintően
Ahogy Dodor mondja, azt vedd ami tetszik, a vetelaron felul meg legyen tartalekba 2-3 kilo es nem lesz gond.
Hasznalt motor, belure nem latsz, nincs tuti recept csak az uj.
Eleve a regadon kivul meg van muszaki, ado, rendszam, a kep alapjan gumicsere, szervizek.
Hát ja, enyém is ABS nélküli, voltak necces helyzetek, amikor csúszott az első vagy a hátsó kerék. Tapasztalatlan motorosnak mindenképp javallott, meg aki sokat túrázik és emiatt esőben is vereti. Viszont, ha lenne ABS-em, akkor tuti merészebb lennék valamennyivel, szóval kockázatilag összességében kb. ugyanott lennék :))
Az első gumit öregedés miatt is cserélhették, szerintem egy 4-5 éves gumi már csereérett... A DOT szám is árulkodó lehet.
Új kulcs költsége olyan 25-30 ezer Ft.
R+ az új verzióhoz van csak. Páran a régi CBt ott hirdetik mert az ABSnek van jelölve.
A régi CBnél csak az ABS volt a különbség, semmi más.. 2009ig emlékeim szerint lehetett ABS nélkül is venni (enyém is olyan volt), utána már csak ABSes volt újonnan.
Szerintem nagyon jó dolog, hasznos. A BMW előtt csak ABS nélküli volt nekem, nem hiányzott, azt szoktam meg. Most hogy már tudom milyen és mentett meg párszor (és esett mögöttem ABS nélküli motoros ugyanabban a vészhelyzetben), így ha belefér inkább olyat vegyél.
Köszi a tanácsokat. Elmegyek megnézem és ha tényleg makulátlan, csak akkor fogom megvenni.
Nézegettem a használtautót itthon és láttam, hogy van R+-os változat is. Az csak abban különbözik, hogy van benne ABS? Érdemesebb lenne szerinted ABS-es modellt venni?
A gumi szerintem nem BT16 ami rajta van. És őszintén csodálkoznék, ha bárki a gyári gumival elmenne 18ezret. Tehát az ne legyen támpont.
A realitások felé terelnélek, a behozott kintiek nagy részében nem ennyi km van . A hazaiak közül is alig találsz ilyet - ha igen ott inkább 2M a vételár vagy pályamotor volt (pályaidommal, eredeti idomok meg pihentek addig).
Nézd meg a Mobile.de-t ahol a legnagyobb az EU kínálat, a legolcsóbb CB 5000eur-rol indul. Azok már drágábbak, mint a kinézett és ahogy írtam azzal valakinek volt már költsége és keresni is akar rajta...
Fékolaj, szelephézag legyen pluszban. De ha kell új gumi és elég nagy lesz a szerviz (esetleg fékbetét/féktárcsa,, lánc), akkor készülj még min. 200ezerrel a vételáron felül.
Nekem is gyanusan kevés az a 18e km. De ha még ez is a legolcsóbb hirdetett, akkor sem akarok megvenni egy olyat, aminek az órája 18e-t mutat, ténylegesen meg 40-50e van benne...
Persze, állapotot kell venni, ezért is akarom elhívni az egyik ismerősömet (motoros boltban/szervizben) dolgozik, hogy vessen már rá néhány pillantást. Ha Ő azt mondja rá, hogy rendben van, akkor valószínű, hogy megveszem.
A nagyszervizt mindenképpen megcsináltatom rajta. Olaj, olajszűrő,, levegőszűrő, gyertya. Gondolom ezek a leglényegesebbek. Ahogy beszéltem beszéltem az eladóval, szerintem 2 gumi is fog rá kelleni...
Köszi az infót. Igen, nyilván az a gumi már csereérett, ha még eredeti, de legalább van némi esély, hogy valós lehet a km. De ha pl. egy 2010-2012-es gumi van rajta, ami már le van futva, akkor meg az biztos, hogy az már a 2. garnitúra gumi, ami szintén kuka és igy szinte biztos, hogy időutazáson esett át a motor...
Szia, szerintem a km-t engedd el, nem annyi van benne. Olaszoknál hosszabb egy szezon, ha tényleg annyi lenne benne akkor kint sem “fillérekért” vesztegetnék. És az itthoni eladónak költségei is voltak vele eddig (behozatal) és keresni is akar rajta... és így a legolcsóbb itthoni eladó CB...
Állapotot nézz, a sok km-től sem kell tartani. Ha figyelnek rá és rendszeres a szerviz akkor kibír sok-sok tízezret. Én anno 47ezret tettem bele nulla hibával. De több cimboráknak is volt, a legtöbb tudott km 65ezer km körüli volt, szinten probléma mentesen.
Szerintem állapotot nézz és ha megveszed legyen egy nagy szerviz rögtön (mintha 24 vagy 48 ezer lenne benne - és azokat a fix szerviz tételek legyenek legalább megcsinálva)
Köszi a tanácsot. Elvileg szervizkönyv van hozzá, azt mindenképpen megnézem. Kulcs az sajnos csak 1 van hozzá, az biztos, mert a ezt a hirdetésben is említik.
Azt honnan lehet tudni, hogy a kormány, a markolat és a tükrök eredetiek-e?! Nem láttam még közelről ilyen motort, nem tudom sajnos, hogy milyen az eredeti?!
Egyik barátom azt tanácsolta még, hogy nézzem meg az első gumit. Azt mondta, hogy ennyi km mellett, annak még az eredetinek kellene rajta lennie. Nem tudod, hogy gyárilag milyen gumival szerelték ezeket a motorokat?
Grandemoto-s gépről van szó gondolom. Elég szép állapotúnak néz ki a képekről. Szép fényesek a leömlők, akár igaz is lehet a km-állás. Féktárcsák állapotából tudsz következtetni, nem nagyon szabad vállasodnia. Jó árban is van. Üdv: Ádám, Péterről
Indítás: nem normális, nekem fél év után is ugyanúgy indul, mint egy hét állás után.
Lámpa: 5 szezon és 15 ezer km alatt egyszer sem motoroztam sötétben :))