Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

mondjuk szerintem egy csepp hűtővíz nem folyt bele a forgattyúsházba, de végülis mindegy, most legalább rendben van minden.
Ez utóbbi történet kedves, gondolom azt is úgy csinálták mint a szervizemben, hogy a törött tűgörgőt bennehagyni a blokkban, az újat meg berakni, azt csá, mert úgyis jólesz az.
Belefolyt a dugattyúd, meg a gyűrűd te 1/2 kegyelmű:)

Mellesleg nemrég bontottam szét egy kolega blokkját.
Már korábban is bajok voltak vele, meg meg állt, és mindíg mágnesehtető cucc zárlatolta a gyertyát.
Aggódtunk, hogy hámlik az alsó görgő.
Most szétszedtem, és egy korábbi felsőgörgő törés nyomai voltak a sonka kiegyensúlyozó furatában.
Ott vigyorgott összeállva, egy fél felső görgőskosár, kis darabokban.
az NSR -ét sem kellett volna összerakd, ha előtte nem szedeted szét velem, hogy belefolyt a hűtővíz, vagy mi a faszér is kellett széthúzni már nem is emlékszem :D
Nem vagyok hajlandó öszerakni egy rs blokkját
milyen jó nekik, még baszniuk sem kell akkor :D Venni kéne egy RS -t...
HA egy Rs tulajnak bemondod, hogy: Asso werke, akkor tutira a gatyájába élvez:)
(ezzel adják az rs-t gyárilag)
Ez korrekt hozzászólás.
Sajna motoros körökben sok az arcoskodás,(pláne fórumon) kevés ember képes elismerni, hogy valamiben tévedett.

CSak az feszültségoldás kedvéért beszúrnám, hogy minél nagyobb egy mágnes tömege, annál erősebb mágneses terret lehet bele gyömöszölni, tehát egy nagyobb darab nem hogy kevésbé, de jobban tartja magát:)

Ráadásul ma már hozzáférhetőek igen kis méretű, és nagyon erős mágnesek(neodimium)

Száz szónak is egy a vége, el tudom képzelni, hogy lehet azonosítani a nicasilos hengert mágneses próbával, bár én még nem próbáltam.
így már minden rendben van!
nem ismerem ezeket a márkákat, de örülök, hogy örülsz :D
Valamennyit muszály módosítanom a mágneses elméleten, mentségemre legyen, hogy nem én foglalkozom az alkatrészekkel a cégnél, viszont beszéltem a kollégámmal aki ezzel foglalkozik és elvégeztünk közösen egypár tesztet.
Valóban vonzódik a nicasil réteghez a mágnes, viszont egyáltalán nincs tartása, tehát ha egy picit megmozdítom, már le is esik bár ez függhet a mágnestől is, mert ha egy nehezebb mágnest használsz akkor biztos hogy leesik.
Nekünk a mi mágnesünkkel egyszer sem sikerült fenttartani.
Tehát a módszer működik, csak annyi a különbség, hogy a nem nicasilos hengerekre szinte rácuppan a mágnes és nem esik le mozgatásra, mig a nicasilos hengereknél hozzáragad valamennyire, viszont nem cuppan rá és kicsi mozgatásra biztosan leesik (persze tömb mágnes esetén biztosan nem marad rajta, vékony mágnes esetleg rajta maradhat, de épphogy.
Remélem, hogy így már sikerült segítenem.
Vettem egy nyomorult Minarelli Blokkba dugót.
Kikerestem a polininél, elküldték, de mondták, hogy polini sajna nincs, csak Asso Werke.
Hát valahogy nem fakadtam sírva:)
Rendben.
Oké, nagyon köszönöm az infót, még ha azt megmondanátok, hogy hova érdemes vinni ilyen céllal a gépet, lekötelezne.

Köszönöm, üdv
sajnos vannak ügyfelek akik olyan állapotban hozzák be a hengert a boltba, hogy egyszerűbb így megállapítani mielőtt megkeresnénk, hogy milyen dugót adjunk hozzá mint hogy ott amikor áll a sor alkatrészért, lemenjen valaki a műhelybe és letakarítsa a hengert.
Ezen kívül én csak ajánlottam egy kevésbé hozzáértőnek egy biztos módszert.
Teljesen segítő szándékkal.
semmi gond.
nem akarlak meggyőzni arról, hogy az a henger amit ott láttam nem nicasilos de majd ha egyszer tartasz a kezedben egy igazi alu hengert nicasil bevonattal akkor megérted, hogy miről beszélek.
az igazi nicasilos hengerhez valószínűleg azért sem tapad a mágnes, mert a mágnesnek nagyobb a súlya mint amennyire tapadni tudna ahhoz a minimális századmiliméter vastagságú réteghez, ami tartalmaz nikkelt is.
Remek szervizetek lehet, ha csak mágnessel tudjátok megállapítani egy hengeről, hogy hüvelyes é vagy sem:)
Remekül látszik, ahogy kifuttatják a csatornák falaira a cuccot, vaamint az is , hogy jóval erősebben le vannak kerekítve a nyílások élei, kivan szedve a nyílások alatt felett, hüvelyes hengernél sokkal kevésbé.
A lényeg, hogy ha a srác szétszedi, akkor valamilyen oknál fogva így is úgy is oda fog ragadni a mágnes. Úgy látszik az nsr hengere szereti a mágneseket, magasból lesz@rja a fizikát.
de ha mondod hogy nikkelbe ágyazott akkor miért mondod, hogy a mágnes nem fogja? ez a kettő üti egymást. Egy szóval nem mondtam, hogy van vas henger nikasillal mert olyan nincs mert az egy farokság lenne. És a nikasil bevonatú hengert igenis vonzza a mágnes (mivel nikkel van benne). ott van róla a fotó, hát én többet nem tudok már csinálni.
De azt azért kiidézhetnéd hol írtam hogy vas henger nikasillal, mert én nem igazán látom.
A hengerek falát a kopásálló Nikasil ötvözet védi (nikkel-alumínium-szilícium, a Mahle fejlesztette ki a hatvanas években)
Nikkelbe ágyazott szilícium karbid bevonat.
Keresem a megoldást arról, hogy meggyőzzelek, nincs vas henger nikasil bevonattal, márpedíg az alu hengerhez nem vonzódik a mágnes.
Arra kérlek hogy te is nézz utána.
Ez egy honda NSR125 hengere. onnan tudom ,hogy nem perselyes, mert azt lehetne látni felülről, hogy egy 2-5 mm vastag vas persely van benne. + flexelés közben nagyon vékony darabkák törtek le belőle, egészen máshogy is szikrázott mint a vas szokott, biztos van még pár dolog ahonnan tudom hogy nikasil. Ja igen. alul látszik az árnyalatváltozás ahol elkezdték felvinni a felületre a krómot. De ne kellejen már megmagyarázni, nikkelből van meg Ca ból (nem is tudom az mi szerintem nem kalcium) meg szilíciumból. a mágnes vonzza. ez tény.
hát de ha a szervizben úgyis szétszedik dugózni, ott megmondják, hogy nikasilos -e vagy öntöttvas. És az a baj, hogy amíg ezt nem tudjuk, addig szerintem nem lehet megmondani, hogy milyen dugót vegyél bele. (más hőtágulási viszonyok, más illesztések kellenek)
ez milyen motor hengere?miből gondolod, hogy nicasilos?
Hát akkor kénytelen leszek szétszerelni előtte.
A másik: valaki mondja már meg legyen kedves hogy milyen dugót érdemes rakni bele? Illetve hol?
nekem nem kell megmagyarázd, de lesd meg a fotókat ; ) (első szar lett)
várjá elbasztam powernyelvhez ragadt