Helló! Köszi a segítséget Kicsit csavargattam a karbin, én úgy éreztem kicsit kevés levegőt kap, és sok üzemanyagot. egy kicsit lejebb vettem az üzemanyagból, és raktam rá rendesen levegőt! (a légszűrő az tiszta, simán jön a levegő rajta) szóval így kicsit jobban megy. De amikor hideg még mindig fulladozik. Alapjáraton nincs vele baj, csak amikor berakom egybe és el akarok vele indulni. Még bejáratós úgyhogy csak kipróbáltam, de a szelep olyan 7500körül nyit ki teljesen, ott nagyon elkezd rántani a gép leveszem a kipufogót és megnézem hogy mit csinál a szelep. amikor gyújtásra rakom akkor félig bezáródik nem? a fordulatszám növekedésével arányosan nyit a szelep? vagy amikor túllép egy bizonyos fordulatot akkor mozdul el csak?
Hát azért mert utálom a motorokat hidegen gyilkolni! De már megnyugodtam, mert vagy 20 Nsr onboardot néztem meg és mind ugyanígy melegszik
Csak bevoltam szarva hogy megragad mert amikkel én találkoztam eddig 125ök mind sokkal jobban felmelegedtek.
Sziasztok! 93-as NSR 125 -re kellene jó állapotú első sárvédő, vagy új, vagy használt is megfelel. Tudtok segíteni, hogy hol lehetne venni Dudapest, vagy Debrecen közelében. Olyan kellene mint a képen is van.
Köszi!
Norbimotard miért zavar az téged ha nem melegszik a motorod mint az állat az üzemi hőmérséklet meg ha jol tudom onnantol van ha eléri a mutato a kis "hézag" feletti részt a hőfok skálán, de javitsatok ki ha tévedek
hát igen vagy a poweren kéne állitani (tul hamar nyit ) bár newm hiszem hogy annyira el lenne állitva h alacsony fordulaton nyisson, vagy a karbin kellene állitanod túl sok benzint kap és "fullad" vagy kevés levegőt
ha nyitva van a power az okozhat ilyet mivel a keverék egy része a nagyobb torkon keresztül még a sűrítés előtt kimegy a kipuffba. Így nincs annyi "erő" benne hogy elbírja a terhelést... szóval alap esetben sztem ezt nézd meg talán...
Helló! nem tud valaki segíteni? alacsony fordulaton nem indul el a motor, és nagyon erőtlen is, pedig power szelepes. A karbi lehet ennek az oka? At kell beállítani? Mellesleg most vettem a motort pár napja.
Segitség. Most már tökéletesen veszi a motor a fordulatot, most a másik problémája került előtérbe:
a víz, már megoldottam hogy melegedjen fentebb a víz(hűtő széléböl letakartam), de ha gyorsan megyek(135kmh) akkor úgy megindul lefelé a víz hőfok mérőmutatója hogy nacsak
Lehet a termosztát még mindig? Víz van benne elég.
Sziasztok/
Azt szeretném megkérdezni hogy hol lehet a motorra ilyen magasabb plexit venni/rendelni? Meg egyáltalán jó lesz rá vagy át kell valamit alakítani? Mert most gondolkodom plexi cserén( mert repedt) és jó lenne a gyári helyett ilyen magasabb...Beteszek egy linket ahol van ilyen:
www.sportmotor.hu/motoros_vide... 00:46-nál nézzétek. Ilyesmire gondoltam csak nem kékben hanem füstszínüben vagy sima átlátszóban! Légyszi segítsetek!
Heló
Sajnos ami elkophat, az előbb utóbb el is kopik! Akármilyen olajat teszel bele, mindegy, ha használod, elkopik! Bár NSR szerencsére elég tartós darab, de azért nem örök.
Szerintem tényleg vizsgázz le, aztán foglalkozz vele!
Persze tisztában vagyok a kétütemü érvekkel ellenérvekkel, de pont baj az hogy, nem találok indokot. Mert vizpumpa uj, vizszint rendszeresen ellenőrizve, kézzel is ellenőriztem és ténylegesen megfelelő időben nyit a rndszer és keringeti bele a hűtőbe a meleg vizet. Gyári Honda kenőolajat használok bele. új minden mindeki boldog, és elkezd szólni a cspágy egyik pillanatról a másikra
Sajnos a kétütemű motor ilyen. NEkem az apriliamon 48 e együtt töltött km alatt szinte mindent kellett cserélni, nem is egyszer. Ezért cseréltem le, perrsze kellett hozzá szülői segítség.
A morgás pedig, ha úhj dugó és hüvely lett feltéve a régi megkopott főtengelyre, akkor bizony előfordulhat, hogy a megnövekedett nyomás kikezdte a hajtókarcsapágyakat, és az kezd szólni! Gyakori gond ezeknél a motoroknál. PLáne, ha természetes kopás tette tönklre a régi alkatrészeket, mert akkor már bőven lehet benn km. Ha olajhiány, vagy vízhiány miatt ment el a henger, akkor a főtzengely megúszhatta. Havernak, ami van még elfekvőben, az egy teljesen jó blokkból származik, aminek a hengere rá lett téve egy megszorultra.
Az olajdolog meg nem szokott tönkremeni, ha nem hagyod lelevegősödni! A vizet érdemes megnézni, meg az olajat rendszeresen!
Amúgy a simsonnál is csak az S 50 és a régi turbóhűtéses blokkok csapágyát keni a váltóolaj, MZ nél is csak a TS, és az annál régebbi sorozatokét! A másik megoldás sokkal jobb, mikor a keverékolaj keni a főtwengelycsapágyat!
És az a szomorú a dolgoban, hogy nekem is többször átfutott az agyamon, hogy mivan ha a kenésemmel van vmi, és ha télleg vészes akkor gyönyörűen elpazarlódott egy kb 1500 km-rel ezelőtt cserélt komplett henger(ezzel együtt kb 40 000 ft) és tuti nem rakok bele több pénzt. tavaly októberben vittem el fris műszakira azóta mentem vele kb 400 km-t, de azért már benne van idén közel 20 000 ft ugy hogy gyakorlatilag rá sem ültem. Majd szétszedem a vizsgaidőszak után addig veszek vmi dio robogót A-B-be közlekedésre.
Igen ezzel nem voltam tisztában, hogy most akkor az nsr-be mi keni a főtengelycsapágyat, mert ugye van egy pár verzió, akkor ezekszerint itt ugy mint az mz-nél vagy simsonnál a keverékben lévő olaj keni, de az meg kizárt dolog, hogy a kenésem ment volna el, megsült volna a picsába az egész, na mindegy majd vmi lesz vele, legszivesebben hagynám ugy ahogy van, 32 fokba idegesítem magam azzal, hogy lkocsival kell járnom.
A váltó igénytelen az olajszintre, és az NSR esetében nem a váltóolaj keni a főtengelycsapágyakat! Ráadásul ha valami ott elkopik, az a hajtókar alsó tűgörgője, mert a nagy csapágyak bőven túlméretezettek! És nehogy azt hidd, hogy a csapágyak állnak az olajban! Csak a váltó fogaskereke csapja fel rá azt! Szerintem ess neki, és nézd meg alaposan, mi a baj! Aztán térj vissza a dologra!
Nincs komplett motor, nem is volt! CSak egy blokk volt, meg kipufogó, de már csak a főtengely, váltó, kuplung mechanika van meg. (a betétek kopottak bár asszem megvannak)
Olyat műveltem, hogy az idény kezdetén nem töltöttem utána a hajtóműolajat, pedig az alsó szinten volt. Mentem mentem vele, bejártam 10 15 km egy nap gond nélkül gyönyörű hangja volt a hengerfelújítás után, de egyszer el kelltt mennem messzebb és huztam is neki rendesen mert siettem, na és ekkor kezdett el szólni a főtengelycsapágyam, nagyon ugy néz ki hogy másnak nincs baja, fokozatok zökkenőmentesek, kuplung megfelelően működik csak a csapágynak nem volt elég az olaj. És ezért vadászok én csapágyra de lehjet télleg az lesz hogy veszek bele egy uj főtengelycsapágyat azt eladom, ugy is összel akarok venni egy legalább 500-as túramotort motort.
Szevasz!
Értem! Csak azt nem, hogy minek akarod cserélni, ha nem lóg? Bár most magam ellen beszélek, de ezt nem értem. Csapágyat akkor cserélek, ha lóg! Az apriliam vűltójába 54 e km-elnél még mindíg a gyári csapágyak vannak, persze a főtengelyét már cseréltem nem is egyszer.
Mindegy, amint elcsípem havert, megkérdem!
De ha kalla komplett főtengely, az még jobb lenne :) No nem kívánom, hogy rossz legyen a géped, de pl tartalékba :)
okok köszi! az az igazság hogy lehet a vége az lesz csak tudod ha már szétszedem a blokkot, amire még nem volt példa az enyémnél akkor már az összes csapágyat kicserélném, namost ugye erre mondanák hogy akkor már ujat kéne bele tenni, de nekem nem ér ennyit ez a motor, hogy csak ugy rendszereen dobáljam rá a 20 30 40 ezreket, egyszer már ezt megtettem a hengerfelújításnál. Baráti áron tudnám megszerezni a csapágyszettet 19 000-ért de ha állandóan ezt a motorfűrészt újítgatom a lóvémból akkor sosem lesz rendes motorom.
Mondjuk igazából már sokminden nincs rajta, mert első teló fel van ujjítva, uj gumik vannak rajta, uh a persely dugó gyürü, vizpumpa, fékbetétek az összes, de már télleg kezdem unni, hogy pénznyelőzsdid jáccadozunk egy motorfűrészért, és szerintem nem csak én vagyok itt olyan ha utánaszámolna költségeinek meglepődne.
Hát figyu, szerintem benn vannak a blokkba, bár nem értem, hogy ilyet miért keresel, egy csapágy nem leeht olyan nagy összeg, bemész a csapágyboltba, és megkérdezed. De megígérem, amint elcsípem haverom, megkérdem!
Csak bevoltam szarva hogy megragad mert amikkel én találkoztam eddig 125ök mind sokkal jobban felmelegedtek.
Köszi!
a víz, már megoldottam hogy melegedjen fentebb a víz(hűtő széléböl letakartam), de ha gyorsan megyek(135kmh) akkor úgy megindul lefelé a víz hőfok mérőmutatója hogy nacsak
Lehet a termosztát még mindig? Víz van benne elég.
Nos, megkérdeztem haverom! Azt mondta, nem szeretné szétszedni, így a főtengelcsapágyak csak a főtengellyel együtt eladók! Sajnálom!
Ha így is érdekell valakit, írjon: szakacsmarcell@yahoo.de
Azt szeretném megkérdezni hogy hol lehet a motorra ilyen magasabb plexit venni/rendelni? Meg egyáltalán jó lesz rá vagy át kell valamit alakítani? Mert most gondolkodom plexi cserén( mert repedt) és jó lenne a gyári helyett ilyen magasabb...Beteszek egy linket ahol van ilyen:
www.sportmotor.hu/motoros_vide... 00:46-nál nézzétek. Ilyesmire gondoltam csak nem kékben hanem füstszínüben vagy sima átlátszóban! Légyszi segítsetek!
Heló
Szerintem tényleg vizsgázz le, aztán foglalkozz vele!
A morgás pedig, ha úhj dugó és hüvely lett feltéve a régi megkopott főtengelyre, akkor bizony előfordulhat, hogy a megnövekedett nyomás kikezdte a hajtókarcsapágyakat, és az kezd szólni! Gyakori gond ezeknél a motoroknál. PLáne, ha természetes kopás tette tönklre a régi alkatrészeket, mert akkor már bőven lehet benn km. Ha olajhiány, vagy vízhiány miatt ment el a henger, akkor a főtzengely megúszhatta. Havernak, ami van még elfekvőben, az egy teljesen jó blokkból származik, aminek a hengere rá lett téve egy megszorultra.
Az olajdolog meg nem szokott tönkremeni, ha nem hagyod lelevegősödni! A vizet érdemes megnézni, meg az olajat rendszeresen!
Amúgy a simsonnál is csak az S 50 és a régi turbóhűtéses blokkok csapágyát keni a váltóolaj, MZ nél is csak a TS, és az annál régebbi sorozatokét! A másik megoldás sokkal jobb, mikor a keverékolaj keni a főtwengelycsapágyat!
Értem! Csak azt nem, hogy minek akarod cserélni, ha nem lóg? Bár most magam ellen beszélek, de ezt nem értem. Csapágyat akkor cserélek, ha lóg! Az apriliam vűltójába 54 e km-elnél még mindíg a gyári csapágyak vannak, persze a főtengelyét már cseréltem nem is egyszer.
Mindegy, amint elcsípem havert, megkérdem!
De ha kalla komplett főtengely, az még jobb lenne :) No nem kívánom, hogy rossz legyen a géped, de pl tartalékba :)
Mondjuk igazából már sokminden nincs rajta, mert első teló fel van ujjítva, uj gumik vannak rajta, uh a persely dugó gyürü, vizpumpa, fékbetétek az összes, de már télleg kezdem unni, hogy pénznyelőzsdid jáccadozunk egy motorfűrészért, és szerintem nem csak én vagyok itt olyan ha utánaszámolna költségeinek meglepődne.