Volt tehát a 80as években MB, abból lett a vizes változat az mbx.
ebből volt 80-80-125 ös.
Az mbx 125 blokkja gyakolratlag azonos az ns 125 blokkjával, iylenformán vélhetően a tieddel is, ami uygan nem F es, hanem R es deszerintem ez mindegy:)
Annak a blokknak a törzsfejlődését én az MB ig tudom visszavezetni, korábbtra nem, mert nem merültem bele a hondába.
Mindenesetre a japánok úgy fejlesztettek mindíg is, hogy évente picit reszeltek a cuccon, de sorbaálíltva a modelleket jól látható hogy mi miből származik.
Olykor tötálisan leváltották a mdelleket ilyen volt amikor a 80as évek legelejéről származó blokkot lapvetően átalakították és az NSR nek önálló blokkja.
A korábbi blokkoknak(MB satöbbi) is biztosan megvan az európai korábbi megfelelője, az NSR blokkja vagy rotax már eleve, vagy csak baromira ugyan olyan mint a korabeli rotaxok:):)
(mint mondtam nem értek a hondához, ezt valami spcialista jobban tudja)
Még egy adalék a motorblokkok továbbéléséhez:
Az mbx blokkját szinte változt naatás nélkül tették bele az először NS1nek, majd aluvázzal NSR -50-80 nak nívott motorba.
Az nsr 80 kb egykoru az nsr 125 tel.
VAn még kiskerekű gyerekversenymotor, NSR 50 néven, abban is az MBX blokkja van.
Találsz benne a belső műanyag héjon egy dátumbélyegzőt, középen évszám, és a nyíl mutatja a hónapot. Már nem emlékszem, hogy 2 vagy 5 év volt az élettartama. Ne add el, ne nyírj ki egy csóró kezdőt! ]:-)))
mind 2 kizárva. a csiszolas még túl jó is, és tisztítottam a sprayt. mind1 eltörom akkora darabokra, h beférjen a kályhába, elégetem, aztán táncolok a hamvain.
B...szd meg...
Két lehetőségre gondolok, egyiknek sem fogsz örülni (nekem ilyen volt az egyik oldalidomon egy részen a festés amikor megvettem):
1. nem tökéletes a csiszolás, azon a részen darabos lett... erre ha rátolod a több réteg festéket, akkor egyre erősebben fog látszódni...
2. fröcsköl a festéked... minden réteg fújása után tartsd 3-4 mp-ig fejjel lefelé a flakont és fújj! Ha öntisztító, akkor kitisztul a lyukn körül, letolja a festéket... ha nem akkor ronggyal szedd le... mert ha közel marad a lyukhoz, akkor fújás közben befröcsköli a felületet...
De most már tényleg megyek, holnap kitárgyaljuk... és addig NE verd szét, NE gyújtsdf el a gépet!
Jóéjt!
Sziasztok!
Utána cserélták le a blokkot is, de az meg mintha már egybeesett volna az aluváz bevezetésével.
Magyarul, az NS egy továbbélő blokk új futóművel, az NSR meg egy tök új motor volt.