köszi 1 vagyis 2 hibája van 1ik hogy nem rendszámos de remélem év végére már az lessz a másik meg hogy jobb eleje kicsit törött de rendbe lessz rakva :)
csoki azt én is látom hogy még nem patyolat a gépem, de amíg nem indul be, addig még egy stenimóig se tudom elvinni hogy letakarítsam... ahhoz képest ahogy kinézett már így is egy álom már egy hete ezzel a géppel szívok mert csak meló után tudom csinálni egy picike garázsban ahol alig van világítás és folyton rámsötétedik
A karbihoz azért nem merek nyúlni mert full kezdő vagyok némi géplakatos alapképzéssel ami 10 éve volt. Ismerem a határaimat
Enzo köszi a tanácsot a kémlelő nyílással kapcsolatban...sajna a berugó kar alatt a leeresztő nyílás van, amit már aktívan használtam is :) most hazahoztam a benzinszűrőt és kipucoltam amennyire lehetett. Mielőtt kipucoltam, belenéztem az egyik vége felől, és elég retkes volt belül, most az átmosás után már tisztának látszik.
Ha a benzinszűrőt a tankhoz közelebb/függőlegesre kötöm,azzal változik valami? Mert a szűrőn van egy felirat "UP" viszont a szűrő eddig a váltóházon volt elfektetve vízszintesen.
Talán még a szabadesés is rásegítene az áramlásba?
Hogyne érte volna meg.Elõször is Tamás volt az egyetlen, aki beszámoltak a Simsonom.Aztán az adott alkatrészek miatt Ő is adott egy blokkot.Reális árat kert érte, amit Budapesten-és környékén messze eltúloznak.azonkívül jó állapotban van...eddig legalabb is úgy tudom.Tehát igazából pénzben ugyanott vok mintha Pesten vettem volna, csak tudod Pesten inkább nem vásárlok...Nem egy törött kapcsoló miatt fogok kétségbe esni.Van itthon komoly epoxi ragasztó.
ez nem ojan egyszerű mert a szivató ebbe van benne ami forog
de a ház az csak 1 féle képen rakható össze
vagyis ugy értem hogy csak 1 állásba kellene összeugrani a tetejének és az aljának amikor összeugrik akkor nem szabad forognia
a kormány csutkábol kiáll valami pöcök ami nem engedi elfordulni
először próbáld oda külön a 2 részt hogy melyik az amelyik nem forog el aztán ha megvan az akkor rakd rá a másik felét
már nem nagyon emlékszek rá pontosan de annyi biztos hogy trükkös dolog
az a karburátor nem szép, elbírna egy alapos takarítást
húzd le a karburátorrol a benzincsövet aztán engedd le a benzint valami flakonba
ha éphogy csak csurog akkor dugulás lessz de ha folyik rendesen akkor más gond lessz
a service manual nsr-hez van ami teljesen más mint az ns ugyhogy ne hivatkozzrá minden esetbe
egy uj gyertya is sokat javíthat rajta talán NGK br9es kell bele gyárilag ezt nemtudom biztosra mondani
ha a karburátorra az van írva hogy PHBH28 akkor ezt lesheted a manuálba mert az nsr-en is ez van, ha kitakarítottad a karbit akkor álícsd be az úszószintet 24mm-re aztán próbáld indíttani
az nem a power hibálya
amikor kinyit a power akkor a kipufogó ablak nagyobb lessz és ez által megváltozik a vezérlése ami azt eredményezi hogy a nagyobb gáz áramlás miatt felkapja azt az olajat a forgatyusházbol amit kis fordulaton nem tudott elégetni
ezt legtöbbszor akkor csinálja mikor sokat megy alapjáraton vagy ahhoz közeli fordulaton és húzol egy kövér gázt akkor fölkapja azt a sok olajat ekkor befullad, a tükörbe még láthatod is hogy ojankor elég jól füstöl
nincs ezzel semmi gond legalább tudod hogy van kenése
én ugy szoktam ezt kiküszöbölni induláskor hogy 6.-ba 4000-es fordulaton megyek vele hogy bemelegedjen és lassan növelem a fordulatot amíg ki nem nyit a power fulladás nélkül
utánna már nem szokott vele probléma lenni
bár volt ojan mikor pont előzésnél fulladtt be az nem volt vicces mert szemből meg jöttek de azért sikerült biztonságosan befelyezni a manővert
A benzin szűrőn én is gondolkodtam.Azt vettem észre, hogy amit meg lehet kapni motorhoz, az nem tud olyan mennyiségű benzint átereszteni.De ha kompresszorral az ellentétes irányból megfújod, akkor ki lehet tisztítani(gépkönyv is így írja).
Szia!Adja Isten, hogy csak a benzinellátással legyen gondod, mert a 2 ütemű birodalomban sok minden megeshet, és sok minden összefügg sok mindennel.Konkrétan még szimering is lehet.Szerintem a tankban lévő szűrő a benzincsap felső(a tankban található nyúlványában van).Az olaj ellenőrzéséhez nézd meg a berugó kar alatti csavart.CSavard ki, hátha csak kémlelő nyílás mint a Simsonon.Addig kellett azokat tölteni, hogy megjelenjen az olaj a kis lyukon.DE EZ NEM BIZTOS, MERT EZ UGYE NEM SIMSON.És valóban jól gondolod, ez a gép szerintem is NS 125 R, mert nem az előre leöntött váza van, hanem vékony csövekből áll a váz.
Szerintem a magas alapjáratnak és az utána lefulladásnak az üzemanyaghiány az oka. Karbi, memrán, benzinszűrő, benzincsap, csövek stb...én itt keresgetnék.
Próbáld meg azt, hogy ha nem indul a motor, akkor tekerd ki a gyertyát, önts bele pici benzint (csak OMV-set :) ), tekerd vissza a gyertyát tedd vissza a gyertyapipát és indítózz. Szerintem be fog indulni. Akkor egyértelmű, hogy nem kap üzemanyagot.
Ez egy gyors módszer!
Utána írj, hogy mi lett!
Ha gondolod telefonban tudok segíteni, az adatlapon megtalálsz mindent!
HA jót akarsz magadnak, szétborítod az egész üzemanyagellátó rendszert, és kimosod, leeresztesz ,kicserélsz mnden folyadékot, kimosol minden tartályt, kipucolod-cseréled a légyszűrőt.
Közben kb fény is derül a motor valós műszaki állapotára meg agy halom problémára amit el kell hárítani:)
(kolpott fékbetétek, döglött csövek satöbbi)
Én egyrészt új tag vagyok itt, másrészt teljesen kezdő motoros is.
Kb. 1 hete vettem egy NS 125 R-t. Legalábbis én úgy tudom, hogy ez nem NSR, hanem NS. Letöltöttem az NSR manualját és jónéhány dolog máshol van az NS-en, mint a manualban. Valaki tud esetleg valami képes szerelési útmutatót valahol NS-hez?
Valamint a segítségeteket szeretném kérni a következő kérdésekben:
1. Egy haverom azt mondta, hogy a tankban is szokott lenni szűrőbetét, igaz ez? és ha igen, hogyan találom meg? mert leszedtem a tankot, jól körbe néztem, kiszedtem belőle a vékony gumi csövet is, de szűrőt, azt nem találtam...
2. benzinszűrőt csak a gyári Hondát lehet beletenni, vagy jó bele más is? ha igen milyen? A gyári Honda benzinszűrő szétszedhető?
3. Az nsr manualjában az áll, hogy a váltómű olajat a kémlelőnyílásban látható szintig kell tölteni. Az NS 125-ön nem találok kémlelőnyílást, pedig jó sokszor körbenéztem... hol lehet?
Mikor kicsavartam a feltöltőnyílás kupakját és belenéztem a ház belsejébe, láttam benne egy olyan "benyomódást", mintha a körmömet belenyomtam volna a vasba, olyan 2-4 centire a feltöltőnyílás tetejétől...az lehet a szintjelző?
4. az olajszűrőt hogy találom meg és hogyan tudom kipucolni/lecserélni?
5. a vizet hol tudom leereszteni és utántölteni? mert a kiegyenlítőtartályba öntöttem fagyállót, de azt mondták az nem ér semmit...viszont a hűtőt nem merem csak úgy szétcsavarni, mert félek hogy levegős lesz...
6. A fenti dolgokat azért kérdezem, mert a motor furcsa dolgot művel:
Ráadom a gyújtást, ráteszem a szivatót (akitől vettem, azt modta, 1 percig hagyjam rajta a szivatót), berúgom (nincs önindítója) és pöccre beindul. Ami furcsa, hogy az alapjárata 3000-nél van... a manual meg csak 1400-at ír...nem osk ez egy kicsit? szóval beindul, megy vagy 1 percet (kb), aztán néhány mp alatt lefullad és leáll.
Következő berugásokra nem reagál. Aztán ha eltelik mondjuk 5-10-15 perc, akkor ha elkezdem megint berugni, akkor _néha_ beindul annyira, hogy tak-tak-tak, a forulatszámmutató olyan 1000-1300ra felugrik, majd leáll az egész, aztán megint várni kell néhány percet és megint csak taktaktak-ig sikerül belé életet lehelni, de ez a max.
Eddig két alkalommal sikerült beindítani és a két indítás között eltelt pár nap.
Ami az én gyanúm - és ezért is kérdeztem a fenti tisztítással kapcslatos dolgokat - hogy valami (benzinszűrő?) el van tömődve valahol, talán a benzin-vonalon. Ha sokat áll a motor, akkor lassan bár, de átszivárog a szűrőn a benzin. Mikor beindítom, a motor elfogyasztja azt a mennyiséget, ami átszivárgott a szűrőn, de mivel nem kap utánpótlást a szűrő felül, megáll. Ha várok pár percet, leszivárog megint annyi benzin, ami egy 1-2 mp-nyi működéshez kell, majd megint kifogy...
Ebben a problémában szeretném kérni a segítségeteket...
Amit eddig megcsináltam:
1. levegőszűrőt és a szivacsot kitakarítottam, szivacsot kimostam.
2.váltóházból kiengedtem (csumma hidegen, mivel nem indult a motor) a régi olajból vagy fél litert és ugyanannyi új 10w-40est öntöttem bele
3. régi motorolajból volt még az olajtartály alján egy pici de leengedni nem mertem, féltem levegős lesz a rendszer, erre is csak rátöltöttem.
4. régi benzint kiengedtem és OMV-től hoztam bele 95-öst (télit)
5. ahogy lehet letörölgettem a motort. Csepegés, szivárgást nem tapasztaltam sehol.
A karbihoz azért nem merek nyúlni mert full kezdő vagyok némi géplakatos alapképzéssel ami 10 éve volt. Ismerem a határaimat
Ha a benzinszűrőt a tankhoz közelebb/függőlegesre kötöm,azzal változik valami? Mert a szűrőn van egy felirat "UP" viszont a szűrő eddig a váltóházon volt elfektetve vízszintesen.
Talán még a szabadesés is rásegítene az áramlásba?
ez nem ojan egyszerű mert a szivató ebbe van benne ami forog
de a ház az csak 1 féle képen rakható össze
vagyis ugy értem hogy csak 1 állásba kellene összeugrani a tetejének és az aljának amikor összeugrik akkor nem szabad forognia
a kormány csutkábol kiáll valami pöcök ami nem engedi elfordulni
először próbáld oda külön a 2 részt hogy melyik az amelyik nem forog el aztán ha megvan az akkor rakd rá a másik felét
már nem nagyon emlékszek rá pontosan de annyi biztos hogy trükkös dolog
húzd le a karburátorrol a benzincsövet aztán engedd le a benzint valami flakonba
ha éphogy csak csurog akkor dugulás lessz de ha folyik rendesen akkor más gond lessz
a service manual nsr-hez van ami teljesen más mint az ns ugyhogy ne hivatkozzrá minden esetbe
egy uj gyertya is sokat javíthat rajta talán NGK br9es kell bele gyárilag ezt nemtudom biztosra mondani
ha a karburátorra az van írva hogy PHBH28 akkor ezt lesheted a manuálba mert az nsr-en is ez van, ha kitakarítottad a karbit akkor álícsd be az úszószintet 24mm-re aztán próbáld indíttani
ez egy elég jól tapadó gumi még esőbe is jól teljesít
amikor kinyit a power akkor a kipufogó ablak nagyobb lessz és ez által megváltozik a vezérlése ami azt eredményezi hogy a nagyobb gáz áramlás miatt felkapja azt az olajat a forgatyusházbol amit kis fordulaton nem tudott elégetni
ezt legtöbbszor akkor csinálja mikor sokat megy alapjáraton vagy ahhoz közeli fordulaton és húzol egy kövér gázt akkor fölkapja azt a sok olajat ekkor befullad, a tükörbe még láthatod is hogy ojankor elég jól füstöl
nincs ezzel semmi gond legalább tudod hogy van kenése
én ugy szoktam ezt kiküszöbölni induláskor hogy 6.-ba 4000-es fordulaton megyek vele hogy bemelegedjen és lassan növelem a fordulatot amíg ki nem nyit a power fulladás nélkül
utánna már nem szokott vele probléma lenni
bár volt ojan mikor pont előzésnél fulladtt be az nem volt vicces mert szemből meg jöttek de azért sikerült biztonságosan befelyezni a manővert
Szerintem a magas alapjáratnak és az utána lefulladásnak az üzemanyaghiány az oka. Karbi, memrán, benzinszűrő, benzincsap, csövek stb...én itt keresgetnék.
Próbáld meg azt, hogy ha nem indul a motor, akkor tekerd ki a gyertyát, önts bele pici benzint (csak OMV-set :) ), tekerd vissza a gyertyát tedd vissza a gyertyapipát és indítózz. Szerintem be fog indulni. Akkor egyértelmű, hogy nem kap üzemanyagot.
Ez egy gyors módszer!
Utána írj, hogy mi lett!
Ha gondolod telefonban tudok segíteni, az adatlapon megtalálsz mindent!
Közben kb fény is derül a motor valós műszaki állapotára meg agy halom problémára amit el kell hárítani:)
(kolpott fékbetétek, döglött csövek satöbbi)
Én egyrészt új tag vagyok itt, másrészt teljesen kezdő motoros is.
Kb. 1 hete vettem egy NS 125 R-t. Legalábbis én úgy tudom, hogy ez nem NSR, hanem NS. Letöltöttem az NSR manualját és jónéhány dolog máshol van az NS-en, mint a manualban. Valaki tud esetleg valami képes szerelési útmutatót valahol NS-hez?
Valamint a segítségeteket szeretném kérni a következő kérdésekben:
1. Egy haverom azt mondta, hogy a tankban is szokott lenni szűrőbetét, igaz ez? és ha igen, hogyan találom meg? mert leszedtem a tankot, jól körbe néztem, kiszedtem belőle a vékony gumi csövet is, de szűrőt, azt nem találtam...
2. benzinszűrőt csak a gyári Hondát lehet beletenni, vagy jó bele más is? ha igen milyen? A gyári Honda benzinszűrő szétszedhető?
3. Az nsr manualjában az áll, hogy a váltómű olajat a kémlelőnyílásban látható szintig kell tölteni. Az NS 125-ön nem találok kémlelőnyílást, pedig jó sokszor körbenéztem... hol lehet?
Mikor kicsavartam a feltöltőnyílás kupakját és belenéztem a ház belsejébe, láttam benne egy olyan "benyomódást", mintha a körmömet belenyomtam volna a vasba, olyan 2-4 centire a feltöltőnyílás tetejétől...az lehet a szintjelző?
4. az olajszűrőt hogy találom meg és hogyan tudom kipucolni/lecserélni?
5. a vizet hol tudom leereszteni és utántölteni? mert a kiegyenlítőtartályba öntöttem fagyállót, de azt mondták az nem ér semmit...viszont a hűtőt nem merem csak úgy szétcsavarni, mert félek hogy levegős lesz...
6. A fenti dolgokat azért kérdezem, mert a motor furcsa dolgot művel:
Ráadom a gyújtást, ráteszem a szivatót (akitől vettem, azt modta, 1 percig hagyjam rajta a szivatót), berúgom (nincs önindítója) és pöccre beindul. Ami furcsa, hogy az alapjárata 3000-nél van... a manual meg csak 1400-at ír...nem osk ez egy kicsit? szóval beindul, megy vagy 1 percet (kb), aztán néhány mp alatt lefullad és leáll.
Következő berugásokra nem reagál. Aztán ha eltelik mondjuk 5-10-15 perc, akkor ha elkezdem megint berugni, akkor _néha_ beindul annyira, hogy tak-tak-tak, a forulatszámmutató olyan 1000-1300ra felugrik, majd leáll az egész, aztán megint várni kell néhány percet és megint csak taktaktak-ig sikerül belé életet lehelni, de ez a max.
Eddig két alkalommal sikerült beindítani és a két indítás között eltelt pár nap.
Ami az én gyanúm - és ezért is kérdeztem a fenti tisztítással kapcslatos dolgokat - hogy valami (benzinszűrő?) el van tömődve valahol, talán a benzin-vonalon. Ha sokat áll a motor, akkor lassan bár, de átszivárog a szűrőn a benzin. Mikor beindítom, a motor elfogyasztja azt a mennyiséget, ami átszivárgott a szűrőn, de mivel nem kap utánpótlást a szűrő felül, megáll. Ha várok pár percet, leszivárog megint annyi benzin, ami egy 1-2 mp-nyi működéshez kell, majd megint kifogy...
Ebben a problémában szeretném kérni a segítségeteket...
Amit eddig megcsináltam:
1. levegőszűrőt és a szivacsot kitakarítottam, szivacsot kimostam.
2.váltóházból kiengedtem (csumma hidegen, mivel nem indult a motor) a régi olajból vagy fél litert és ugyanannyi új 10w-40est öntöttem bele
3. régi motorolajból volt még az olajtartály alján egy pici de leengedni nem mertem, féltem levegős lesz a rendszer, erre is csak rátöltöttem.
4. régi benzint kiengedtem és OMV-től hoztam bele 95-öst (télit)
5. ahogy lehet letörölgettem a motort. Csepegés, szivárgást nem tapasztaltam sehol.
http://www.ripca.hu/termekek?P...