hú mennyi okosságot összehoztatok 2 nap alatt
első lámpa égő csere körlámpásnál ha nem akarsz sokat bontani
meglazíttod a tökrök csavarjait aztán le veszed a plexit és ugy már hozzá lehet férni ha elég ügyes vagy akkor ki lehet cserélni igy is
ha nem férsz hozzá akkor leveszed a tükröket is meg a hasidomokat aztán a lámpa előtti kicsi idomot
majd jöhet a 2 oldalsó idom ezeknél ki kell kötni az indexet meg a gyújtás kapcsolót és akkor már a lámpát is le tudod venni
érdemes kimosni belőle a port, radiátoron ijenkor hamar megszárad
Rendbe kellene rakni az én gépemet is. Megjöttek a tömítések vehetem ki a blokkot. Na ezt utálom az nsr-ben semmihez nem lehet hozzáférni. Atomjaira kell szedni. És persze új motor tuti a csavarok felével szenvedni kell majd. Amit egyszer szétszedtem meg összeraktam azzal már nincs baj. De útálom ha újat veszek és 5-ből egy csavar tuti kínlódás.
Az hogy milyen erős függ a blokk állapotától, egy tipp topp NSR elverhet egy kopresszióhiányos RS125-öt vagy Mito EVO-t. De azonos feltételekkel az NSR gyengébb. Ez tény és el kell fogadni! Ennyi...
Sajnos nagyon sok motor esik kókányolás áldozatává. Vettem olyat amiben fordítva volt bekötve a power motor, most olyat amiben benne sem volt. Olyat is amire rá volt rakva a sport rendszer de nem volt a karbi átfúvókázva hozzá. Persze hogy azt hiszi ettől megnőtt a teljesítmény pedig dehogy! Ha sok vacak után ráül az ember egy korrekt rendesen beállított gépre persze, hogy jobbnak érzi.
Én már mentem sok 125ccm 2t poweres motorral! de egyik sem volt olyan erős mint nekem az nsr-em! hát nem toom, szerintem erősebb mint 33LE tapasztalataim szerint! :S Hát tévedni emberi dolog! de nem értem akk neten mért írják 43LE... :S :S :S
A CRM használja ugyan ezt a blokkot nem a CR. A standard utcai NSR-be rakott blokk soha nem fog 43 lóerőt leadni. Lehet hogy képes rá maximálisan kihgyezve pályára átalakítva de nem fenyeget a veszély hogy a köeljövőben összefutok egy ilyennel. Az NSR-ek blokkjai megbizhatóak de szerényebb teljesítményüek. 33lóerő a reális folytások nélkül sport rendszerrel. Még az utcai RS-ek agyonkönnyített kihegyezett Rotax 122-123-as blokkjai is 36-40 körül mocorognak pedig ott hűtött forgattyúsház dupla hűtött hengerfej műagyag fogaskerekek vannak stb.... A honda távol van ettől viszont sokkal megbizhatóbb. Lehet negyedliteresből ennyit kohozni versenyzére gyártott gépeknél de azért az másik dimenzió minimális üzemórával de közúti gépeknél teljesen más a helyzet.
Hát barátom ha elég okos vagy, akk utánna tucc nézni egy kis kereséssel! h a Honda NSR125F gyári tesztjében menyi LE-t írnak! ÉS ha bármilyen motor szeretlőt megkérdezel akk a honda ezt a blokkot használja a CR 125 Cross motorjába is ami köztudott 43LE! semmi változtatás nincs benne a váltón kívűl h meg van fordítva a váltás..! XD XD XD
Szia!
A karbit beállíthatod nyugodtan.
Összrakás súber tű pozíció: a kis zéger középen legyen ez változó alulról a 2. vagy a 3. rovátkában típus függő (5 vagy 6 rovátkás a tű).
Aztán meg kell nézni az alapjárati és a főfúvóka méreteit gépkönyvben megtalálod a gyári értékeket.
Benzinszintet kell állítani. Berakod az úszót fejjel lefelé fordítod a karbit úgy hogy az úszó a saját súlyával lenyomja a tűszelepet. Megméred az úszó teteje és a karbi pereme közötti távolságot ez lesz a benzinszint ha jól mlékszem 24mm-er de gépkönyvben benne van. Ha ez megvan be lehet rakni.
Van két csavar a karbin a középső nagy az alapjárati fordulatszámot szabályozza tőle jobbra a kicsi az alapjárati keverék állító csavar. A kicsit tövig betekered majd 2,5 fordulatot ki ez a gyári érték ezzel be kell indulnia gázzal élatben tartod aztán a nagy csavarral beállítassz egy 1400-as alapjáratot.
Nos ez lenne a menet egy gyári motornál amiben semmi nem kopott és tömítettelen.
Ha valóban reális hangolást akarsz akkor a fennt leirtak után beindítod a motort hagyod bemelegedni üzemi hőfokra.A kis keverék csavart betekered. A nagy fordulatszám csavarral felviszed a fordulatot 2000-2500-ra, a kis keverék csavart nagyon lassan elkezded kifelé tekerni egy ponttól elkezd majd emelkedni az alapjárat egészen 4000-ig is felmehet. Megkeresed azt a pontot ahol a legmagasabb az alapjárat és már nem emelkedik tovább hiába tekered kifelé. Az a pont kell ahol elérte a maximumot. Onnan egy fél fordulat vissza éz ez rendben. Most a nagy fordulat csavarral leviszed az alapjáratot a normál 1400-ra. A csavarokat csak kis lépésekkel szabad tekerni és várni kell mert nem reagál azonnal a motor. És persze üzemmeleg motornál kell hangolni.
Ha ezzel készen vagy motorozni kell pár km-ert majd megnézni a gyertyaképet. Ha minden oké akkor szép barna. Meg lehet próbálni a súbertűt egyel lejjebb vagy feljebb hogy viselkedik de ilyenkor újra kell játszani a beállítást mert minden mindenre hatással van.
Ez akkor igaz ha a motor tökéletes állapotú ka koptt már vagy cserélve van a levegőszűrő a kipufogó akkor a fő és alapjárati fúvókák méretével is játszani kell.
Ha sokat kapna a motor akkor nem pörög ki ledadog x fordulatnál mintha tiltás lenne benne. Ha keveset kap akkor hörög fulladozik.
Kiégett izzó csere... hozzá kell férned a lámpatesthez. Dupla körlámpás ugye? Le kell szedni a fejidomot, meg a műszerfal-takaró idomot (én így már macerásan, de hozzáfértem). Ha nem elég, akkor vedd le a műszerfalat is. Aztán a lámpatestnél hámozd le a műanyag burkolatot hátul (dupla körlámpásnál kettő van, oldalanként egy-egy). Ha befér az ujjad, akkor eltekered balra és máris kezedben a foglalat, benne az izzókkal. Csere, aztán visszarakod.
Remélem segítettem.
figyi! ezeknél a régi verseny motoroknál alapszabály! Gyártó ajánlja ha jót akarsz magadnak! h bízd arra h a motor keverje saját magának! Power után kicsit jobban füstől de nem baj! ugyan is a motor minnél nagyobb a fordulata annál több olajat ad a dugónak,mivel sokszórosan nagyobb a terhelés,és igényli ilyenkór a kenéést! csak repsol,vagy prista félszintetikus 2T olaj!
kormány csapágy! ha jót akarsz akk kerüld a száguldást a xar utakon! hamar ki veri a kormány csapágyat kb 2-3000km alatt! most meglesz a motor ugye! tedd rendbe, nézd át! mindent olajozz! láncott csak teflonbevonatú lánc sprével használd! heti 1x befúni vele elég bőven! miután ezek kész! akk meny vele gyórsícs vel 60-70km/h-ra! a kormányt ajánlatos lassan elengedni mind a 2 kezeddel! ha beriszálja akkor haza és ha van kedvedd akk kormánycsapágy csere kompletten! mivel már ki van verve a csapágy és ezért ráz! Szerencse!h ezek úgy vannak kitalálva h néhány milimétert tudodd csak gond nélkül elforgatni a kormányt,mivel van benne egy határoló ami azt jelenti h ha forgatod lassan a kormányt akk érzed h néha néha picit mintha meg akadna! ez segít nulla kezezés közben egyenesben tartani a mocit! ez jó dolog! :D :D :D nulla kezezés! Nem fogod a kormányt de gurulsz a motorral! kényelmes dolog! arra figyelj h ha majd mész vele h ha a kormány cső közepe és az alkarod közepe nincs síkban akk hamar lehal a csuklód fékezésnél! mivel meg kell magad tartsd rajta külömben a töködnek anyi! XD XD ha van még valami akk írj! :D :D
első lámpa égő csere körlámpásnál ha nem akarsz sokat bontani
meglazíttod a tökrök csavarjait aztán le veszed a plexit és ugy már hozzá lehet férni ha elég ügyes vagy akkor ki lehet cserélni igy is
ha nem férsz hozzá akkor leveszed a tükröket is meg a hasidomokat aztán a lámpa előtti kicsi idomot
majd jöhet a 2 oldalsó idom ezeknél ki kell kötni az indexet meg a gyújtás kapcsolót és akkor már a lámpát is le tudod venni
érdemes kimosni belőle a port, radiátoron ijenkor hamar megszárad
Sajnos nagyon sok motor esik kókányolás áldozatává. Vettem olyat amiben fordítva volt bekötve a power motor, most olyat amiben benne sem volt. Olyat is amire rá volt rakva a sport rendszer de nem volt a karbi átfúvókázva hozzá. Persze hogy azt hiszi ettől megnőtt a teljesítmény pedig dehogy! Ha sok vacak után ráül az ember egy korrekt rendesen beállított gépre persze, hogy jobbnak érzi.
A karbit beállíthatod nyugodtan.
Összrakás súber tű pozíció: a kis zéger középen legyen ez változó alulról a 2. vagy a 3. rovátkában típus függő (5 vagy 6 rovátkás a tű).
Aztán meg kell nézni az alapjárati és a főfúvóka méreteit gépkönyvben megtalálod a gyári értékeket.
Benzinszintet kell állítani. Berakod az úszót fejjel lefelé fordítod a karbit úgy hogy az úszó a saját súlyával lenyomja a tűszelepet. Megméred az úszó teteje és a karbi pereme közötti távolságot ez lesz a benzinszint ha jól mlékszem 24mm-er de gépkönyvben benne van. Ha ez megvan be lehet rakni.
Van két csavar a karbin a középső nagy az alapjárati fordulatszámot szabályozza tőle jobbra a kicsi az alapjárati keverék állító csavar. A kicsit tövig betekered majd 2,5 fordulatot ki ez a gyári érték ezzel be kell indulnia gázzal élatben tartod aztán a nagy csavarral beállítassz egy 1400-as alapjáratot.
Nos ez lenne a menet egy gyári motornál amiben semmi nem kopott és tömítettelen.
Ha valóban reális hangolást akarsz akkor a fennt leirtak után beindítod a motort hagyod bemelegedni üzemi hőfokra.A kis keverék csavart betekered. A nagy fordulatszám csavarral felviszed a fordulatot 2000-2500-ra, a kis keverék csavart nagyon lassan elkezded kifelé tekerni egy ponttól elkezd majd emelkedni az alapjárat egészen 4000-ig is felmehet. Megkeresed azt a pontot ahol a legmagasabb az alapjárat és már nem emelkedik tovább hiába tekered kifelé. Az a pont kell ahol elérte a maximumot. Onnan egy fél fordulat vissza éz ez rendben. Most a nagy fordulat csavarral leviszed az alapjáratot a normál 1400-ra. A csavarokat csak kis lépésekkel szabad tekerni és várni kell mert nem reagál azonnal a motor. És persze üzemmeleg motornál kell hangolni.
Ha ezzel készen vagy motorozni kell pár km-ert majd megnézni a gyertyaképet. Ha minden oké akkor szép barna. Meg lehet próbálni a súbertűt egyel lejjebb vagy feljebb hogy viselkedik de ilyenkor újra kell játszani a beállítást mert minden mindenre hatással van.
Ez akkor igaz ha a motor tökéletes állapotú ka koptt már vagy cserélve van a levegőszűrő a kipufogó akkor a fő és alapjárati fúvókák méretével is játszani kell.
Ha sokat kapna a motor akkor nem pörög ki ledadog x fordulatnál mintha tiltás lenne benne. Ha keveset kap akkor hörög fulladozik.
Nagyvonalakban ennyi.....
Remélem segítettem.
kormány csapágy! ha jót akarsz akk kerüld a száguldást a xar utakon! hamar ki veri a kormány csapágyat kb 2-3000km alatt! most meglesz a motor ugye! tedd rendbe, nézd át! mindent olajozz! láncott csak teflonbevonatú lánc sprével használd! heti 1x befúni vele elég bőven! miután ezek kész! akk meny vele gyórsícs vel 60-70km/h-ra! a kormányt ajánlatos lassan elengedni mind a 2 kezeddel! ha beriszálja akkor haza és ha van kedvedd akk kormánycsapágy csere kompletten! mivel már ki van verve a csapágy és ezért ráz! Szerencse!h ezek úgy vannak kitalálva h néhány milimétert tudodd csak gond nélkül elforgatni a kormányt,mivel van benne egy határoló ami azt jelenti h ha forgatod lassan a kormányt akk érzed h néha néha picit mintha meg akadna! ez segít nulla kezezés közben egyenesben tartani a mocit! ez jó dolog! :D :D :D nulla kezezés! Nem fogod a kormányt de gurulsz a motorral! kényelmes dolog! arra figyelj h ha majd mész vele h ha a kormány cső közepe és az alkarod közepe nincs síkban akk hamar lehal a csuklód fékezésnél! mivel meg kell magad tartsd rajta külömben a töködnek anyi! XD XD ha van még valami akk írj! :D :D