ha nincsen sztender akkor legjobb lenne ojan emelő ami a kormány kiflinél emeli meg az elejét, vagy szól 2 izomagyúnak aki megfogja neked a motort első kerél nélkül 1 órára
előbb tárd fel a problémát
km/h hajtásnál több alkatrész is elromolhat
előszöris lehet hogy nem forog a kerék, bár ennek nagyon kicsi az esélye
aztán a kihajtó fogaskerekek ezek azért szoktak kopni ha szárazon megy
legtöbbször a spirál szakad el
könnyen kiderítheted
lecsavarozod a bovdent a kihajtásról és megnézed hogy pörög-e a kihajtás ha tolod a motort
ha nem pörög akkor ott a gond, ha pörög akkor tovább kell lépni
megnézed hogy mennyire mozog a spirál, ha lötyög ki meg be és ha pörgeted kézzel és könnyen megy akkor elszakadtt
bár ez nem tuti módszer, legjobb ha megnézed a másik felét is hogy pörög vagy nem
féknyerget nem kell levenni csak jobb visszanyomni egy kicsit a dugattyúkat hogy könnyen kitudd venni a kereket mert a betétek megszorítják a tárcsát és visszarakni nagyon nehéz ha nem nyitod nagyobbra
jah akkor lehet h addig nemiskéne vennem másikat mig megnem nézem mert lehet h nekemis csakaz a baj.akk lesekell vennem a féknyerget? megaz a baj nekem nem közép sztenderem van -.-
sztenderre kell rakni a motort
előszöris vissza kellene nyomni egy kicsit a fékdugattyúkat a munkahengerbe
nekinyomod a munkahengert a tárcsának jó erősen hogy egy kicsit lötyögjön a munkahenger a tárcsán vagyis a betétek eltávolodjanak a tárcsátol
igy már könnyebben kijön a kerék
aztán bal oldalon ahol átjön a tengely a villán az alatt átmegy egy imbusz csavar a villaszár alján, azt lazícsd meg
utánna a tengelyt vedd ki de fogd a kerék tetelyét mert lebillen és akkor kiesik a km/h meghajtó is
amikor kijön a tengely akkor vedd ki a meghajtót, csak ki kell emelni
utánna már ki tudod húzni a féknyeregből a kereket mert nem feszítti a meghajtó spirál
nekem az volt a gond hogy a kerékben lévő kihajtott lemezek nem forgatták a meghajtó fogaskerekét és azért nem mért az óra
rosszul lett összerakva és behajlott a lemez de vissza hajtottam fogóval azóta is jól működik
de ha neked elkopott akkor csere
arra figyelj hogyha kiveszed a meghajtóbol a nagy fogaskereket az alatt van 2 hézagoló lemez, nehogy elvesszen
összerakásnál jól zsírozd meg a meghajtót meg a tengelyre is tegyél egy kicsit
a felni másik felén van egy szimering ami a tengelyen forog, azt takarícsd ki aztán vékonyan olajozd be
meg a kerékcsapágyakat is megzsírozhatod és ellenőrizd őket
km/h spirálba nyomjál föntről olajat, én 10W40 olajat szoktam használni
mielőtt összeraknád pucold le a fék dugattyúkat is
ki kell venni a betéteket, kipumpálod elég jól ugy hogy csak 1cm hézag legyen de nehogy kiessen a dugattyú
ha kintvan mindegyik akkor fújd le féktisztítóval hogy jó tiszta legyen
aztán ha megszárad akkor valami karbantartó spray-vel vagy wd40-el fújd le a gumi karmantyúknál hogy ne száradjon ki
ha beraksz egy villáskulcsot a dugatyúkhoz (betétek helyére) akkor azzal vissza tudod nyomni
meg azt is olajozd vagy zsírozd meg amin mozog a féknyereg hogy jól mozogjon
utánna lessz
párszor már szétszedtem mert féket javítottam, raktam be másik kereket, na meg mire rájöttem hogy azért ráz a kormány mert kerék csapágyba összefutottak a golyók akkor is szétszedtem párszor
ugyhogy már elég profin megy a kerék ki és be szerelés
hátjah levdületböl kell motorozni :D nár mikor mentünk balcsira nagy forgalomba jol tudtam tartani az iramot még megis lepődtek. a szénkefét itt mováron egy villamos szerelőtöl vetem a 2 kefe meg a 2 rugó volt kemény 500 magyarforint :)
na akkor te tudod mijen az amikor a 600-asok kilépnek a sorból aztán egyszerre előznek 5 autót
temeg azt figyelgeted hol van ojan egyenes rész ahol be tudsz látni 1 km utat az előzéshez
lendületből kis forgalomba jól lehet tartani a nagyokkal a tempót de ha nagy a forgalom akkor én nem is próbálkozok előzni, ugyis utolérem őket valahol
énis szoktam power fölött menni hosszabb távon föleg mert a többieknek nagyobb gépeik vannak de 5 föléakkorse megy. a városi gyorsitgatásoknál szokott jobban szürcsölni
én még többet is szoktam menni power fölött 10-15km
beállok 110-re aztán megyek
mostanába elég sokszor csinálom ezt ha jó az ut mert már nem ojan erős a motor mint régen és muszály power fölött tartani ha tényleg haladni akarok, és nem fogyaszt sokat 4-4,5litert
neeeem. nem azért akartam volna szétszedni hanem mert nem az igazi apówer és mondták többeni hogy kikell takaritani hogy jólegyen vagy póweren kell menni vagy 3km-t csak az utóbbit azért nem akartam mert ha koszos a power akkor az mind a hengerbe megy szóval az szerintem nem igazán jó neki de ez csak az én véleményem
én nem szoktam
de azért elmondom
leveszed a kipufogót és ott a lukon be tudsz nyúlni a power nyelvekhez
ki kell venni a tengelyt ami mozgatja és akkor kipotyognak a nyelvek a lukon
visszarakni már nehezebb lessz
sziasztok mondták hogy szezononként kiszokták takaritani a pówert én még ilyen nem csináltam, ezért azt szeretném kérdezni hogy hogy is álljak neki? meg hogy menniyre bonyolult ez a művelet? előre is köszi
uj hengert árulnak 50000-ért és valaki azt mondta hogy nincsen megelégedve a bakonymotoros hengerrel pedig az nem perselyes
a mostani hengereket 20000-ért perselyezik, most a normális munkákra gondolok nem a falusi esztergályosra aki 2 liter borér csinálja
akinek van pénze vegyen másik hengert, én megperselyeztetném egy normális műhelybe
Régen nem dobálták el versenyenként a hengereket:)
Mindegy, lényeg, hogy egy jólmegcsinált hüvelyezés ugyan bizonyos mértékű kompromiszum (ami uyge abból adódik, hogy sokkal olcsóbb mint egy új henger) viszont korántsem hazsnálhatatlan.
Ertem en hogy ugy latod hasonlo az eredmeny de nekem ebbol lett a baj nem hisze...vagyis nem bizok ebbe a megoldasba. Az meg hogy regebben a versenymotoroknak jo volt a megoldas...azoknak a motoroknak eleg volt egu futamot kibirniuk. Ha meg tudnam magam csinalni a perselyezest es jobban ertenek hozza nagyobb es jobb...sokkal jobb tapasztaalataim lennenek a dologgal kapcsolatban akkor elvondolkoznek a dolgon de igy nem megyek ezen az uton.
Lehet hogy ugy mukodik a dolog hogy 10000km ig jo a dolog aztan ujra furas javitas, lehet az is hogy 30000km t is elmegy nem tudom de en nem szeretnek tikitakizni ezzel. Azert is probalok jo allapotu esetleg balesetes keveset futott motor hengerhez jutni ha nem sajnos ujat fogok venni de semmikeppen se akarom majd egyszer tovabbadni sem a motort masvalakinek a motort hogy ugy jarjon mint en.
De ha ilyen jellegu tapasztalatokat irtok le ide azt is nagyon szivesen fogadom gondolom masok is. Meghallgatnek tapasztalatokat is huvelyezett sporttura motorokrol mit birtak a tieitek mik az eszrevetelek.
De tovabbra is nagyon prulok minden segitsegnek.
szerinted a nicasil előtt miből készültek a versenymotorok hengerei?
Alu vas hüvellyel, és mást sem csinátak velük, mint "kihuzatták" őket:)
A hüvelyes hengernek semmi baja sem lesz ettől, ez egyszerűen sületlenség.
HA a szerelőd ilyesmit állít, akkor sürgősen keressél másikat.
Amúgy sem véletlenül van az alutestben pont öntöttvas hüvely, hanem azért mert a két anyag hőtágulása egészen közel áll egymáshoz. Nem egyforma, de vizsonylag közeli.
Oké, hogy nem egy anyag, de iylan szempontból a galvánbevonat sem teljesen szalonképes, hiszen az sem azonos, az is csak "rajta van" az alun.
Az sem véletlen, hogy a kipugáton szokott megpattani a bevonat:)
A hüvel meg pár százados túlfedéssel van az alutestben (nagyobb a hüvely mint a furat) érgen rossz, ha az letágul onnan.
Bár kétség kívül a bevonat sokkal tartósabb, és a hővezetése is jobb, de azért a vashüvelyes henger sem hazsnálhatatlan, vannak előnyei is, pl meg lehet furatni, és lehet bele túlméretes dugót rakni, bevonatosban meg nem nagyon van játéktér, ha megsérült, rendszerint kampo basszo, mivel csak héhány század a bevonat vastagsága.
HA a szerelőd ilyesmit állít, akkor sürgősen keressél másikat.
Nem tudtok valakit akinek kellene egy nagyon jó állapotú macskalámpás NSR? full felujított blokk, 180as henger, arrow rendszer rajta! Nagyon kellene most a pénz, de nem bánnám ha olyan emberhez kerülne aki annyira szeretni fogja és annyira vigyáz rá mint én! Valaki tud segíteni? Vagy van akit érdekel? Kérésre képeket is küldök és egyébb leírást!
Akkor rossz a persely benne, illetve nem meret a dugattyu. A nicasil is kulon reteg....
A perselyes henger ugyan olyan jol megy ha jol van megcisnalva es jo a dugattyu merete bele. Ha megszorul akkor vagy tul nagy a dugattyu merete, vagy nem jol perselyeztek es nem egyforma minden ponton a henger merete.
De egyebkent meg hirdetnek eleg sokan mindenfele hasznalt hengereket hasznalhato allapotban... vagy vegyel ujat... azzal biztos nem lesz bajod ha a dugoval parba veszed... viszont olcso sem lesz....
Az a baj, hogy a persely miatt szorul a dugó. Ugye a persely és a henger nem egy fém, nem ugyanúgy tágul a két anyag. Szóval ritka a jó állapotú, ha valaki tud esetleg jó tanácsokat a problémámra szívesen várom.
előbb tárd fel a problémát
km/h hajtásnál több alkatrész is elromolhat
előszöris lehet hogy nem forog a kerék, bár ennek nagyon kicsi az esélye
aztán a kihajtó fogaskerekek ezek azért szoktak kopni ha szárazon megy
legtöbbször a spirál szakad el
könnyen kiderítheted
lecsavarozod a bovdent a kihajtásról és megnézed hogy pörög-e a kihajtás ha tolod a motort
ha nem pörög akkor ott a gond, ha pörög akkor tovább kell lépni
megnézed hogy mennyire mozog a spirál, ha lötyög ki meg be és ha pörgeted kézzel és könnyen megy akkor elszakadtt
bár ez nem tuti módszer, legjobb ha megnézed a másik felét is hogy pörög vagy nem
féknyerget nem kell levenni csak jobb visszanyomni egy kicsit a dugattyúkat hogy könnyen kitudd venni a kereket mert a betétek megszorítják a tárcsát és visszarakni nagyon nehéz ha nem nyitod nagyobbra
előszöris vissza kellene nyomni egy kicsit a fékdugattyúkat a munkahengerbe
nekinyomod a munkahengert a tárcsának jó erősen hogy egy kicsit lötyögjön a munkahenger a tárcsán vagyis a betétek eltávolodjanak a tárcsátol
igy már könnyebben kijön a kerék
aztán bal oldalon ahol átjön a tengely a villán az alatt átmegy egy imbusz csavar a villaszár alján, azt lazícsd meg
utánna a tengelyt vedd ki de fogd a kerék tetelyét mert lebillen és akkor kiesik a km/h meghajtó is
amikor kijön a tengely akkor vedd ki a meghajtót, csak ki kell emelni
utánna már ki tudod húzni a féknyeregből a kereket mert nem feszítti a meghajtó spirál
nekem az volt a gond hogy a kerékben lévő kihajtott lemezek nem forgatták a meghajtó fogaskerekét és azért nem mért az óra
rosszul lett összerakva és behajlott a lemez de vissza hajtottam fogóval azóta is jól működik
de ha neked elkopott akkor csere
arra figyelj hogyha kiveszed a meghajtóbol a nagy fogaskereket az alatt van 2 hézagoló lemez, nehogy elvesszen
összerakásnál jól zsírozd meg a meghajtót meg a tengelyre is tegyél egy kicsit
a felni másik felén van egy szimering ami a tengelyen forog, azt takarícsd ki aztán vékonyan olajozd be
meg a kerékcsapágyakat is megzsírozhatod és ellenőrizd őket
km/h spirálba nyomjál föntről olajat, én 10W40 olajat szoktam használni
mielőtt összeraknád pucold le a fék dugattyúkat is
ki kell venni a betéteket, kipumpálod elég jól ugy hogy csak 1cm hézag legyen de nehogy kiessen a dugattyú
ha kintvan mindegyik akkor fújd le féktisztítóval hogy jó tiszta legyen
aztán ha megszárad akkor valami karbantartó spray-vel vagy wd40-el fújd le a gumi karmantyúknál hogy ne száradjon ki
ha beraksz egy villáskulcsot a dugatyúkhoz (betétek helyére) akkor azzal vissza tudod nyomni
meg azt is olajozd vagy zsírozd meg amin mozog a féknyereg hogy jól mozogjon
utánna lessz
ugyhogy már elég profin megy a kerék ki és be szerelés
temeg azt figyelgeted hol van ojan egyenes rész ahol be tudsz látni 1 km utat az előzéshez
lendületből kis forgalomba jól lehet tartani a nagyokkal a tempót de ha nagy a forgalom akkor én nem is próbálkozok előzni, ugyis utolérem őket valahol
beállok 110-re aztán megyek
mostanába elég sokszor csinálom ezt ha jó az ut mert már nem ojan erős a motor mint régen és muszály power fölött tartani ha tényleg haladni akarok, és nem fogyaszt sokat 4-4,5litert
de azért elmondom
leveszed a kipufogót és ott a lukon be tudsz nyúlni a power nyelvekhez
ki kell venni a tengelyt ami mozgatja és akkor kipotyognak a nyelvek a lukon
visszarakni már nehezebb lessz
a mostani hengereket 20000-ért perselyezik, most a normális munkákra gondolok nem a falusi esztergályosra aki 2 liter borér csinálja
akinek van pénze vegyen másik hengert, én megperselyeztetném egy normális műhelybe
Mindegy, lényeg, hogy egy jólmegcsinált hüvelyezés ugyan bizonyos mértékű kompromiszum (ami uyge abból adódik, hogy sokkal olcsóbb mint egy új henger) viszont korántsem hazsnálhatatlan.
Lehet hogy ugy mukodik a dolog hogy 10000km ig jo a dolog aztan ujra furas javitas, lehet az is hogy 30000km t is elmegy nem tudom de en nem szeretnek tikitakizni ezzel. Azert is probalok jo allapotu esetleg balesetes keveset futott motor hengerhez jutni ha nem sajnos ujat fogok venni de semmikeppen se akarom majd egyszer tovabbadni sem a motort masvalakinek a motort hogy ugy jarjon mint en.
De ha ilyen jellegu tapasztalatokat irtok le ide azt is nagyon szivesen fogadom gondolom masok is. Meghallgatnek tapasztalatokat is huvelyezett sporttura motorokrol mit birtak a tieitek mik az eszrevetelek.
De tovabbra is nagyon prulok minden segitsegnek.
Alu vas hüvellyel, és mást sem csinátak velük, mint "kihuzatták" őket:)
A hüvelyes hengernek semmi baja sem lesz ettől, ez egyszerűen sületlenség.
HA a szerelőd ilyesmit állít, akkor sürgősen keressél másikat.
Amúgy sem véletlenül van az alutestben pont öntöttvas hüvely, hanem azért mert a két anyag hőtágulása egészen közel áll egymáshoz. Nem egyforma, de vizsonylag közeli.
Oké, hogy nem egy anyag, de iylan szempontból a galvánbevonat sem teljesen szalonképes, hiszen az sem azonos, az is csak "rajta van" az alun.
Az sem véletlen, hogy a kipugáton szokott megpattani a bevonat:)
A hüvel meg pár százados túlfedéssel van az alutestben (nagyobb a hüvely mint a furat) érgen rossz, ha az letágul onnan.
Bár kétség kívül a bevonat sokkal tartósabb, és a hővezetése is jobb, de azért a vashüvelyes henger sem hazsnálhatatlan, vannak előnyei is, pl meg lehet furatni, és lehet bele túlméretes dugót rakni, bevonatosban meg nem nagyon van játéktér, ha megsérült, rendszerint kampo basszo, mivel csak héhány század a bevonat vastagsága.
HA a szerelőd ilyesmit állít, akkor sürgősen keressél másikat.
Nem tudtok valakit akinek kellene egy nagyon jó állapotú macskalámpás NSR? full felujított blokk, 180as henger, arrow rendszer rajta! Nagyon kellene most a pénz, de nem bánnám ha olyan emberhez kerülne aki annyira szeretni fogja és annyira vigyáz rá mint én! Valaki tud segíteni? Vagy van akit érdekel? Kérésre képeket is küldök és egyébb leírást!
A perselyes henger ugyan olyan jol megy ha jol van megcisnalva es jo a dugattyu merete bele. Ha megszorul akkor vagy tul nagy a dugattyu merete, vagy nem jol perselyeztek es nem egyforma minden ponton a henger merete.
De egyebkent meg hirdetnek eleg sokan mindenfele hasznalt hengereket hasznalhato allapotban... vagy vegyel ujat... azzal biztos nem lesz bajod ha a dugoval parba veszed... viszont olcso sem lesz....