Ezt majd meg nézem... Hogy henger fejes-e. Most műszakin van a gép...
De nem valószínű... Fordultam velle egy kört és egy csepnyi vizet sem nyomot ki. Teli van vízzel(Ha le veszem a kupakot(Ott 60 fokos a viz))
Ha hengerfejes lenne akor csökenne az ereje a motornak, de ilyet nem vettem észre...
Akor mondjuk 130-al meg tudom tenni Budapest-Szeged távot autópályán? Semmi pihenő nélkül...
Márton 013 én erre rácáfolnék, ha rendben van az olajzás és a hűtőrendszer tehát van megfelelő hűtés akkor nem fog se megragadni se felforrni, én volt hogy velencéről budapestig 6os nyélen jöttem semmi baja nincs, sőt, igazából mindig nyélen megyek,
de erről b_ricsi is tudna mesélni milyen távokat nyomtunk úgy hogy nyélen loholtam a kawa után mondjuk ha igy használjátok a motort mint én akkor bele kell kalkulálni hogy szigorúan max 15e km után dugócsere........
gyerekek itt komoly gondok vannak! az nsr-ben nem kiegyenlítő hanem tágulási tartály van, tehát ha te üresben forgattad a motort fel/túl melegedett megnőtt a rendszerben a nyomás, a hűtősapka szelepe kinyitott és a felesleges vizet átnyomta a tágulásiba, amikor a motor visszahül a tágulásiból nem tud a hűtőbe visszafolyni, csak ki a földre a túlfolyócsövön,hogyha a tágulási televan, ami a te esetedben történt. tehát ha az a tartály fullon van vízzel, akkor az a vízmennyiség a hűtőrendszeredből hiányzik!
de ezt egyszerűen meg tudod nézni, nyisd fel a tankot ved le a hűtősapkát és ha nem látod a vizet a betöltőn akkor indítsd be a motort, álítsd fel egyenesbe(mert sztenderen nem tudod teljesen feltölteni)
és töltsd meg vízzel. ha megtöltötted, figyeld a hűtőbetöltőt, hogy járó motornál nem jönnek e fel buborékok(kipufogógáz) ha jön fel folyamatosan buborék, akkor hengerfejes a motorod, akárhányszor megtöltöd majd a rendszert, mindig kinyomja a tágulásiba, majd onnan a földre, és minél kevesebb víz van a hűtőbe annál gyorsabban túlmelegszik a motor..........
ez szerintem a vaspersejes motorokra vonatkozik
a nikaszilos motort 1 tank 30-as keverék benzinnel kell bejáratni ha lehet hidegebb időbe
ez ugy 100km vagy inkább több aztán utánna mehet neki a tiszta benzin
neked mijen hengered van?
ja akkor semmi gond a motoroddal
megnyugodhatsz viz ügybe
engedjél le belőle és akkor nem fogja kinyomni a vizet
te raktad bele azt a sok vizet vagy igy vetted?
nekemsincsen ventilátor de nem is kell
ez ugy van kitalálva hogy jól működjön ventilátor nélkül is
ugyis mindíg mozgásba van a motor
nálam az utak válogatják
ha jó az ut akkor 90-110 között lenyomok akár 60km-t is
persze mindíg lassíttani kell falukon belül 50-re meg a kanyarokba is de azért nem szoktam tötyögni ha nem muszáj
ha rossz az ut akkor 60-70-el megyek
Félre fordítom a motrot és akor a tartály sarkában lesz egy buborék...
Nem önteni kell bele hanem ki engedni... Vagy majd ki nyomja ami neki nem kell.
Igen az olaj tartályba öntöm....(Gazdaságosab meg ha ugy találták ki akor biztos olyannak kell lenni)
Ja és nincs ventilátor a hűtőmön....Ez?
ezt a buborékos dolgot nem értem
hogyan lehet egy nagy tartájba buborék?
öncsél bele vizet hogy a max és min között legyen a szint
jó bele a motul olaj
én repsolt használok
olajtartájba öntöd vagy kevered a benzinbe?
Nekem is bejáratós. Az olajozás maximumon van plusz 1:40-es olaj-benzin keveréket kap. Néha, csak nagyon ritkán huzatom meg. Indulás előtt pedig megvárom, hogy az egész rendszer felmelegedjen.
Na fel idegesítetetek evel a henger fejel...Hála istenek nincs semmi baja.
Elmentem fordultam 1 és a mutató a fehér részen járt...Meg sem mozdul fel felé...A joban pörgetem, ha nem.
Fel nyittam a tarált meg néztem hogy áll a víz hátt full-full teli van...(most is hogy ki folyt egy rakás) a ki egyenlító tarályban csak 1 buborék van (A max jelzéstől joval feljeb...)
Most jött még egy rejtély hol volt elrejtőzve az a víz ami ki folyt...
Na jó hülyeséget csináltam, de nagyon vigyázok rá... 8000 felet nem pörgetem.
Bocsánatot kértem a motortól, meg tőletek is...
És nem fogom ki probálni hogy meddig birja 11 000 fordulaton...
Ja és milyen olajat illik neki adni... Akítől vettem az Motul 510 2t használt és azt mondta én is ezt használjam.... Vagy váltsak?
Az a helyzet srácok,hogy nekem már 3szor megragadt a dugó,most is éppen bejáratós még,de egyszerűen nem tudom mitől lehet ez,ezért is kérdeztem,hogy mennyire lehet pörgetni.
HA kevesel, akkor igen:)