Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jah, amúgy meg a szakértetlen kollégákról annyit, hogy egyszer elhívtak, nézzek meg egy simsont, ami nem indul.

elmentem, találtam egy eredetileg tiris gyújtást, megszakítósra átalakítva de igen ravaszul:

vettek egy megszakítós forgórészt, meg egy alaplapot, azt találomra rátették(a tiris helyett) viszont meghagyták a tiris trafót, meg az elektronikát, és szpen összekábelezték:)

Tehátvolt egy megszakítós gyújtás, és az alaplap és a trafó közé, még bekombinálták a tiris elektronikát:)

Nyilván fingjuk nem volt róla, melyik alkatrész mit csinál.

ZSóval kb bekötötték a vasalót a kenyérpirítóba, onnan a konyhakredencbe, és csodálkoztak, hogy nem működik a mosógép:)
Jellemző, rápróbáltak valamiket, amiknek a működéséről fingjuk sincs:)
(ezután pláne nem venném vissza.)

Alapvetően nem nagyon sok féle tirisztoros gyújtáselektronika van, nagyjából három nagy csoportra lehet osztani.
VAnnak a nyagon korai cuccok, azokon nem volt jeladó, csak egy töltő, ami a köndit töltögette oszt jó.
Az iylen vagy alul felül szikrázik, vagy az egyik mágnes fordítva van felmágnesezve, és akor csak feleül.
Az iylennek az elektronikája kb semmi máshoz nem jó.

A második nagy csoport, ami induktív jeladós, és pozitív hullámra gyújt.

A harmadik meg uygan ez, csak negatív hullámra.

Értelem szerűen, ezek elektronikája nem műkszik a másik generátorral.

Nagyjából ez a három nagy csoport van működéi elvet tekintve, ezeken belkül lehet még cizellálni, hogy a jeladó tisztán induktív (tekercs, és előtte mozog a mágnes a lendkerékkel (a simson iylen) vagy a jladóban nem vasmag, ahnem mágnes van, és a lendkeréken van a vas.
Ilyen a robigyulák 99 százaléka.
e a működés szepontjából ez közömbös, a elektronika csak a saját magához való cuccal fog beindulni.

Van egy negyedik csoport, tulajdonképpen, két nagy csoport van, az előbb felsoroltak az egyeiknek a további felosztása, ezek a generátorról működő cuccok.

A másik nagy csoport uygan így lehet felosztni működési szempontból, de alapvetően ezek akkumulátorról üzemelnek.

Magyarán:

Minima 4 féle müködési elvű elektronika van kétéges, hogy az egyik működjön a másikkal.

Kétséges, de nem lehetetlen, ha az elv azonos, és a feszültségszintek is kb stimmenek, akkor a dolog műkszik.
képzeld engem meg tegnap hívott valaki hogy 1 éve adtam el neki gyújtás alaplapot, és vegyem vissza mert nem működik
Mondtam neki hogy ne viccelődjünk. Egyébként meg én a zip-ről vettem le, ami ment vele.
és olyan létezik 4T robogó elektronikájával próbálgatták és szikrát csaltak ki belőle?
nem a műhely mérete a lényeg, hanem a felkészültség:)

elvileg egy íróasztalon is lehet mérni, feszforrás, fekimérő, szkóp, jelgnerátor kell hozzá.
(vagy egy mezei vellanymotoros megy-nemmegy próbapad)
köszönöm a választ ez nagyon sokat segített. akkor szóval a kimérést nemlehet megcsinálni holmi kis szerelőműhejben. csak mert ő azt álítja hogy neki kimérte ott valaki. ma hozta vissza a postakocsi és mivel nem bonthattam ki a csomagot meg még a postaköltséget is velem akarta kifizettetni így nemvettem át.
ilíesmit soha, sehol, semmiylen cég nem cserél.
Túl könnyű azonnal tönkretenni.

A gyújtás vaegy egyéb komplex elektronikát "kimérni" nem lehet, mint egy elemi alkaltrészt.

Próbapadon, vagy motorban lehet vizsgálni.
Próbapadja nyilván nincs.

Továbbá, ha egy hibás hálózatba szerelte be, akkor eselteg azonal tönkrement.

Ha utána felteszik egy mérőpadra, nyilván hibásnak fog mutatkozni.
egy szóval sem mondtam neki hogy én garanciát válalok rá. csak annyit mondtam hogy jó.
Garanciát vállaltál rá? nem. akkor szard le, ha te úgy adtad el neki h működött és tiszta a lelkiismereted, akkor mond meg neki h csináljon vele amit akar, adja tovább.
ha szabad kérdezni mennyit kérnek ezért az nsr ért? és rendszámos? vagy szerbiában is 'lehet' használni /50 esként?
hali. pár napja írtam hogy ki e lehet valahogy mérni gyujtáselektronikát. nos azér kérdeztem mer eladtam egy jó elektronikát és most meg a csóka azt álítja hogy nemjó és kimérte neki valaki. tudtommal nemigazán lehet azt kiméregetni. mit szóltok hozzá? nemlehet hogy az ő rossz elektronikáját akarná visszaküldeni? az-az beakar húzni?
Ja és akor már menyibe fognak fájni az alkatrészek...
1200 euró a motor... 100 euró papírmunka...+?

Nem is rossz hogy csak 1000euró volt a költség vetés motorra..
Jól beszélsz, pontosan.
Laci: nem hűde-bonyolult, de azért vétel helyszínén nem fog menni az idomleszedés.
érzem:)
"A határ csak egy vonal a térképen. Ne válasszon el minket."

így van.

Mindemellett a délvidék mindig is szerette önmagát Magyarország középső részéhez képest is valamiylen módon meghatározni.

(amúgy meg nem értem rettentő nagy drámának, ha más is szóbakerül, mint a motorok. A probléma akkor keletkezik, amikor valaki tahó. Szerencsére most nem így volt)
A blok el van gyugva nem látom
Menyire bonyolult az idomokat le kapni?
Megy mind a mérgezet egér. Bukó nélkül fordultam velle egyet az utcában hát a széltől sírva fakadtam...

Apum az autómechanikus de nem szokot az ilyen kis gépekhez, nem tudja ő sem meg mondani most hogy jó-e, A hangjáról.(Ki kell nyitni és minden ki derül azt mondja)

Az első utja egy 60km táv lesz majd ki derül hogy vizsgázik...

A múltjárol annyit árultak el hogy, Német országból lett be hozva, Lányért volt. Esve elméletileg nem volt vele, De ez már gyanus mert festve van(De én nem vettem volna észre hogy festet mert nagyon szép munka).

Amikor árulnak valamit akor minden jó,törésmentes,meg kimélt stb...
(Ha idegenek adok el valamit én is azt mondom)

Szegeden van valami jó Hondás bolt...Ha van akor majd el megyünk be vásárolni...





Off.
Helyes írásból 2-sem van Az osztályból 5. legroszabb(Nem lenne ez sem gond ha nem én lennék az osztályban a leg jobb tanuló )
csatlakozom, l. alábbi hozzászólásom.
No annyi baj legyen, még egyszer, - s ezúttal végleg - lezárnám a témát.

Szeretjük a motorosokat, magyarokat és nem-magyarokat,
belföldi és külföldi magyarokat egyaránt.
Sok kinti magyar jobban ír mint Laci barátunk, és sok belföldi
rosszabbul, és ugyanezek ellentéte is igaz.
Ezek olyan témák, amiket felesleges tárgyalni.

A határ csak egy vonal a térképen. Ne válasszon el minket.

Szóval - egyszer és mindenkorra - tárgyaljunk az NSR-ekről.

A motoroddal kapcs.:
persze célszerű, de nem mindenképp szükséges a hfejtömítés csere, tehát ha gond van a hengerrel, és azért nem szeded szét, mert nincs tömítésed, akkor szedd szét, és nyomd le SikaSil szerű tömítővel, ami hőálló, vékonyan, és úgy tedd vissza a tömítést. 95%-ban működik, ha ügyesen csinálod.
Vigyázz hogy ne tömítse el a vízjáratokat, az újabb fajta blokkon kis lyukak vannak csak a víznek.

Azért próbaútra vidd el, meg nézd körbe a blokkot.
Nézd meg nincs-e tömítőpaszta vagy szétszedés-nyom valahol, kicsit hihetetlen hogy 37.000km és nem bontották még. Persze nem kizárt, de kis esélye van. 15-20.000-ként dugócsere, valamint időnként kuplunglamella-csere, ilyesmi azért elkell. Persze
nem kizárt, de azért felső tűgörgő, ilyesmi már veszélyesen kapott, ha tényleg 37k-t futott le.

Vizsgáld meg jól, nehogy befürödj.
ennyi km-el szinte fizikai képtelenség hogy bontatlan legyen.
Én nem tudom, mennyire vagy szerelő, szerelgető hajlamú (tudásu) ember.
Én ha motort veszek, szeretek tisztában lenni az állapotával.
Kár a múltba révedezni, 2011 van, ami 100 éve volt az történelem, nem reális összehasonlítási alap.

Ráadásul rút számok is találhatók abból az időből.
Hoyg mást ne mondjak, a lakosság 60% írástudatlan volt...
Még csak 2-őt kell aludni
A hengerbe való benézés menyire necces. Fej tömítést akor már cserélnem kell és csak tőlem 80Km-re van Honda kereskedés...




Off

Helyesírást nem tudom, sosem tudtam.
+Nem Erdélyi vagyok.
+Magyarosztályba járok,Minden tanárom Magyar, Heti 5 óra Magyar.
Akor sem tudtam meg tanulni... De ha így megy tovább akor innen délvidékről a magyarok Elfogynak...És nem nagyon lesz rá szükség...Ebből ki folyólag Szerbul is meg kellene tanulni...+írni.
+1910ben a Falum 90%(9000) Magyar 5% szerb +5% egyéb(ösz lakoság 10 000)
2002ben 70% magyar 25% szerb + 4% egyéb(és már csak 7000 )
Mi határ falu vagyunk, tőlünk Délebre már 50%-50%(20 000 ösz) Aztán kevesebb és kevesebb... Én 80Km-re vagyok Szegedtől...
sziasztok új gyertyával kevés aszikra mi lehet a hiba köszi a választ.