Nem keverek semmit semmivel teljesen tisztában vagyok vele mit írtam! NEM A VÉGDOBRÓL BESZÉLEK hanem a rezonátorról! Annak a falán is perforált lemez és gyapot van! Ha a végobban van gyapot abban szerinted mi a fura?
Castrol Power1-et használok.
A végdob miért is kellene, hogy folytást képezzen? Szerintem te kevered a dolgokat. A motor teljesítménye a rezonátor méretezésétől függ a rezonátor konfuzor része veri vissza a lökéshullámot ami a hengerbe visszatölti a könyöknél járó friss keveréket mielőtt a felfelé mozgó dugattyú teljesen lezárnáka kipuff nyílást, ezt nevezhetjük " folytásnak" és erre van szükség. Ha nincs végdob, vagy teljesen kiberhelt üres attól nem lesz rosszabb a teljesítményed, sőt! Az a lényeg, hogy a gáz minnél gyorsabban távozzon. Ha meg is van tömve annál kevésbé szól bele a teljesítménybe minnél jobban meg van tömve így a gáz nem barangol és kavarog benne hanem azonnal távozik. A végdob csak hangtompító a teljesítményre nincs hatása max ronthatja. Verseny 2T motrokon találkozol olyannal is ahol egyáltalán nincs végdob mert itt nem lényeg a hangtompítás csak a teljesítmény fontos.
most hogy mondja a kolega az én gyári kipuffom is olyan hogy a könyöknél ha belenézem szép őzbarna.
egy csepp olaj nincs az enyémben sem. a minőségi olajak megteszik hatásukat...
ha gondolod dobok fel 1 képet majd valamikor, mert elvégre is ott fekszik a szekrényemben.
és nekem is van benne hangtompítás céljából lyukacsos lemez végig afalán, de nem gyapot van alatta hanem szerintem drót szálak. de nem vagyok benne biztos. de ránézésre annak tűnik.
ahol van a gyapot az nem a rezó hanem a dob ami hangtompíttó de egyben kicsit le is fojtja a motort
muszáj bele az a fojtás ugyhogy ne vegye ki senki mer elveszik az a kevés nyomaték is ami van
amugy mijen olajat használsz hogy neked elég a kipufogóba?
Említettétek a motoros találkozókat. Én pont egy ilyen talin találkoztam először közelről NSR-el. Egy gyönyörű állapotú motor volt. Az fogott meg benne először hogy a kipufogó vége barnára volt kiégve. Mikor megszereztem a sajátom az enyém is az első perctől ilyen volt. Teljesen száraz és barna. Azt hozzá kell tenni hogy eszméletlenül fel is tud melegedni. Az eredeti rezonátora belül is bélelt, perforált lemez van benne és gyapot. A falán végig. Azt nem tudom, hogy ez is hangtompítási zserepet tölt-e be vagy folytásnak van belerakva, de gondolom szigetel is és talán ennek köszönhető hogy melegben szinte izzik a kipufogó rendszerem. Ha leveszem és a könyöknél belenézek akkor a tömítés után körül 1cm szélesen kicsit száraz kokszos utánnna lejjebb rozsdabarna a perforált lemez és a gyapot fehérlik alatta. Szóval olajnak nyoma sincs. Na most vettem egy régi NSR kipu rendszert amiben nincs benne ez a gyapotos téma teljesen üres rezó, télen raktam fel szóval még nem tudok mit mondani róla, eddig kb 10km-ert mentem vele de csak párás volt picit.
A könyöknél nem igazán lehetne olaj szerintem, ha jó a tömítés. Másrészt meg el ég onnan úgy is, ha elég forró a kipu. Valamint, ha a végén folyik az olaj, az szerintem addig tart, amíg bemelegszik az egész kipufogó...
Ezt írtátok többen, de összegezni szerettem volna magamban.
Jah, és jó az olajozásom.
nekem sincs olajfolyás a könyöknél de még a kipufogó végén sem,egy kicsit kormos és kész,pedig nem sokat mentem vele az elmúlt két hónapban(semmit)csak 2-3 hetente van indítva...
Egy kis literteljesíítményű , kis ccm es motor, soha nem fogja leszárítani a kipuvéget.
HA meg visszeverődéses tompítója van, akkor pláne.
Abban ki fog hűlni a gáz, sé az olaj meg fog jelenni a végén.
nekem mindíg olajos a kipufogó
még egy kicsit akkor is ha kimegyek a szerpentínre, pedig ott kapja a gázt rendesen
simsonbol meg a babettábol minuszokba még a viz is folyik indíttásnál
A 2T-ből sem szabad folynia az olajnak. Normális időben ha rendesen van használva nekem porzik a kipufogóm olajnak nyoma sincs benne, ha leveszem még a könyök is száraz. Jó minőségű 2T olajnak el kell égnie a benzinnel. Ha folyik akkor vagy az olaj választás rossz vagy a motor "beteg".
Most a hidegben persze nedves a lecsapódó párától de ez természetes.
ez nem így van azért.
egy 2T-t pörgetni kell. ebből kifolyólag az olaj normálisan elég mire kijut a hengerből, koksz ként lerakódik a kipufogóban, de nem folyik. persze itt nem a gatyi repsol robogó olajakra meg shell meg hasonló kukába való olajakról beszélek. hanem pl agip speed, castrol power 1 és társai. a minőségi olajak megtestesítői. na ők normálisan elégnek, mire kijutnak a hengerből. és ezáltal nem fog folyni az olaj.
de hát sajnos nem sokan tehetjük meg hogy motorjainkat rendesen pörgetjük mindig ahogy az illik hiszen ilyen benzinárak mellett örülhetünk ha gurulunk egy kicsit.
szóval így jelen helyzetben tényleg marad az olajfolyás.
a 2t az mindíg is fojatnifogja az olajat valamennyire
nem lehet vele mit kezdeni
nekem a hengernél nyomja
de legalább nem a kipufogó telik meg vele hanem kifolyik a blokkra
Rendes szaga van.
Nemtudom... de magátol elállíódhat ? mert én nem nyultam hozzá.
ez rendesen fekete olaj, de akárhányszor beindítottam, így h sokat kap, mindig cdsöpögött
Nah, de nemtudtam beállítani, szóval szerintem olajzás baja is van... elviszem ink holnap szerelőhöz... bajlódjon vele egy picit :))
Azért köszönöm szépen a segítséget
Ha eddig sokat kapott akkor ez még nem probléma. Csak a felesleg lerakódott pufóban és mst kitisztul. Amúgy most a hidegben nekem is lecsapódik a pára és sárgás olajos van a pufó végén míg hideg a dob. Ha pár km-er után is folyik akkor már baj van. Az nem valószínű, hogy az olajozás adagol túl.
Ha mellé büdös égett szagú és füstöl akkor inkább a főtengely szimeringeddel lesz a gond, eszi a váltóból az olajat.
Még 1 ésszrevétel... a kipunál fojik az olaj, ahogy látom ez a keverékhez szükséges olaj..... ha sok olajat kap, akkoris ezt kéne csinálnia nem ? mert füstöl melegen is... és lehet hogy sokat is kap, meg az olajzás elállítódot ? de az hogy... :S
Hozzánemnyultam...magátol eltud állítódni ?
Helyesbíteném az előzőeket. Szóval azt a pontot kell megkeresni ahol az alapjáratod a legmagasabbra nő és nem növekszik tovább. Pl eléri 4000-et, ha a keverék csavarral a 3. forultanál jársz ha tovább tekered kifelé akkor stadnál nem emelkedik 4. fordulatnál is 4000 lehet de ilyenkor vissza kell menni arra pontra ahol elérte a fordulat a maximumot a 3. tekeréshez és onnan számítva tekerj vissza egy fél fordulatot. Ez csak példa volt lehet nem 4000-ig hanem 5000-ig fog megugrani de azért remélem érthető mire gondolok. Jobban nem tudom elmagyarázni.
Nos jobb oldalán a nagyobbik csavar az alapjárati fordulatszám állító csavar a kicsi pedig az alapjárati keverék csavar.
Ha a benzinszinted már jó akkor a kis keverék csavart ütközésig tekerd be majd egy fordulatot ki, indítsd be a motorod a nagy alapjárati fordulat állító csavart tekerd be addig míg az alapjáratod min. 2000-es nem lesz. (kifelé tekerve csökken befelé tekerve nő az alapjárat)
Had ketyegjen így egy kicsit míg bemelegszik üzemi hőfokra.
Ha már meleg akkor nagyon lassan tekerdkifelé a kis keverék csavart, de csak kis mozdulatokkal és vár egy picit, mert a motor nem reagál azonnal a változásra. Ahogy tekered kifelé egy ponton az alapjárat meg fog ugrani. Megkeresed azt a pontot ahol a legmagasabb aztán egy fél fordulatot visszatekersz. Ha kész akkor a nagy forduatszám állító csavart addig tekered kifelé amíg az alapjáratod le nem csökken 1300-1400 rpm-re.
Na ha ezt megcsináltad akkor elvileg jól kell működnie.
A gyári érték szerint a kis keverék csavart 2-2,5 fordulatig kell kitekerni. De én azért az előző módszert ajánlanám az pontosabb és ha már nem gyári állapotú a blokk jobb hangolást kapsz.
Ha kész motorozz pár km-ert és gyertyaképet kell nézni. Az dönti el hogy készen vagy-e vagy folytani kell a műveletet.
Jó szerelgetést!
Castrol Power1-et használok.
A végdob miért is kellene, hogy folytást képezzen? Szerintem te kevered a dolgokat. A motor teljesítménye a rezonátor méretezésétől függ a rezonátor konfuzor része veri vissza a lökéshullámot ami a hengerbe visszatölti a könyöknél járó friss keveréket mielőtt a felfelé mozgó dugattyú teljesen lezárnáka kipuff nyílást, ezt nevezhetjük " folytásnak" és erre van szükség. Ha nincs végdob, vagy teljesen kiberhelt üres attól nem lesz rosszabb a teljesítményed, sőt! Az a lényeg, hogy a gáz minnél gyorsabban távozzon. Ha meg is van tömve annál kevésbé szól bele a teljesítménybe minnél jobban meg van tömve így a gáz nem barangol és kavarog benne hanem azonnal távozik. A végdob csak hangtompító a teljesítményre nincs hatása max ronthatja. Verseny 2T motrokon találkozol olyannal is ahol egyáltalán nincs végdob mert itt nem lényeg a hangtompítás csak a teljesítmény fontos.
Pl itt!
egy csepp olaj nincs az enyémben sem. a minőségi olajak megteszik hatásukat...
ha gondolod dobok fel 1 képet majd valamikor, mert elvégre is ott fekszik a szekrényemben.
és nekem is van benne hangtompítás céljából lyukacsos lemez végig afalán, de nem gyapot van alatta hanem szerintem drót szálak. de nem vagyok benne biztos. de ránézésre annak tűnik.
muszáj bele az a fojtás ugyhogy ne vegye ki senki mer elveszik az a kevés nyomaték is ami van
amugy mijen olajat használsz hogy neked elég a kipufogóba?
Most volt kiégetve... :) Szép hangja van.
Nincsen széttégve... meg heggesztgetve... :)
Ezt írtátok többen, de összegezni szerettem volna magamban.
Jah, és jó az olajozásom.
ott nincsen ojan 2t ami ne köpné az olajat
HA meg visszeverődéses tompítója van, akkor pláne.
Abban ki fog hűlni a gáz, sé az olaj meg fog jelenni a végén.
még egy kicsit akkor is ha kimegyek a szerpentínre, pedig ott kapja a gázt rendesen
simsonbol meg a babettábol minuszokba még a viz is folyik indíttásnál
Most a hidegben persze nedves a lecsapódó párától de ez természetes.
egy 2T-t pörgetni kell. ebből kifolyólag az olaj normálisan elég mire kijut a hengerből, koksz ként lerakódik a kipufogóban, de nem folyik. persze itt nem a gatyi repsol robogó olajakra meg shell meg hasonló kukába való olajakról beszélek. hanem pl agip speed, castrol power 1 és társai. a minőségi olajak megtestesítői. na ők normálisan elégnek, mire kijutnak a hengerből. és ezáltal nem fog folyni az olaj.
de hát sajnos nem sokan tehetjük meg hogy motorjainkat rendesen pörgetjük mindig ahogy az illik hiszen ilyen benzinárak mellett örülhetünk ha gurulunk egy kicsit.
szóval így jelen helyzetben tényleg marad az olajfolyás.
nem lehet vele mit kezdeni
nekem a hengernél nyomja
de legalább nem a kipufogó telik meg vele hanem kifolyik a blokkra
Nemtudom... de magátol elállíódhat ? mert én nem nyultam hozzá.
ez rendesen fekete olaj, de akárhányszor beindítottam, így h sokat kap, mindig cdsöpögött
Nah, de nemtudtam beállítani, szóval szerintem olajzás baja is van... elviszem ink holnap szerelőhöz... bajlódjon vele egy picit :))
Azért köszönöm szépen a segítséget
Ha mellé büdös égett szagú és füstöl akkor inkább a főtengely szimeringeddel lesz a gond, eszi a váltóból az olajat.
Hozzánemnyultam...magátol eltud állítódni ?
Mire jó a wifi... ittvan velem a gép még a garázsba is :D
Nagyonszépen köszönöm. :):)
Megpróbálom.. ha valami nemmegy... vagy nemcsinál semmit... majd írok.. :)
Ha a benzinszinted már jó akkor a kis keverék csavart ütközésig tekerd be majd egy fordulatot ki, indítsd be a motorod a nagy alapjárati fordulat állító csavart tekerd be addig míg az alapjáratod min. 2000-es nem lesz. (kifelé tekerve csökken befelé tekerve nő az alapjárat)
Had ketyegjen így egy kicsit míg bemelegszik üzemi hőfokra.
Ha már meleg akkor nagyon lassan tekerdkifelé a kis keverék csavart, de csak kis mozdulatokkal és vár egy picit, mert a motor nem reagál azonnal a változásra. Ahogy tekered kifelé egy ponton az alapjárat meg fog ugrani. Megkeresed azt a pontot ahol a legmagasabb aztán egy fél fordulatot visszatekersz. Ha kész akkor a nagy forduatszám állító csavart addig tekered kifelé amíg az alapjáratod le nem csökken 1300-1400 rpm-re.
Na ha ezt megcsináltad akkor elvileg jól kell működnie.
A gyári érték szerint a kis keverék csavart 2-2,5 fordulatig kell kitekerni. De én azért az előző módszert ajánlanám az pontosabb és ha már nem gyári állapotú a blokk jobb hangolást kapsz.
Ha kész motorozz pár km-ert és gyertyaképet kell nézni. Az dönti el hogy készen vagy-e vagy folytani kell a műveletet.
Jó szerelgetést!