Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

én is beszoktam hozni télre a vasat. én anyám is rinyált elösször de már beletörődött. néha még be is indítom egy kicsit.
az összes audi tt végigmegy a tesztpályán
azok sincsenek bejáratva és nem alapjáraton mennek velük
amugy ha nem indítanák be az uj autókat akkor lehet hogy a vevő rossz autót kapna ami nem indul be
én tudm, csak ebbe végképp nem akartam belemenni.

Azt hiszik egyesek, hogy a megvett autó egy percet nem járt korábban:)
mekkora az uj henger átmérője?
és mekkora az illesztés?
nem akarok beleszólni de nekem zsírúj nikacilos henger ment fel az nsr em re de kb 20 percet járattam aztán kb 3 km 5000-ren és azóta meg csutka gáz és semmi baja kb 165 öt megy 13-35 ös átétel óra szerint 1 esbe 4ezernél kuplung és jön kerék re szal szerintem nem sokat kell járatni ha jól van össze rakva de ha valami elvan baszva az össze rakással akkor úgy is meg áll ennyi.....
helló haver szerintem ez egy hajtókar szett csere lesz mert nekem is ilyen kopogó katogó hangott adott ki alapjáratól 4 ezerig és hajtókar csere lett belőle és már nem csinálja!
beton falhoz rakták az első kereket és 1.-esbe huzták neki ami a csövön kifér
én az audi-ba dolgozok v6 motorszereldébe
van hideg és melegjárató is
a hidegjáratóba ami abbol ál hogy egy villanymotor forgatja az összes motort járatják azért hogy megnézzék minden szelep jól zár-e vagy nem veri-e össze a dugattyu a hengerfejet mer már volt ijen is
a meleg járatóba bemegy a motor szintén villanymotor megpörgeti amíg beindul
kicsit bemelegítik aztán 3000-es fordulaton fékezik, megmérik a nyomatékát
azt tényleg nem járatják be
"pannonia és társaik szinten vannak"

Először is illene nagy pével egy magyar embernek....

"Mai motorokat amikor a gyárban elkészülnek, rögtön 100% terhelésen tesztelik, ezek után milyen bejáratásról beszélünk?"

Had áruljam el, hogy a Pannoniákat is fékpadozták,
Ettől még be kellett járatni.

Sőt, a csepeli gyárnak volt bejáratóműhelye illetve bejáratós munkásai.
Vajon ott mit csináltak?
50km, ert járattam, és már uttána kezdtem neki huzni
akkor mér irtad azt hogy 50km-t mentél vele?
Én egyszer egy Ford Sierra karosszériát akartam be építeni a szobámba ágynak,akkor nem jött össze de még nem tettem le a dologról
És 12,500 at forog, :)
3 ezer km ert raktam eddig bele. :) Semmibaja:)
emberek.
ti nem gondolkoztatok még olyanon hogy a lákásba bevigyétek télre a gépet?
én azon gondolkozom hogy idén behozom a szobámba.
csak az a szar hogy kicsit kicsi a szobám de valamikor leérem hogy férne el.
csak egy szar van hogy muter rinyálni fog érte az tuti.
de már elképzeltem ahogy egy részeg pillanatomban éjjel hazaérve reggelig ülök rajta és tiltáson húzom neki persze a hangot én adom hozzá. meg ruhatárolónak sem rossz, már úgysem férek el.
van hasonló értelmes ember mint én?
Egy két idézet:

- alu előnye : nem kell járatni több száz kilómétert ,berakod mész vele pár utcát be van járatva.bivaly erős

- 50-100 km gyengén bőven elég, az alunak nem kell komoly bejáratás

- 50 km és kész az aluhenger
Na ebből jó kis eszmecsere lett de okosabb nem lettem.
A vashengereknél 1000km a bejáratás ez egy elfogadott dolog tisztában vagyok vele, végig csináltam nem is egyszer. Sőt regadt már meg motorom 1000km után is.
De több helyen olvastam, hogy nicasilos aluminium hengernek nincs szüksége ekkora bejáratási időtartamra.
Idézek az egyik helyről: Mivel a dugattyú és a henger anyaga is aluminium hő hatására azonos mértékben tágulnak így kevésbé hajlamos megragadni míg a vas és aluminium kombinációra ez nem igaz. A nicasilos hengert 20perc alapjárat és 50km bejáratás után nyugodtan lehet terhelni.
Az 50km-es bejáratásal nem egy helyen találkoztam már. Ezért érdekelne a dolog hogy ez igaz vagy nem. Bitosan tovább fogom kímélni 50km-nél de ha nem muszály nem tötyögök vele 1000km-ert.
50km alatt nem sokat kopik egy dugó, majd 1000km után mondjál róla jót vagy rosszat
bár ha 10000-en forgatod 4.-be akkor szép teljesítmény az uj dugótól az 50km
autókat nem szokták járatni
de a motorokat azt szokták
a vadi uj motorokbol 1000-es szerviznél szokták kivenni a fojtást hogy végig ki tudjon pörögni
haveromnak a cross motorjába amibe üzemórás szerviz van
nemrég cseréltek dugót és még azt is járatja 1 órát
nekem is van ijen olajam itthon de nem fogom betenni a motorba
akitől vettem valamit elnézett mer én nem ijet rendeltem tőle
aztán amikor mentem az olajért ezt adta, montam neki hogy ez nem ojan jó mint amit én kértem tőle
de ő erősködött hogy ez ugyan ojan csak más a doboza
na mindegy olcsón adta és elhoztam, majd a simsonba elhasználom
ez inkább kis teljesítményü 50-es motorokba való
én mindíg repsol moto competicion-t rakok a motorba
olcsóbb mint a castrol power1 de biztos hogy jó ez a motorba mer 5000km-t már mentem a competicion-al
hideg időbe kicsit füstöl
Fúrásnál ugye törekvés van afelé, hogy minél szorosabb ("szilárd") illesztés alakuljon ki, hogy a kompresszió minél nagyobb részét megtarthassuk. Ha a dugó bemelegszik, kitágul és megszorul. Ezért kell koptatni. Ezt nem a két hozzáértőnek mondom, hanem annak, aki járat. Eszerint mérleglejen, hogy húzza-e a szarvát vagy túrázgat....
50 km ert raktam a meteor dugoba :D és semmibaja :D
nekem nagyon bevállt :):)
Nem akarok vitatkozni biztos igazad van, de azt hiszem,hogy itt nem az volt a kérdés, hogy a futószalagról lehozott zsír új gépet meddig kell járatni. Azzal is tisztában vagyok,hogy ha veszek egy gépet,motort,autót miért kell pár üzemóra, vagy km után olajat cserélni,illetve miért kell szervízbe hordani.(horibilis összegű olaj/szűrőcser pl.)Nem ragadtam le a pannónia kornál hidd el tudom mire gondolsz.
Szóval ha melegíteni és goo akkor nyúlni bele a zsebbe és minden ok. Megéri ennél a mocinál?
Na félre a tréfával örülök, hogy megírtad a véleményed ebből én is és mindenki tanul így helyes.
Ezek már nem a pannonia és a társaik szintjén vannak. Mai motorokat amikor a gyárban elkészülnek, rögtön 100% terhelésen tesztelik, ezek után milyen bejáratásról beszélünk? Ha veszel pl egy új 4t motort, ott is az első 1000-res olajcsere csak szervíztámogatás, illetve lehet hogy van benne összekopást segítő adalék, de inkább azért van hogy a pilóta hozzászokjon és ne haljon meg vele rögtön. Mondom ezt tapasztalatból, illetve iskolában is így tanultuk...
Ez elméletben létezik, de gyakorlatban nem!
minden attól függ hogy milyen alkatrészekkel, milyen megmunkálással, és milyen illesztéssel van összerakva a motor. Ha jó minőségű dugó van benne, nicasilos hengerrel és megfelelő illesztéssel van összerakva akkor járatni sem kell, egyszer megmelegít aztán goo. Viszont ha szorosra rakták mondjuk egy meteor dugóval, akkor meg tényleg szenvedni kell vele. Csak azért írom ezt, mert amíg mindezeket nem tudjuk, felesleges tanácsokat adni.