anyi lenne a kérdésem h nekem a körlámpás nsr van ledeket raktam be műszerfal világításnak de este még igy se sokat látni belőle cska a km számlálókat mit lehetne vele csinálni ? előte se világitott anyira izzókal se
a régebbi motorba azért kell az ásványi olaj mer az már kopott és a szintetikust megeszi
de most nekünk ez nem lényeg mer ez csak a hengernél van
a váltóba meg nemfoja megenni semmi az olajat
Am nem tom amikor kérdezgettem valakit ő azt mondta hogy váltóműolaj kell a 2 üteműbe így vettem valami 80w-90 eset, ezek után olvasom a szervíz manuált és abba írta a 10w-40 eset, és akkor így kiakadtam, és végül nem a hajtóműolaj kell bele, most akkor azzal mit kellene működtetni?
A viszkozitás a folyadékokban a belső folyadékrétegek egymáshoz képest való elcsúsztatásánál fellépő (súrlódás jellegű) mozgást gátló ellenállás.Ez pedig a hőmérséklet hatására változik.
helló ezt én is tudom hogy kétfelé megy a bóvden de nekem ez volt az első ilyen túrám hogy 246 km és hazafele már pislákolt az olajjelző és furcsáltam azért kérdeztem meg hátha valaki mond nekem okosat
az azért van mert a kenést fordulat szám meg a gáz kar álásábol határozzameg a motorod ha meglesed jobban a gáz bovden utját akor látot h 1 fekete házbamegy amiből már 2 bovden megy ki ami 1 a karbi másik olajzás
a viszkozitás meg a sűrűség nem ugyan az az olaj vizkózusabb mint a viz de a viz sűrűbb mint az olaj (lásd az olaj a viz tetején úszik) a vizkozitás az h "magaután húzza a többi olaj részecskét" máskébb nem tom mondani
sziasztok 3 héttel ezelött voltam egy kis 246 km-es túrán és fél liter olajat megevett a motor kb.. fél litert mondjuk tegyük hozzá azt is hogy nyélgázon és van kopás is a motorban meg hát én vagyok az a panaszkodós is akinek a motorja csak 120 at megy de ennek meg van az oka de nem is ez a lényeg most.
szoval szerintetek sok az a kb.. fél liter olaj vagy nem mert szerintem nagyon?!
városi használatnál fele annyit se eszik
A motorolajok másik nagyon lényeges tulajdonsága a
teljesítményszint. Ez a paraméter mutatja meg, hogy milyen
fejlettségű motorba használható az adott olaj.
SAE rendszer szerint a benzinmotorokhoz használandóakat S, míg
az olajkályhákba valókat C betűvel jelölik. A ma forgalomban lévő
legkorszerűbb benzines olajok az SG, SH, SJ, a dízelesek pedig a
CF, CG jelölésűek. Minél hátrébb megyünk a betűrendben annál
nagyobb a teljesítményszint.A helyes választáshoz legalább nagy vonalakban tisztában kell lenned a motorod tulajdonságaival,jellemző üzemmódjával és a saját vezetési stílusoddal
Először nézd a viszkozitási osztályt! Az összes forgalomban lévő
motorolaj használható a magyarországi éghajlati viszonyok között.Mind beletartozik azokban az adatokban mint amit leírtam pl a 10W 40-es nél.Ha nagyrészt folyamatos üzemben motorozol,pl országúton,akkor magasabb viszkozitási osztályú olajat válassz.Szintetikus olajat akkor használj,ha a motorod fordulatszáma,teljesítménye és a vezetési stílusod lehetővé teszi a magas hőállóság kihasználását. Egy kis teljesítményű vagy
régebbi motorba megfelel a természetes alapú,félszintetikus kenőanyag is.Szal ha úgy érzed sokat mész egy huzamba,keveset indítózol,szereted a folyamatos motorozást akkor akkor sztem 10W 40 vagy az feletti olajat vegyél.Lényeg hogy azért figyelj a minőségre hisz az olaj nem segédanyag hanem alkatrész,bármennyire is meglepő.
hali, amit az nsr-be tehetsz, akár castrol, motul, repsol vagy bármi, 10w 40 legyen, és rendelkezzen JASO MA minősítéssel, ezt az olaj cimkéjén megtalálod ahol az API SF SA stb írások vannak
na valami ilyesmi, végre valaki leírta úgyis hogy mindenki megértse, az olaj tulajdonságait!de a lényeg, hogy a mostani legjobb motorolajok, már JASO minősítéssel rendelkeznek, ezeket nyugodtan használhatjuk a váltókba!
hali, ha egy kicsit utánnaolvasnál, az nsr-be is a váltóba 10w 40 -es olajat ír a gyártó, és mindössze 7 decit, a motult csak azért hoztam példának, mert, a leírásban megtalálható, az a specifikáció, ami a váltónak és a kuplungnak találták ki, ez csak egy példa volt!
A motorolajok egyik legfontosabb tulajdonsága a viszkozitás,
magyarul a sűrűség. Minél sűrűbb egy olaj, annál
nagyobb terhet képes megtartani, nagyobb a kenőképessége, viszont,nagyobb a belső ellenállása. Adott igénybevétel hatására jobban melegszik, csökkentve a motor összhatásfokát.Az a bizonyos jelölés (pl.: 10W 40), az nem a viszkozitás, hanem az úgynevezett viszkozitási osztály. Bár van közük egymáshoz, de a viszkozitási osztály mégsem az olaj
sűrűsége, hanem az a külső környezeti hőmérséklet tartomány,ahol
az adott motorolaj képes megtartani a motorgyártó által előírt
viszkozitást. A 10W 40-es olajnál ez -25-től +45 C-ig terjed.Látom írtatok a 0W-s olajokról is,és az 5W-sről is.Ezeket az olajokat már -35 C-tól használhatjuk,csak ugye ki az a hülye aki itt magyarországon -35 C-ba motorra ül.:D Ilyenkor más szerepe van ennek az olajnak.Az ilyen alacsony hımérsékleten is
használható olajok hidegszivattyúzhatósága sokkal jobb, mint a
hagyományos olajoké, így indításkor sokkal hamarabb eljutnak a
kenendő helyekhez, ezzel jelentősen növelve a motor élettartamát.Ugyanis a motorok motorjában lévő kopások 90 %-a indításkor következik be a még ki nem alakult kenőfilm miatt.Szal ezeket a 0W-s,5W-s olajakt akkor célszerű használni ha sokat indítózunk,sokszor kell megállni.
tegnap engedtem le 0 kb 8 deciből olyan fél decit kb.
és semmi gond nincs már.
tökéletesen működik és sokkal jobb lett.
a szint jelző most van úgy mint olajcsere előtt.
már semmi problémám nincs.
köszönöm a segítséget.
az 2 ütemü dízel traktor
Szóval ez hü... tévedés ne terjesszed.
de most nekünk ez nem lényeg mer ez csak a hengernél van
a váltóba meg nemfoja megenni semmi az olajat
Jól mondja az a lényeg.
Más topikokban meg e hüylség megy nagyhangon rogyásig.
Végre valaki értelmes dolgokat kopog be.
Ha guglizza hát guglizza, de nem hiszem.
Megtudunk ebben egyezni főnök?
szoval szerintetek sok az a kb.. fél liter olaj vagy nem mert szerintem nagyon?!
városi használatnál fele annyit se eszik
Atikahu!
A motorolajok másik nagyon lényeges tulajdonsága a
teljesítményszint. Ez a paraméter mutatja meg, hogy milyen
fejlettségű motorba használható az adott olaj.
SAE rendszer szerint a benzinmotorokhoz használandóakat S, míg
az olajkályhákba valókat C betűvel jelölik. A ma forgalomban lévő
legkorszerűbb benzines olajok az SG, SH, SJ, a dízelesek pedig a
CF, CG jelölésűek. Minél hátrébb megyünk a betűrendben annál
nagyobb a teljesítményszint.A helyes választáshoz legalább nagy vonalakban tisztában kell lenned a motorod tulajdonságaival,jellemző üzemmódjával és a saját vezetési stílusoddal
Először nézd a viszkozitási osztályt! Az összes forgalomban lévő
motorolaj használható a magyarországi éghajlati viszonyok között.Mind beletartozik azokban az adatokban mint amit leírtam pl a 10W 40-es nél.Ha nagyrészt folyamatos üzemben motorozol,pl országúton,akkor magasabb viszkozitási osztályú olajat válassz.Szintetikus olajat akkor használj,ha a motorod fordulatszáma,teljesítménye és a vezetési stílusod lehetővé teszi a magas hőállóság kihasználását. Egy kis teljesítményű vagy
régebbi motorba megfelel a természetes alapú,félszintetikus kenőanyag is.Szal ha úgy érzed sokat mész egy huzamba,keveset indítózol,szereted a folyamatos motorozást akkor akkor sztem 10W 40 vagy az feletti olajat vegyél.Lényeg hogy azért figyelj a minőségre hisz az olaj nem segédanyag hanem alkatrész,bármennyire is meglepő.
akkor valaki hogy melyik is a "tökéletes" tartományu olaj?
A motorolajok egyik legfontosabb tulajdonsága a viszkozitás,
magyarul a sűrűség. Minél sűrűbb egy olaj, annál
nagyobb terhet képes megtartani, nagyobb a kenőképessége, viszont,nagyobb a belső ellenállása. Adott igénybevétel hatására jobban melegszik, csökkentve a motor összhatásfokát.Az a bizonyos jelölés (pl.: 10W 40), az nem a viszkozitás, hanem az úgynevezett viszkozitási osztály. Bár van közük egymáshoz, de a viszkozitási osztály mégsem az olaj
sűrűsége, hanem az a külső környezeti hőmérséklet tartomány,ahol
az adott motorolaj képes megtartani a motorgyártó által előírt
viszkozitást. A 10W 40-es olajnál ez -25-től +45 C-ig terjed.Látom írtatok a 0W-s olajokról is,és az 5W-sről is.Ezeket az olajokat már -35 C-tól használhatjuk,csak ugye ki az a hülye aki itt magyarországon -35 C-ba motorra ül.:D Ilyenkor más szerepe van ennek az olajnak.Az ilyen alacsony hımérsékleten is
használható olajok hidegszivattyúzhatósága sokkal jobb, mint a
hagyományos olajoké, így indításkor sokkal hamarabb eljutnak a
kenendő helyekhez, ezzel jelentősen növelve a motor élettartamát.Ugyanis a motorok motorjában lévő kopások 90 %-a indításkor következik be a még ki nem alakult kenőfilm miatt.Szal ezeket a 0W-s,5W-s olajakt akkor célszerű használni ha sokat indítózunk,sokszor kell megállni.
és semmi gond nincs már.
tökéletesen működik és sokkal jobb lett.
a szint jelző most van úgy mint olajcsere előtt.
már semmi problémám nincs.
köszönöm a segítséget.