Üdv.!
Egy régebbi japán belpiacos motornál, ahol nincs "e" jelzés a kipufogóban, hogyan bizonyítom be, hogy gyári?
Teszem fel elküldenek, bevizsgálni nkh-hoz. Utána kiderül, hogy megfelelő, akkor kifizeti nekem valaki az útiköltségemet, továbbá kapok róla valamit, hogy ez a gyári? Vagy elküldhetnek akár hetente egy ilyen körútra, és fizethetem a benzint magamnak...?
Válaszod köszönöm előre is.
sziasztok,ma új dolgot tanultam:) bp belterület gurulok épp munkahelyemre,egy batár fekete zajudi elsöpört mellettem a záróvonalon keresztül,keine működő villogó,DT rendszám,ezt a jelenséget követte egy rendőrautó,semmi hang és fény,és premierplánba végignézték hogy meg a dt audi mint a tank előre.:)))valahonnan szereznem kell egy DT-s motor rendszámot,mert ezt nem hiszem el hogy ezek a szarházi naplopók mindent megtehetnek,bezzeg ha én csinálom ezt tutira elkaszálnak és ugrik a jogsim is egy kis időre
Elméletileg igen. Az alkalmazási engedélynek ez kell tartalmaznia. Mármint, hogy arra a motorra gyártották és az teljesíti a motor típus bizonyítványában leírt értékeket.
Nekem van Aprókavicsom, és hozzá ilyen papír:
"Street legal component approval certificate"
A kipufogó minden paraméterével, adataival, valamint hogy az én motoromra való (évjárat szerint is). Akkor így szabályos?
Magyarul ha adott esetben a haverom jön Angliából és az angol Kresznek megfelel a motorja de valamiben (pl. nem max 5 fokos a rendszámtábla dőlése), akkor ugrik a rendszám+forgalmi? Elég durva dolog ez azért, hogy nincs kivétel, vagy mérlegelés.
A kipuffancsal lehet cumira futni, mert engedély nélküli átalakításnak minődül, ha nincs hozzá alkalmazási engedély. Ami ugyen nem igazán van senki zsebében.....
Szóval, ha nem szólnak nagyon érte az nem jelenti azt, hogy lehet is. Ha meg szólnak akkor felesleges felháborodni.
"A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet kimondja:
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
11. § A jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja (álló helyzeti zaj) nem haladhatja meg a típusbizonyítványban megadott közeltéri zaj 5 dBA-val megnövelt értékét. Ha a járműnek típusbizonyítványa nincs, vagy abban a közeltéri zaj értéke nem szerepel, abban az esetben a mért közeltéri zaj nem haladhatja meg a 3. számú mellékletben szereplő határértékeket.”
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó további műszaki feltételek
12. § (1) A gépjárműnek a külső zajra (elhaladási zaj) vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
(4) A jármű közeltéri zaját (álló helyzeti zaj) típusvizsgálat során meg kell határozni, és a típusbizonyítványban fel kell tüntetni.”
„Légszennyezésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
15. § A gépjármű, a segédmotoros kerékpár, a mezőgazdasági vontató és a hatósági jelzés viselésére kötelezett lassú jármű hajtómotorja által kibocsátott kipufogógázának, szennyezőanyag-tartalma nem haladhatja meg az 5. számú mellékletben meghatározott határértékeket.”
„Légszennyezésre vonatkozó további műszaki feltételek
16. § (1) A gépjárműnek vagy a gépjármű hajtómotorjának a kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.”
A csere alkatrészként felszerelésre kerülő kipufogó dobnak, olyan alkalmazási engedéllyel kell rendelkeznie, amely az adott motorkerékpár típusra engedélyezi a felszerelését. Az alkalmazási engedélynek ki kell terjed arra is, hogy az adott típusú motorkerékpáron bevizsgálták a kipufogó dobot, és a járműre előírt jóváhagyási feltételeket ezzel is teljesíti. Az alkalmazási engedélyt vagy a műbizonylatot, ami igazolja a megfelelőséget közlekedés közben a vezetőnek magánál kell tartani. Az alkalmazási engedéllyel rendelkező alkatrész felszerelése nem minősül átalakításnak."
Ha ebbe bele esik valaki akkor el kell venni, nincs más lehetőség.
326/2011 Korm.rendelet.
21. A rendszámtábla érvénytelenítése és a forgalmi engedély helyszíni elvétele
96. § (1) Az ellenőrző hatósági személy az eljárása során a forgalmi engedélyt, illetve az ideiglenes forgalomban tartási engedélyt a helyszínen elveszi, ha
a) járművet engedély nélkül átalakították,
b) a járművel érvénytelen ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel, vagy több mint három hónapja lejárt érvényességi idejű forgalmi engedéllyel és hatósági jelzéssel, részt vettek a közúti forgalomban, továbbá, ha a közlekedési hatóság műszaki vizsgálatra történő berendelésre vonatkozó jogerős határozatában foglaltaknak határidőben nem tettek eleget,
c) a jármű közúti forgalomban való további részvétele közvetlen balesetveszéllyel jár és a járművel ennek ellenére közlekednek,
d) gyanú van arra, hogy a jármű rendszámtábláját, forgalmi engedélyét, ideiglenes forgalomban tartási engedélyét, regisztrációs matricáját, címkéjét meghamisították,
e) a forgalmi engedély, az ideiglenes forgalomban tartási engedély rongálódása miatt, feltéve, hogy a bejegyzett adatok kétséget kizáróan nem állapíthatók meg,
f) a közlekedési balesettel érintett jármű kormányműve vagy futóműve, illetve karosszériája (alváza) nyilvánvalóan úgy károsodott, hogy a forgalomban történő részvétele balesetveszéllyel jár, vagy
g) az új típusú rendszámmal rendelkező járművön nincs regisztrációs matrica elhelyezve, és azt a jármű vezetője nem tudja a helyszínen bemutatni, és a matrica utángyártására vagy egyedi gyártására vonatkozó kérelemmel sem rendelkezik.
(2) Az (1) bekezdés d), e) és g) pontjában foglalt esetek kivételével a forgalmi engedély, illetve az ideiglenes forgalomban tartási engedély helyszíni elvételével egyidejűleg a címkét a rendszámtábláról el kell távolítani.
(3) Az (1) bekezdés c) és f) pontja esetén meg kell akadályozni, hogy a járművel tovább közlekedjenek.
(4) Amennyiben az (1) bekezdés e) pontjában meghatározott cselekményt a rendszámtábla tekintetében követték el, azt a helyszínen el kell venni.
(5) Az ellenőrző hatósági személy a forgalmi engedély, az ideiglenes forgalomban tartási engedély, illetve a hatósági jelzés elvételéről átvételi elismervényt ad, amely tartalmazza a jármű azonosító adatait, az engedély számát és az elvétel okát. Az átvételi elismervény birtokában a járművel – az (1) bekezdés c) és f) pontjában foglalt kivétellel – a lakcímig vagy a telephelyig lehet közlekedni.
(6) A helyszínen elvett forgalmi engedélyt, az ideiglenes forgalomban tartási engedélyt, illetve hatósági jelzést, valamint az intézkedésről készült jelentés (feljelentés) egy példányát az ellenőrző hatóság öt napon belül megküldi az üzemben tartó lakcíme (székhelye) szerint illetékes közlekedési igazgatási hatóságnak.
(7) A közlekedési igazgatási hatóságnak a jármű forgalomból történő kivonását elrendelő határozata tartalmazza a jármű műszaki vizsgálatához szükséges jármű azonosító és műszaki adatokat.
(8) A (6) bekezdés alapján megküldött ideiglenes forgalomban tartási engedélyt és a hatósági jelzést a közlekedési igazgatási hatóság visszavonja.
(9) Az ellenőrző hatósági személy a helyszínen elveszi az M és P betűjelű ideiglenes rendszámtáblát, az indítási naplót, valamint az ideiglenes forgalomban tartási engedélyt, ha a jármű vezetője az ideiglenes rendszámtáblát a 69. § (1) bekezdésében, illetve a 70. §-ban meghatározott feltételektől eltérően használta, nem előírásszerűen vezette az indítási naplót, illetve az ideiglenes rendszámtábla nem az arra jogosult járműre van felszerelve.
97. § (1) Az ellenőrző hatósági személy a hatósági engedélyt és jelzést a helyszínen elveszi, ha
a) a jelzés nem felel meg az 53–63. §-ban meghatározott szabályoknak,
b) érvénytelen külföldi hatósági engedéllyel és jelzéssel vettek részt a közúti forgalomban,
c) azért érvénytelen a hatósági engedély és jelzés, mert a járművet a forgalomból korábban végleg kivonták, vagy
d) a járművet a forgalomból hivatalból ideiglenesen kivonták, de a jármű hatósági engedélye és jelzése nem került leadásra.
(2) Az ellenőrző hatóság által a 96. § (6) bekezdése alapján megküldött hatósági engedélyt, jelzést a közlekedési igazgatási hatóság bevonja, illetve visszavonja.
(3) A közlekedési igazgatási hatóság az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott külföldi hatósági engedélyt és jelzést a határozat egy példányával a Hivatalnak megküldi. A Hivatal viszonosság esetén megküldi azt a kiadó külföldi hatóságnak.
98. § (1) Ha a közúti, illetve telephelyi ellenőrzés során az eljáró hatóság megállapítja, hogy a közúti közlekedésről szóló törvényben meghatározott, a külföldi hatósági jelzéssel ellátott járművek belföldi üzemeltetésére, használatára vonatkozó sajátos szabályok szerint a jármű jogellenes használatára került sor, a külföldi hatósági jelzést és engedélyt a helyszínen el kell venni és azt az elvétel okának megjelölésével együtt 8 napon belül meg kell küldeni a jármű belföldi üzemben tartója vagy a járművezető lakcíme, székhelye, telephelye szerint illetékes közlekedési igazgatási hatóságnak.
(2) A közlekedési igazgatási hatóság az (1) bekezdés alapján megküldött hatósági engedélyt, jelzést bevonja és döntésében tájékoztatja a belföldi üzemben tartót, hogy amennyiben annak jogerőre emelkedését követő 15 napon belül nem kezdeményezi a jármű belföldi forgalomba helyezését, a bevont hatósági jelzést és forgalmi engedélyt a Hivatal útján a kiállító külföldi hatóság részére megküldi.
(3) Amennyiben a jármű üzemben tartója vagy a jármű vezetője a közlekedési igazgatási hatósági eljárásban a döntés jogerőre emelkedéséig okirattal igazolja a külföldi hatósági jelzéssel és engedéllyel történő közlekedés jogszerűségét, a külföldi hatósági engedély és jelzés visszaadásával egyidejűleg a bevonásra irányuló eljárást meg kell szüntetni.
99. § A járművel – a 96. § (1) bekezdés c) pontja szerint – a közlekedés közvetlen balesetveszéllyel jár, ha a jármű
a) az üzemi fék meghibásodása miatt fékezhetetlen,
b) a kormányberendezés meghibásodása miatt irányíthatatlan, vagy
c) kerekeire szerelt gumiabroncsok futófelületének bordázata a jogszabályban meghatározott minimális értéket nem éri el, vagy azt nem a jogszabályban előírtaknak megfelelően szerelték fel.
Srácok aki Orfű - Mánfa környékén motorozik (főleg sportmotorral) az vigyázzon mert a motoros rendőrök vadásszák a forgalmikat mindenféle indokkal, ami egy normál ellenőrzésnél fel sem merül. Ha azt hiszed szabályos a motorod majd mondanak valamit, te meg csak pislogsz....
Mindegy már aludtam rá 1-2-őt és átgondolva igazatok van túlreagáltam egy pöttyet de 1 kicsit úgy érzem valahol igazam van de tök mindegy. Elmúl rég volt igaz sem volt
miért problémázol ezen, ha csak elakadásjelzővel álltak volna ott akkor meg az lett volna a baj. ha trélert hívnak a mi zsebünkre akkor az még nagyobb baj lett volna. ez volt a lehető legjobb megoldás, a villogóval csökkentette a balesetveszélyt és nekigyürkőzött kicserélni a kereket. amúgy a megkülönböztető jelzés az a fény és hangjelzés együttes használata.
Én sem értem hol a probléma, ha nekem lenne kék lámpám én is benyomnám hogy el ne toljon egy alvó román kamionos.
Egyszer lapra tettem a motorom a zebra fehér felfestésén gyökkettővel főútvonalon, város közepén, mőgém álltak kék lámpával és kiugrott a gyerek hogy segítsen felemelni. Szerintem ez ugyanaz a szitu, védték a seggem. Tök rendesek voltak.
nem kell magad rosszul érezni.....
ha konyhán dolgozol ingyen eszel, ha irodán akkor ingyen nyomtatsz ha meg szolgálati autód van akkor meg ingyen autózol amikor nyaralsz.
ez van
ezt megváltoztatni ezer év alatt sem lehet
szóval ott voltak a yardok? ott voltak, villogtak? villogtak, lett ebből károd? nem lett, akkor minek kínlódni itt vele
tölts magadba valami töményet aztán holnapra el is felejted az egészet
Egy régebbi japán belpiacos motornál, ahol nincs "e" jelzés a kipufogóban, hogyan bizonyítom be, hogy gyári?
Teszem fel elküldenek, bevizsgálni nkh-hoz. Utána kiderül, hogy megfelelő, akkor kifizeti nekem valaki az útiköltségemet, továbbá kapok róla valamit, hogy ez a gyári? Vagy elküldhetnek akár hetente egy ilyen körútra, és fizethetem a benzint magamnak...?
Válaszod köszönöm előre is.
Nekem van Aprókavicsom, és hozzá ilyen papír:
"Street legal component approval certificate"
A kipufogó minden paraméterével, adataival, valamint hogy az én motoromra való (évjárat szerint is). Akkor így szabályos?
Szóval, ha nem szólnak nagyon érte az nem jelenti azt, hogy lehet is. Ha meg szólnak akkor felesleges felháborodni.
"A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet kimondja:
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
11. § A jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja (álló helyzeti zaj) nem haladhatja meg a típusbizonyítványban megadott közeltéri zaj 5 dBA-val megnövelt értékét. Ha a járműnek típusbizonyítványa nincs, vagy abban a közeltéri zaj értéke nem szerepel, abban az esetben a mért közeltéri zaj nem haladhatja meg a 3. számú mellékletben szereplő határértékeket.”
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó további műszaki feltételek
12. § (1) A gépjárműnek a külső zajra (elhaladási zaj) vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
(4) A jármű közeltéri zaját (álló helyzeti zaj) típusvizsgálat során meg kell határozni, és a típusbizonyítványban fel kell tüntetni.”
„Légszennyezésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
15. § A gépjármű, a segédmotoros kerékpár, a mezőgazdasági vontató és a hatósági jelzés viselésére kötelezett lassú jármű hajtómotorja által kibocsátott kipufogógázának, szennyezőanyag-tartalma nem haladhatja meg az 5. számú mellékletben meghatározott határértékeket.”
„Légszennyezésre vonatkozó további műszaki feltételek
16. § (1) A gépjárműnek vagy a gépjármű hajtómotorjának a kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.”
A csere alkatrészként felszerelésre kerülő kipufogó dobnak, olyan alkalmazási engedéllyel kell rendelkeznie, amely az adott motorkerékpár típusra engedélyezi a felszerelését. Az alkalmazási engedélynek ki kell terjed arra is, hogy az adott típusú motorkerékpáron bevizsgálták a kipufogó dobot, és a járműre előírt jóváhagyási feltételeket ezzel is teljesíti. Az alkalmazási engedélyt vagy a műbizonylatot, ami igazolja a megfelelőséget közlekedés közben a vezetőnek magánál kell tartani. Az alkalmazási engedéllyel rendelkező alkatrész felszerelése nem minősül átalakításnak."
326/2011 Korm.rendelet.
21. A rendszámtábla érvénytelenítése és a forgalmi engedély helyszíni elvétele
96. § (1) Az ellenőrző hatósági személy az eljárása során a forgalmi engedélyt, illetve az ideiglenes forgalomban tartási engedélyt a helyszínen elveszi, ha
a) járművet engedély nélkül átalakították,
b) a járművel érvénytelen ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel, vagy több mint három hónapja lejárt érvényességi idejű forgalmi engedéllyel és hatósági jelzéssel, részt vettek a közúti forgalomban, továbbá, ha a közlekedési hatóság műszaki vizsgálatra történő berendelésre vonatkozó jogerős határozatában foglaltaknak határidőben nem tettek eleget,
c) a jármű közúti forgalomban való további részvétele közvetlen balesetveszéllyel jár és a járművel ennek ellenére közlekednek,
d) gyanú van arra, hogy a jármű rendszámtábláját, forgalmi engedélyét, ideiglenes forgalomban tartási engedélyét, regisztrációs matricáját, címkéjét meghamisították,
e) a forgalmi engedély, az ideiglenes forgalomban tartási engedély rongálódása miatt, feltéve, hogy a bejegyzett adatok kétséget kizáróan nem állapíthatók meg,
f) a közlekedési balesettel érintett jármű kormányműve vagy futóműve, illetve karosszériája (alváza) nyilvánvalóan úgy károsodott, hogy a forgalomban történő részvétele balesetveszéllyel jár, vagy
g) az új típusú rendszámmal rendelkező járművön nincs regisztrációs matrica elhelyezve, és azt a jármű vezetője nem tudja a helyszínen bemutatni, és a matrica utángyártására vagy egyedi gyártására vonatkozó kérelemmel sem rendelkezik.
(2) Az (1) bekezdés d), e) és g) pontjában foglalt esetek kivételével a forgalmi engedély, illetve az ideiglenes forgalomban tartási engedély helyszíni elvételével egyidejűleg a címkét a rendszámtábláról el kell távolítani.
(3) Az (1) bekezdés c) és f) pontja esetén meg kell akadályozni, hogy a járművel tovább közlekedjenek.
(4) Amennyiben az (1) bekezdés e) pontjában meghatározott cselekményt a rendszámtábla tekintetében követték el, azt a helyszínen el kell venni.
(5) Az ellenőrző hatósági személy a forgalmi engedély, az ideiglenes forgalomban tartási engedély, illetve a hatósági jelzés elvételéről átvételi elismervényt ad, amely tartalmazza a jármű azonosító adatait, az engedély számát és az elvétel okát. Az átvételi elismervény birtokában a járművel – az (1) bekezdés c) és f) pontjában foglalt kivétellel – a lakcímig vagy a telephelyig lehet közlekedni.
(6) A helyszínen elvett forgalmi engedélyt, az ideiglenes forgalomban tartási engedélyt, illetve hatósági jelzést, valamint az intézkedésről készült jelentés (feljelentés) egy példányát az ellenőrző hatóság öt napon belül megküldi az üzemben tartó lakcíme (székhelye) szerint illetékes közlekedési igazgatási hatóságnak.
(7) A közlekedési igazgatási hatóságnak a jármű forgalomból történő kivonását elrendelő határozata tartalmazza a jármű műszaki vizsgálatához szükséges jármű azonosító és műszaki adatokat.
(8) A (6) bekezdés alapján megküldött ideiglenes forgalomban tartási engedélyt és a hatósági jelzést a közlekedési igazgatási hatóság visszavonja.
(9) Az ellenőrző hatósági személy a helyszínen elveszi az M és P betűjelű ideiglenes rendszámtáblát, az indítási naplót, valamint az ideiglenes forgalomban tartási engedélyt, ha a jármű vezetője az ideiglenes rendszámtáblát a 69. § (1) bekezdésében, illetve a 70. §-ban meghatározott feltételektől eltérően használta, nem előírásszerűen vezette az indítási naplót, illetve az ideiglenes rendszámtábla nem az arra jogosult járműre van felszerelve.
97. § (1) Az ellenőrző hatósági személy a hatósági engedélyt és jelzést a helyszínen elveszi, ha
a) a jelzés nem felel meg az 53–63. §-ban meghatározott szabályoknak,
b) érvénytelen külföldi hatósági engedéllyel és jelzéssel vettek részt a közúti forgalomban,
c) azért érvénytelen a hatósági engedély és jelzés, mert a járművet a forgalomból korábban végleg kivonták, vagy
d) a járművet a forgalomból hivatalból ideiglenesen kivonták, de a jármű hatósági engedélye és jelzése nem került leadásra.
(2) Az ellenőrző hatóság által a 96. § (6) bekezdése alapján megküldött hatósági engedélyt, jelzést a közlekedési igazgatási hatóság bevonja, illetve visszavonja.
(3) A közlekedési igazgatási hatóság az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott külföldi hatósági engedélyt és jelzést a határozat egy példányával a Hivatalnak megküldi. A Hivatal viszonosság esetén megküldi azt a kiadó külföldi hatóságnak.
98. § (1) Ha a közúti, illetve telephelyi ellenőrzés során az eljáró hatóság megállapítja, hogy a közúti közlekedésről szóló törvényben meghatározott, a külföldi hatósági jelzéssel ellátott járművek belföldi üzemeltetésére, használatára vonatkozó sajátos szabályok szerint a jármű jogellenes használatára került sor, a külföldi hatósági jelzést és engedélyt a helyszínen el kell venni és azt az elvétel okának megjelölésével együtt 8 napon belül meg kell küldeni a jármű belföldi üzemben tartója vagy a járművezető lakcíme, székhelye, telephelye szerint illetékes közlekedési igazgatási hatóságnak.
(2) A közlekedési igazgatási hatóság az (1) bekezdés alapján megküldött hatósági engedélyt, jelzést bevonja és döntésében tájékoztatja a belföldi üzemben tartót, hogy amennyiben annak jogerőre emelkedését követő 15 napon belül nem kezdeményezi a jármű belföldi forgalomba helyezését, a bevont hatósági jelzést és forgalmi engedélyt a Hivatal útján a kiállító külföldi hatóság részére megküldi.
(3) Amennyiben a jármű üzemben tartója vagy a jármű vezetője a közlekedési igazgatási hatósági eljárásban a döntés jogerőre emelkedéséig okirattal igazolja a külföldi hatósági jelzéssel és engedéllyel történő közlekedés jogszerűségét, a külföldi hatósági engedély és jelzés visszaadásával egyidejűleg a bevonásra irányuló eljárást meg kell szüntetni.
99. § A járművel – a 96. § (1) bekezdés c) pontja szerint – a közlekedés közvetlen balesetveszéllyel jár, ha a jármű
a) az üzemi fék meghibásodása miatt fékezhetetlen,
b) a kormányberendezés meghibásodása miatt irányíthatatlan, vagy
c) kerekeire szerelt gumiabroncsok futófelületének bordázata a jogszabályban meghatározott minimális értéket nem éri el, vagy azt nem a jogszabályban előírtaknak megfelelően szerelték fel.
Ő is gyorsan megy és még a másikat mocskolja be.
Mivel nem hiteles az ő órája így nem ér semmit a felvétel.
Persze ha fordított az eset akkor meg az lenne, hogy mit képzel a rendőr, hogy nem hitelesített sebességmérővel mért sebességtúllépésért mert szólni.
bla-bla...... megint a mások szemében a szálkát is a sajátomban a gerendát sem veszem észre effektus
üdv:MrGo636
Egyszer lapra tettem a motorom a zebra fehér felfestésén gyökkettővel főútvonalon, város közepén, mőgém álltak kék lámpával és kiugrott a gyerek hogy segítsen felemelni. Szerintem ez ugyanaz a szitu, védték a seggem. Tök rendesek voltak.
Rem. azért nem bántottam meg egyikőtöket sem pohi ,ini.
ha konyhán dolgozol ingyen eszel, ha irodán akkor ingyen nyomtatsz ha meg szolgálati autód van akkor meg ingyen autózol amikor nyaralsz.
ez van
ezt megváltoztatni ezer év alatt sem lehet
szóval ott voltak a yardok? ott voltak, villogtak? villogtak, lett ebből károd? nem lett, akkor minek kínlódni itt vele
tölts magadba valami töményet aztán holnapra el is felejted az egészet