"az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni" - Ez a kétkerekű kerékpárra vonatkozik, egyértelműen le van írva.
Záróvonal a sávok között a megállást jelző vonal előtt van kb. 5 méterrel, addig szaggatott, elválasztó vonal van.
Elméletileg ha elindul a kocsisor, akkor lehetőség szerint minél hamarabb be kell(ene) sorolnod közéjük. Persze ezt az autósok nem segítik elő, sőt nehezítik.
De azért tudjuk, hogy ez "ragozás" csak..... a valóságban minden negatívra kell számolni az autósok felől.... sajnos.
A kreszt minden módosításkor elolvasom, értelmezem, ill. évente legalább egyszer átfutom. Ennek ellenére az általad is idézett részben nem volt számomra egyértelmű "az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni" rész pl. párhuzamos közlekedés esetén, többsávos úton. Meg ugye a lámpáknál a sávok között lévő záróvonalra sem tér ki, mivel a záróvonalról külön rendelkezik. De pl. "az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre" a sávok között, akkor tuti, h azon áthajtva tudok előregurulni.
Vagy pl. a körforgó előtt is áll a sor, de néha megmozdul, amikor egy-egy autó be tud hajtani. Ebben az esetben - értelmezésem szerint - minden alkalommal meg kellene állni a kocsisor mellett, majd velük együtt haladni, nehogy sávon belül elhaladjak mellettük...
A körforgalom belül meg egy külön móka, ezért nem is szórakoztam a paraszt autóssal, aki bejött mellém. A kamionokból, autókból sok olaj, üzemanyag kerül a burkolatra, és egyébként sem lassan közlekednek benne. Az említett szituáció miatt már idegesek.
A KRESZ 36.§ (12) bekezdése szerint: Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, – előre sorolás céljából – kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.
Álló kocsisorról van szó, álló járműveket kikerülhetsz jobbról és balról is. Ha mozog a kocsisor, akkor elvileg egy nyomon haladó járművel nem haladhatsz, előzhetsz két nyomon haladót egy sávon belül. Ha mozog a kocsisor és köztük vagy, baleset esetén nagy valószínűséggel te -vagyis a motoros- lesz a hibás. Meg úgy általában mindig ezt akarják....
A kérdéseim a következők:
1. Kereszteződésben az álló kocsisor mellett vagy között (többsávos úton) hivatalosan melyik oldalon lehet előre menni?
2. Többsávos úton gyakran ez a sávok közötti záróvonal átlépésével járna az álló autók rendezetlen elhelyezkedéséből adódóan. Ezzel mennyire kukacoskodnak a rend őrei? Természetesen kulturált és figyelmes közlekedésről van szó.
3. Kereszteződésben való előrehaladás közben megindul a kocsisor (pl. zöldet kapnak). Ilyen esetben az ember megpróbál ésszerűen és láthatóan - a baleset elkerülése érdekében - a sorba bekerülni az autók közé. Volt már olyan esetem, hogy az autós direkt nem engedett be a sorba, pedig - tudomásom szerint - nem szabálytalankodtam. Ilyen esetben, baleset esetén ki a felelős?
3. Körforgalomnál is megengedett az "előrecsorgás"? A lakóhelyemen van egy nagyobb körforgalom, ahol gyakran a kamionok miatt bedugul a forgalom, akár 20 percre is. Előfordult, hogy az autós, miután bementem előtte a körforgóba, direkt mellém jött, és nem akart kiengedni. Gondolom bosszantotta, hogy nem vártam 20 percet, és előrecsorogtam.
Köszi.
Te nagyon félreértesz valamit Maci! Én ezzel nem foglalkoztam és nem is érdekel munka szempontjából. Viszont van ahol ezért szólnak és a végére akarok járni, hogy jogosan vagy jogtalanul, segítve az itt lévő motorosoknak.
A másik felére nem válaszolok, mert a választ tudod és azt is, hogy mi lenne a következménye, ha leírnám az őszinte véleményemet.
Figyi, nyugaton nm bírságolnak. 10 motorral most voltunk kint, mindegyiken sportdob, és le sem szarták.
A Kapitányi utasítás egy belső utasítás, bíróságon, eljárásban nem használható sem veled szemben, sem mással.
A sportdobhoz ritkán veszik ki a katalizátort, ezt te is tudod, nyilván ha kiveszi az egy érdekes dolog, de mivel nincs környezetvédelmi vizsgálata a motoroknak még szerintem ez is megúszható. A kérdés a db. lehet, de semmiképpen nem engedély nélküli átalakítás. Azt a nagy spoilerekre, vasalódeszka szárnyra találták ki.
De most komolyan. Pohi, te nem vagy az a típus, aki ezért baszogassa a motorosokat, nem is értem egészen, miért mész bele ezekbe az NKH marhaságokba. Annyi szabálytalanság van, miért pont erre álltok most rá? Szedjétek ki az autókat, a gyorshajtókat, ha valaki slickkel jár, de pont a sportdob miért olyan nagy dolog most? Vagy van megint valami utasítás, hogy bírságoljon a rendőr? Nem is a rendőrség kapja már a bírság bevételeket. Most basznak ki veletek nyugdíjjal, ruhapénzzel, fizetéssel. Te ehhez vagy hű? Mit adnak neked ezért? kutyába sem néznek, csak egy eszköz vagy egy maffiózó miniszter kezében. Valamelyik este Pintér nyilatkozta: Én a jog talaján állok.......na akkor majd beszartam a röhögéstől. És te ezeknek még segítesz is azzal, hogy a nem egyértelmű jogszabályra büntetsz? Nem így ismerlek.
Jogszabály szerint dolgozunk.
Neked mindegyik egyértelmű?
Nekem nem.
Az állásfoglalást azért kértem, mert én úgy gondolom a jogszabály szerint engedély nélküli átalakítás. De ők jobban tudják, hogy a katalizátor eltávolítása megváltoztatja e a környezetvédelmi jellemzőt vagy sem....és sorolhatnám. Egyébként ha külföldön büntetnek ezért, és mi is nagy EU-sok lettünk akkor gondlom itthon sem más, de majd kielemezzük, ha jön egy válasz.
Szóval, ha van egy Kapitányi utasítás akkor lexarhatom? Mert nem jogszabály?
Ilyenkor átrendszámozzák a motorod, ott hlyben adnak ki egy újat, új okmányokkal, legalábbis 3 éve ez volt. Egy rendszámot (ugye motoron csak hátul van) állítólag nem gyártanak le...ez azért is furcsa, mert ha autónál elhagyod az egyiket, akkor azt pótolják. Én elhagytam egyszer, így akkor ez volt a menete.
nem csak a hozzáértő szóval van gondolom, hanem, hogy ez egy VÉLEMÉNY. Te és én meg jogszabályok alapján dolgozunk.
olyan ez, mint amikor egy kedves kollégádat ORFK utasítás alapján akartak most büntető eljárásban meggyanúsítani. Először azt hittem vicc, de nem, kjomolyan gondolta a nyomozó. Az ügyész persze megszüntette, na de akkor is. Mióta jogforrás egy ORFK utasítás? Főleg, hogy jelenleg 3000 felett jár már.
A tesóm szerint ÁLLÍTÓLAG érzékelő van az úttestben. Lehet hogy pont olyan helyen álltam meg amit nem érzékelt volna? -Ki a franc tudja. 86 óta vezetek, így még soha nem jártam.
Ilyenkor ha egy merev szemellenzőset fogsz ki akkor csöcs, ha egy értelmes logikusan gondolkodót akkor az megérti és beszól a központba, hogy intézkedjenek a lámpa javítására. Esetleg ezt az ott sorban állók bármelyike is jelezhetné a 112-n a kürt nyomogatása helyett és akkor valószínűleg azt a választ kapnák, hogy körültekintően csorogjanak át rajta.....
Pohi, egy szakmai kérdésem volna. 6-oson Paks belterületén az ÖMV kútnál pirosat kaptam. Le akartam kanyarodni a hatosról és sacc 6-8 percet álltam a pirosnál. Mögöttem már kb 20 autó várt. Kétszer engedte el a lámpa a mellettem egyenesen, velem szembe és kis ívben bekanyarodókat, valamint a kis ívben kikanyarodókat. Nekünk folyamatosan piros. Egy autó már dudált is, ezekszerint ők is unták a banánt. Amikor üres volt az út, lekanyarodtam pirosnál. Ilyenkor mi van, ha a rendőr látja?
köszi
Nem általánosítok. De szerinted ez a hozzáértő vélemény mennyit ér egy eljárásban? kirendeltetek egy szakértőt, aki kimondja, hogy marhaság, és te maradsz a trutyiban. Az, hogy leszereltem, na az egy magánbeszélgetés tárgya, de nagyon más kívülről nézni az intézkedéseket.
Fogalmam nincs mert akkor nem értem rá és ismerősöm vitte el. De most voltunk a szolgálati gépekkel. Általános dolgokat néznek. Csinálnak képeket a motorról, alvázszámról, km óra állásról. Átnézik a fényjelző berendezéseket, kürtöt, szirénát,, gumikat, és a féket. Ennyi......mondjuk ezen ugye gyári a dob....
Őszintén...szerinted mennyien hordják a motorjukat az NKH-hoz vizsgára? Ok, hogy én annó oda vittem, mert rendben volt a vas és ott volt a legolcsóbb és az autómat is oda fogom vinni augusztusban, de a legtöbb ember a közelbe viszi inkább, meg lezsírozott műhelyekre.
Amúgy valóban átment a titán akra dobbal az NKH-nál az R1-em annó...... .....azért ez elgondolkodtató......
Az állásfoglalást a központtól szoktam kérni nem a megyétől.
Nem jogszabály, hanem egy hozzáértő vélemény.
Ne általánosíts. Épp, hogy leszereltél, de már általánosítasz.
Semmi gondom a motor dobokkal. De van akinek van. Szeretném, ha képben lennének az itt olvasók mielőtt pórul járnak. Vagy ha nem átalakítás akkor tudják mire kell hivatkozni jogtalan intézkedés esetén.
Mert a gyakorlatot ők is ismerik, de a száraz szabályokat is