Én a tavalyi motoros tanfolyamon jártam úgy az oktató útvonalon, a fogarasi útra kanyarodtunk ki egy mellékutcából, állok már vagy 4-5 perce, aztán hirtelen eszébe jutott az oktatónak, hogy hopp, így nem jó és begurult mellém, hogy a kocsit érezze az elektronika.
Mondjuk ez akkor is szívás, ha nincs szemközti sáv, ahol esetleg állhat autós, amit érzékelve vált a lámpa, vagy ha van is szemközti sáv, de pont nincs autó.
Érzékelős kereszteződéssel kapcsolatosan volt régebben egy blog, na abban ha jól emlékszem, ez volt segítségként megadva, mit lehet tenni az ilyen érzékelős kereszteződés "ellen", hogy a mocit is lássa:
Ezen ne parázz. Szerintem elég könnyen bizonyítható, hogy soha nem váltott volna a lámpa. Itt Szegeden is van pár olyan lámpa, ahol az életben nem kapnék zöldet motorral.. a versenybiciklimmel meg pláne nem. Ha van forgalom az szerencse.. mert akkor magam elé tudok engedni autóst.. ha nincs, akkor marad a körültekintés.
Ja, a hurok az aszfaltban egy nagy induktív jeladó, nem súlyt mér, hanem fémre reagál. Ha a vasalt csizmatalp kevés volna, nincs más hátra, mint a kockán lapra tenni a bringát
Egyébként úgy van ahogy írod. Nem véletlenül van szó "előre sorolásról" és valamilyen okból "álló sorról". Az a lényeg, hogy "dugóban" és egyéb "torlódásokban" a motoros előre tudjon haladni biztonságosan. Ez egy jó dolog szerintem és az is érthető, miért nem engedélyezik ezt mozgó sor mellett, túl balesetveszélyes lenne.
Nem tudom, már én is akartam kérdezni Pohitól.
Valami olyat hallottam, hogy vasat, (vagy mágnest?) kell szerelni a csizmára, és elhúzni a lábad a hurok felett, de nem tudom, hogy igaz-e.
Na ja, ha jön kocsi, akkor előreengedem, de ilyen érzékelős lámpák pont olyan helyeken vannak, ahol kicsi a forgalom. Én is átmegyek a piroson, előtte körülnézek, hogy nincs-e rendőr valahol.
én is ragadtam már be pirosnál ilyen módon. megvártam két váltást, meguntam a dolgot és mikor nem jött senki akkor áthajtottam a piroson. az ilyen megoldások kitalálói nem igazán gondoltak a motorosokra...
Van, csak nem elég érzékeny. Túl kicsi a motor tömege, és nem vesz észre. Én a másik lámpánál szoktam így járni, az opellal szemben a csöveknél. Ott sem lehet motorral balra vagy egyenesen menni, hiába állok az érzékelőre. Kocsival jó. Egyébként lehet látni, hogy hol van az érzékelő, egy sötétebb színű kb. 1mx1m-es négyzet vagy téglalapot látni az aszfaltban.
Szép is ez a magyar nyelv. Úgy értelmeztem én is mint BearDr. Ennek oka: "az úttest szélén, az álló járművek mellett" részben a vessző.
Bár ha a "jobbról" lenne a megfejtés, akkor nem vesszővel választja el, hanem új mondatot kezd a jogalkotó.
Bocsi, nem akarok kukacoskodni, de fogalmazhatnának kicsit értelmezhetőbben, egyszerűen is.
Az egész mondatot olvasd, az a kétkerekű kerékpárra vonatkozik.
A vessző előtti rész a motorkerékpárra és a segédmotoros kerékpárra.
"– előre sorolás céljából – kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.
az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.
hízelegsz?
Jobbról előrecsoroghatsz. Ha elindul a kocsisor a manővert minél előbb be kell fejezned. Ha nem enged be, rádhúzza, elcsap ő a hibás. Csak ezt bizonyítani
Mondjuk ez akkor is szívás, ha nincs szemközti sáv, ahol esetleg állhat autós, amit érzékelve vált a lámpa, vagy ha van is szemközti sáv, de pont nincs autó.