Az egy mp-es mintavételezés nem azt jelenti, hogy ezzel számol a GPS belül a sebesség meghatározásához, inkább azt, hogy a soros portján ennyi időnként böfögi ki az adatokat. A rendes GPS-ek nem is út/idő alapján számolnak, hanem dopplerrel, ami még pontosabb tud lenni.
Igot futtató GPS jelek vételére alkalmas navigációs kézi készülékre gondoltam.
Lényeg a lényeg, tegyük fel, hogy elég pontos a hiteles méréshez.
A logot még mindig lehet buherálni. Ha elfogadják mégis fellebezéshez, akkor nagyon nem értenek hozzá.
persze, sok mindent át lehet benne írni és a programok nagy részét nem is érdekli, hogy pl a checksum nem stimmel, ezzel együtt a buherálás frankón kimutatható
Pontosságról beszélni 1 mp-es mintavételezésnél szvsz felesleges.
1 mp alatt sok minden történhet. Pl. 180-nal 50 métert lehet haladni.
Tegyük fel, hogy van egy 100 m átmérőjű körpálya. Ebben belül van egy 6szög alakú pálya (oldalhossz=50 m) a checkpointok (6 db) közösek
Mindkét pályán megy 1-1 motoros bekapcsolt GPS-el. Két checkpoint közti távot (a-b) pontosan 1 mp alatt tesz meg mindkettő. A belső motoros az x útvonalon, a külső az y-on. Azaz minden pontnál találkoznak.
Találós kérdés #1 mennyivel megy a belső motoros a 6szög pályán a GPS-e szerint és ténylegesen?
Találós kérdés #2 mennyivel megy a külső motoros a körpályán a GPS-e szerint és ténylegesen?
Megoldás:
#1: 180/180
#2: 180/188,5
kb. 5% az eltérés a mért és a valós között.
És ez még csak az egyenes és a körív közti egyhe különbség és csak síkban. Egy nagyobb kanyarban vagy függőleges ívnél (bukkanó vagy völgy) még több lehet.
ez a katonai dolog régen nincs már... hol vannak már a 10 méter pontos kütyük.......
simán 1 méter alattiak a mostaniak
mondjuk a katonaiak meg tuti centikre tudnak, meg gondolom azokat nem árnyékolja pár leveles faág, és nem kap "visszhangot" magas épületek között
de az enyémmel simán "feltérképeztük" a teszkó sorait, pedig annak bádog a teteje
az igo meg nem gps
A GPS sebességmérése nagyságrendekkel pontosabb, mint a pozíció meghatározása, általában 1-2%-on belül van. Inkább az az érv üt nagyot, amit Pohi írt, miszerint semmi bizonyíték arra, hogy a GPS tényleg abban az autóban volt.
A konkrét esetben ott van egy másik kép is, amin egyedül van az autó a képen, és lényegesen kisebb a sebessége, ebből feltételezhető, hogy több kép is készült, amiből látszik, hogy nem ő ment gyorsan.
Nem mindig és minden körülmények között pontos. Kapcsold csak ki az "útra illesztést" (IGO esetén) és figyeld a kis pöttyöt (a mérési pontokat), hogy milyen gyakran az út mellett mész a mérés szerint.
Direkt pontatalan, mert lehetne és van is pontosabb, csak az katonai célokra van, és nem adják kis a jónép kezébe.
Még konvertálgatni is lehet ilyen-olyan progikkal egyéb formátumokba.
Ha ez igaz, és tényleg elfogadják, akkor én ezt fogom legközelebb tenni:
- megjön a közig bírság
- lusta vagyok koordinátákkal buherálni számolgatni, ezért visszamegyek a "tett színhelyére", és végigmegyek szabályosan a GPS-emen bekapcsolt trackloggal.
- otthon megbuherálom a tracklogban az időpontokat, azaz eltolom az elkövetés időpontjára. Szerintem egy excel is elég hozzá, de ha kell akár írnék rá progit is.
- beküldöm, és reklamálok/fellebbezek
most nézegettem a gps-emet
másodpercenként rögzít és ott van a pontos koordináta és sebesség
aztán a gépem bőven 100.000 alatti és nagyon pontos, motorral simán látszik hogy a földút melyik nyomában megyek
sőt, ha van egy méter körüli tócsa azt is simán látni a nyomvonalon mikor kerülöm jobbra-balra
Szerintem is baromság mivel, mi bizonyítja, hogy abban az autóban volt ez a gps készülék és nem a mögötte cammogó apósa kocsijában?
És a többi amit leírtál.
A cikkben az van írva, hogy azért szüntették, meg az eljárást, mert nem lehet kétséget kizáróan megállapítani, hogy ennek a járműnek mérték e a sebességét. Vagyis, lehet a célzókereszt nem ezen az autón volt, hanem mondjuk kicsit felette vagy egyik autó végén a másik elején ilyesmi.........nagy forgalmú útszakaszon megeshet ilyen.
Most szervíz előtt én is észre vettem, hogy félrehord a lézer egy kicsit (autó tetejére kellett célozni és akkor mért), hitelesítésre rendbe rakják.
Én meg kimásoltam egy hozzászólást a cikkből
pont így gondolom én is mintha egy rugóra járna az agyunk...
Barca - 2010.11.23 // 17:41
Ez úgy ahogy van baromság!
Te műszered van az ő műszerükkel szemben!
Az egyik egy radaros, vagy lézeres több milliós készülék, rendőrség által bevizsgált, rendszeresített eszköz!
A másik oldalon jó esetbe egy 100 ezres készülékről beszélünk ami GPS-el működik, amire minden igaz csak a pontos nem !
Az hogy a felhőzettől, vagy hogy hová rakod a kocsiba kismillió dolog befolyásolja, és gyakran 10m csökken a pontossága.
Soha az életbe nem hiszem el ezt a storyt, úgy ahogy van bullshit, az meg hogy a smarty cam kb arra jó hogy a bíróságon bemutatod, és elfogadják balesetekkor, de senki ne higgye hogy fáma lézerrel szemben majd a sebbésségét tudja bizonyítani.
Amúgy a story még ezer ponton vérzik, no nem kizárva a rendőri vétséget se, de kicsit szar ez a cikk...
Pont úgy ahogy a traffi felvételeket.....nem a mérést végző rendőr teszi ezt hanem inkább a kiértékeléskor ügyes kis szoftverrel kicsit felturbózzák a felvételeket......nemrég nyert egy tgk sofőr mert 126-tal "mérték" be amennyit a kocsija nem is tudott menni, ezeket nem nagyon reklámozzák bár egyre több ilyen lát napvilágot, de mivel a jövőévi költségvetésben is benne van az előírt 16mrd amit be kell szedniük így ha nincs elég bírság hát kreálnak.....és erről nem a közrendőr tehet.......
Nem tudtam hogy sebességet is mérnek