Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azt hővédő üvegezésnek mondják !

Gyárilag fóliázás nincs .

Ha fóliáztatsz az üveg és a fólia között kell elhelyezkedni az engedély számnak .

Az tuti ha az első ajtók üvege gyári marad és az első szélvédőnél az ablak törlő lapát nem ér bele.Ez gyakorlatilag sok autónál O.
"akinek bármilyen színűre van fóliázva a két első ablaka attól elveszik a forgalmit "

hát mondjuk szerintem lenne balhé ha elvennék aputól munka közbe a forgalmit, mert GYÁRILAG sötétített a kocsi elől is.
'az én bolgáraim tutik'
jó hogy feljött ez a téma... Épp most gondolkodok hogy fóliáztatni akarom a kocsit. Akkor ezek szerint mire vigyázzak? Legalább 70% az első ablakoknál, hátul meg amit bír? Csak a lényeg,hogy kapjak műbizonylatot?
Amúgy hozzátenném, azért bátorodtam fel ennyire, mert most jött meg apu új kocsija, és az 0kmesen az opel gyárból már sötétítve jött ki (első ablakok is).
Ezekre az a szabály szól hogy szememet becsukom , zsebemet kinyitom .
És :
Amit nem tudsz megoldani pénzzel , azt old meg több pénzzel !
És mi van azokkal akik bankrablásból, fegyveres támadásból élnek? Azok nem kaphatnak valami külön engedélyt teljes fóliázásra. Csak belegondolni is rossz, hogy mondjuk szegény mamika sétálgat pont egy bank környékén azt belát az autóba, hogy harisnyafejű emberkék töltögetik megfelé a gépkarabélyaikat...
sőt ott is megvan mennyire lehet setéét, és valamikor volt róla szó, hogy szabályosan sötétített szinte nincs is, csak jobban.
Műszaki vizsgán is félig leengedett elsőajtó üveggel fényképezik le az autókat !
Elméletileg az első oldalablakokra azért sem lehetne rakni fóliát, mert mikor összetöri magát az emberke az autóval, akkor a tűzoltók nehezebben bírják kitörtni az ablakot. Vagy ha nem épp a tűzoltók hanem egy sima emberke akarja kiszabadítani akkor nem fog neki menni, a majom meg bentéghet az autóban. Éjjel meg valóban hátrányos, főleg mikor egy gyalogos lelép és nem észleli a fólia miatt.

Különben is vegyen fel napszeműveget......
Éjjel azt sem használhatnád, rá van írva. De ki bírod cserélni, viszont az autón problémásabb...
Nooormális Ne adj ötleteket...
A kresz szabályainak megalkotójai szerintem fele ötleteiket a sportmotorról néznek le...
..és a sötét plexi a bukón? nem ugyan az?
nappal igazoltatáskor miért nem kérik a víztisztát.. mondván mi van ha ráesteledik a motorosra? lehetne szivatni ezzel is pedig (kb mint biciklihez a fényvisszaverő.. még ha csak nappal is van használva)
ja, pl. fasztudja, engem lássanak csak nyugodtan.
Én eccer vezettem olyan kocsit, amin az első ajtók is le voltak fóliázva jó sötétre. Engem kimondottan zavart, h alig látok ki belőle, főleg szürkületkor
igazából mindenre van jó rendelet vagy törvény, csak eddig sokmindent nem tartottak/tartattak be. majd lessan megszokják.
Most olvasd vissza amit írtál. Vannak szabályok, eddig ok. Nem büntettek ezekért eddig, ok. Most büntetnek, ez nem normális. Ezt írod. Pedig igazságos szerintem. Az nem igazságos mikor elmegy valaki fóliáztatni és felrakják neki sok pénzért a fóliát, és nem figyelmeztetik, hogy ez így nem lesz szabályos.
Ezek már mindenért büntetnek.
Ha fólia azért, ha gyorsan mész azért, ha cigányt versz azért, ha tojást dobsz azért, ha sün azért, ha fingasz azért nem, de akkor kérik az izzókészletet aztán azért. Kapard csak le szépen, nincsen apelláta, meg mérlegelés, meg jópofaság. Szabály az szabály.
Köszönjük, hogy kérdésével hozzánk fordult. Tájékoztatjuk, hogy a személygépkocsik üvegfelületeinek fóliával történő leborítása csak akkor lehetséges, ha a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rend. (továbbiakban: MR.) vezetőtérből való kilátásra vonatkozó követelményeit a jármű a fólia ragasztása után is teljesíti.
A jármű üvegeinek utólagos fóliázásához általában nem szükséges a közlekedési hatóság előzetes engedélye, ha figyelembe veszik az alábbiakat:
Az MR 97. §-a a jármű ablakok fényáteresztő képességének csökkentése tárgyában a következőkben idézett előírásokat tartalmazza.
„...(5) A személygépkocsi ablakain - kivéve a lakófelépítmény ablakait - menet közben nem szabad függönyt, vagy olyan más megoldást (fólia, üvegre felhordott fényelnyelő vagy fényvisszaverő réteg stb.) alkalmazni, amely a személygépkocsi ablakain a kilátást, illetőleg az átlátást megakadályozza.
(6) Az (5) bekezdésben meghatározott követelmény nem vonatkozik a gépkocsi szélvédőjének és ablakainak fényáteresztő képességét csökkentő olyan eszközre, amely alkalmazására az NKH Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága az ER. 2. § (3) bekezdés h) pontja alapján, az ENSZ-EGB 43. számú előírás 21. számú mellékletében meghatározott, a biztonsági üvegezés járműbe szerelésére vonatkozó műszaki követelmények figyelembevételével engedélyt adott.”
Tehát: az idézett előírás szerint az alkalmazható fóliának rendelkeznie kell a jogszabály alapján kiadott alkalmazási engedéllyel. A fólia felhelyezését végző vállalkozás a fóliázott üvegfelületeken köteles feltüntetni az engedély számát, továbbá műbizonylatot kell kiállítania, melynek tartalmaznia kell az alkalmazott fólia típusjelét, a minőségi jelet, továbbá azt is, hogy az adott fólia mely ablakokra helyezhető fel. A jármű műszaki megvizsgálásakor ellenőrzik az engedély számának feltüntetését a fóliázott üvegeken, valamint be kell mutatni a műbizonylatot is.
A fentieken túl a fóliázott felületek fényáteresztő képessége meg kell feleljen az ER. 5. számú melléklet, IV. fejezet, 4. pont, 4.1.bekezdésében előírt követelményeknek:
„ 4.1. Követelmény
A fényáteresztő-képesség mértéke megfelelő:
a) a szélvédő esetében - kivéve a lehajtott napellenzők által takart üvegfelület - ha a fényáteresztő-képesség legalább: Tmin=75%;
b) a vezetőtéri oldalablakok üvegei (amelyen keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) legalább: Tmin=70%;
c) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében nincs követelmény.”
A szélvédő felső részére helyezhető fényszűrő csíkra vonatkozó követelmény az ER. 97. §-a szerint: (e csík célszerűen készüljön a fenti követelményeknek megfelelő fóliából)
„Nem kell a kilátást zavarónak tekinteni...
b) a szélvédő felső részén elhelyezett olyan fényszűrőt, amely a kilátást nem akadályozza, magassága a járműre felszerelt belső napellenző magasságánál nem nagyobb, rajta keresztül a közúti jelzések színe tévedésmentesen felismerhető;”
A jármű ablakok különböző célú fóliázására engedélyezett fóliák közül egy adott ablak sötétítésére csak az alkalmazható, melynek felhelyezése esetén a fólia és az üveg együttes fényáteresztő képessége nem kisebb, mint az idézett jogszabályban meghatározott vonatkozó érték. Hátsó ablak sötétítő fóliázása esetén a járműnek rendelkeznie kell jobb oldali visszapillantó tükörrel.
Elméletileg szemre megy a dolog. Anyuméknak van egy 97'-es B vectrája. Az első oldalablakokban benne van, hogy 70% fényátersztés. Ez majdnemhogy teljesen átlátszó ugye. Ha erre rak valaki fóliát ami 70% fényátersztésű az már nem jó, mert alapból az alap színezett üveg is sötét volt. Én ebből indulok ki, látom az milyen sötét ehhez viszonyítok az utcán. ami ettől sötétebb és úgy látom akkor küldöm felülvizsgálatra az NKH-hoz. A jogszabály szerint le lehet fóliázni a vezető oldali ablakokat is ugye 70% fényáteresztésig, nade olyan fóliát még nem láttam vezetőtéri első oldalablakon, amiben benne lenne a hitelesítő szám és ehhez olyan műbizonylat is lett volna ami kijelenti, hogy ez megfelelő, csak 1 esetben, akkor feljelentettem a fóliázót is, mivel korom fekete ablak volt egy X5-ön. Az NKH beméri szépen műszerrel és nincs gond. Ha valaki a berendelésig leszedi akkor ok, megnézik minden rendben mehet haza. Ha nem szedi le, bemérik, műszakin megbukott, érvénytelenítik a műszakit. Lekaparja és pénzért újraműszakizik. Tömören ennyi.
Engem kb. egy hónapja azért állítottak meg meg azt hitték xenon van benne, pedig csak kék színű izzó volt. Mostanában tán ráálltak erre. A nyíregyi fórumba akkor mintha írogatták is volna, hogy forgalmielvétellel jutalmazták a nem gyári xenont...
Ezt a fóliás dolgot nem értem tisztán tán a közeg valami fénymérő kütyüvel jár vagy mi
sztem nem jól tudod. az első ablakokat is lehet fóliázni, de az ablaknak min. 75% fényáteresztő képességűnek kell maradnia! /mellesleg a szélvédőt is lehet, de csak egy olyan széles felső sávot amelyet a lehajtott napellenző kitakar/
ezek a rémhírek azóta vannak mióta fóliázzák az üveget. ez olyan mint a xenon. álítólag azért is mindenkit megállítanak meg mittudomén. nem kell mindent elhinni, valamiért gond nélkül járkálunk már pár éve bp-n xenonnan, ja és nem keveset és sosem állít meg senki.
Sziasztok!

Nem motoros téma,de a motorosnak néha autóznia is kell
Rendőröktől kérdezném első sorban:
Budapesten az elmúlt hónapban több helyről hallottam,hogy megállítják a fóliázott autósokat és akinek bármilyen színűre van fóliázva a két első ablaka attól elveszik a forgalmit és elküldik szigorított műszaki vizsgára.A jogszabájjal tisztában vagyok,hogy csak a "B" oszloptól hátrafelé lehet fóliáztatni és azt is csak műbizonylattal.De eddig nem volt gond a két első ablakkal sem.Nekem is körben fóliás autóm van,igaz nem a legsötétebbel,hanem csak diszkréten,viszont műbizonylattal a hátsókról.Most az a kérdésem,hogy lekaparjam az első oldalüvegekről a fóliát vagy sem?Rá vannak állítva a rendőrök,hogy büntessenek a fólia miatt?
Előre is köszönöm a választ.
Üdv.
Nem mérnek az önkormányzatok, sem magáncégek. Épp ezért sózták rá a rendőrségre a sok gagyi fix trafit......amivel nehéz mérni....valakinek megérte.
Úgy legyen.

Ütköztetés nem lesz...én találnék magamnak első osztályú japó motort is... De valamiért Aprilia meg Ducati mániákus vagyok.