szia kutya! néztem, hogy a 246 km/h-s fotógalériában tárgyaltátok a motoros/autós radarblokkoló témát érdekelne erőteljesen engem is a téma, mivel sok trafi van a környéken+autópálya....és 12-essel nem éppen a legjobb a 90/130-as tempó
Ez nagy segítség. Gyakorlatilag akkor egy erősített vonóhorog is elég... azzal felerősíted a hátfalra, mint egy kerékpártartót. És onnantól nem "húzod" tehát viheted magaddal (ha nem takarja ki a lámpát, rendszámot stb )
Hivatkozva 2009. 10. 18.-i keltű, elektronikus úton küldött levelére, tájékoztatjuk, hogy az Ön által bemutatott eszközt – a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, (továbbiakban: KRESZ) szabályai alapján – kizárólag csak alkalmanként szabad használni az elromlott, üzemképtelen járművek rövid távú elvontatására. Ebben az esetben ez az eszköz egy vontatási segédeszköznek, merev vonórúdnak tekinthető. A KRESZ szerint ilyen eszközzel személygépkocsit hosszú távon nem szabad vonatni, azt szállítani csak felemelve, tehergépkocsin vagy pótkocsin szabad.
A vontatás közben fokozottan ügyelni kell a KRESZ a 26. § (1) bekezdésének d) pontjában foglalt rendelkezés (sebességkorlátozás) ill. a KRESZ 57. §.-ában leírtak betartására. Idézem a KRESZ 57. § (2) pontját, „Elromlott gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet vontatni csak olyan járművel szabad, amelynek tényleges súlya eléri a vontatott jármű tényleges súlyának a felét; ha azonban az üzemi fékberendezés romlott el, vontatásra csak olyan járművet szabad használni, amelynek tényleges súlya eléri a vontatott jármű tényleges súlyát”. A vontatott járművet is ki kell világítani korlátozott látási viszonyok között. Ha a vontatott jármű világító és fényjelző berendezései valamilyen okból üzemképtelenek, akkor azt a közúti forgalomban való részvétel idejére ideiglenes fényjelző berendezésekkel kell felszerelni. Az így elhelyezett fényjelző berendezések rögzítő-szerkezetének biztosítania kell a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben (későbbiekben: MR) a világító és fényjelző berendezések elhelyezésére vonatkozó előírásoknak a teljesülését.
Ha a bemutatott eszközt önmagában húzzák – az általa vontatandó személygépkocsi nélkül – akkor ez az eszköz mindenkor pótkocsinak tekintendő. Mivel a KRESZ előírása szerint a közúti forgalomban csak olyan járművek vehetnek részt, amelyeknek van hatósági jelzésük (rendszámuk) és hatósági engedélyük (forgalmi engedélyük), a pótkocsinak rendszámmal, forgalmi engedéllyel kell rendelkeznie. Idézem a KRESZ 5- § (1) bekezdés vonatkozó részét:
„5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye és jelzése van;
b) amely a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, és..”
Az ilyen pótkocsikat tehát le kell vizsgáztatni, és természetesen meg kell felelniük az MR. és a közúti járművek műszaki megvizsgálására vonatkozó 5/1990 (IV. 12) KöHÉM rendelet vonatkozó feltételeinek, melyek részletes ismertetésétől itt eltekintünk. A közúti közlekedés során ebben az esetben is be kell tartani az MR 21.-24. §-ának és a KRESZ vonatkozó, a pótkocsik vontatására vonatkozó követelményeit.
Tehát a lényeg, hogy a "kutyát" magában nem vontathatod, mert akkor pótkocsinak minősül és kell rá frsz. és világítás. Ha viszont egy kisteheren kiviszed a helyszínre, ráálsz az autóval és azt vontatod, akkor vontatórúdnak minősül nem pótkocsinak és nem kellenek rá a cuccok. Szerintem is így van. Részemről a probléma megoldva.......
30-év után leaszfaltozták szeretett utcánkat kb150m,félig zsákutca(csak azért félig mert földes úton a háromnegyedétől el lehet hagyni de attól mindenki megijed és visszafordul.
Na nem is ez a lényeg mióta aszfat van,minden Telibebaszott Fasz a mi Szaros utcánkban teszteli le a kurava kocsíja végsebességét,ami legalább Subaru lenne de nem troger ford fiesta,meg suzuki svift,kalapos buzik
Hát igen. Viszont legalább a fő utak jók. Pl.: most csinálták meg Felsőgödtől Újtelepig az utat (igaz fehér aszfalt úgyhogy tud csúszni), Nemeskérit is pár éve csinálták meg, bicikliút Samsungtól Gödig. Szóval haladás haladás.
Igen szerintem is. Az az igazi kertváros sok-sok "Lila akác közzel".
Mondjuk az hiányzik, h kevés viszonylag az aszfaltos utca hiába húztak bele mostanában. És most szezon végeztével már nem megy messzire az ember motorral sőt talán el is rakhatja már az ember télire.
A részeg tulajok ellen teljesen mindegy. Biztos emlékszel a plusz előtt lévő szigeten keresztül hajtó majd a járdán a gyalogos védelmet lebontó és a garázsfalnak ütköző halálos balesetre. Szerinted az ilyeneknek nem mindegy milyen színű záróvonalat festenek?
Mutatványnak jó volt, bár ezressel nem tudom, nem hiszem hogy nagy kunszt. A harmincas csekk becsúszhat. De az ilyen 30-as tábla a nyílegyes úton. Előfordul. Valamiből ki kell fizetni az új 2-esen a piros záróvonalat , amiért másfél hónapon keresztül szép kis dugók lettek. Szép lett, talán tényleg van valami balesetmegelőző szerepe, a részeg sofőrök könnyebben a sávban tudják tartani a kocsit Amúgy az a piros "sáv" tényleg, mintha mumus lenne, mindenki lehúzódik, mintha félnének tőle.
Most komolyan, az ilyet nem nagyon sajnálom. Szerintem ennek is meg van a helye, és ez nem ez a régi 2-es út. És igen csak reménykedhet az ember, h nem jön így karácsony felé egy vaskosabb bírság. Bár elmondhatom max ha kiküldenek nekem akkor egy 30-ast, nem szoktam eszetlenül száguldani de harmincas bármikor beeshet csak nem esne jól.
Engem nem mértek be (tudtommal). Ott már diliből is 45-50-el megyek. Múltkor 2-es főút, a Plusnál álltak a fák alatt kocsiból mérték a szemből jövőket is (Pest felől) meg gondolom azokat is akik Pest felé mentek. Egy srác jön ki a csárdától Repsolos fényezésű Hondával, elindul, kikapja egykerékre, ráadásul Pest felé ment, tehát a rendszám látszott is, nem volt sarazva, se hajtva. Az is vastag csekk lesz az biztos.
Engem is bemértek, 58-al! De nem 30 helyett hanem, 50 helyett 58-al! Miután figyelmeztettek beszélgettem is velük, hát rohadtul lett volna mást csinálni kedvük de oda rakták őket. Mint amikor nyáron a felüljárók tetejére a 60 fokba odarakják őket az sem az ő kívánságuk. Elmondták, h a kiküldős bírság nem is tudom hatvan valamennyitől megy, viszont a statisztika miatt a kapitányságról kiküldték őket, h 58-tól meg bírságoljanak az a hatvan valamennyi-s határig. Motorral voltam simán meg is lóghattam volna hiszen előröl mértek és a kis töltőállomás után van valami lakókocsi oda szedegették ki az embert. Igazán nem figyeltem, h mennyivel mentem, ( rohadt nehéz 50-60-al menni ) de mondom magamba ezt bebuktam. A rendőr meg nagyon kiballagott az út közepéig, és mondom ha meglógok, ki tudja merre lép. Elsodorni meg nem fogom azért, h kövérebb maradjon a pénztárca.
Végül is jól zajlott mert 58-tól bírságoltak és mint mondtam annyival is mentem. Megálltam megnézték a jogsim meg a motor papírokat és nagyon vizsgálgatták a rendszámom is. Az egyik mondta odafigyelnek a felcsukódósokra. Mondták, h 3000 a minimum, de mivel mindent rendbe találtak most egy figyelmeztetés.
Lehet szeretnek az istenek. :D
Na hát azért a mi rendőreinket se kell ám félteni. A Nemeskéri út felújításakor, már rég kész volt minden, munkást sehol nem látni, és a temető után kint volt még a 30-as tábla, a virágboltnál álltak háromlábúval. Sőt, volt mikor naponta kiálltak, közvetlen a tábla után, egy fehér Suzukival, amin semmi rendőri jelzés.
Ja és a másik témára egy link!
ttp://index.hu/bulvar/hirek/2009/09/25/tablavadas
z_akcio_indul_pest_megyeben/
Innentől ezért sem a rendőröket fogom szidni. :)
Nem tudom emlékeztek-e rá itt nálunk pár éve bár van ez 8-10 is, egy dögevőt több késszúrással megölt egy magyar gyerek. A híradóban nem is nagyon hangoztatták, h ez azért volt, mert zsarolta napok óta a kis potenciális bűnöző őt. Lopatott vele boltból, otthonról stb. A kis srác véget vetett ennek. Na ezután jött is a majd mi kinyomozzuk az ügyet a cigók részéről és el is kezdtek bíráskodni. Elkezdték meglepni a települést de hamar kapcsoltak a rendőrök is. Ki a helyszínre ahol a nagypofájú dakota elkezdte a telefonját lobogtatni, h mindjárt idehív 300 rokont. A rendőr se szart be mondta, h nálunk is van összetartás olyan, h egy telefon és itt lesz 300 rendőr. Hát lett is nemsokára törvénytisztelet hiszen ők csak az ügy kivizsgálását szeretnék.
Gödön, a telekár lehet mondjuk drága tényleg.
Egyet még hozzá tennék. Ez a zsaru minket is seggbe rúgna ha 200-al mennénk a kis utcákba de hát ez a dolga, és ennek ellenére elmennénk mellette tanúskodni, h azért verte el a cigókat mondjuk gumibottal mert leverték a sapkáját. De most komolyan nem megérdemelnénk egy seggberúgást mi is ha a saját gyerekeink közt száguldanánk a motorral?
Ez nagy segítség. Gyakorlatilag akkor egy erősített vonóhorog is elég... azzal felerősíted a hátfalra, mint egy kerékpártartót. És onnantól nem "húzod" tehát viheted magaddal (ha nem takarja ki a lámpát, rendszámot stb )
Itt a válasz a "kutyára":
Hivatkozva 2009. 10. 18.-i keltű, elektronikus úton küldött levelére, tájékoztatjuk, hogy az Ön által bemutatott eszközt – a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, (továbbiakban: KRESZ) szabályai alapján – kizárólag csak alkalmanként szabad használni az elromlott, üzemképtelen járművek rövid távú elvontatására. Ebben az esetben ez az eszköz egy vontatási segédeszköznek, merev vonórúdnak tekinthető. A KRESZ szerint ilyen eszközzel személygépkocsit hosszú távon nem szabad vonatni, azt szállítani csak felemelve, tehergépkocsin vagy pótkocsin szabad.
A vontatás közben fokozottan ügyelni kell a KRESZ a 26. § (1) bekezdésének d) pontjában foglalt rendelkezés (sebességkorlátozás) ill. a KRESZ 57. §.-ában leírtak betartására. Idézem a KRESZ 57. § (2) pontját, „Elromlott gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet vontatni csak olyan járművel szabad, amelynek tényleges súlya eléri a vontatott jármű tényleges súlyának a felét; ha azonban az üzemi fékberendezés romlott el, vontatásra csak olyan járművet szabad használni, amelynek tényleges súlya eléri a vontatott jármű tényleges súlyát”. A vontatott járművet is ki kell világítani korlátozott látási viszonyok között. Ha a vontatott jármű világító és fényjelző berendezései valamilyen okból üzemképtelenek, akkor azt a közúti forgalomban való részvétel idejére ideiglenes fényjelző berendezésekkel kell felszerelni. Az így elhelyezett fényjelző berendezések rögzítő-szerkezetének biztosítania kell a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben (későbbiekben: MR) a világító és fényjelző berendezések elhelyezésére vonatkozó előírásoknak a teljesülését.
Ha a bemutatott eszközt önmagában húzzák – az általa vontatandó személygépkocsi nélkül – akkor ez az eszköz mindenkor pótkocsinak tekintendő. Mivel a KRESZ előírása szerint a közúti forgalomban csak olyan járművek vehetnek részt, amelyeknek van hatósági jelzésük (rendszámuk) és hatósági engedélyük (forgalmi engedélyük), a pótkocsinak rendszámmal, forgalmi engedéllyel kell rendelkeznie. Idézem a KRESZ 5- § (1) bekezdés vonatkozó részét:
„5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye és jelzése van;
b) amely a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, és..”
Az ilyen pótkocsikat tehát le kell vizsgáztatni, és természetesen meg kell felelniük az MR. és a közúti járművek műszaki megvizsgálására vonatkozó 5/1990 (IV. 12) KöHÉM rendelet vonatkozó feltételeinek, melyek részletes ismertetésétől itt eltekintünk. A közúti közlekedés során ebben az esetben is be kell tartani az MR 21.-24. §-ának és a KRESZ vonatkozó, a pótkocsik vontatására vonatkozó követelményeit.
Tehát a lényeg, hogy a "kutyát" magában nem vontathatod, mert akkor pótkocsinak minősül és kell rá frsz. és világítás. Ha viszont egy kisteheren kiviszed a helyszínre, ráálsz az autóval és azt vontatod, akkor vontatórúdnak minősül nem pótkocsinak és nem kellenek rá a cuccok. Szerintem is így van. Részemről a probléma megoldva.......
Kevés lesz.
ez ténleg nem lesz occcsssó!
http://atv.hu/hircentrum/09103...
van benne egy motoros is!
Na nem is ez a lényeg mióta aszfat van,minden Telibebaszott Fasz a mi Szaros utcánkban teszteli le a kurava kocsíja végsebességét,ami legalább Subaru lenne de nem troger ford fiesta,meg suzuki svift,kalapos buzik
Mondjuk az hiányzik, h kevés viszonylag az aszfaltos utca hiába húztak bele mostanában. És most szezon végeztével már nem megy messzire az ember motorral sőt talán el is rakhatja már az ember télire.
Végül is jól zajlott mert 58-tól bírságoltak és mint mondtam annyival is mentem. Megálltam megnézték a jogsim meg a motor papírokat és nagyon vizsgálgatták a rendszámom is. Az egyik mondta odafigyelnek a felcsukódósokra. Mondták, h 3000 a minimum, de mivel mindent rendbe találtak most egy figyelmeztetés.
Lehet szeretnek az istenek. :D
ttp://index.hu/bulvar/hirek/2009/09/25/tablavadas
z_akcio_indul_pest_megyeben/
Innentől ezért sem a rendőröket fogom szidni. :)
A törvények MINDENKIRE vonatkoznak.
Egyet még hozzá tennék. Ez a zsaru minket is seggbe rúgna ha 200-al mennénk a kis utcákba de hát ez a dolga, és ennek ellenére elmennénk mellette tanúskodni, h azért verte el a cigókat mondjuk gumibottal mert leverték a sapkáját. De most komolyan nem megérdemelnénk egy seggberúgást mi is ha a saját gyerekeink közt száguldanánk a motorral?