Voltunk állatorvosnál, 6-ra volt időpontom a kutyával Gödön (rtg miatt), 5-től rendelt ahova keszin visszük őket normálban, úgyhogy sűrű volt a du., meg soron kívül 4 rongy.
Macseknak csontig ment, kapott szurit, meg kenőcsöt, napi használatra.
Sanda gyanúm egy környékbeli galamboson van, felőle már korábban hallottam légpuska-csattogást. Válaszul le lehetne lövöldözni a díjnyertes galambjait, de akkor mennyivel lenne több értelem a fejemben, mint az illetőében..? Ha tudok valami biztosat, akkor én is meglepem a kedves lesipuskást.
Nekem is volt ilyen a cirmost /adatlap/ fejbelőtte valami köcsög légpuskával. Hál" Isten a koponyát nem törte át a lövedék, hanem elcsúszott rajta. Volt egy bemeneti és egy kimeneti.
Azért minden féleképpen mutast meg állatiorvosnak. Ha elkapod a szemétládát taposd ki a belét.
Én sajnos nem jutottam a tettes nyomára
Álltalában a szarnak, kárnak nincs gazdája
Nem értem mi értelme lenne kifizetned annyi pénzt az a korlátozottra amiből már lerakhatnád az A korlátlant is. A gixerrel ha közlekedsz megint csak eltiltanak. Várd ki amíg lejár az eltiltás és rakd le az "A" korlátlant.
Hali!
Lenne egy kérdésem.
Történt ugyebár a balesetem márc. 31-én!
Nem volt jogsim kaptam egy év eltiltást A kategóriától.
A következő a kérdés.
A korlátozottat letehetem?
dehogynem kapnak okítást. már korán megtanítják őket, hogy jogodban áll hallgatni
viccet félretéve, sajnos tényleg nagyon kevés az a tudás, amit a való életben is felasználhatunk, és ami még szomorúbb, hogy ezt nagyon sokan ki is használják
Érthető az, nincs is vele gond. A gond azzal van, hogy végigülnek a nebulók 8-12 évet a padokban anélkül, hogy joggal kapcsolatos okítást kapnának. Hót laikusként ki fog helyes kifogással élni egy határozattal szemben (x napon belül, mielőtt jogerőre emelkedik)?
Még korai összefoglalni, hiszen épp csak karcintva volt a felszín.
A bíróság előtt, ha idézésnek eleget téve jelensz meg, nem igazán lesz kezedben a sorsod, mivel tetteiddel ráutaló magatartást tettél a bíró feljebbvalóságának elfogadására. Nem véletlen, hogy a szuverenitás említésre került, kicsit más felállás lenne a bírónak egyenlővel szemben állnia..
Persze hagyhatom a téma feszegetését, ha kiveri a biztit...
Én összefoglalnám ezt az egész eszmefuttatást....
Amikor kint éltem Ausztriában, akkor emlegették az ottani ismerőseim ezt az egyszerű megállapítást......ami magába foglalja az egész hivatali mechanizmus működését, bírósági igazságszolgáltatást...stb.
Igazadnak lenni és igazat kapni..... nagyon mást dolog!
Jaj, előre is elnézést, hogy el kell szenvedd válaszom, de az nyilatkozat csak jogokat tartalmaz, kötelezettséget nem: "köteles / kell" , az angol verzióban úgyszintén nincs must / have to. Ahogy jogodban áll hallgatni, de nem vagy köteles nem megszólalni. (csak a filmekből kimarad a ... felhasználható után: és fel is lesz használva ön ellen - ha értesz angolul, ezt nézd meg: jogász, majd ex(?)rendőr oktat leendő ügyvédeket tube)
Tanulságos.
Alkotmány már más tészta kötelezettség tekintetében, viszont annak hatálya az állampolgár, stb. Vicces egyébként, mert a közteherviselésen kívül szinte semmire nem kötelez.. csak ha felcsapsz egy jogtárat és nézed, mi minden tartozik a közteherviselésbe, akkor az alkotmányos jogaid néhány sora eltörpül hirtelen..
"2b) motorkerékpárokra, azaz kétkerekű oldalkocsi nélküli (L3e kategória), vagy oldalkocsis (L4e kategória) járművekre, amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó"
Akkor e szerint az FJR1300 is smkp
Szóval vagy én vagyok idióta vagy egy melléklettel ami nem arra vonatkozik amire "felhasználják egyesek" megvezették a bírókat.
Persze nem kizárt, hogy én nem értem, öregszem egyre gyakrabban előfordul majd azt mondják....
B. Függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
A két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása
I. RÉSZ
Alapvető rendelkezések
1. Cikk
Alkalmazási kör és meghatározások
(1) Ez a Függelék az összes két- vagy háromkerekű, iker, vagy bármilyen más kerékelrendezésű gépjármű típusjóváhagyására vonatkozik, amely közúti közlekedésre készült, valamint az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki egységeire
Ez a Függelék
nem vonatkozik az alábbi járművekre:
a) olyan járművekre, amelyeknél a legnagyobb tervezési sebesség kisebb, mint 6 km/ó,
b) gyalogos vezetésű járművekre,
c) mozgáskorlátozottak által használt járművekre,
d) közúti- vagy terepversenyen használt járművekre,
e) a 2000. július 1. [a 11/2000 (V. 24.) KHVM rendelettel módosított 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet B. Függelékének alkalmazási dátuma] előtt már használatban álló járművekre,
f) mezőgazdasági és hasonló célokra használt traktorokra és gépekre,
g) elsődlegesen szabadidős terep-tevékenységre kialakított járművekre, amelyek szimmetrikusan elrendezett kerekekkel rendelkeznek, egy kerék elöl és két kerék hátul kialakítással,
h) pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpárra, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását;
nem vonatkozik alkatrészekre, vagy műszaki egységekre kivéve, ha azokat a Függelék alkalmazási körébe tartozó járművekbe való beszerelésre tervezték;
nem vonatkozik a járművek egyedi forgalomba helyezésének engedélyezési eljárására.
(2) Az (1) bekezdésben hivatkozott járműveket a további alcsoportokra kell osztani:
2a) segédmotoros kerékpárokra, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel:
2a1) kétkerekű típus esetében, amelynél a motor:
- hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében, vagy
- legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2a2) háromkerekű típus esetében, amelynél a motor:
- hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású, vagy
- legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
- legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2b) motorkerékpárokra, azaz kétkerekű oldalkocsi nélküli (L3e kategória), vagy oldalkocsis (L4e kategória) járművekre, amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
2c) háromkerekű triciklikre, azaz három szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező járművekre (L5e kategória), amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
(3) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:
3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) - elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét -, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,
3b) egyéb, a 3a) bekezdésben felsoroltakon kívüli négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (L7e kategória) (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél) - elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét - és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 kW. Ezeket a járműveket háromkerekű tricikliknek kell tekinteni, és teljesíteniük kell az L5e kategóriájú háromkerekű triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha ez az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva.
Macseknak csontig ment, kapott szurit, meg kenőcsöt, napi használatra.
Sanda gyanúm egy környékbeli galamboson van, felőle már korábban hallottam légpuska-csattogást. Válaszul le lehetne lövöldözni a díjnyertes galambjait, de akkor mennyivel lenne több értelem a fejemben, mint az illetőében..? Ha tudok valami biztosat, akkor én is meglepem a kedves lesipuskást.
Azért minden féleképpen mutast meg állatiorvosnak. Ha elkapod a szemétládát taposd ki a belét.
Én sajnos nem jutottam a tettes nyomára
Álltalában a szarnak, kárnak nincs gazdája
de ez tipp, várjuk meg egy hozzáértő válaszát is
Lenne egy kérdésem.
Történt ugyebár a balesetem márc. 31-én!
Nem volt jogsim kaptam egy év eltiltást A kategóriától.
A következő a kérdés.
A korlátozottat letehetem?
viccet félretéve, sajnos tényleg nagyon kevés az a tudás, amit a való életben is felasználhatunk, és ami még szomorúbb, hogy ezt nagyon sokan ki is használják
ezt egy jogász mondta nekem, és van benne igazság.
A bíróság előtt, ha idézésnek eleget téve jelensz meg, nem igazán lesz kezedben a sorsod, mivel tetteiddel ráutaló magatartást tettél a bíró feljebbvalóságának elfogadására. Nem véletlen, hogy a szuverenitás említésre került, kicsit más felállás lenne a bírónak egyenlővel szemben állnia..
Persze hagyhatom a téma feszegetését, ha kiveri a biztit...
Amúgy jogszolgáltatás és igazságszolgáltatás.....peches esetben előbbi...
Amikor kint éltem Ausztriában, akkor emlegették az ottani ismerőseim ezt az egyszerű megállapítást......ami magába foglalja az egész hivatali mechanizmus működését, bírósági igazságszolgáltatást...stb.
Igazadnak lenni és igazat kapni..... nagyon mást dolog!
Tanulságos.
Alkotmány már más tészta kötelezettség tekintetében, viszont annak hatálya az állampolgár, stb. Vicces egyébként, mert a közteherviselésen kívül szinte semmire nem kötelez.. csak ha felcsapsz egy jogtárat és nézed, mi minden tartozik a közteherviselésbe, akkor az alkotmányos jogaid néhány sora eltörpül hirtelen..
Ringen előferdülsz néhanap? (erre elég felelni)
Akkor e szerint az FJR1300 is smkp
Szóval vagy én vagyok idióta vagy egy melléklettel ami nem arra vonatkozik amire "felhasználják egyesek" megvezették a bírókat.
Persze nem kizárt, hogy én nem értem, öregszem egyre gyakrabban előfordul majd azt mondják....
B. Függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
A két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása
I. RÉSZ
Alapvető rendelkezések
1. Cikk
Alkalmazási kör és meghatározások
(1) Ez a Függelék az összes két- vagy háromkerekű, iker, vagy bármilyen más kerékelrendezésű gépjármű típusjóváhagyására vonatkozik, amely közúti közlekedésre készült, valamint az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki egységeire
Ez a Függelék
nem vonatkozik az alábbi járművekre:
a) olyan járművekre, amelyeknél a legnagyobb tervezési sebesség kisebb, mint 6 km/ó,
b) gyalogos vezetésű járművekre,
c) mozgáskorlátozottak által használt járművekre,
d) közúti- vagy terepversenyen használt járművekre,
e) a 2000. július 1. [a 11/2000 (V. 24.) KHVM rendelettel módosított 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet B. Függelékének alkalmazási dátuma] előtt már használatban álló járművekre,
f) mezőgazdasági és hasonló célokra használt traktorokra és gépekre,
g) elsődlegesen szabadidős terep-tevékenységre kialakított járművekre, amelyek szimmetrikusan elrendezett kerekekkel rendelkeznek, egy kerék elöl és két kerék hátul kialakítással,
h) pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpárra, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását;
nem vonatkozik alkatrészekre, vagy műszaki egységekre kivéve, ha azokat a Függelék alkalmazási körébe tartozó járművekbe való beszerelésre tervezték;
nem vonatkozik a járművek egyedi forgalomba helyezésének engedélyezési eljárására.
(2) Az (1) bekezdésben hivatkozott járműveket a további alcsoportokra kell osztani:
2a) segédmotoros kerékpárokra, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel:
2a1) kétkerekű típus esetében, amelynél a motor:
- hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében, vagy
- legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2a2) háromkerekű típus esetében, amelynél a motor:
- hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású, vagy
- legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
- legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2b) motorkerékpárokra, azaz kétkerekű oldalkocsi nélküli (L3e kategória), vagy oldalkocsis (L4e kategória) járművekre, amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
2c) háromkerekű triciklikre, azaz három szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező járművekre (L5e kategória), amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
(3) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:
3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) - elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét -, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,
3b) egyéb, a 3a) bekezdésben felsoroltakon kívüli négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (L7e kategória) (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél) - elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét - és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 kW. Ezeket a járműveket háromkerekű tricikliknek kell tekinteni, és teljesíteniük kell az L5e kategóriájú háromkerekű triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha ez az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva.