Köszönöm a kioktatást.De talán még jogom van ahhoz hogy eldöntsem mikor,mennyivel haladjak.Ha a magamébol szedegetem ki azokat a bizonyos csontokat,két hét kóma után,az elég a tempóhoz?Egyébként mentőztem.Az meg hogy ki mennyi idős az hogy jön ide?
" nincsenek régi viccek, csak öreg emberek vannak!
Egy újszülöttnek minden vicc új!"
Ez amit ide beírtál régi vicc!
Majd ha te is szedsz ki rocsból halottakat, közben hallod a törött csontvégek összedörzsölődését, akkor alább veszed a tempót!
tökmindegy mert a kreszben le van írva hogy milyen mértékegységben számol
ennyi erővel takarózhatna a mértékegységekkel az is aki a mérföldhöz van szokva
Ez egy régi történet.
Van is rá egy azonos stílusú magyarázat, miszerint km/h-t jelöl a szám és meg is van magyarázva, hogy miért nem szükséges kiírni.
A biztonsági övnél pedig a biztonsági övvel kell magunkat az ülésben rögzíteni. Ez egyértelműen jelzi, hogy ha mögöttünk van becsatolva, akkor nem rögzít minket....
Mint szakember mondom, hogy a biztonsági öv egy légzsákos autónál erősen kötelező, mert a légzsák halált okozhat, ha nem a tervezett módon működik.
d/2.197 a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3.198 a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,
e)199 mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
40 km/óra,
f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
25 km/óra,
g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek
20 km/óra,
h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel
15 km/óra.
(2)200 Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.
(3) Olyan járművel, amelynek megengedett legnagyobb sebességét a műszaki megvizsgálás során az (1) bekezdésben foglaltaknál alacsonyabban állapították meg és ezt a jármű forgalmi engedélyébe (igazolólapjába) bejegyezték, legfeljebb a megállapított sebességgel szabad közlekedni.
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
(6)201 A 16. § (1) bekezdés q) pontjában meghatározott jelzőtábla (84. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő jelzőtáblán megjelölt távolságon belül - ha a közúti jelzésekből más nem következik - legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni.
Te Pohi!
Ez tényleg így van?
Mert akkor uccu neki ......!
EZT MINDEN AUTÓS OLVASSA EL, DŐLNI FOG ( a röhögéstől )!
Egy 70 km/h Max. sebességű útszakaszon, 250 km/h sebességgel radarba
futó autós védőbeszéde a bíróságon :
"Tisztelt bíróság, valóban láttam egy fehér alapú, kör alakú táblát amiben a 70-es szám volt, de nem volt semmilyen mértékegység mellette.
Ahogy önök is tudják, az 1837. július 4-i törvény kötelezi országunkat a metrikus mértékegység használatára.
Továbbá az 1961. május 3-i 65/501 számú törvény kimondja, hogy a hosszúság mértékegysége a méter, és az idő mértékegysége a másodperc.
Én el sem tudom képzelni, hogy a Belügyminisztérium nem tartja tiszteletben a Köztársaság törvényeit.
Tehát logikus, hogy ha nincs odaírva a mértékegység, akkor a sebesség alapértelmezés szerint m/sec- ban értendő.
A 70 m/sec maximális sebesség, megfelel 252 km/h-nak. A rendőrök azt mondták, hogy 250 km/h sebességgel autóztam. Nem is vonom kétségbe a rend őreinek pontosságát.
Tehát 2km/h sebességgel a sebességkorlát alatt voltam. Így tisztelettel kérem a bíróságot, hogy adják vissza a jogosítványomat, amit egy sajnálatos tévedés folytán vettek el a rend éber őrei."
Hoppá!
A magyar KRESZ-ben (1/1975 KPM-BM rendelet) sincs mértékegység, csak
az, hogy "sebesség", ami így logikusan m/sec-ot jelent!
Másik baki a KRESZ-ben a biztonsági öv, amire csak annyi előírás van,
hogy be kell csatolni, de az nincs ott, hogy az ember előtt, vagy
mögött kell becsatolni!
Továbbá a KRESZ-ben az sincs pontosítva, hogy a biztonsági öv miknek, vagy kiknek a biztonságát hivatott szolgálni.
Így, az szolgálhatja az ülések biztonságos rögzítését is!
( Magánvélemény: a fentiek miatt azért ne száguldozzunk ahol nem lehet, és mindig kössük be a biztonsági övet is! Az ülésnek nincs rá szüksége, de neked az életedet mentheti meg, ha baj van! )
Régi vágású gyerek vagyok úgy, hogy eleget utaztam lovas szekéren anno. Hegyre, mezőre azzal jártunk, sosem volt gond belőle. Lényeg az, utasként úgy utaztunk, hogy volt egy deszka aminek a két végén volt egy-egy léc rászegelve ami meggátolta az oldalirányú elmozdulását és azt raktuk keresztbe ha rá akartunk ülni. Ha meg szénát szállítottunk és nem volt sok a kocsin akkor abba feküdtünk bele hazáig, jó is volt mert legalább nem rázott annyira a szekér. Sosem büntettek bennünket, pedig sokszor találkoztunk rendőrökkel. 15 km-t is jöttünk műúton, akkoriban így mondtuk. Nekik nem volt szerencséjük, belefutottak egy , az állampolgárokat védő rendőrbe.
mivel nem értek tetten csak a lábnyomodat üthetik. rögzített felvétel sem kép egy esetleges sebesség túllépésről nem készült akkor semmi bizonyítékuk nincs ellened. ha valaki jóakaród feljelentett akkor sincs belőle gáz NINCS tettenérés, tehát nem tudják bizonyítani mikor milyen motorral közlekedhettél, de ha valamék nyomorultnak a begyében leszel még a campig cangádat is villanyozd csengőzd fel mert beléd fognak kötni az száz. a motorozást pedig kilőtted a jogsid megszerzéséig, mindig számíthacc egy tiszteletkörre az utcátokban a sünöktől, ha 125/50-es okmányok nélküli a verda akkor a piac eldönti hogy más valaki egy távoli helyen újra bepróbálkozik vele vagy donor lesz belőle.
Tájékoztatásul: az állati erővel vont járművekre és a kézikocsikra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek: (részlet a 6/1990. KÖHÉM rendeletből)
117. § (1) Az állati erõvel vont jármûvet és kézikocsit fel kell szerelni:
a) az üzembentartó nevét és lakcímét feltüntetõ, a jármû jobb elsõ részén elhelyezett, legalább 0,150,30 méter nagyságú táblával,
b) a jármû bal oldali legszélsõ pontját jelzõ, elõre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta idõben legalább 150 méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal),
c) hátul mindkét oldalon, a jármû legszélsõ pontjától legfeljebb 0,40 méter távolságban, a talajtól legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter távolságban elhelyezett, legalább 50 cm2 hatásos felületû, a 70. § (1) bekezdésében meghatározott, piros színû fényvisszaverõvel,
d) a jármû hátulján elhelyezett, hátulról jól látható, legalább 750 cm2 felületû, ferde piros-fehér csíkozású fényvisszaverõ táblával. A táblát úgy kell elhelyezni, hogy alsó széle az úttest szintjéhez legfeljebb 0,60 méter távolságban legyen. A tábla fényvisszaverõ képességének olyannak kell lennie, hogy sötétben, tiszta idõben távolsági fényszóróval megvilágítva 150 méterrõl észlelhetõ legyen.
(2) Az állati erõvel vont jármûvet - a szán kivételével - fel kell szerelni olyan rögzítõ fékkel, amely a jármûvet 16%-os lejtõn megtartja. A személyszállításra berendezett ilyen jármû fékberendezésének a hajtó által menet közben is mûködtethetõnek kell lennie.
Továbbá a KRESZ-nek a kézikocsikra (és állati erővel vont járművekre) vonatkozó szabályai:
55. § (1) Állati erővel vont járművel és kézikocsival szorosan az úttest szélén kell közlekedni; ha az ilyen jármű a forgalmat lényegesen akadályozná, azzal a leállósávra, illetőleg - ha közlekedésre alkalmas - az útpadkára kell lehúzódni.
(2) Az állati erővel vont járművet és a kézikocsit éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani.
(3) Tilos
a) főútvonalon állati erővel vont járművel és kézikocsival közlekedni, kivéve ha más út (útszakasz) nem áll rendelkezésre;
b) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kézikocsival közlekedni;
c) állati erővel vont járművet - az állatok vonóerejét és az útviszonyokat is figyelembe véve - túlterhelni.
(4) A kézikocsival közlekedő személynek - lakott területen kívül - éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
ennyi hivatalos írást találtam a lovasszekérre vonatkozóan
egy cimbim szüleit egy kilóra vágta meg a polisz, mert az apja a bakon hajtotta a szőrdízelt, a muter meg hátul ült a szénába, egy rossz kis mezőszéli úton történt
Egy újszülöttnek minden vicc új!"
Ez amit ide beírtál régi vicc!
Majd ha te is szedsz ki rocsból halottakat, közben hallod a törött csontvégek összedörzsölődését, akkor alább veszed a tempót!
Én most leltem rá!
ennyi erővel takarózhatna a mértékegységekkel az is aki a mérföldhöz van szokva
Van is rá egy azonos stílusú magyarázat, miszerint km/h-t jelöl a szám és meg is van magyarázva, hogy miért nem szükséges kiírni.
A biztonsági övnél pedig a biztonsági övvel kell magunkat az ülésben rögzíteni. Ez egyértelműen jelzi, hogy ha mögöttünk van becsatolva, akkor nem rögzít minket....
Mint szakember mondom, hogy a biztonsági öv egy légzsákos autónál erősen kötelező, mert a légzsák halált okozhat, ha nem a tervezett módon működik.
Nekem pl furcsa, h ha autóban ülök és nincs rajtam keresztbe az öv...
Milka, ez már egy nagyon régi dolog.
Pont arról rakta ki Ini is. Ott a mértékegység amit a MI országunknak nevezett trutyiban használunk...
De nem a sebességről szólt az irományom,hanem a mértékegységről!
Sebesség
26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:188
a)189 személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
aa) autópályán 130 km/óra,
ab) autóúton 110 km/óra,
ac) lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
ad) lakott területen 50 km/óra,
a/1.190 a külön jogszabályban191 meghatározott követelményeknek megfelelő autóbusszal
- autópályán 100 km/óra,
- lakott területen kívül, egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
b)192 egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
autópályán 80 km/óra,
lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,
lakott területen 50 km/óra,
c) villamossal 50 km/óra,
d)193 teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
da)194 lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db)195 lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
d/1.196 hólánccal felszerelt gépjárművel 50 km/óra,
d/2.197 a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3.198 a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,
e)199 mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
40 km/óra,
f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
25 km/óra,
g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek
20 km/óra,
h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel
15 km/óra.
(2)200 Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.
(3) Olyan járművel, amelynek megengedett legnagyobb sebességét a műszaki megvizsgálás során az (1) bekezdésben foglaltaknál alacsonyabban állapították meg és ezt a jármű forgalmi engedélyébe (igazolólapjába) bejegyezték, legfeljebb a megállapított sebességgel szabad közlekedni.
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
(6)201 A 16. § (1) bekezdés q) pontjában meghatározott jelzőtábla (84. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő jelzőtáblán megjelölt távolságon belül - ha a közúti jelzésekből más nem következik - legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni.
Ez tényleg így van?
Mert akkor uccu neki ......!
EZT MINDEN AUTÓS OLVASSA EL, DŐLNI FOG ( a röhögéstől )!
Egy 70 km/h Max. sebességű útszakaszon, 250 km/h sebességgel radarba
futó autós védőbeszéde a bíróságon :
"Tisztelt bíróság, valóban láttam egy fehér alapú, kör alakú táblát amiben a 70-es szám volt, de nem volt semmilyen mértékegység mellette.
Ahogy önök is tudják, az 1837. július 4-i törvény kötelezi országunkat a metrikus mértékegység használatára.
Továbbá az 1961. május 3-i 65/501 számú törvény kimondja, hogy a hosszúság mértékegysége a méter, és az idő mértékegysége a másodperc.
Én el sem tudom képzelni, hogy a Belügyminisztérium nem tartja tiszteletben a Köztársaság törvényeit.
Tehát logikus, hogy ha nincs odaírva a mértékegység, akkor a sebesség alapértelmezés szerint m/sec- ban értendő.
A 70 m/sec maximális sebesség, megfelel 252 km/h-nak. A rendőrök azt mondták, hogy 250 km/h sebességgel autóztam. Nem is vonom kétségbe a rend őreinek pontosságát.
Tehát 2km/h sebességgel a sebességkorlát alatt voltam. Így tisztelettel kérem a bíróságot, hogy adják vissza a jogosítványomat, amit egy sajnálatos tévedés folytán vettek el a rend éber őrei."
Hoppá!
A magyar KRESZ-ben (1/1975 KPM-BM rendelet) sincs mértékegység, csak
az, hogy "sebesség", ami így logikusan m/sec-ot jelent!
Másik baki a KRESZ-ben a biztonsági öv, amire csak annyi előírás van,
hogy be kell csatolni, de az nincs ott, hogy az ember előtt, vagy
mögött kell becsatolni!
Továbbá a KRESZ-ben az sincs pontosítva, hogy a biztonsági öv miknek, vagy kiknek a biztonságát hivatott szolgálni.
Így, az szolgálhatja az ülések biztonságos rögzítését is!
( Magánvélemény: a fentiek miatt azért ne száguldozzunk ahol nem lehet, és mindig kössük be a biztonsági övet is! Az ülésnek nincs rá szüksége, de neked az életedet mentheti meg, ha baj van! )
Régi vágású gyerek vagyok úgy, hogy eleget utaztam lovas szekéren anno. Hegyre, mezőre azzal jártunk, sosem volt gond belőle. Lényeg az, utasként úgy utaztunk, hogy volt egy deszka aminek a két végén volt egy-egy léc rászegelve ami meggátolta az oldalirányú elmozdulását és azt raktuk keresztbe ha rá akartunk ülni. Ha meg szénát szállítottunk és nem volt sok a kocsin akkor abba feküdtünk bele hazáig, jó is volt mert legalább nem rázott annyira a szekér. Sosem büntettek bennünket, pedig sokszor találkoztunk rendőrökkel. 15 km-t is jöttünk műúton, akkoriban így mondtuk. Nekik nem volt szerencséjük, belefutottak egy , az állampolgárokat védő rendőrbe.
a tapasztalatom írtam le.
117. § (1) Az állati erõvel vont jármûvet és kézikocsit fel kell szerelni:
a) az üzembentartó nevét és lakcímét feltüntetõ, a jármû jobb elsõ részén elhelyezett, legalább 0,150,30 méter nagyságú táblával,
b) a jármû bal oldali legszélsõ pontját jelzõ, elõre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta idõben legalább 150 méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal),
c) hátul mindkét oldalon, a jármû legszélsõ pontjától legfeljebb 0,40 méter távolságban, a talajtól legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter távolságban elhelyezett, legalább 50 cm2 hatásos felületû, a 70. § (1) bekezdésében meghatározott, piros színû fényvisszaverõvel,
d) a jármû hátulján elhelyezett, hátulról jól látható, legalább 750 cm2 felületû, ferde piros-fehér csíkozású fényvisszaverõ táblával. A táblát úgy kell elhelyezni, hogy alsó széle az úttest szintjéhez legfeljebb 0,60 méter távolságban legyen. A tábla fényvisszaverõ képességének olyannak kell lennie, hogy sötétben, tiszta idõben távolsági fényszóróval megvilágítva 150 méterrõl észlelhetõ legyen.
(2) Az állati erõvel vont jármûvet - a szán kivételével - fel kell szerelni olyan rögzítõ fékkel, amely a jármûvet 16%-os lejtõn megtartja. A személyszállításra berendezett ilyen jármû fékberendezésének a hajtó által menet közben is mûködtethetõnek kell lennie.
Továbbá a KRESZ-nek a kézikocsikra (és állati erővel vont járművekre) vonatkozó szabályai:
55. § (1) Állati erővel vont járművel és kézikocsival szorosan az úttest szélén kell közlekedni; ha az ilyen jármű a forgalmat lényegesen akadályozná, azzal a leállósávra, illetőleg - ha közlekedésre alkalmas - az útpadkára kell lehúzódni.
(2) Az állati erővel vont járművet és a kézikocsit éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani.
(3) Tilos
a) főútvonalon állati erővel vont járművel és kézikocsival közlekedni, kivéve ha más út (útszakasz) nem áll rendelkezésre;
b) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kézikocsival közlekedni;
c) állati erővel vont járművet - az állatok vonóerejét és az útviszonyokat is figyelembe véve - túlterhelni.
(4) A kézikocsival közlekedő személynek - lakott területen kívül - éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
ennyi hivatalos írást találtam a lovasszekérre vonatkozóan
https://kuruc.info/r/1/116153/