Tehát milyen szempontok alapján kell jogosnak vélni a kreszt?....ahogy azt a bírók látják.....és azt, hogy ők miért látják úgy azt nekünk nem kell tudni, de mindenképp előre kell látni és úgy közlekedni...
És abban a pillanatban amikor a helyzetbe becsatlakozik egy nagykocsi azonnal elvész a kényelme szélesség....kíváncsi lennék mit döntene ilyenkor egy előadó vagy később egy bíró...
6 méter szokott lenni az úttest szélessége egy körforgalomban, máris elég két szgk/mkp-szgk/mkp-mkp -nak.... belátni is be lehet, szinte mindet.
Sok itt a szubjektív dolog...főleg az előadók és a bíróság szerint....akik ugye marha okosak, csak semmi köze a valóságos gyakorlatnak ahhoz, amit ők mondanak.
Ha elférnek, fenn áll. Még a bíróság szerint is....
Sajnos idiótaság..... már az is, hogy egy elég nagy körforgalomban párhuzamos közlekedésről beszélünk. Mivel annak a fizikai feltételei érdekesen adottak, mert kell x száz méter folyamatos és párhuzamos haladásra alkalmas útszakasz...ez ugye vicc egy átlagos körforgalomban...hacsak végtelennek nem vesszük....és ugye ha adottak is a feltételek CSAK akkor alakul ki a párhuzamos közlekedés, ha a járművek mozgása "kialakítja"...... volt már bírósági esetem körforgalommal kapcsolatosan....sajnos nem a logika és az ész a meghatározó ilyen esetekben.
Látom egyszer nem volt elég:
"Ha elfér megfelelő oldaltávolsággal két jármű egymás mellett a körforgalom úttestjén, akkor a feltételek adottak a párhuzamos közlekedésre. Nem kell elválasztó vonalnak lennie a két "sáv" között."
Mit nem értesz ezen?
Tényleg magyarázzam el? Nyilván ha két tgk. vagy szgk. és tgk nem fér el, akkor nem mehetnek egymás mellett, mert nincsenek meg a párhuzamos közlekedés feltételei...ennyi.
A nyerges nem fér el még a felfestett kétsávosban sem... párszor már majdnem letolt itt Budakalásznál az ilyen
Behajt..egyből belsőbe és a belsőből hajt ki.
De nem is ezzel van a probléma, mert nyilván nem tud másképp.
DE ! Mielőtt ezt csinálja nézzen már körül B+, hogy vannak-e mellette !
De kell mert ki mondja meg, hogy mi az elég széles? Ami egy motornak túl széles az egy kamionnak már kevés is lehet és a körforgókat általában ehhez alakítják ki tehát ezért tűnik szélesnek az egyetlen sáv, hogy a nagykocsik is elférjenek nem azért mert elfelejtették középre felfesteni az elválasztó vonalat...
"1 aki vezet annak tudni kell hogy kell vezetni a vontatott kocsiban is, aki nem tudja az béna a nem vontatott autóban is"
hat azert nem ugyanaz a ketto, mert mondjuk egy "modernebb" autoban ilyenkor semmilyen rasegites nem mukodik. se a kormany-, se a fekszervo. tehat egy rutintalan anyuci, aki elmegy A-bol B-be, nem biztos, hogy megbirkozik a kenyerszervoval, meg azzal, hogy a fekpedalt durvabban kell nyomni...
Ha elfér megfelelő oldaltávolsággal két jármű egymás mellett a körforgalom úttestjén, akkor a feltételek adottak a párhuzamos közlekedésre. Nem kell elválasztó vonalnak lennie a két "sáv" között.
Tehát nem egysávos, ha rendesen lehet menni egymás mellett.
De egysávosban is ugye illik jobbra tartani....
A nagypapi a hunyó, mert megszegte a kanyarodási, irányváltoztatási szabályokat. Egyértelmű ez.
Belülről nem hajthat ki. (bár van olyan körforgalom, ahol úgy van kialakítva, hogy igen és ezt táblával is jelzik....de ott is meg kell győződnie, hogy mehet-e)
A suttyó nem előz jobbról, hanem elhalad mellette jobbról!
A többsávos körforgalomban a párhuzamos közlekedés szabályai irányadóak.
Ahogy Zoli írja, ha kétsávos a körforgó akkor ugya van elválasztó és azt úgy kell átlépni mint máshol tehát jelezve, nézelődve, de ha nincs felfestés, hogy kétsávos akkor az csak egy sáv és a kiscsákó (a fiad?) jobbról előzött sávon belül....
Mi a helyzet az éjszakai traffipaxokkal? A mérések ideje nincs közzétéve és szinte észrevehetetlen. Egy helyi rendőr azt mondta, nem éppen lehet jól célozni ezekkel az eszközökkel és a motorokat pláne nehéz eltalálni.
egyáltalán van erre lehetőség?