Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ha átmatricáznám a motorom ilyen "színre" milyen szín kerülne a forgalmiba?
egyáltalán van erre lehetőség?
a megviseltet visszarakni, az újat a kesztyűtartóba úgy, hogy ne sérüljön...
szélvédőre a rendszámos matrica:
be sem szedték a régit, most van kettő
bár az egyik eléggé megviselt
Tehát milyen szempontok alapján kell jogosnak vélni a kreszt?....ahogy azt a bírók látják.....és azt, hogy ők miért látják úgy azt nekünk nem kell tudni, de mindenképp előre kell látni és úgy közlekedni...
Tudnék mesélni az én esetemről.... ahol szintén volt hátszele az oldalról belém hajtónak.....
És abban a pillanatban amikor a helyzetbe becsatlakozik egy nagykocsi azonnal elvész a kényelme szélesség....kíváncsi lennék mit döntene ilyenkor egy előadó vagy később egy bíró...
6 méter szokott lenni az úttest szélessége egy körforgalomban, máris elég két szgk/mkp-szgk/mkp-mkp -nak.... belátni is be lehet, szinte mindet.
Sok itt a szubjektív dolog...főleg az előadók és a bíróság szerint....akik ugye marha okosak, csak semmi köze a valóságos gyakorlatnak ahhoz, amit ők mondanak.
Ha elférnek, fenn áll. Még a bíróság szerint is....
Sajnos idiótaság..... már az is, hogy egy elég nagy körforgalomban párhuzamos közlekedésről beszélünk. Mivel annak a fizikai feltételei érdekesen adottak, mert kell x száz méter folyamatos és párhuzamos haladásra alkalmas útszakasz...ez ugye vicc egy átlagos körforgalomban...hacsak végtelennek nem vesszük....és ugye ha adottak is a feltételek CSAK akkor alakul ki a párhuzamos közlekedés, ha a járművek mozgása "kialakítja"...... volt már bírósági esetem körforgalommal kapcsolatosan....sajnos nem a logika és az ész a meghatározó ilyen esetekben.
Igazad van, ha tényleg elég széles (bár ilyet nem nagyon láttam még) és jól belátható.
Valóban nem ha jól láthatóan és bőven elfér egymás mellett két jármű, de ez egy körfogóban nem áll fenn...
Olvasd át a párhuzamos közlekedés szabályait.
Nem kell/szükséges a sávokat kijelölő szaggatott vonal.
Látom egyszer nem volt elég:
"Ha elfér megfelelő oldaltávolsággal két jármű egymás mellett a körforgalom úttestjén, akkor a feltételek adottak a párhuzamos közlekedésre. Nem kell elválasztó vonalnak lennie a két "sáv" között."

Mit nem értesz ezen?
Tényleg magyarázzam el? Nyilván ha két tgk. vagy szgk. és tgk nem fér el, akkor nem mehetnek egymás mellett, mert nincsenek meg a párhuzamos közlekedés feltételei...ennyi.

A nyerges nem fér el még a felfestett kétsávosban sem... párszor már majdnem letolt itt Budakalásznál az ilyen
Behajt..egyből belsőbe és a belsőből hajt ki.
De nem is ezzel van a probléma, mert nyilván nem tud másképp.
DE ! Mielőtt ezt csinálja nézzen már körül B+, hogy vannak-e mellette !
De kell mert ki mondja meg, hogy mi az elég széles? Ami egy motornak túl széles az egy kamionnak már kevés is lehet és a körforgókat általában ehhez alakítják ki tehát ezért tűnik szélesnek az egyetlen sáv, hogy a nagykocsik is elférjenek nem azért mert elfelejtették középre felfesteni az elválasztó vonalat...
Aszondta ini hogy egysávos.
Így van...ha többsávos a körforgó és nem csak azért gondolta így a suttyó mert a sáv jó széles volt...
"1 aki vezet annak tudni kell hogy kell vezetni a vontatott kocsiban is, aki nem tudja az béna a nem vontatott autóban is"

hat azert nem ugyanaz a ketto, mert mondjuk egy "modernebb" autoban ilyenkor semmilyen rasegites nem mukodik. se a kormany-, se a fekszervo. tehat egy rutintalan anyuci, aki elmegy A-bol B-be, nem biztos, hogy megbirkozik a kenyerszervoval, meg azzal, hogy a fekpedalt durvabban kell nyomni...

viszont a tobbi dologgal egyetertek.
Ha elfér megfelelő oldaltávolsággal két jármű egymás mellett a körforgalom úttestjén, akkor a feltételek adottak a párhuzamos közlekedésre. Nem kell elválasztó vonalnak lennie a két "sáv" között.
Tehát nem egysávos, ha rendesen lehet menni egymás mellett.
De egysávosban is ugye illik jobbra tartani....
A nagypapi a hunyó, mert megszegte a kanyarodási, irányváltoztatási szabályokat. Egyértelmű ez.
Belülről nem hajthat ki. (bár van olyan körforgalom, ahol úgy van kialakítva, hogy igen és ezt táblával is jelzik....de ott is meg kell győződnie, hogy mehet-e)
A suttyó nem előz jobbról, hanem elhalad mellette jobbról!
A többsávos körforgalomban a párhuzamos közlekedés szabályai irányadóak.
ezt rosszul tudod. a külsőből kimehetsz akárhol, 2. és 3. nál is.
És ha előfordul, hogy éppen telített a csomagtartó hullailag , akkor per pillanat nem árt a közeggel roppant udvariasan társalogni!
Ahogy Zoli írja, ha kétsávos a körforgó akkor ugya van elválasztó és azt úgy kell átlépni mint máshol tehát jelezve, nézelődve, de ha nincs felfestés, hogy kétsávos akkor az csak egy sáv és a kiscsákó (a fiad?) jobbról előzött sávon belül....
Valaki tudja,hogy nagymotorra kötelező-e az index? Én úgy tudom,hogy nem,de ha van rajta akkor annak működni kell...
Mi a helyzet az éjszakai traffipaxokkal? A mérések ideje nincs közzétéve és szinte észrevehetetlen. Egy helyi rendőr azt mondta, nem éppen lehet jól célozni ezekkel az eszközökkel és a motorokat pláne nehéz eltalálni.

Mi igaz ebből? Hogyan lehet "védekezni?"
A gyengébbek kedvéért tegyük hozzá, hogy ezzel olyankor érdemes próbálkozni, amikor épp nincs hulla a csomagtartóban.
Akkor meg mit kolbászolnak mint én két feles után?