A lehet szót nem olvastam csak el, bocsi. úgy olvastam, az olyan lesz, s nem úgy ahogy írtad, hogy olyan lehet.
Valóban nem írtál hülyeséget!
Még egyszer bocsi.
Már olvasni sem tudok
Minden esetre egy karbit sok fele keppen be lehet hangolni egy 2T nel....lehet pengosre,epp a tokeletes robbnast keresni,mert ott adja le a legnagyobb erot,es ott gyorsul a leg jobban,es ott is eg a leg jobban,de ez lehet hatrany mert nincs olyan nyomatek,hamarabb forr a motorod es a homerseklet meg szint kulomsegekre sokkal erzekenyebb..vagy lehet dusabbra....Hard endurora jobb a dusabb keveres,jobban huti a motort a keverek,nem eg az uzem anyag olyan gyorsan,inkabb folytottan eg es ez eredmenyez egy bizonyos erot,nyomatekot,persze ez lehet hatrany egy hirtelen kigyorsitasnal meg blabla...motorok es motorok kozott is nagy a kulombseg..az enyem 12 es, es sokkal porgosebb 2 utemusebb mint az uj 14,15,16 os modelek.Gyarilag a 12 es porog mint a regebbi tipusok,de amiota at varialtam a karbit Zsolti ajanlasara es segitsegevel azota egy szuper beallitas jott leptre...meg maradt a porgossege,veszi a lapot es ami a fontos meg nyomatekosodott radiakisan erezhetoen.Van olyan feljaro ahol a motor ugy visz fel mint a repulo,es az ujabb modelles motorosok pedig azt mondjak nem megy nekuk ott fel,nincs ero es nem veszi a lapot....Vegul is azt akartam meg irni,hogy olyan beallitast kell keresni ,be allitani ,ami fekszi a motoros stilusodhoz.A minap fel ultem egy 12 es 300 as exc re ,a motorom testverere es kerultem egyet...hat a kulomseg radikalis..az a motor alap beallitasokkal ,az enyem mas futomuvel mas karbi beallitasokkal....es eg es fold a kulomseg .Fontos ,es a leg fontosabb,hogy magadra hangold a motort,de ugy ,hogy a normalis parametereken belol maradjon.
Dew...nem irtam hulyeseget,szoval a tun a rovatkak azert vannak,hogy lehetoseget adjon a varialasra,tehat a motorod fog menni,sot az is lehet ,hogy eszre sem veszed a diferenciat ha fenebb vagy lenebb rakod a tut, de hidd el erezheto,foleg olyannak aki hetente tobszor vagy naponta motorozik.En pl azt is erzem,ha fenebb emelkedek es doglik mar a motor..lenyulok a levegon csavarok 1/8 adot es mar erzem a diferenciat....lehet sokak azt mondjak ez hulyeseg,ott csavargatni meg varialni,mert ugy is megy...persze megy,de mihez kepest megy.???
Csoki ezt keni vagja,es biztos kisegit ha valamit nem ertesz,meg el is tudja magyarazni jobban mint en...
Aki 11-es évjáraton futó GASGAS EC-t néz ki magának az figyeljen oda, elég sok átbaszást lehet olvasni a neten külföldi oldalakon,
hogy a régi vasakat felcicomázzák, s eladják 11 ként.
12 től teljesen más a felépítés, azt könnyű felismerni.
11 re is van jellegzetes jel, érdemes odafigyelni erre!
Aminek nem ilyen "dupla csöves" kinézetű a váza, az nem 11 es, hanem csak felcicomázott régebbi.
10 nek van még ilyen váza, a régi mind sima.
Lehet félreértem a szavakból, amit írtál, de szerintem ez nem állja meg a helyét.
Attól függ mit kíván a motor a körülményekhez (magasság, pára, hőmérséklet, stb) képest.
Simán lehet, hogy 2. pozícióba vagy épp a 4. be a tökélesetes a keverék egy tűvel,
ezt így nem állítanám, hogy a középső a tuti, a többivel gyengébb.
Pl nézd meg egy KTM táblázatát, simán ugyanaz a beállítás, de ha átmegy egy tengerszint magasságon, már a tűt eggyel feljebb teteti, aztán már a tű átmérőt is csökkenti, stb.
Azt ne feledjuk,hogy minden tu ugy van tervezve,hogy kozepso(3) pozicioba telyesitsen a leg jobban...szoval ha le teszted 2 es pozicioba,az olyan lehet mintha ra ulnel egy 250 es vagy egy 150 ese pengosre...menni megy,de nincs meg az ero benne...
Nézd meg ezt az ábrát, szerintem nincs a kérdésedre egyértelmű válasz, mert attól függ milyen gázállásról beszélünk.
A tűk között is van variáció, van ami 2 van ami 3 kúpos, azaz totál változik a keretmetszet adott gázállásnál
Biztosan meg lehet válaszolni a kérdést, de ismerni kéne a tű adatokat...
Pl ha NOZx meg az NE1x típusokról van szó ott egyértelmű a válasz, mert ugyanaz a típus, csak az egyik olyan, mintha egy fél klippel odébb raknád.
Egy klip változtatás 0.9 mm
Azaz pl a NOZG és az NE1G ugyanaz, csak egy fél rovátka eltéréssel a NE1G gazdagabb.
Ha egy NE1G és egy NE1F et nézed, akkor az NE1F esetében a a tű átmérő kisebb 0.01 al, ami azt jelenti, hogy gazdagabb lesz a keverék benzinben azon a gázálláson ahol a tű átmérő a mérvadó, alapjárattól 1/2 ig, de leginkább 1/4 gáznál érvényesül.
Minden motor típus mást kívánhat, még akkor is ha ugyanaz a karbi , de akár jó is lehet neki.
Nézd meg mi van a könyvben és onnan indulj ki, azzal próbáld.
Ha nagyon nem lehet bekarburálni azzal, akkor valami más gondja van, membrán, szívja az olajat, más szimering, stb.
Részemről most 19mm benyaszint 38 alap, 172 fő, NOZG 2. poz, s talán 2 a levegő amivel próbálkozok majd hétvégén.
A Jaxy féle 2mm-t nem tudom hogy mérik, a 19 et úgy ahogy linkeltem nemrég.
A perselyes hengereddel az a gond, hogy rosszabb a hűtése mint a nicasilosnak, esetleg lehet egy picit dúsabbra karburálni, mint egy nicasilosat.
Jaj ne erts felre,csak kivancsi voltam a velemenyetekre ezzel kapcsolatban. De Jaxy megvalaszolta. Mar megrendeltem az altalad javasolt cuccokat,kivancsi vagyok nagyon ra. Mint ahogy irtam is,nincs tobb kerdesem ezzel kapcsolatban es koszonom a tippeket!
Zsoca...!!! Úgy látom hogy van akin nem lehet segíteni..!! Ha a Szatyináék mondtak más beállítást, akkor őket kellene megkérdezni hogy miért javasolták. Amit javasoltak az Gasgas beállítás 38-as karbihoz. Lehet hogy nem is mondtad nekik hogy 2007-es 300 exc-d van ??
Nekem ?..N8RH tű a 3 pozicioba/35 alap , 178ff levego 2,50 melegbe 3, ig el jatszok vele...az uszo szint kb 2mm zarva hogy ne locsoljon el sokat es befelwkbe nendogoljon be..igy is egy deci benzin folyik ki ha eldontom
Figyuszolj mar bazmeg :)))
A N0ZG az cross tuvel nagyon karaj a motor,de ugy eszik mindt az allat.de ugy is megy tole mint egy allat
NE varialj anyit...rakd bele amit Zsolti is modott...az evek tapasztalatai sokat segitettek abba,hogy hallgass olyan Samura aki erti a kas kotest..erted..Zsolti hozzaszolasai segitettek nekem a Gasgas korszakba is es a Ktm es korszakba is..es midig pozitiv volt a valtozas es indokolt!
Nekem javasolt olyan valtoztatast is amit le mertem volna fogadni,hogy tobbet eszik a motor,de erdekes mod cafolta az allitasom...Altalaba amit mond annak van kiprobalt ,tesztelt hattere,es ezert tudja mit kell es hogyan!
Valóban nem írtál hülyeséget!
Még egyszer bocsi.
Már olvasni sem tudok