Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

sajna NEM tökéletes...bár egy 90% simán jó megoldás...
de penge románrace menőkkel romaniacs goldos csávókkal.. ez nem elég penge..oda 110% kell...
lya ..és a gumi elfordull..simán átuszik a lapos papucs felett az az 5mm magassan kiálló szelep...és a lapos papucs sem csipi ki a belsőt...
persze ezt ha nagyon odaküldi az ember egy sziklához..nagyonnagyonnagyon..... azért lehet kicsipődős baj.. de nekem ilyenel gond még nem volt...
viszont az 1-2 hejen kiszpotató nem javit6ó defektes cigótublison futó .. c-18 ms3 xt754 ezzel még simán elhasználódik...
mondjuk regiment nyomon nem zavaró a defketes,de ide zarándban sajna a tökéletes...
hály kolbik..

Jakó
sikerült megent hobbimnak és szenvedélyemnek hódolni....=hátsókerék szerelés
a múltkor összeraktam a 2-3 motorozást megélt zold csikos 120as c-18as gumit..tublival... jól be is anyáztam mert 2 defektje is volt.. és az egyik az a 1cm tőben berepedt bütyök....ez nem javithatónak bizonyult..
de a gumi forgásirányban ellent (ahogy egyébként is szerintem jobb a gumi!!) gyakorlatilag úly...
tehát kukázni semmi képp, de a lukasállapot meg nem szimpi.. mert igaz hogy csak 1-2 hely ahol nem visz fel.. de ott aztán jól kiszoptat, viszont mint irtam elhasználni meg el fogom nem is lukassan, igy a szelepmentes .. 2 évvel ezelőtti verzióra léptem vissza..
= dupla papucs.. egy belsőaminél a szelep le van vágva kb 5mm magassan egy fémszelepsapival lezárva..
nyomás beállitva.. tolómérővel...ez most 8,42mm re agyaltam ki...és összrakva mint egy muzt... egyből jó is lett...
és mivel a c-18 120as nagyon ballonos.. széles is...igy most tolómérővel mérve 143mm
ez kb a 0,2-0,3 bárnak felel meg... de mocsok nagyot rugózva sem koppan a felnin.. hisz nagy a gumi..
igy lesz tesztelve...

annó még az sx 525 nél használtam ezt sokat .. még cigótubli előtt, ezzel ment el xt 754 meg ms 3 , rigával. sixdaysel...
mert lapos keleltt de az állandó kiszakadó szelep meg nem...
ezzel a nagy ballonos gumikkal utána nem is volt gond...

lényeg .. lapos papucs!!nem a gyári!! hanem valami talllon vagy olyan mint a tubli papucs..(most olyat raktam be kettőt eygmásal szembe)
nem csipi ki soha...de 0,3 tökéletes mindenhol.. szerelni kicsit macerásabb...de működik.. mindenhol...
3 hete a hegyen. Szerintem leütődött egy sziklához. Konkrétan nem láttam, csak azt hogy mál lifeg, a szélén hosszan el van törve, mé a huzat is felszakadva egy darabon .

Nem. Tudom milyen gépe van a kárpitosnak, de gondolom valami combosabb. Ha ebből él.
Felfelébe,mikor àtgurulunk egy gyökeres részen gàz nélkül,,,,,utàna érdemes berugózni és egy nagyon rövid ideig nagy nyomatékot tusz àtadni a talajra.
Mitol tort el? Egy jobb tuzogep belovi a Kapcsot a falba is. Levegos kell oda nem.kezi vacak. 6-8 mm es kapoccsal.
A ktm ülés műanyag alaplemeze a szélénél eltört hosszában, kb 20cm hosszúságban.

Van valami bevállt ötlet a javításra?

A kétkomponensü műgyanta tűnik a legolcsóbb leggyorsabb megoldásnak. Kérdés hogy tartósan rajta marad-e.

Meg hogy a kárpitos utána a műgyantába a kárpitos be tudja-e nyomni a tűzőgép kapocsát.
Mikor kell pumpálni és miért?
Jó kis feljàró.......Itt màr nem elég ,hogy ügyesen kezeled a gàzt.....Pumpàlni kell a testedel. Meg kirugózni mikor el akar dobni.......
Én is szeretnék egy kérdést feltenni! MI lehet a hiba? Haverék összedobták a tt 350-et dugócsere után. A motor már ment azóta. Erre tegnap indítás után alapjáraton csattant egyet megállt. Lekapták a szelepfedelet és a hézagolólapka a dekónál darabokra tört. Látott már valaki ilyet? Olajnyomás volt rendesen minden tiszta olaj.. Mi lehet a hiba?
Nyáron megyek,ha az ég a főddel összeér akkor is!
Jo hallani feloled Zoli!
Dot 4 kell bele.
Azt is tettem,egyébként gyakori hiba amit írsz.
Köszönöm,hogy foglalkoztok a problémámmal.
Viktor!
Alul is cseréltem "O" gyűrűket,levegő pedig nem lehet benne.
Ennek ellenére vagy ott,vagy fent lehet a hiba,főleg annak tükrében amit az elvándorló nyomáspontról írtatok.
Most viszont elmegyek Józsefnapozni:)
Annak a kuplungjába fékfolyadék vagy az az ásványi folyadék kell? Nem lehet hogy az ásványi helyett fékfolyadékot raktál és az a baj?
nekem a husky kuplung légtelenítés minden exra nélkül ment
abból az 1 deci kis olajból 2x szét lett szedve-légtelenítve és még mindig lötyög az alján egy kevéske
nekem is menet közben mindig beljebb fogott alig emelt ki, ha leállt utána meg jó lett, ismét beindít és újra elszaródott
be lett téve alulra egy 25x2-es 120 forintos gumikarika és utána jó lett de csak azért volt ilyen sok mert viton karika volt a sima mbr vagy mipicsa félárban lett volna
egyébként alsú karmyntyú cserénél is..
légteenités..
vieszem az alsó daugyattyút .. felül felöntöm olajjal.. majd 3-4-5 perc múlva egyszer csak lavina szerűen( mikor a levegő alul kijött) elkezd lefolyni az olaj a tartályból.. akkor szépen öntöm utána.. majd mikor a felfelé fordított (alsó)munkahenger dugyattyú helyén lévő olajtó eléri a maximáis szintet...rátolom a dugattyút a helyére..oszt sehol levegő a rendszerben
kicsit olajigényes.. de a 1500ft dot négy shellból hogy most egy légtelenitéshez ..0,3 decit vagy 0,6 decit használok el.. full belefér.és utána nix is levegő sehol.. nem kell fecskendőzni .. itt 100% levegőmentesség van egyből...
bontósé gyakorlatlag ugyan ez volt.. csak ott a felső munkahenger szarul működése miatt kellett igy csinálni...

persze persze..mamiba igy nem engednék.. sőt meg is bukna a vizsgázó egy igy kivitelezett légtelenítés után...de a módszer.. mindég működik

a beinditás és a puha kupli..nem tudni mi összfüggésben lehet .. főleg ha előtte mega sem bontottad...
de a helyedben.. szétkapnám alul...meglátnám a karmantyú állapotát is!! gyanúsan alul is full retek fekete olajgolyócskák leszenkl...vagy máér az alsó mh ban olajat el is szinezte...
szuóüval ..szét fullra..majd fentről a lefolyó olajjal kinyomin az utolsó korty levegőt is.. majd mikor fullossan teik az alsó munkahengered is olajjal .. fent sem fogyottt ki a trtályból az olaj ahiogy fogyott elfelé.. mindég potoltad időben..
akkor alsó mh dugattyúját berakni.. és ott nix légtelenités tovább..onnnatól 100%j jól fog működni..

hisz olyan egszerű ez az egész...
felül mh.. alul mh + csővezeték...
ha felüln nix levegő csővezetékben sincs levegő és alsó mh is 100% levegő mentes.. a rendszer működni fog
hály kolbik...

bontós 510es szerkójával úgy lyártunk...
egyre szarakodott neki..menet közben .. már nagyon rá kellett állítan hogy kiemeljen.. és már egyre kevésbé emelt ki...
ilyen annó volt az sx 525nél is..
aztán kiderült annak az volt a baja hogy eltört a felső mh rugóly és nem tolta vissza a dugót alaphelyzetbe.. ezáltal nem tudott uána dolgozni az olajjal a karmanytú..
rugó be lett rakva az úly.. és egyből jó lett...

mondom bontósnál is hasonló lehet a baj..
aza valamiért a karmyntyú nem engedi utána az olajat a kar felengeéskor...
neki a rugó meg volt.. minden egyben volt.. karmanytyút találtan (talán ) kissé dagattabbnak.. ami olyankor képes olyat csinálni hogy nem tud utána dolgoztatni olajat a felső tartályból a olajvezetékbe...cska ami benne van olaj azt tologatja oda vissza..
működik az attól..csak ahogy kicsit is csökken aaz olaj szint .. a vezetékben akkor egyre beljebb és belljebb kezdi el kiemelni...
mig egszer csak.. mrá nagyon szar..
an bontósnál is ez volt...már hiába engedtük fel a felső csavarnál hogy a dugattyú full visszamennyen a helyére.. akor is a kiemelést nagyon későn szinte már majdnem benyomott állapotában kezdte meg...

ez volt a hibajelenség...
szétszedtük..végül is működőképesnek 6ott a gumirészei...aztán kint a padon feltöltöttük olyajjal és munkára sikerült birni...
elkezdtük összerakni
de fent a hején az istennek sem akart légteleniteni...
alulrl próbálta bontós megtolnifecskendővel.. de állandóan szétugrott( tipikus karmanytű megdagadás..nem engedi az olajat még a dugattyú alaphejzetében sem semerre..(sem a tartályból lefelé sem visszafelé..)
de mivel 0,5 családdal voltam ezrét rá kellett hagyam bontósra.. aki tuti örült.. mert mielőtt elkezdtük csinálni azért ha szarul is .. de kiemelt.. de szerelésünk után .. meg már 0 volt
(jó szuerelő mindég tudja mikor kell otthagyni a haverét...a szoaréban )
aztán hogy elmentem. azért telifonon csak tudtunk beszélni..
és mondtam neki.. a full légtelenítést azt máshogy is lehet csinálni.. nem csak alulról feltolom fecsivel..(én mondjuk ugy még sosem csináltam )
szóval...
mondtam rakja össze.. a tartályt tölcse fel olajjal .. tegye fel a tetejét..
majd vegye le a munkahengert.. állitsa ugy hogy felfelé álljon a kuplungkar..felfelé mint egy égő gyertya..
szedje ki a dugattyút a felső mh ból..majd igy ahogy van.. öntse fel olajjal..azt a 1-2ccm..
majd tolja bele a dugattyút a helyére, oszt akkor a levegő nem lehet máshol a rendszerben ..csak kiíwül...
igaz hogy a fékolaj (ami nem is olaj hanem fluid) az azért minden felé lecsöpög... de majd feltakaritja azt a qrwa garagét.. (mert addig minden egyes olajcseppet 2 percig sikált hogy nehogy szpolyleren maradjon..
azért ilyne helyzetben 1szerűen nehéz elérni azt hoyg igy felöntse valaki a tartályt hogy folyik az a dot 4 minden felé

na erről beszéltem joli..
egy 10 szünet volt most is.. mert a kisasszonykakás lett.. teljes öltöztetés.. + az egyik most megy bele a lázasságba .. a másik már kifelé jön belőle ..ugyhogy nix unalom

lényeg..
bontós hajlandó volt ..-mikor már teljessen megakadt 4-5 óra múlva.. -felönteni a mh úgy mint egy vázát....
majd beletolta a dugattyút.. ..és egyből jó lett
levegő csak kivül... ki is emel atom anti mód...majd lehet hogy jópár motorozás múlva megint elkezd egyre beljebb és beljebb fog ni a kupli.. akkor megint ugyan ezt megcsinálja.. (ha addig nem vesz felújító szettet) és megent megy egy lyódarabig...

egyébként ennek semmi köze a te levegődhöz.. de egy eset a tapasztalatok tárházának növekedésével lyárt
Kiszerelés előtt minden faca volt.
Látom te sem alszol.
A blokk a vezérműtengely csapágyának cseréje miatt lett kikapva.
Kuplung nem lett bontva.
Nincs kopva,beverődve.
Az egész blokk jó bőrben van.
Az a furcsa,hogy a kőkemény kuplungot járó motornál húzogatva lepuhul,majd leállítás után felkeményedik.
Hosszú és fárasztó napom volt,de nem hagy nyugodni ez a szar.
Viszont már gondolkodni sem tudok s a fröccsöm is elfogyott.
Jóccakát!
Mi is történt a blokkal, miért lett kivéve?

Ha terhelés(járó motor) alatt nem emel ki, az beverődés gyanús is lehet, olyankor van egy plusz nyomóerő, ami a lamellákat belenyomja a kopott vájúba, s nem tud kiemelni, amikor meg nem jár a motor, nincs ilyen erő és ki tud emelni, de ott nincs kar puhulás indulás után.
Esetleg nézted már a kosarakat mennyire van beverődve? Hátha, de nem sok esélye.

A fék akkor szokott ilyet, amit írsz, ha meg van ütve a tárcsa, felpumpálod, majd ahogy fordul egyet a kerék a görbe tárcsa benyomja a munkahengert és puha lesz a fékkar, nem fog, megint pumpálni kell.
Viszont a kuplungnál nem tudom mi a szösz lehet, ami motor induláskor benyomja a tolórudat, s így a munkahengert...esetleg valami félrekopott vagy törött cucc, ami átfordul, de ahhoz meg már a nyomólap csapágyazott rúdvezetőnek is sérültnek kéne lenne.

Mikor kézzel forgatod a kereket behúzott kuplunggal, simán megy mindenhol, nem akad picit sehol? Ha igen, akkor lehet eldeformálódott lamella is.

Ami még mindig lehet, hogy a külső kosárral van valami, ugyanis az az egy ami áll, ha áll a motor és csak a kereket forgatod, ha beindul a motor, az is elkezd forogni.

Ha még nem tetted nézz be a kuplunghoz, persze attól is függ, mi is volt a blokkal csinálva.
Köszi, majd lehet faragok valamit, de az még nagyon messzi van.
Ja,a kuplung nincs fellazulva.
Szóval: kicseréltem az "O" gyűrűket alul,felül.
Egy qrva nagy fecskendővel alulról felnyomtam a rendszert,töbször.
A kuplung kemény,elkezd kiemelni néhány milliméter után.
Behúzott kuplungnál,kettesben,kézzel elforgatom a kereket.
Járó motornál lepuhul,nem emel ki.
Ahogy leállítom rögtön kemény s kiemel.
Tudom,hogy valami apróság lehet,de most nem bírok rájönni.