jahh és még egy gondolat ugy mellékesen, nincs olyan hogy rédi tu kész.... és valamelyiket sokat kell szerelni a másikhoz meg hozzá se kell nyulni annyira "precíz"...
ha valaki endurózik akkor mindegy hogy Gáz, vagy Ktm, vagy Yamaha, mindegyiket sokat kell szervizelni ahhoz hogy mindig tettrekész 100%-os verdád legyen...
mondjuk ennek a fele sem igaz , kb ennyi gyerek betegséget a ktm-re is fel tudok sorolni, csak kapásból a vázban elvitt vízcső... ami azzal a speciál kulcsal oldható, és ha nem jól tömít elkezd fogyni a lé, azt sem tudod honnan....
membrán lap törés egy hűlyeség, ugyan az a v-force3 van a narancsban is...
a hátulja mármint a régebbi pds-röl van szó, elég ratyak, egy szinten nem lehet emlegetni egy himbás-al, ha könnyű sulyú vagy akkor okoz sok meglepetést,kb mint a rodeon... ha nagyobb súlyu vagy akkor nincs gáz...
és ez a tempós enduro dolog , inkább pont fordítva igaz ( amiröl kérdezett 06-08 ) a gas sokkal jobban folyatható, mig a ktm agresszívebb, jobban éli a tempos endurot...
Felesleges 08 at venni, nem jobb, mint a 06, s marad pénzed felújításra.
Típushiba van, gyenge szerkezetileg a váz, letördöshetnek alkatrészek, pl lábtartó konzol, vagy egyéb fülek, kuplung idővel félrekopik, membrán lap hajlamos törni, de ez is inkább szerelési hiba miatt. Ha nem hozzáértő szerelte, tele van szerelési hibával másutt is (kutyacsont, stb), mert nem bolondbiztos a szervízelése, rengeteg hibát el lehet követni, ami kisebb nagyobb bajokkal jár.
Alkatrész van, bármi, ez nem gond, infó is van hozzá bőven.
Praktikum gond, mert általában mindenki KTM el megy, s nem tudnak kisegíteni, ha gubanc van.
Nehéz eladni, ha ez szempont, gondold meg veszed-e.
Kuplungja meg a futóműve jobb a KTM nek alapból, de a GAS is nagyon jól tuningolható, egyébként szerintem nincs vele gond, teljesen jól hangolható, alacsonyabb maga a gép, blokk középre koncentrált az egész motor súlypontja, másként kell vele motorozni mint egy KTM el.
Ha szeretsz szerelni/tuningolni/barkácsolni, vehetsz GAS-t, ha fontos a precíz motor, ne vegyél.
GAS nál rengeteg cucc csereszabatos más motorokkal, nem kell gyárit venni, KTM re ez nem igaz, de ez összefügg azzal is, hogy utóbbi precíz vas, a GAS meg "sufnituning".
Tempós endúróra teljesen jó, sőt, hardra már lehet nem annyira, oda talán jobb a KTM, fordulékonyabb, alul folyathatóbb, stb.
Persze minden motor oda hangolható, ahova akarod, csak akkor hozzá kell nyúlni, gyárilag írtam, hogy a KTM alapbeállítás szerint milyen.
Kb. 2 kilót plusz számolj felújításra ezen évjáratban, ha motort akarsz csinálni abból, amit veszel itthon.
Ennyi ugrott be hirtelen, s MINDEGYIK szubjektív infó!
Gondolkodom 06-08 ec300 vásárlásán de nem ismerem a márkát.Érdekel az alkatrész ellátás meg pesze hogy vannak-e típushibák.Ne kíméljetek.És persze mennyire jó enduro.
Lehet hogy gyárilag szar, de fura lenne, ha így kiadják a gyárból...ami hihető, hogy valami nem ok, mert félrekopik a nyomólap, ez nem igazán normális, ez meg a tolórúddal vagy a rugók egyenetlen erővesztésével lehet összefüggésben.
Szabályozás előtt hiába cseréltél komplett szettet, ha nem volt felszabályozva, rugókat megint hiába a szabálytalanság miatt.
Aztán ha felszabályoztattad ezek után, már korrigálni kellett volna a nyomáspont tolódás miatt, talán plusz acéllal.
Ezért írtam, hogy összefüggő rendszer! (Sajátomat még nem néztem át alaposan, a blokk hekkelés még jóval odébb van, van ellőte ezer más dolog)
Olyan írjon, hogy milyen, aki kicserélte az egész kuplungot gyárira, belső kosarastól, nyomólapostul, külső kosár, lamellák, rugók, plusz a belső csapágyak, meg a távtartók. Esetleg vadi új gépe van/volt, s milyen volt a kuplungja.
En a szabályozás előtt még lamella es lemezt is csereltem...utana meg rugokat,kosar is jo volt semmi beverodes...szoval amit lehetett mindent ki cseréltem. ...szoval ha gyarilag szar akkor ...
Összefüggő rendszer a kuplung, egy-egy változtatás önmagában lehet semmit nem ér,
Sőt a felszabályoztatott nyomólap és belső kosár után még a felszabályozás mértékét is utána kell húzni plusz acél lamellával, vagy egyéb megoldással.
A lényeg, hogy a nyomásponton, nyomjon eleget, Ha jól rémlik, a piacon kapható súrlódási együtthatóval rendelkező lamellákhoz ez kb. 25-30kg rugónként, ami fostalicska lamellaszett, ahhoz lehet még több nyomóerő kell, hogy ne csússzon meg.
hály kolbik...
ezek után beálltam...a szokásos második bemelegítő 15 percre...majd utána terveztem a 30....50 perc es hosszabb menetet..
hát 3 7 után mondom lesz ami lesz...mert egyébként kiba fárasztónak 6ott azaza..hatott az első pár kör...azért a 30
azt mondom.. csak azért valahogy kibirom a sok sok bemelegítés után...
szóval beálltam.. 15 percre..
ekkor már azért húzogattam is neki..(néha )...
de a 15 perc végén meggondoltam magam.. mert akkor már megjött a ritmusa.. illetve a bugi a lábomba...minden fokozat ott a helyén.. ahogy kell..
magyarul a mandíner kombinációban a 2 fokozat.. a hullámsoros részen a 3.dik...a gyors és ugrató soros részen meg a 4dik volt ami pont passzolt a tempóhoz is.. meg az akadályokhoz is...szóval egy nagyonritmusos nagyon faxa hullámos homokpálya kerekedett belőle..
az mx 51 ..meg hihetetlen homogenitást adott már megint...egyenesben sem tolt sem jobban sem kevésbé mint a döntött mandiner nyom nélküli kanyarokba..sem a full homok mandínerben...
ugyhogy.. a 15 perc végén ahelyett hogy kiáltam volna,, újraterveztem..és inkább a tartalékolom hogy egyáltalán sikerüljön 30 percet menni a legutolsó menetben..magasabb fokozatba kapcsoltam magam...
sajna a videó.. kb 10dik perctől csak hangot vett.. illetve képet is.. de belülről behomályosodott és pont mikor már haladós volt .. meg voltak rendesebb gázok is.. na onnantól elmaradt a vágandó anyag..
de azért az első 2-3 kör a bemelegités utolsó fázisában azért .. már haladósabb.. bár a heng most sem ad visza sokat.. mert egyébként gázokat is mertem húzni a 450 nek.. homokon.. kell is.. különben csúnya nagy bedőléses pofára esések születnek ám
na itt egyközéphaladós vidi.. de ez is kb ugyan az mint a 2dik..csak kicsit azért csak gyorsabb.. http://youtu.be/NoNqJm_YfIw
na itt a bemelegítés...
már meg van 6ározva a jó irány..
Joli...jolijókernak köszönet a mai napért.. lya meg az elkövetkező többi faintos hajtásokért is..kért is http://youtu.be/rzDit_S5RTI
hály kolbik.. volt ma gy kis homokolás.. nagyon fain volt.. már aki szereti a sokhullámos pályákat
itt egy kis pályabejárás.. rossz irányból
persze ez csak utólag derült ki.. mikor a másik irányt kipróbáltam http://youtu.be/bZW5HXBYW_E
Kicsit mozoghat, ha nem ér bele az eleje a belső kosárba aljába és a primary gear nem zabálja a hátulját, azaz bent vannak a hézagolók, akkor nincs gond.
Kipróbálom új rugókkal, ha nem lesz jobb, kap valami jó minőségű lamellasort, ha úgy sem jó,akkor tényleg a nyomólap lehet elvetemedve. A kosár nem forgásirányban, hanem tengely irányban kotyog picit. Az mennyire gáz?
EBC-nek van jó acél lamellája, azt érdemes belerakni, ha létezik GAS hoz, RMX hez volt.
Maga a kópójuk az sajna nem volt jó RMXbe(nagyot tágult és kicsi volt a súrl eh), s csak együtt van a kettő, ha minden igaz
A 2.7 es kopó az már tit limit alatti(bár GAS nál nem tudom mennyi is az új), s valószínű a nyomólapod meg a belső kosarad is kopott.
A 43 rugó szabad valószínű megint limit alatt, A moose racing új rugók 47mm szabad hosszon vannak, persze a lényeg a rugóerő, de mértem a kopott gyárhoz képest 5kg al nyomnak többet rugónként a nyomásponton.
Hogy kottyan a kosarad, tengely vagy forgás irányban? Ha forgás irány, akkor a fogaskereked kotyog, vagy a kosár a gumibakokon?
ha valaki endurózik akkor mindegy hogy Gáz, vagy Ktm, vagy Yamaha, mindegyiket sokat kell szervizelni ahhoz hogy mindig tettrekész 100%-os verdád legyen...
membrán lap törés egy hűlyeség, ugyan az a v-force3 van a narancsban is...
a hátulja mármint a régebbi pds-röl van szó, elég ratyak, egy szinten nem lehet emlegetni egy himbás-al, ha könnyű sulyú vagy akkor okoz sok meglepetést,kb mint a rodeon... ha nagyobb súlyu vagy akkor nincs gáz...
és ez a tempós enduro dolog , inkább pont fordítva igaz ( amiröl kérdezett 06-08 ) a gas sokkal jobban folyatható, mig a ktm agresszívebb, jobban éli a tempos endurot...
Típushiba van, gyenge szerkezetileg a váz, letördöshetnek alkatrészek, pl lábtartó konzol, vagy egyéb fülek, kuplung idővel félrekopik, membrán lap hajlamos törni, de ez is inkább szerelési hiba miatt. Ha nem hozzáértő szerelte, tele van szerelési hibával másutt is (kutyacsont, stb), mert nem bolondbiztos a szervízelése, rengeteg hibát el lehet követni, ami kisebb nagyobb bajokkal jár.
Alkatrész van, bármi, ez nem gond, infó is van hozzá bőven.
Praktikum gond, mert általában mindenki KTM el megy, s nem tudnak kisegíteni, ha gubanc van.
Nehéz eladni, ha ez szempont, gondold meg veszed-e.
Kuplungja meg a futóműve jobb a KTM nek alapból, de a GAS is nagyon jól tuningolható, egyébként szerintem nincs vele gond, teljesen jól hangolható, alacsonyabb maga a gép, blokk középre koncentrált az egész motor súlypontja, másként kell vele motorozni mint egy KTM el.
Ha szeretsz szerelni/tuningolni/barkácsolni, vehetsz GAS-t, ha fontos a precíz motor, ne vegyél.
GAS nál rengeteg cucc csereszabatos más motorokkal, nem kell gyárit venni, KTM re ez nem igaz, de ez összefügg azzal is, hogy utóbbi precíz vas, a GAS meg "sufnituning".
Tempós endúróra teljesen jó, sőt, hardra már lehet nem annyira, oda talán jobb a KTM, fordulékonyabb, alul folyathatóbb, stb.
Persze minden motor oda hangolható, ahova akarod, csak akkor hozzá kell nyúlni, gyárilag írtam, hogy a KTM alapbeállítás szerint milyen.
Kb. 2 kilót plusz számolj felújításra ezen évjáratban, ha motort akarsz csinálni abból, amit veszel itthon.
Ennyi ugrott be hirtelen, s MINDEGYIK szubjektív infó!
http://hinsonracing.com/shop/c...
GAS hoz nem csinálnak, de elképzelhető, hogy valamelyik hondáé jó bele, ha már a lamella egyezik,
Gondolkodom 06-08 ec300 vásárlásán de nem ismerem a márkát.Érdekel az alkatrész ellátás meg pesze hogy vannak-e típushibák.Ne kíméljetek.És persze mennyire jó enduro.
Szabályozás előtt hiába cseréltél komplett szettet, ha nem volt felszabályozva, rugókat megint hiába a szabálytalanság miatt.
Aztán ha felszabályoztattad ezek után, már korrigálni kellett volna a nyomáspont tolódás miatt, talán plusz acéllal.
Ezért írtam, hogy összefüggő rendszer! (Sajátomat még nem néztem át alaposan, a blokk hekkelés még jóval odébb van, van ellőte ezer más dolog)
Olyan írjon, hogy milyen, aki kicserélte az egész kuplungot gyárira, belső kosarastól, nyomólapostul, külső kosár, lamellák, rugók, plusz a belső csapágyak, meg a távtartók. Esetleg vadi új gépe van/volt, s milyen volt a kuplungja.
Sőt a felszabályoztatott nyomólap és belső kosár után még a felszabályozás mértékét is utána kell húzni plusz acél lamellával, vagy egyéb megoldással.
A lényeg, hogy a nyomásponton, nyomjon eleget, Ha jól rémlik, a piacon kapható súrlódási együtthatóval rendelkező lamellákhoz ez kb. 25-30kg rugónként, ami fostalicska lamellaszett, ahhoz lehet még több nyomóerő kell, hogy ne csússzon meg.
ezek után beálltam...a szokásos második bemelegítő 15 percre...majd utána terveztem a 30....50 perc es hosszabb menetet..
hát 3 7 után mondom lesz ami lesz...mert egyébként kiba fárasztónak 6ott azaza..hatott az első pár kör...azért a 30
azt mondom.. csak azért valahogy kibirom a sok sok bemelegítés után...
szóval beálltam.. 15 percre..
ekkor már azért húzogattam is neki..(néha )...
de a 15 perc végén meggondoltam magam.. mert akkor már megjött a ritmusa.. illetve a bugi a lábomba...minden fokozat ott a helyén.. ahogy kell..
magyarul a mandíner kombinációban a 2 fokozat.. a hullámsoros részen a 3.dik...a gyors és ugrató soros részen meg a 4dik volt ami pont passzolt a tempóhoz is.. meg az akadályokhoz is...szóval egy nagyonritmusos nagyon faxa hullámos homokpálya kerekedett belőle..
az mx 51 ..meg hihetetlen homogenitást adott már megint...egyenesben sem tolt sem jobban sem kevésbé mint a döntött mandiner nyom nélküli kanyarokba..sem a full homok mandínerben...
ugyhogy.. a 15 perc végén ahelyett hogy kiáltam volna,, újraterveztem..és inkább a tartalékolom hogy egyáltalán sikerüljön 30 percet menni a legutolsó menetben..magasabb fokozatba kapcsoltam magam...
sajna a videó.. kb 10dik perctől csak hangot vett.. illetve képet is.. de belülről behomályosodott és pont mikor már haladós volt .. meg voltak rendesebb gázok is.. na onnantól elmaradt a vágandó anyag..
de azért az első 2-3 kör a bemelegités utolsó fázisában azért .. már haladósabb.. bár a heng most sem ad visza sokat.. mert egyébként gázokat is mertem húzni a 450 nek.. homokon.. kell is.. különben csúnya nagy bedőléses pofára esések születnek ám
na itt egyközéphaladós vidi.. de ez is kb ugyan az mint a 2dik..csak kicsit azért csak gyorsabb..
http://youtu.be/NoNqJm_YfIw
már meg van 6ározva a jó irány..
Joli...jolijókernak köszönet a mai napért.. lya meg az elkövetkező többi faintos hajtásokért is..kért is
http://youtu.be/rzDit_S5RTI
itt egy kis pályabejárás.. rossz irányból
persze ez csak utólag derült ki.. mikor a másik irányt kipróbáltam
http://youtu.be/bZW5HXBYW_E
Maga a kópójuk az sajna nem volt jó RMXbe(nagyot tágult és kicsi volt a súrl eh), s csak együtt van a kettő, ha minden igaz
A 2.7 es kopó az már tit limit alatti(bár GAS nál nem tudom mennyi is az új), s valószínű a nyomólapod meg a belső kosarad is kopott.
A 43 rugó szabad valószínű megint limit alatt, A moose racing új rugók 47mm szabad hosszon vannak, persze a lényeg a rugóerő, de mértem a kopott gyárhoz képest 5kg al nyomnak többet rugónként a nyomásponton.
Hogy kottyan a kosarad, tengely vagy forgás irányban? Ha forgás irány, akkor a fogaskereked kotyog, vagy a kosár a gumibakokon?