épp ez a nyomáspont amin csodálkozom. havernak a volt 2013 6déjz gasgasán..ott pl állndóna elmenőben volt..
pedig hidro kuplis..
haver a 450 jamahákon.. állandóan csavargatta kicsit korrigálta a kuplung nyomáspontját.. hogy ugyan ott maradjon.. mert még a verseny közben is kolbászolt...persze nem tudom pontossan mennyit meg hogy.. de mindig mondta hogy kolbászol...
egyébként viszont bovdenyós kupli ide ..oda.. nem olyne szar az .. az erezé 450 nek pl soha semmi baja nem volt vele..
pedig kavagabi annó az egyik nap a rél romániákszot mikor csináltuk( nem az egész romániáksz ot egy fél nap alatt hanme egy félnapi táv felét )
akkor pl azzal az nap ő volt a etalon...a 19 es kerékkel.. venti nélkül....neki jött össze legjobban...
Én a yamahát nagyon szerettem.Most is siman rá tenném a seggem egy újabbra.azt sem tudtam hol a kuplungja, a fekei is OK voltak, motor mindig megbízható volt a futómű pedig egyenesen patent
ilyen nincs hogy nekik "csak" az amcsi piac számítana, az europai piac nagyon erős vásárló erő, példa rá hogy a kinai termékek 80% europába kerül értékesitésre..... ami azért rendesen elgondolkoztató...
A japán-nak még van esélye a piacra, mert nem ment el a bizalom. Állandó, jó minőséget gyárt, nagy ingadozások nincsenek. Nagy csalódások sem. (kivéve a honda szelepei).
Ha megnézzük pl dew rmx-ét, abból az évjáratból ktm-et még kosárban sem tudsz venni.
Elvileg mindenük megvan hozzá, hogy nekimenjenek egy komoly ready to race gépnek, aztán valamiért mégsem hegyezik ki, annyira. pl yamaha wr, honda crfx.
azért egy hidraolikus fék és a bowdenes fék között elég sok különbség van, mert a fékezési módszer más
ha viszed a kocsid műszakira(ha hátul dobfékes) nézd meg mennyi a különbség a hidraolikus fékezés és a bowdenes fékezés között, nem sok lesz már ha a bowdenes rendszer nem csak az egyik fékpofát mozgatja
a hidro kuplung meg ugye szerkezetileg teljesen ugyanaz csak a működtetése lett másabb, egyedül a kopás-melegedés miatti nyomáspont változás(vagy mi a francnak hívják) amit kiküszöböl
szóval ez a hidro kuplung hobbi célra nem annyira fejlődés, mert ezáltal sokkal drágább lett és a karbantartása is több idő-pénz
Nem ismerem az újabb GAS-GAS-okat nekem 2003-as EC-m volt új. Semmi csavar hullás vagy ilyesmi ,egy dugót cseréltem benne 2006-ban utána vették meg. Viszont pld. a 2000-es EXC 200 az egy rezonancia keltő gép volt érdekes a 2002-es exc 13 évesen még az eredeti csavarokkal volt szerelve és sima volt a járása a 2004-es sx 2000 az szintén "rázott".
ez egy érdekes téma hogy a japo miért nem nyúl az enduróba komolyan.... biztos hogy átbeszélték ők anno hogy miért nem fejlesztenek bele komolyan, aztán valószínű egy idő után már az is belejátszott amiről te beszélsz hogy elszaladt a ló és basszhatták beérni....
és van egy igencsak nem elhanyagolható szempont amiről keveset beszélnek, az egészséges lokálpatriotizmus, vagyis a német anyanyelvűek ha modjuk van rá elsősorban német terméket vesznek, legyen az auto, motor, vagy ablak, ajtó bármi... az sem számít ha kicsit drágább, de számukra ez a minőség, plussz a haza ipart is támogatják...
jo példa rá amikor a 90-es évek közepe-vége amikor a ktm über schlekt motorokat gyártott, mikor el jöttek a bakonyba az osztrákok, volt náluk egy marék hátsó lánckerék csavar mert a felét eltörte... és elég rendszeresen megellett valamelyik, tiszta betegágyak voltak, mégis az egész csapat narancsban volt...
szerintem ez sokkal többet számított a ktm sikerében , mint az hogy indult a dakarokon, és egy idő után már teljesen egyed uralkodóvá vált ott is mivel kamion hegyek vitték a komplett alkatrész bázist az utolsó rugóig....
Nyíregyhàzàra napokon belűl érkezik egy új 250 2t enduró .Tesztmotor céljàból.Ha lesz lehetőségem kipróbàlni akkor majd írok róla.Én simàn adok neki esélyt,hogy jó lesz.
ilyen ez a popszakma kérem szépen... 2t berugocsavar, meg kitámaszó ilyesmik, mindig menet rögzítővel, mert meg lazul a rezonanciától....az a leeresztő csavar a forgattyúsház alján vagy 20 éve rajt van a gas-on
az a szitu...
hogy ez a hidro kupli ez csak az eúrópai puhánytenyerű népeknek kell..a kemény japók azok..
ismerjük be.. jó...
mert ennyi erővel a hidraulikus féketekt sem kéne eröltesse az idióta japán...
lehetne bovdenyos dobfék.. meg V-fék mint a bringákon....
egyébként japó endúró van sok sok.. cr-f x, cr-m honda..rmx ..drz....meg most a jamahó is csinál valami ikszes 300ast ha minden igaz...
szóval van lyó lyapó endúró....
A műanyag segédvázzal továbbra sem vagyunk haverok mivel a hátsó kapaszkodó helye fellelhetetlen nincs egy masszív pont ,vicces ahova most raktam az a legbíztatóbb
Ahoj
Csak az én gasomon akar szinte minden csavar kipottyanni ? A berúgó csavarján konkrétan az előírt nyomaték 2xerese segített plusz loctite a kitámasztón szintén.
Van egy két irgalmatlan megoldás pl ha megusztatom a motort csak kitekerem az imbusz és kifolyik a magzatvíz
Felkapott egy kovet es a hűtőt szetverte..vagyis lett egy nagy luk rá. ..es a tank is kipukadt a sok súrlódástól.Elkernek 10enezer eurot egy ilyen szarét es ugy törnek mint a kex....tele elektronikával , hogy nézd mint Viktor a Pestabá favicceit
http://www.offroadracing-pilz....
Bontva szerintem a feléért megkapod, kérdezted már?
Ha a túlfolyóra gondolsz, amibe akkor nyomja ha lefúj a sapkán, arra meg jó egy üres samponos doboz is, nekem az RMX en évek óta az van.