anno mikor streetfightert építettem gixerből én is sokat eloxáltattam, az a cég valahol a soroksári környékén volt, én ugy tapasztaltam hogy a színek között időtállóságban volt lényeges különbség, az elején mind szép , de volt tényleg amit elég hamar kiszívott a nap ,pl narancs sárga, volt ami évek után is jol bírta mint pl. a kék
és valóban sok függött az anyag minőségtől, volt hogy egyszerre csinálták mégis volt árnyalatni különbség köztük
Én teljesen parasztva spray-t fujtam rá. Leragasztottam a kulloket, sima szurke primer alapozo, matt fekete festek es ra egy reteg lakk. Az elso felnihez meg volt kedvem, a hatsohoz kevesbe. Az elso felnin egy palyanap utan lejott a festek a peremen ahol a gumi ledorzsolte, a hatso viszont teljesen lejott ahogy lemostam nagynyomasuval. Probakepp festettem le feketere, de megtetszett.
Most megprobalom hogy megcsiszolom egy kicsit, megfujom alapozoval ugyanugy, fekete es ket reteg lakkot rá.
Amit itt kérdéses inkább, hogy melyik mennyire lesz kemény és így kavics és sziklatűrő...
Az eloxálás azt hiszem mélyebb felületet képez, azaz ha meg is karistolod, még marad a fekete, festéssel gond lehet, ha vékony, rögtön kijön az alu színe. Porfestés nem tudom milyen vastag és mennyire marad rajta az alun. A sima festékekkel az szokott a gond lenni, hogy nem köt rá rendesen az alura.
Én is gondolkodom a műveleten, mivel úgy is széttekertem a kerekeket a küllők miatt.
egy régi felnin kis felületen próbát csináltam,
Alu felcsiszolva, oxid réteg eltávolítva.
budaprimer alapozó jó vastagon ecsettel, majd felcsiszolva, s arra egy benzinálló motip ipari festék.
A végeredmény szép, nem pattog le, de szerintem nem elég kemény, kap egy sziklát és fel is karistolja, a verődést bírta, nem bírtam leütni, igaz a nyoma meglátszott. Ezért talán jobb a matt, mint a fényes.
Lehet kellett volna még lakk rá, akkor keményebb, vagy nem keményedett még ki rendesen 1-2 nap alatt
Ami valószínű működik, ha fedőfesték jobb minőségű 2K-s, Az elég kemény szokott lenni.
zsoca..
ne haragudjá megneharagudgyá...
dee teliraktad...
mert egyébként az geci sok lenne..
több dolog is lehet a hiba.. pl a uszószint.. és akkor 1szerűen kifolyatod a földre..akor maga a teknikszaka jó.. de mégis sokat szivat..
joli..
irigy vagy mi... maradt abbó a kék festékből.. majd viszek a gépedhez...csak ne hogy ...mert fel kéne dobni kicsit azt a lelakott dizányos vén csotrogányt
Nekem az eloxálással az a bajom, hogy nem UV álló a festék és 1--2 év elteltével kiszivja a nap, meg a mosás se tesz jót neki. Ezt persze hazai eloxálós tapasztalatom.
Kend be sarral vagy disznotragyaval. Az a legtartosabb es szep is.vagy csinald meg ugy mint vigtor a kek huzaberget. Lefujod sprevel ugy gumistol kullostol had szoljon.
és valóban sok függött az anyag minőségtől, volt hogy egyszerre csinálták mégis volt árnyalatni különbség köztük
http://trailridermagazine.uber...
(Rugalmasság,keménység,ütésszilárdság,kopásállóság, karcállóság, stb.)
Ami még érdekes, hogy a gyári suzuki és gyári kawasaki felnik között (gyári aluszín) is volt színeltérés (feketére lett kérve mindkettő).
Most megprobalom hogy megcsiszolom egy kicsit, megfujom alapozoval ugyanugy, fekete es ket reteg lakkot rá.
Az eloxálás azt hiszem mélyebb felületet képez, azaz ha meg is karistolod, még marad a fekete, festéssel gond lehet, ha vékony, rögtön kijön az alu színe. Porfestés nem tudom milyen vastag és mennyire marad rajta az alun. A sima festékekkel az szokott a gond lenni, hogy nem köt rá rendesen az alura.
Én is gondolkodom a műveleten, mivel úgy is széttekertem a kerekeket a küllők miatt.
egy régi felnin kis felületen próbát csináltam,
Alu felcsiszolva, oxid réteg eltávolítva.
budaprimer alapozó jó vastagon ecsettel, majd felcsiszolva, s arra egy benzinálló motip ipari festék.
A végeredmény szép, nem pattog le, de szerintem nem elég kemény, kap egy sziklát és fel is karistolja, a verődést bírta, nem bírtam leütni, igaz a nyoma meglátszott. Ezért talán jobb a matt, mint a fényes.
Lehet kellett volna még lakk rá, akkor keményebb, vagy nem keményedett még ki rendesen 1-2 nap alatt
Ami valószínű működik, ha fedőfesték jobb minőségű 2K-s, Az elég kemény szokott lenni.
ne haragudjá megneharagudgyá...
dee teliraktad...
mert egyébként az geci sok lenne..
több dolog is lehet a hiba.. pl a uszószint.. és akkor 1szerűen kifolyatod a földre..akor maga a teknikszaka jó.. de mégis sokat szivat..
joli..
irigy vagy mi... maradt abbó a kék festékből.. majd viszek a gépedhez...csak ne hogy ...mert fel kéne dobni kicsit azt a lelakott dizányos vén csotrogányt
A kipuff vége mennyire olajos? Mennyire füstöl?
Illetve milyen lakkra gondolsz? Felületkeményítő célzattal kerül rá a porfestésre?
Homogénebb a felülete, mint a porfestésnek, és keményebb is. Igaz nem vagyok az a mosogatós típus.
Akárhogy is nézem a gyári felületek a legstabilabbak, minden téren.
a szinter a porszórás, de ha utána megy a lakk magyon tuti külalak lesz belőle