én soha nem csinálnám igy hogy előre bele tegyem a dugot félig a hengerbe aztán egyik kézzel tartva a henger-dugo párost probáljam meg bejátszani a zégert a csapszeghez...
Érdekes minőségű krovafej lehet, ha eltörik egy hengerfej csavar lazítástól
A tanulópénz mindig drága..., két tanács, csak jó minőségű nem kopott szerszámmal szerelj, lehetőleg 6lapúval, nem jók a csillag krovák/kulcsok, sarkalnak. Másik, ha nincs, nyomatékkulcsod szerezzél be, a nélkül nem érdemes hengerfej csavart lehúzni, meg sok mást se, ami ilyen aluba menő acél csavar.
GASGAS ét nem ismerem még nem vettem ki, annyit tudok róla, hogy itt nem tőcsavar van, hanem belehajtva a csavar a hengerbe. Feltételezem jobbmenetes, mint a normál csavarok.
Ha valaki jól megtépte, vagy melegen húzta le, akkor simán lehet hogy belegyógyult.
A hengerre(ne a csavarra) rámelegíthetsz, lehet segít neki, dinamikusan próbáld megindítani az is szokott segíteni.
A helyedben viszont nem venném le, mert teljesen felesleges! Vedd le az egész hengert és annyi, fejet csak ha nagyon muszáj valami miatt (fúrás/hónolás, stb) (szerintem)
A kicsi valószínű nem gond, elkopó hézagoló miatti "sok" esetében már láttam olyat, hogy az elmászó hajtókart ledarálta a főtengelysonka. "Kikoptatott" az oldalából, talán Zoozee linklte pont egy RMX ről.
Bár a "kicsi" se nyerő szerintem, ha nem középen támaszt a hajtókar, oldalirányú kopások lehetnek a hengerben, mint egy görbe hajtókarnál, ez a feltételezésem
Remélem ebben nem lesz ilyen irányú olvalitás a hengerben...
Feltételezem az alsó blokkfelfogatót is kiszedted, azaz a blokk mozgatható.
Vedd ki a gyertyát is!, menj a motor berúgó/kuplung/hátsófék felüli oldalára. Onnantól kezdve emeld döntsd és forgasd míg ki nem jön abba az irányba oldalt!
Emeld meg, az alsó tartófülön jóval fentebb, döntsd magadra, kicsit forgasd el az elejét kifelé, utána kijön.
De csak henger levételhez tényleg nem kell kivenni.
Köszi a tanácsokat.
Tudnék mutatni RMX kivett 150 órás dugókat, ahhoz képest ezt még baba de jól érzed cserés lehet, 0.1 a limit henger dugó között, ha a henger 72.00 lenne, ami tuti nem igaz, akkor is túl van rajta. Viszont a gyűrűhézag meg 0.65, s nem si felül néztem a tetőtől 20mm re, hanem lent, ahol tuti kopottabb.
Jól értelmezem amit írtam, ld. kép. S jól mértem, bement az 1mm es hézagoló meg a 0.15 ös a 0.2 már nem.
A hézagoló is kophat, meg lehet préselési difi is, azért nem stimmelhet.
A hajtókar billegés, amit írsz, azt is néztem, azért írtam a hajtókar ok.
A váltóban is igazad van, rendesen átnézni, csak akkor lehet, ha széthúzom, azt viszont csak a miatt nem fogom. RMX be közel 1000 óra van, s annak még mindig ok a váltója, ok az japán cucc, de csak nem sokkal gázabb egy pár száz órás spanyol se.
Sajnos nem fér be az endoszkóp rendesen, ha beférne, meg lehetne nézni, de mérni akkor se...
Pár jó tanács: a dugó az kuka , és nézd meg a könyvet ahol a limiteket adják mert a főtengelynél nem jól értelmezed. Tehát adva van a főtengelynek a külső szélessége, a hézagolók méretét azért a prox nem kurja el! A hiba a mérésedben van mert a limitet a hajtókar felső részén a dugattyú csapszeg helyénél mérjük a hajtókart jobbra-balra billentve e 2 közti távolság max. 1mm lehet! Igy csak a hajtókar csapágy állapotát ellenőrzöd ehhez nincs köze a hézagolóknak. Megjegyzem a proxnál az új érték is sokszor 0,8.
2.8 a STD kopó 2.66 a limit ezek szerint ezek még jók valahol 3.2 nek olvastam őket, a rugó szabad meg 44 a limit, 45.7 az STD.
Kaptam egy új szettet, ott 47 a szabad hossz, ez zavart be jobban
Motor kapcsán megnyugodtam , ránézésre minden ok a blokkban(még nem méricskéltem, melegednek a szobában a cuccok), egy dolgot kivéve, ami nem éppen szerencsés.
Főtengely csapágyak ok, hajtókar ok, nem lóg (bár ez nekem gyanús, hogy nem egyidős a dugó és henger párossal)
Henger szép, hónlás sűrű erős, alul is, még a felömlő összekötőknél is látszik, hengerfej tiszta volt, dugón látszik hogy ment, de még nem tudnék vele borotválkozni, belül szép tiszta. Hengerben 1 max 2 század ha lehet, dugóban se lehet nagyon sok. 71.94 es van benne, nem tudom le van e menve 71.90 alá, majd mérem.
A kuplungot már mértem, ott kopó és rugó csere, kopók le vannak menve 2.7-2.8 ra, a rugó béka segge alatt a 47 szabad hosszhoz képest elég változatosan(42.9-43.5), a fémek szépek, 1.6 megvan, nincs megégve, deformálódva egyik sem.
A külső és belső kosár még ok, bár a külső már...
A váltóban a fogaskerekek szépek, ezt csak endoszkóppal néztem.
Kicsit úgy tűnik nekem, hogy félre van behúzva a főtengely, de ez nem olyan vészes, meg lehet így a jó, nem ismerem a GAS-t.
Ebbe is csapeltolásos dugót raktak (S3 van ráírva de szerintem sima wössner), legalább már tudom mi volt az olyan ismerős blokkhang, kopott dugóra tippeltem, de ez ugyanaz volt mint az RMX nél amikor wössnerrel ment.
Szintén terheletlen oldalra 1mm. Ami tény, hogy a dugónak a terheletlen oldala van jobban kopva, feltételezem ezen eltolás miatt.
Szóval, ami nem tetszik, ahogy ez a hajtókar alul hézagolva van jelenleg a bibi ott van, hogy 1.15 ad a jelenlegi rés, a limit meg 1mm a std meg 0.08.
Amit nem tudok eldönteni, hogy préselés bibi, vagy rossz hézagoló esetleg hézagoló kopás az 0.04 ad difi. A hézagolón a kopásjelző furatokat, egyik oldalt sikerült csekkolni, ott ok volt, másik oldalt nem látom rendesen. Szerintem 1mm-es hézagoló lehetett.
Blokkot nem akarom tovább bontani, nem látom értelmét bár a hajtókar alsó hézagolás kicsit aggaszt, ezt még csekkolnom kell, hol tud beleverni és mibe és milyen kopás után, még hátra van a membrán ott, kívül meg a telók.
Aztán lehet vázat gányolni
Két kérdés, hátha tudja valaki, s nem kell nyomozni:
- EC300 főtengely csapszeg hossza? (60mm?)
(Feltételezem ennyire kell összepréselni a két sonkát.)
- A PROX 03.1315 ös hajtókart milyen vastag hézagolóval szállítják?
a levegő...
mert annak baszott nagy légellenállása van..
rendesen emberek haltak már bele..
pl a légkörbe való belépésnél.. olyan melege van a dolgoknak.. legyen akár egy kolumbia űrikló vagy egy gaszgasz ec 300as.. hogy ott ember nem képes működni....
ugyhogy igen is a levegővel számolni kell..
pl egy köbméter levegő.. itt tengerszint felett 100-300m rel az már egy kiló
úgyhogy rendessen nyom az a levegő
és minél töb hely van egy henger körül.. annál nagyobb a levegő is...
ez álltal annál nehezebb egy szerelő dolga
déw neked azért jött ki mert a tiéd nem is az az évjárat.. meg úgylehet nem is gaszgasz...
mert az eredetiből látod hogy nem jön ki
aki azt mondja egyszerűen kijön akár milyen kettő té motorból a henger...az hazudik
de most tényleg...
kb 3 méteres légrés van körülötte.. az összes 2t nél.. mi a picsa okoz6tja az az ellenállást
Szerintem is egyszerűbb előbb a dugót felrakni a helyére, aztán rá a hengert, de ő tudja