Előre szólok, leegyeztetem telefonon, akinek nem ok, el se megyek, de ezt már írtam
Nekem az a fura, hogy emberek, külalaki tetszés, meg érzés alapján vesznek használati tárgyakat, főleg használtat.
Komolyra fordítva pontozni nem fogok helyben, de a lista tuti nálam, ki ne felejtsek valamit, s ha találok valamit ami említésre méltó, azt tuti feljegyzem magamnak, majd a végén az alapján gondolom át.
A rezo le és endoszkóp is "játszik".
Nem szeretem a zsákba macskát még így is lesz benne rizikó...
képzelem ahogy oda viszed a konkrét motor nézéskor ezt a táblázatot, és elkezded pontozni a motort, közben hűmmögsz az orrod alatt, mire végzel a pali már sik ideg akkor benyögöd neki hogy most pedig jön a végbél tükrözés, endoszkopos vizsgálat, amit majd bedugsz mindenhová...
szerintem vigyél pár thaibox-os havert is mert csunya lincselés lesz... ne mond hogy nem szoltam...
Úgy emlékszem a kuplung is jó bele a Cr Hondáé. Itt legalábbis foltoztuk valakiét Crf 450-ből való alkatrészekből, csak abban nem vagyok biztos, hogy a kopó és a fém lamella is jó bele.
még életemben nem láttam ilyen részletekbe menő hasonlítást két motor között...
remélem asszonyt nem igy választottál hogy felirtad egy excel táblába.. :
- futóművek mérete ,dőlésszöge.
-szemek színe nagysága,
-emocionális készség,
-orr mérete, percenként beszívott levegő mennyisége...
-motorozni hagyás,
-főzési tudás.
-sütési kézség,
-lepedő akrobatika,
-szerelhetőség, átalakíthatóság
-fogyasztás...
A gg-n rengeteg dolog kompatibilis a cr-250-el. 2007-ig igaz ez, utána nem tudom. A kuplung lamellák drz-vel egyeznek, meg van még pár dolog, amit az évek alatt előjött.
Az, hogy az egyiken jobban fog, az azt jelenti, hogy a kék motor jobban lassul mint a piros. Mindkét motoron gyári tárcsa van, fém fékcsövek, ugyanolyan betétek, dot 5.1-es olaj cserélve, ugyanolyan karok. Nem lehetne különbség (vagy csak elhanyagolható), pedig nem az. Azt meg nem hinném, hogy a gyártó 2 éven belül variált a munkahengerrel vagy a dugattyúkkal valamit, és azt érzem. Szóval csak arra akartam kilyukadni, hogy ez nem mindig fekete vagy fehér. Nehéz volna ezt papíron ábrázolni. Amúgy tetszik amit csinálsz, csak lehet, hogy ha hirdetném a motoromat és ilyen érdeklődő jönne, ráengedném a kutyát!
A kutya nagy és buta...
Sokat nem várok a motortól...RMX től jobb lehet bármelyik ,
egy 2008-2010 es gép, az már kapott az élettől...hacsak nem állt valahol elásva.
Végeredmény kapcsán már erősen befolyásló tényező lesz a piaci kínálat...lehet megveszem az elsőt, amit megnézek, nem megyek el megnézni mindet, előzetes felmérés alapján utazok csak több 100km ket.
RMX-et is sikerült 2.-ra.
Erősen szubjektív ez is!
Pár példa, pontosításként.
Orvoslásra:
KTM légszűrő nem igazán bolondbiztos, ezen mostanában már javítottak. Az önindítót, amiről tudták, hogy nem ok, nem nyúltak hozzá sokáig, 2014 ben már faragták, s most még jobban javították.
Találtam jó pár csapágyat amit időközben cseréltek, feltételezem javítás céllal.
GAS GAS on az elbaszott power szelep állítást, mostanában kirakták kívülre, nem kell megbontani hozzá. A főtengely súlyokkal csak variáltak a helyett, hogy csináltak volna egy jó főtengelyt, ezt már talán orvosolták.
A berúgókart javították, nekem ez szimpatikusabb, mint a tetejéről csavarható régebbiek. A power mozgató röpsúly változtatás most nem tudom jobb e mit a régi, talán.
Az agyondarabolt himbájukat végre egyberakták.
Jó és rossz megoldások szintén pár példa csak:
Ide mid leírhatom, amit az előbb felhoztam orvoslásnak.
Nekem a KTM en nem szimpi az oldalról bontható légszűrő.
A GAS on nem tetszik a power állítás.
A KTM en az 1db hátsókerékcsapágy lánckerék oldalt nem jön be.
A KTM en szimpi a csapágyazott hátsófékkar.
A GAS on tetszik, hogy sok kopó cucc meg van perselyezve, csak perselyt kell cserélni.
A KTM en a bejövő DDS kuplung nagy ötlet, de ide szintén felhozhatom, hogy végre felcserélték a lamella sorrendet.
Átlátszó tank szintén jó ötlet.
A GAS nak szerintem jobb ötlet, hogy az önindító fogaskerék nincs egyben a lendkerékkel. Az ülés levét itt jó ötlet.
Mindkét motoron jó ötlet, hogy a rezo nem direktbe a hengerbe csatlakozik, hanem van egy levehető alkatrész.
A hengerfej csavar mind2 motoron szerintem gáz, jobbnak vélem a tőcsavart. A gas hűtés kiképzése jobb ötlet, eredménye is van.
Mind2 motoron szimpi a 2 oldalt csapágyazott vízpumpa tengely.
A GAS on szerintem jobb ötlet a dupla szimering vízpumpa tengelyen. KTM en szimpi a váltolaj beöntő, hogy látod a lamellát.
A GAS on jobban blokkra koncentrált a súlypont(pl beengedett tank). A KTM hátsó oldal meg farokidom egybeépítése, szerintem nem ok. Stb.
A sufnituning és precíz rész nekem elsősorban a bontott ábrákban jött le, mivel ezeket nézegettem, élőben fogalmam sincs mi igaz ebből,s milyenek az alkatrészek. A GAS on több olyan alkatrészt találtam, ami pl. kompatibilis a sajét RMX el (E,H fékbetét tök ugyanaz, lehet a nyereg is...)
S úgy értem, hogy meglévő cuccokból "tuningolták" össze a gépet.
A KTM esetében ha jól rémlik, van "levédett" csapágy is, azaz nem megtalálható dolgokból van "összelapátolva", hanem csinálják maguknak.
Nagyjából ilyenre gondoltam, hagsúlyozom, motor gyakorlati ismeretek nélkül, azaz simán lehet téves.
Dew bírom az elemzéseid. Erre szokták mondani, ki kéne találni ha nem lennél
Közben azon gondolkoztam, megfelelő eladót is kell találnod majd a megfelelő motor mellé
Kíváncsian várom végeredményt!
KTM egy jóval precízebb gép, ez látható sok dologban, van rajta rengeteg jó megoldás. A GAS olyan sufni "tuning" jellegű látszik a robbantott ábrák "hiányosságain" is, de ezeken is vannak jó megoldások.
Mindkettőre igaz, hogy vannak nem jók is, későbbi évjáratokban már próbálták orvosolni a "hülyeségeket" mind2 oldalon.
Konkrét gépekhez is elkezdtem a listát, de még közel sincs átgondolva rendesen, s nincs kész(félmunka).
Egy kis ízelítő, hátha tudja bárki más is használni valamire
Persze, de azért az általános (alkatrész stb) kérdésekben nagyon hasonlóak az elvárások.
Engem az alacsony ülés tart vissza a GG-től pont. Amin ktm-en ültem eddig mind jó volt nekem még kormánymagasító nélkül is (pedig a husqy még azzal sem) ezért kicsit aggaszt hogy pici lenne nekem. GG-n még nem ültem mert felénk narancsvidék van (na nem politikailag).
Én a szerelhetőséggel nem értek egyet, az én véleményem szerint klasszisokkal jobb a narancsot szerelni. De persze elfogadom a te véleményedet is, gondolom mindkettőnknek mások a szempontjai.
a tábláza.. okés.. te csináltad magadnak a magad szempontjai alapján.. és matematikailag kimutat6ó végerdmény is van...
én csak mint értékelést mondom.. az egy dolog hogy a gaszgasz nyert 22 ponta..
de 845 és a 867 közt a különbség kettő és fél 100 alék..azaz 2,5 %
az annyira kicsi hogy konkrétan.. elhanyagol6ótehát
a két gép egyenlő..
vágod.. számodra matematikailag a képt gép egyenlő feltételekkel indul...
vágomvágom hoghy de a gaszgasz 22 pontal többet kapott..
de az egy 850 pontrendszerben .. lófax különbség..semmi...
mert ha mondjuk 600 és 800 akkro azt mondom.. egyértelműen jobb a 800 pontos..a másikat felejtsd el..
de igy hogy 22 pont csak a különbség igy a két motort szémodra egyenlő.. tehát a döntéselőkészitésben ez a tábláhzat alapján .. a két gép nálad egyenlő ezért nem lettél előrébb a tipusválasztásnál..
vágod?
déw életében a
ktm = gasgas
illetve a
gasgas = ktm
amit mondok..
mennyé le..
nézd meg a leharcolt gépeke... és amajsdd akkor ..
a konkrét gépet..
arról ha csinálsz táblázatot...
és abban a táblázatban amelyik konkrét motort több(akár egy pontal is több) pontot ér el.. na azt vedd meg.. ott fog érni valamit ez az egész elméleti okoskodás..
ott fog realizálódni az elmélet a gyakorlati síkon..
már annyival elérrébb vagy ezalapján a 845pontos ktm illetve 867 gasgas os táblázatból hogytudod.. a két tipus egyforma...
számodra egyformán nyom a latba úgy összességileg!
tehát nem tudod kiválasztani a tipust igy materiálissan..
Ezen évjáratokban mindegyik gép (főleg 300ccm) ben le van harcolva, az nem mindegy melyiken micsoda és milyen állapotban van, de ezt majd megnézem, ha konkrét motorról lesz szó.
A táblázatban benne vannak az anyagiak és egyéb szempontok is, ami azért elviszi a dolgot a konkrét típus "tudásától"...
Így viszont annyi infot össze szedsz, hogy nekem majd a gépcserekor nem kell ezeken agyalni Mondjuk nekem tized ennyi is elég a döntéshez és már nyugodtan alszom.
Előre szólok, leegyeztetem telefonon, akinek nem ok, el se megyek, de ezt már írtam
Nekem az a fura, hogy emberek, külalaki tetszés, meg érzés alapján vesznek használati tárgyakat, főleg használtat.
Komolyra fordítva pontozni nem fogok helyben, de a lista tuti nálam, ki ne felejtsek valamit, s ha találok valamit ami említésre méltó, azt tuti feljegyzem magamnak, majd a végén az alapján gondolom át.
A rezo le és endoszkóp is "játszik".
Nem szeretem a zsákba macskát még így is lesz benne rizikó...
szerintem vigyél pár thaibox-os havert is mert csunya lincselés lesz... ne mond hogy nem szoltam...
még életemben nem láttam ilyen részletekbe menő hasonlítást két motor között...
remélem asszonyt nem igy választottál hogy felirtad egy excel táblába.. :
- futóművek mérete ,dőlésszöge.
-szemek színe nagysága,
-emocionális készség,
-orr mérete, percenként beszívott levegő mennyisége...
-motorozni hagyás,
-főzési tudás.
-sütési kézség,
-lepedő akrobatika,
-szerelhetőség, átalakíthatóság
-fogyasztás...
A kutya nagy és buta...
egy 2008-2010 es gép, az már kapott az élettől...hacsak nem állt valahol elásva.
Végeredmény kapcsán már erősen befolyásló tényező lesz a piaci kínálat...lehet megveszem az elsőt, amit megnézek, nem megyek el megnézni mindet, előzetes felmérés alapján utazok csak több 100km ket.
RMX-et is sikerült 2.-ra.
Pár példa, pontosításként.
Orvoslásra:
KTM légszűrő nem igazán bolondbiztos, ezen mostanában már javítottak. Az önindítót, amiről tudták, hogy nem ok, nem nyúltak hozzá sokáig, 2014 ben már faragták, s most még jobban javították.
Találtam jó pár csapágyat amit időközben cseréltek, feltételezem javítás céllal.
GAS GAS on az elbaszott power szelep állítást, mostanában kirakták kívülre, nem kell megbontani hozzá. A főtengely súlyokkal csak variáltak a helyett, hogy csináltak volna egy jó főtengelyt, ezt már talán orvosolták.
A berúgókart javították, nekem ez szimpatikusabb, mint a tetejéről csavarható régebbiek. A power mozgató röpsúly változtatás most nem tudom jobb e mit a régi, talán.
Az agyondarabolt himbájukat végre egyberakták.
Jó és rossz megoldások szintén pár példa csak:
Ide mid leírhatom, amit az előbb felhoztam orvoslásnak.
Nekem a KTM en nem szimpi az oldalról bontható légszűrő.
A GAS on nem tetszik a power állítás.
A KTM en az 1db hátsókerékcsapágy lánckerék oldalt nem jön be.
A KTM en szimpi a csapágyazott hátsófékkar.
A GAS on tetszik, hogy sok kopó cucc meg van perselyezve, csak perselyt kell cserélni.
A KTM en a bejövő DDS kuplung nagy ötlet, de ide szintén felhozhatom, hogy végre felcserélték a lamella sorrendet.
Átlátszó tank szintén jó ötlet.
A GAS nak szerintem jobb ötlet, hogy az önindító fogaskerék nincs egyben a lendkerékkel. Az ülés levét itt jó ötlet.
Mindkét motoron jó ötlet, hogy a rezo nem direktbe a hengerbe csatlakozik, hanem van egy levehető alkatrész.
A hengerfej csavar mind2 motoron szerintem gáz, jobbnak vélem a tőcsavart. A gas hűtés kiképzése jobb ötlet, eredménye is van.
Mind2 motoron szimpi a 2 oldalt csapágyazott vízpumpa tengely.
A GAS on szerintem jobb ötlet a dupla szimering vízpumpa tengelyen. KTM en szimpi a váltolaj beöntő, hogy látod a lamellát.
A GAS on jobban blokkra koncentrált a súlypont(pl beengedett tank). A KTM hátsó oldal meg farokidom egybeépítése, szerintem nem ok. Stb.
A sufnituning és precíz rész nekem elsősorban a bontott ábrákban jött le, mivel ezeket nézegettem, élőben fogalmam sincs mi igaz ebből,s milyenek az alkatrészek. A GAS on több olyan alkatrészt találtam, ami pl. kompatibilis a sajét RMX el (E,H fékbetét tök ugyanaz, lehet a nyereg is...)
S úgy értem, hogy meglévő cuccokból "tuningolták" össze a gépet.
A KTM esetében ha jól rémlik, van "levédett" csapágy is, azaz nem megtalálható dolgokból van "összelapátolva", hanem csinálják maguknak.
Nagyjából ilyenre gondoltam, hagsúlyozom, motor gyakorlati ismeretek nélkül, azaz simán lehet téves.
Közben azon gondolkoztam, megfelelő eladót is kell találnod majd a megfelelő motor mellé
Kíváncsian várom végeredményt!
Mindkettőre igaz, hogy vannak nem jók is, későbbi évjáratokban már próbálták orvosolni a "hülyeségeket" mind2 oldalon.
Konkrét gépekhez is elkezdtem a listát, de még közel sincs átgondolva rendesen, s nincs kész(félmunka).
Egy kis ízelítő, hátha tudja bárki más is használni valamire
Engem az alacsony ülés tart vissza a GG-től pont. Amin ktm-en ültem eddig mind jó volt nekem még kormánymagasító nélkül is (pedig a husqy még azzal sem) ezért kicsit aggaszt hogy pici lenne nekem. GG-n még nem ültem mert felénk narancsvidék van (na nem politikailag).
a tábláza.. okés.. te csináltad magadnak a magad szempontjai alapján.. és matematikailag kimutat6ó végerdmény is van...
én csak mint értékelést mondom.. az egy dolog hogy a gaszgasz nyert 22 ponta..
de 845 és a 867 közt a különbség kettő és fél 100 alék..azaz 2,5 %
az annyira kicsi hogy konkrétan.. elhanyagol6ótehát
a két gép egyenlő..
vágod.. számodra matematikailag a képt gép egyenlő feltételekkel indul...
vágomvágom hoghy de a gaszgasz 22 pontal többet kapott..
de az egy 850 pontrendszerben .. lófax különbség..semmi...
mert ha mondjuk 600 és 800 akkro azt mondom.. egyértelműen jobb a 800 pontos..a másikat felejtsd el..
de igy hogy 22 pont csak a különbség igy a két motort szémodra egyenlő.. tehát a döntéselőkészitésben ez a tábláhzat alapján .. a két gép nálad egyenlő ezért nem lettél előrébb a tipusválasztásnál..
vágod?
déw életében a
ktm = gasgas
illetve a
gasgas = ktm
amit mondok..
mennyé le..
nézd meg a leharcolt gépeke... és amajsdd akkor ..
a konkrét gépet..
arról ha csinálsz táblázatot...
és abban a táblázatban amelyik konkrét motort több(akár egy pontal is több) pontot ér el.. na azt vedd meg.. ott fog érni valamit ez az egész elméleti okoskodás..
ott fog realizálódni az elmélet a gyakorlati síkon..
már annyival elérrébb vagy ezalapján a 845pontos ktm illetve 867 gasgas os táblázatból hogytudod.. a két tipus egyforma...
számodra egyformán nyom a latba úgy összességileg!
tehát nem tudod kiválasztani a tipust igy materiálissan..
A táblázatban benne vannak az anyagiak és egyéb szempontok is, ami azért elviszi a dolgot a konkrét típus "tudásától"...
Így viszont annyi infot össze szedsz, hogy nekem majd a gépcserekor nem kell ezeken agyalni Mondjuk nekem tized ennyi is elég a döntéshez és már nyugodtan alszom.