Simán lehet téves, írtam, hogy nem 100%.
Szerintem meg így lehet jobb döntéseket hozni bármiben is, ha van ilyen táblázatod, tegyük hozzá, hogy sokkal jobb a végeredmény, ha gyakorlati tapasztalatok is vannak mögötte, amit próbáltam beépíteni mások elmondásai alapján.
Hangsúlyozom, ez típus választás, nem pedig motor!
Te gyakorlatban vizsgálod a dolgot, én meg elméletben nézem az alkatrészeket. A gyakorlat is nagyon fontos, de az elmélet se árt.
Attól most tekintsünk el, milyen betét, tárcsa, fékcső állapot, kopások, stb., mert ez motoronként változhat. Érdemes átnézni a motorodon, a főfékhengert, a munkahengert, a fékcsövet, ott lesz a difi, mert a GASnál ha jól rémlik azonosak az alkatrészek ezek évjáratonként, amit írtál.
Az "csak" név, hogy a KTM brembo a GAS meg NISSIN, e mögött tervezési koncepciók, dugattyú méretek, alkatrész anyagok vannak(utóbbit sajna nem látom)
A fékhatás szempontjából a tárcsa átmérő mind2 motoron ugyanaz, ez kiesett. A nyomóerő marad, mivel a felület tök mindegy, a betétek meg a tárcsa közötti súrlódási együttható nem játszik, mert az csereszabatos.
A nyereg hűtés szempontjából már játszik a felület, az anyagok hőelvezetése, stb. Ugye ha nincs megfelelő hűtés, a fékhatás rovására megy, stb.
Ezen kívül van még ezer szempont (nálam) egy féknél.
Ezekből dobtam össze, hogy melyik milyen.
A "fog" szó téveszthetett meg , részemről értem mit akartam írni oda, nem csak annyit, hogy a fék jobban fog, hanem összességében a fék jobbnak néz ki.
A KTM esetében a BREMBOról benne van a manuálban a dugattyú pár méret(H: 13-26 E:10-28)
a GAS esetében a NISSIN ről vadászni kellett az adatokat, már nem is emlékszem.
olyan falevesle szemét pofáraesős lefelében a napkezdő mellett ahogy jövünk le...
annyira szoritottam a féket 8a seggjukamat..meg mindent hogy konkréran alkar komplett és ticepsz full izamgörcseim letek..
pedig csak egy 1-2 perces lefeléről van szó..
ugyhogy a fék-6-ás az egy dolog.. de ha jó is be lehet szarni...
déw..
faxa hogy van úly hobbid..
az elős két pontos sor..ahl 210-220 pontok vannak az enm kell..
csak a másik kettő ahol a fontosság pontjait összeszorzod az elért eredményével..
na az a lapján a gasgas a nyerő...
de vannak olyan hihetetlen súlyozott pontok amiket...
nem nézel lyól ..
a legfontosabb... talláni egy j gépet....az adott géplegyen jó!
hisz a ponteredmények.. nagyon hasonlók...ez a tiz százlékon belüli eset ez az hogy ...it dázönt metter..azaz nem számit..
mert ha mondjuk lényegi eltérés lenne a táblázatban.. akkor igen az ér valamit.. de igy hogy nagyon közeli a pontszám.. igy egy kategóriának kell venni a két motort!
ktm exc 300 = gg ec 300
ezt vedd tudomásul...
tehát konkrét gépet keress!
azt a motort..mindegy hogy gg ktm.. azt...
mondjuk van gy 2006gg 300 ami x ezer és y állapotú
meg van ktm exc 2006 vag y 7..de tök mindegy.. q ezer ft de z állapotú ...
na ebből ha lesz 2-3-4-5...
na abból lehet majd táblázatolni .. és majd kiválasztani a KONKRÉT gépet..ktm és gg márkától fggetlen hisz a márkaösszehasonlitás végeredeménye a te pontrendszeredben a te értékeléseid alapján .. nyüansznyi eltéréssel! vannak tehát egyenlőnek kell venni a két gépet!
csak az adott megvétlere szánt gépeket kell összehasonlitsd..
számot vess akkor velük...
dönteni
majd megvenni a kiválasztottat...
aztán meg majd 1-2-3...123 hónap múlva látod hogy jól döntöttél vagy sem..
Az hogyan jött ki például, hogy a GG-n az elsőfék jobb, a Ktm-en meg a hátsó?
Én próbálkoztam többféle fékbetéttel, de vmiért a bátyám motorján (ec 300 06) mindig fényévekkel jobban fog a fék, mint az enyémen. Ezzel azt akarom mondani, hogy két, szinte teljesen azonos típusnál is jelentős a különbség, szóval lehet, hogy a táblázatod több sebből vérzik.
Megértem, hogy pontozni akarsz, de szerintem így nem lehet dönteni. Persze, ha neked így könnyebb, akkor ezt is elfogadom.
Itt tartok most, ez alapján megy a döntés(szubjektív, valószínű még hiányos nézőpontú, lehet téves osztályzatú, annyira azért nem veséztem ki a két típust, hogy 100%ig biztos megállapításokat tegyek mellé) A fontosság pedig totál szubjektív.
Érthetőség kedvéért 1 nem fontos, 5 nagyon fontos.
A pontoknál meg az mint az iskolában az osztályzat, az 1 elégtelen, 5 jeles. Nem volt most lényeg, hogy mit jelent az 5, egymáshoz képest néztem őket csak.
4T kizárt, így sok idő lesz az új 2T típus hisztijeit kitanulni.
KO lenne, ha 4T szerelést is tanulni kéne
Apró különbségek azért vannak ezen években is, van ami ebben jobb, van ami abban(szubjektív nézőpontból), de pl. egy Marzocci első villa sose lesz WP, meg a kuplungja se lesz olyan mint a KTM nek, de a KTM hűtése se, mint a GAS-é, stb.
mondjuk ez is egy fontos ,hanem a legfontosabb részlet az ÁR!
tény hogy a narancs rendesen tul van árazva, mostmár a 2-3 éves lelakottakat is 1,5 gurigáért akarják adni, szóval szépen elgurult pár embernek a gyógyszere,
gas-t jóval olcsobban veszel, de tény hogy bármelyikböl találni normális nem lelakottat gondos gazdátol, pl nyugdijas kéményseprő aki a telekre járt ki vele pötyögve, na az is mission impossible.
én jobban bírtam a gas-t, tény hogy az utolsónál már nálam is volt a kulpung vicsogás nagyobb terhelésnél, amit szinte biztosan az okoz hogy egy másik beszállítótól hozták a lamellát, mivel a 07 elöttieknek ez sosem volt probléma...
azért tegyük hozzá hogy ami nekem volt anno narancs az a 09-es , ami valóban tele volt ostoba szar megoldásokkal, eröltették a tök fekete tankot, lófaszt se tudott az ember a benya szintröl, aztán az a vázon átvezetett-levezetett vízcső megoldás is egy faszság szerintem, szerelhetőségben ,fogyasztásban is sokkal szarabb volt a narancs, de ezt anno leírtam, elég részletesen ha valaki vissza olvasgat megtalálja.
mostanra többnyire ezeket kinőtték, már feltalálták az átlátszó tankot, bár még most sem jutott egyik tervezőnek sem az eszébe hogy rakjon bele 3-6-9 liter jelző szintet, ugyhogy marad a sacc per kb.
de pl, ez visszafelé igaz a gas-ra is hogy az ujjabbak egyre pörgősebbek lettek , ami oda baszott a régi legendás mindenhol felmászik nyomatékból 3t érzésnek.
Dew amugy ezek az apróságok amiket máregetsz szinte észre sem vehetőek mikor a motoron ülsz, talán a magasságot kivéve ,mert a narancs valóban magasabb, dehát nem csopper ez hogy logasd a lábad.
Én nem bánom, hogy GG-t vettem. Sok dologban a 250-300 ugyanaz, a 125-200 pedig megint, de a kettő csoport között van minimális eltérés. Az én motorom öszvér (elég trehány előző gazdája volt). A hátsófék és a légszűrőház és a hátsó kerék 450 fse (04), az első teló 08-as ec 300, a tank 09-es (Köszi Bali), a henger és a hengerfej S3 (14), a kormány, berúgó is 14-es. Segédvázam van 4-5 darab (balfasz feljárózás), azóta amióta acél van felrakva (01 asszem), azóta nincs hajtogatva.
Szóval mondhatni rengeteg pénzt elköltöttem rá, nyilván ennyiből egy újabb ktm is kijött volna, de én szeretem a múmiát.
A kuplunggal volt szopás, egy időben nekem is "vicsogott", most lamella csere után nem csinálja. Megforralni összesen 2-szer sikerült 3 év alatt. Tetszik, hogy van benne túlfolyó, így ha lehűlt, visszamegy a hűtőbe a fagyálló.
déw...
itt nálunk is van egy gg 300 e ikszmentes cé....
ká 6os vagy mi...
na eleinte a ember elég sokat küzdette a motort is meg magát is,de
a gg k6 ec 300 ...birta...
a forrrás témában...
hogy nix rajta venti .. és nem forr hát ez egyszerűen ..birliáns
pedig volt ott minden kuplungolás ruggatás reszelés pörgetés leállitás újrainditás mindenlófax...de nó vizpüszkölés!
indulása...
pöccen egyből buta helyzetben is tűzforrón is, eldőlés után is..mindég
fogyasztása..
hát az is szuper...nem kell cigőlnöd a benzint többet ...hacsak még többet nem fogsz menni...
erőről váltóról áttételről semmi tecnikai dolgot nem tudok...de bontós aki nagy 510 szerkó etremendúró nagymester
az egyszer lement még érte és felhozta a gépet egy szopóban...
és a 0,5 mc 4 metzellerre is a 2t technikával is .. egyből feljött vele egy zorrós is meg meredek is.. meg szartalajú is helyől...
szval maga a gép is könnyen szok6ó!
elég sok szépet irtam a k6 gg 300 ec ről
de nem számit ... mert ezek mind igazak...
alkatrész...
majd csak lesz.. ah a rémeremikszhez is megoldottad itt is megoldod...
az hogy a szervizleíása ilyen-...még nem is néztem de biztos nem túl egyszerű.. hát az ...
de pl szerntem a csapszeg az simán gyforma a 250-300 ban...
mert kb a 450-500-570 ktm husasaberg 20kvárnákban is kb ugyan az..
hogy a légszűrő is egyforma.. hát az meg ktmnél maga a természetesség...
mi a ráknak gyártan a 123 féle légszűrőt egy típushoz?
Van egy rakat oldal, ahol több oszlopban vannak egymás mellett adatok. Pl. Cylinder 2009 en 40. oldal.
Pl az 1-es alkatrész hengerfej csavar, vagy a dugó csapszeg(6) ki van húzva a 300 és 200 ccm nél, csak 250 hez van írva.
Aztán lejjebb egy rakat alkatrész csak 250 hez van írva, de mivel itt nincs kihúzva, feltételezem ugyanaz van a 200 és 300 ban is.
Akkor most mi van?
Hogy kell értelmezni, mi a 2009-es 300 ccm csapszeg típusszáma?
Vagy ami még szebb, 88. oldal kipufogó 4 oszloppal
A 74 oldal is elgondolkodtat, ugyanaz lenne a felső villabefogó a 125/200/250/300 ccm motorokon?
Hasonló jelenség van pl. a légszűrő kapcsán is, ott félreérthetetlenül ugyanaz van az összes ccm ben. (80. oldal 4 es)
a tizen4es az már ujabba falyta falyta sárvédős.. az már más felfifogatása van ezért.. két sárvédőt elég nehéz összekeverni a villán...
nagyon fontos...
ha úgy álla a dolog szerintem a gasgassal sem fogsz mellé..
lásd banditiksz is szereti.. és ronis meg jobban szerette mint a ktm et.. kérd csak meg tőle..
ugyhogy.. hajrá gaszgasz
a bali féle 2009.. ?
Még info gyűjtésben/elemzésben vagyok...
felvettem olyan nagy súlyú nézőpontokat is, amik eddig nem voltak a listán (egyik pl. kb. 200eFtnak maradnia kéne vétel után a motorra...használtra kell ) és szépen átdőlt a súlyozott mérleg a GASGAS javára, súly nélküli pontokban vezet a KTM, de nem nagyságrendekkel. (az én értékrendeben, s rálátásaim alapján, ami tuti nem teljesen pontos)
Lehet bekockáztatom a negatívumait vállalva a GASGAS-t, aztán majd megpróbálom faragni (kuplung, futómű, stb)...
Súlypont központúság, kormányozhatóság, méretek (magasság) esetében közelebb áll a megszokott RMX hez.
KTM esetében kezdhetném élből egy lapos üléssel, tuti nem fogok balettozni rajta, a más súlypont elosztásra és kormányzásra talán rá tudnék szokni.
ami volt még tegnap...
a teszt.. a láncsütéses teszt...
hát nem nyikorgott egy pillanatig sem
olyan sáros vizes patakos nap volt.....már jóideje nem mentünk ekkora sárban..
és mégsem nyikorgott....
a sütés lyó...
de hog házban.. élő emberek környezetében ilyet csinálni nem szabad...
a lánc m,ég utána is 3 napig olyan büdös hogy ....embertelen...
beraktam a vanettbe reggel...
és ott is büdös lett...
bakker.. embertelen....
sprézni fogom míg birja.. bár 1,5mm húzok a keréken hátrafelé motorzásonként
pedig ez egy 16ezres 500 kroccra való minőségi lánc...milyen...
lehet a nem minőségi
mind1 az idei szezont még kihúzza
lyöwöre.. meg úly szetting lesz rajta..
tegnap mondta haver.. hogy megtalálták nekem az ideális láncáttételt...
11-57est
haver én meg mentaláltam neked az ideális motort..
déw.. eladó már a géped
mert akkor zsolesz...meg van a nyú bájk
Szerintem meg így lehet jobb döntéseket hozni bármiben is, ha van ilyen táblázatod, tegyük hozzá, hogy sokkal jobb a végeredmény, ha gyakorlati tapasztalatok is vannak mögötte, amit próbáltam beépíteni mások elmondásai alapján.
Hangsúlyozom, ez típus választás, nem pedig motor!
Te gyakorlatban vizsgálod a dolgot, én meg elméletben nézem az alkatrészeket. A gyakorlat is nagyon fontos, de az elmélet se árt.
Attól most tekintsünk el, milyen betét, tárcsa, fékcső állapot, kopások, stb., mert ez motoronként változhat. Érdemes átnézni a motorodon, a főfékhengert, a munkahengert, a fékcsövet, ott lesz a difi, mert a GASnál ha jól rémlik azonosak az alkatrészek ezek évjáratonként, amit írtál.
Az "csak" név, hogy a KTM brembo a GAS meg NISSIN, e mögött tervezési koncepciók, dugattyú méretek, alkatrész anyagok vannak(utóbbit sajna nem látom)
A fékhatás szempontjából a tárcsa átmérő mind2 motoron ugyanaz, ez kiesett. A nyomóerő marad, mivel a felület tök mindegy, a betétek meg a tárcsa közötti súrlódási együttható nem játszik, mert az csereszabatos.
A nyereg hűtés szempontjából már játszik a felület, az anyagok hőelvezetése, stb. Ugye ha nincs megfelelő hűtés, a fékhatás rovására megy, stb.
Ezen kívül van még ezer szempont (nálam) egy féknél.
Ezekből dobtam össze, hogy melyik milyen.
A "fog" szó téveszthetett meg , részemről értem mit akartam írni oda, nem csak annyit, hogy a fék jobban fog, hanem összességében a fék jobbnak néz ki.
A KTM esetében a BREMBOról benne van a manuálban a dugattyú pár méret(H: 13-26 E:10-28)
a GAS esetében a NISSIN ről vadászni kellett az adatokat, már nem is emlékszem.