azéer egy motort csak nem 10 évre veszel
ha kibír egy szezont nagyobb ráköltések nélkül akkor az már jó motor
egy új gépet is le lehet nullázni 10 év alatt még elfogadható karbantartási rend mellett is
ezekre a 10+ évekre a túraendórókat készítik, bár az újabbak néha hibáznak....
Lehet motort venni menés utáni érzés alapján is, csak nagyon becsapós, mert egy nem hozzád állított vas, lehet jobb lenne neked, mint egy olyan, ami épp közelebb volt hozzád állítva, amikor nézted.
Nekem szinte teljesen mind1, mire ülök fel, mind szokatlan lesz,
jön a Ronis által írta tekergetős, csereberélős szoktatós 1-2 hónap, s talán utána beleszeretek, vagy nem és eladom
valószínű a két motor hasonló tudásban, ez annyira nem is kérdéses, természetesen vannak eltérések, van ami ebben jobb, van ami abban, aztán kinek mi a fontosabb.
A hosszútávú dolgok kérdésesek, pl. azt még most se tudom egy 2010 es motor valamelyik közül 2020 ban vajon hol fog széthullani, lehet nincs olyan anyagból mint a régi japánok, ami lassan 20 éves, s még jók benne gyári alkatrészek
Példa, ha vennék egy 2010 et, hiába lesz pl. 2020-ban 10 éves motorom, lehet szarabb helyzetben leszek vele, mint a 20 éves RMX el, ez a dilemma persze csak akkor játszik, ha mondjuk a KTM szétesik 10 évesen, a GAS meg nem, vagy fordítva, meg az se mindegy mi száll el, a főtengelyt nem lehet újrapréselni és komplett csere, vagy csak elmegy egy hátsó munkahenger, stb.
A valós üzemóra, a használat és a karbantartás/szerelés módja lenne a lényeg, de az kihámozni...vagy elhiszem amit mond, vagy nem. (Ha nem volt bontva a blokk, az kiejti a szerelés módját.)
Aztán ha a tulaj nem tudja vagy félrevezet ezen infókban, az már gáz.
Persze van ami gyorsan kiderül egyes alkatrészek állapotából, de nem minden, s a biztos dolgok csak mérés után, ahhoz meg szét kell szedni, azaz csak vétel után.
(Azt csak halkan jegyzem meg, hogy nekem a 2013-as 300 exc-vel egyszerre (egymás után mentem velük ugyan ott) próbált 2007-es 250 exc, ami ráadásul nem volt olyan patika mint a 2013-as, sokkal jobban tetszett. Könnyebnek tűnt és kezelhetőségre is jobb volt nekem.)
Jaj,,,,nem akartam én semmire célozni.Csak àltalànos dolgokat írtam az élet dolgairól...Semmi bajom se Zarival se Jodlis úr ral.Nem meglepő az ovis viselkedés,hisz mind egy nagy gyerekek vagyunk. Össze sàrozzuk magunkat,csak nem a homokózoba....
Én még csak próbáltam, de nem birtokoltam ezeket a motorokat. Gas 300-ast 2015ös modellt a tavalyi királyválasztón lehetett kicsit próbálni. Mondjuk a verseny után voltunk és csak egy rövid gyakorló pálya volt rá de érzésre ugyan azt hozta mint az idén próbált 2013-as 300 exc. Nyilván az igazság hardban derülne ki nem egy kis ugrabugra közben.
Ami számomra beszédes, hogy az általam ismert három motor szerelő srác, akik bírnak több-kevesebb verseny eredménnyel is mind ktm-et vesznek, pedig nem veti fel őket a pénz. Igaz van bennük márka iránti elfogultság is.
GAS-hoz Gerecse az egyedül forrás MO-n, oda rakja az árat, "ahova akarja", nincs igazán konkurenciája, EBAY vannak még cuccok hozzá, s kifújt...
KTM márkaker van több, ők talán "versenyeznek" egymással (feltételezem nincsenek barterben), de itt meg van egy elszállt a KTM ár difi.
Röviden ennyit az "alkatrész árképzésről."
Igen a KTM drágább kb. annyival, amit Ronis írt, stb, többiben is igaza lehet.
GAS esetében is van ami nem tetszik, meg KTM esetében is.
A 300 as motort azért nehéz legyilkolni, nem egy 125 amit szétforgatnak, ha valaki odafigyel rá alapokra, s nem rakja félre a légszűrőt, kap olajat rendesen, nem 400 óránként cseréltet dugót, stb.
Általában extrémre veszik, ahol meg csak pötyögne vele.
Az engem nem igazán zavar, ha extrémben le van harcolva kívül az idomok, vagy a lengőkar, sokkal jobban érdekel a henger vagy a kuplung állapota.
KTM nek a futóművei, még a gyári is azért jobb, mint a GAS.
Mivel használt motorról beszélünk az állapota lesz a kérdéses, bele lehet szaladni pofonokba, még ha meg is nézem a hengert endoszkóppal, a forgattyús házban lehetnek bajok, ha valaki megúsztatta a patakba, vagy épp GAS nál a törött membrán szokott beszaladni a hengerbe, stb...
A KTM nek az speciel marha nagy előnye(számomra), hogy a kuplungolaj beöntőn keresztül meg lehet nézni a kuplung állapotot.
Igaz a GAS nál meg a váltóba tehetem be az endoszkópot, s a fogaskereket lehet átnézni,de ennek nemigen van baja egy kb. 5 éves motornál.
Majd kiderül mi lesz, mindenhol vannak pro és kontra érvek, de nem csak ez fog dönteni, mert a piaci kínálat is erősen befolyásolja a dolgokat.
Jó lenne tudni mi várható 5-10 év múlva a 2T piacon.
ha a tényeket nézzük , gas-t kapsz 2-300 ezerrel olcsobban mint ugyan olyan ktm-et, véleményem szerint annyival nem jobb a narancs, és abbol jo sok benzint -gumit stb lehet venni.
az is tény mikor el akarod adni könnyeben elviszik a narancsot, mint a gas-t és persze többért is, mivel tul van lihegve a márka.
fontos az állapot ,és a felszereltség, sajnos az országban lévő verdák elég lelakottak, főleg 300 exc-t találni gondos tulajtól aki amatőr hobbizott vele, na ez a mission impossible dolog,
a felszereltségröl annyit ,mentem olyan gas-al amiben nagyon jo futomű volt, valami tuningos cucc, az én utolsóm ahoz képest egy bot volt.
személyes tapasztalatom az hogy kb 1 hónap mire rendesen össze szoksz egy motorral, persze van egy első benyomás, de kb mint a csajokkal is soha nem az első sex lesz a legfergetegesebb szóval csavarhúzó, pár villás kulcs ez-az az övtacsiba, és motorozás közben lehet finomítgatni a kormányt, karbit, futóművet miegymást.
Szerintem (bár nem szorulsz a tanácsomra, tudom) ktm. Biztos hosszú távon megtartod és a gas-hoz lassan kopik majd az alkatrész. Valamint akinek eddig felénk volt mind panaszkodott a gas-ra például a forrás gondok miatt.
Ha soknak érzed, bár még próbáld szerintem a 300-as exc akkor próbálj egy 250-eset. Érezhető különbség van köztük.
Ő is keresett, felajánlotta, lesz/van neki most egy eladó (nem az, amit néztem annó, de mind1)
GAS ból ezen kívül tudok még kettőt, amit már ajánlottak, ismerős mind2. KTM felé hajlok inkább, de még nem döntöttem.
Megszokni mindent meglehet, a megszeretni a kérdés inkább, hogy azon idő alatt míg megszokom, megszeretem vagy nem, mert nem illünk össze.
Annak nem sok értelmét látom, hogy van egy újabb motorom, amivel nem tudok motorozni, s a motorozás nem ad semmi élményt, hanem pl. csak egy állandó harc a motorral. Az állapota miatt, már az RMX el kezd jönni ez az érzés az élmények helyett.
Vik, én nem fogok, igazságot tenni köztetek, az nem én vagyok...
én csak felhivtam rá a figyelmedet, hogy feleslegesen gerjesztesz feszültséget, és nem értem mi ebben a jo, kb olyan mint az ovodában...,
felhívod a figyelmét minden írásban ne szóljon hozzád, miután megteszi elkezded froclizni a győri racéval való beszólogatással.... ahogy Sanyi is célzott rá, ha negatívan állsz emberekhez, olyan maradsz...
amugymeg csatlakozom az előzőekhez, tőlem mindenki azt csinál amit akar....
déw..
ha egy 10 éves gép lyöhet szóba.. akkor mi értelme kipróbálni egy 1 éveset?
kb mintha egy haver akarna egy 450 sx et egy 2004 rfs blokkosat.. és elkérné az sx-f 450en hogy próba...
hát ennyi erővel elkérhetne egy ténérés 600ast vagy egy shercó ser 300as négytét is..
de most azért..nem ?
tegnapi kis szösszenet...
lererszkedünk délután egy kellően meredek hegyoldalon( a sokadikon)mikor már lerázott minket a pösti brigadé..majd látom hogy egy 4m -5m magas függőleges sziklafalas rész választ el minket a kivánt patakúttól..
mondom kopasz jarónak.. várjá mindjárt megnézem..amarra mintha kicsit lankásabb rész is lenne..
hát úgy is volt...
amott két lépcsőben k egy 2m és egy 3m függőleges rész volt ..közte kis patka.. lehetett vagy 30cm es
de az alján látszott hogy ki lehet gurulni.. és még aaz út oldalában lévő sziklákig is meg lehet álni....
kis jóindulattal mond6ni..lájf déndzseros
de sok mi választás nem volt....és ezeket a haláli szitukat úgy is jól fel tudom mérni
mondom neki..
figyu. itt a romaniacs profik erölködés nélkül lemennek..
és már túródik is oda.. áll be pozicióba hogy induljon...
há mondom én vagyok a vezető..de hagy menjen.. ha ennyire akar...
mert amúgy a romaniacsos duma a profi nyomról.. az tényleg úgy is van-volt..itt azok szerintem simán lemennek...
na azért cska a levegőbe volt már métert az a hátsó kerék de végül is az alján kigurult.. és bá neki az út túloldalán a sziklának..de nem halt meg
megyek utána egyből..
nálam sem volt semmi gikszer.. ugyhogy megyünk tovább nem is téma ez már..
aztán a kocsiban beszélgetünk...mondja hogy nem indul a romaniacs experten...mert az pénzkikuka csak.. ő inkább a profiba indul és a többit is rábeszélte...
na akkor esett le az egész sztori ami a kis sziklafalnál volt.. és bizonytalankodás volt..
de ahogy megemlitettem a RBR pro nyomot.. egyből megszűnt minden kétej és már hasitott is lefelé...
Perry és Hemingway Kár hogy a kis triálos sráctól nem látni többet.A nagymenők nem indultak idén,eredményeket még nem találtam. http://youtu.be/8I7NSN-SO0M
ron..
a barátod kicsit sem flusztrált...
viszont én.. csak a gyökér vagyok...
csak a legutolsó eset...hogy tényekről legyne szó ne csak a sárdobálásról...
hogy nem mennyünk messzire...
230247..gonzó kérdez mi volt a költésge az átalakításnak...
230261..a győrio race költségekhez hasonlitom a váltó költségeit.. ( jogom van hozzá hogy leírjam,..gyÓÓÓr...race... és költségek!) ehhez lyogopm van ezt ne is vitassuk..
230262... barátod NEKEM (érthetetlen mód!) irja hogy miért a győri raceköltségekkel vetettem össze a generál ( na épp semmilyen felújitás nem volt bene ! )költségeit..mert engem flusztrál a race és hogy a gyerekeimet még belevette...de azt ahhoz neki mi a köze?
230265 bajan itra hogy mi baj a raceköltség irással mindenki tudja miről van szó mennyiről is..
erre te
mint jódos védőszentje...
230266 nem azt mondod haver családot nem emlitünk ..hanem jópofi tányércsapkodós stb duma...
én még mindég nem voltam jódoshoz szóló!
aztán jól elröhögccséltetek barátod nyomorán.. hogy közös szerető stbstbtbc.....mikor nem is .. olyan sokan mászák a hegyet rajtam kivül..innen a fórumról is! mégios csak engem talál meg ez a ...inkább nem irok jelzőt ...barátod...
aztán lyöwök én pár nap múlva..
230303...megszólitom barátodat, rajongómat..aki pár napig nem irt még én sem..(hogy ez mennyire meglepő )
ebben irásomban a cinizmus és a családom megszólitásából adódó nem kis ellen szemvem lehet hogy kissé ki is érződött( ha nem eléggé akkor leirnám még 1szer )
vajmi meglepő..barátod irásom után 1 órával..
megent jelentkezik...
ezek szinte borvirágos irások...
230309...
erre én .. barátkozósba váltok..
230310
emlitem a győri racét...meg barátkozóós találkozós.. miközbe eszem ágában sincs győrbe menni hiszmint irtam másnap jön kopaszjaró és megyünk ki romcsiba.. a pöstihaverekhesz szabó cséhez meg pillér i hez..
kis kalauzolásra..
erre barátod...megent megszólit féregarcúnak leírva..
ez kicsit bemart de mégis a családom kedvensz hölgy tagjáról küldök kedves képet...hogy lássa már ez a tiszteletlen gyökér miről is beszél mikor a gyerekeimet emliti....
de látszik szivembe tüskeként hatolt a kard amit szúrt féregarszom emlitésekor...
így én úgy maradtam..
és megemlitetem...barétodat...
hogy ne olvasson..
1szerűen ne olvasson ..ne foglalkozzon velem.. ellentétnben eddigi dolgaival...élje már boldogan életét hát olyan sok emberreel beszélhetne rajtam kivül is.. miért kell neki pont engem kipécéznie.. nem birom már ezt idegileg...
mindjárt kimegyek én is osztrákba dolgozni
és akkor hátha nem találtok meg...
Lehullott vastag haraszt takaró, rá egy kis szemetelős eső, s kész a motoros szopató recept
2 órát reszeltünk egy semmi kis dombon, RMX et ha 20 szor nem állítottam fel az 50 méteren, akkor egyszer se.
Hazafelé jó hideg szél, s kész a megfázás recept
Gyuszó odaadta a motorját így felülhettem ma egy 14 es 300ccm KTM re, nem tudok vele motorozni, lefullad, ágaskodik, stb annyira megszoktam az RMX-et a 8 év alatt (ezen totál más a kormány kialakítás, döntött befogó, teljesen más a nyomaték leadása, jóval több van benne, stb )
Motorcsere után tanulhatok meg újra motorozni
Könnyű azt kedvelni aki kedves hozzàd.Próbàld meg azt szertni aki àrt neked....Ez a nagy feladat. Amúgy aki haraggal él a szívében,az magàval cseszik ki...Negatív lesz, és felemészti az energiàjàt értelmetlen dolgokra.De mindenki azt csinàl amit akar.
ha kibír egy szezont nagyobb ráköltések nélkül akkor az már jó motor
egy új gépet is le lehet nullázni 10 év alatt még elfogadható karbantartási rend mellett is
ezekre a 10+ évekre a túraendórókat készítik, bár az újabbak néha hibáznak....