bajan , azért nem jó a logikád, mert a motorsport különböző ágainak a két keréken , és a bukósisakon kívül nem sok köze van egymáshoz, semmiképpen nem szabad összemosni őket egy kalap alá.
amig az egyikben sokat számít a technologiai fejlesztés addig a másikban ez semmit nem oszt.
mi itt az extrém endurórol beszélünk, de ilyen például a triál motorozás is , aki ha egyszer kipróbálja percek alatt rájön hogy Raga nem attol csucs hogy milyen technika van alatta, hanem egyszerüen egy ufo a csávo , elképesztő tudással érzi a motort
Iminek akár még igaza is lehet-ne mert logikus amit mond, csak ez kicsit össze esküvés elméletesre sikerült...
a gyakorlat teljesen másképp működik, inkább ugy ahogy Zsolt mondja, nem kell extrém enduróban a sok erő, amugy sincs már új dolog amit 2t-ben ki lehetne találni, ha meg futomű lenne űber komoly az látszana...becsomagolni egy alap teló külsejébe se lenne sok értelme, mert a fogyasztó tömegek nem azt nézik milyen teló van alatta, hanem azt hogy narancs.. ennyi.
szerintem mindenki nyugodtan kiverheti ezt a fejéből hogy a csúcsprofik, extrém enduróról van szó, valami szét tuningolt, titkos fejlesztésekkel teli motorokkal mennének...
van egy motor amit ő nagyon érez, azt a személyére szabják beállítják futóműt karaktert stb, és a többi plussz mind a fejükben dől el, a látásmódban van a lényeg attól olyan a tempójuk mert egy csomó dolgot másképp csinálnak, az a kő amit te kikerülsz azon ő elugrat, teljesen más a dinamikájuk mint egy normál halandónak, ha egyszer valakinek van rá lehetősége tapadjon rá egy profira és próbáljon a seggében maradni ,miközben a hátsó kerekét követi, fog látni sok érdekes dolgot amit ha egyedül menne valószínüleg nem ugy oldana meg.
Szerintem már az is nagy különbség, hogy ha a futóművet és a karbit precízen belövik az adott versenyre a gyári szerelők. Itt felénk elég szép pénzeket elkérnek egy futómű beállításért is.
Aztán ki tudja mi van a villákban például.
Szerintem is elkövetnek mindent hogy az eladásokat ösztönözzék, hisz a gyártóknak a reklámról szól a sport. Viszont azt is elhiszem hogy Jarvis mércéjével mérve az ő motorja gyári (nincs rajta másik hengerfej, gyári a váltó és a főtengely).
Szerintem Jarvis egy rosszabb motorral kb úgy menne mint Rossi a Ducatival. Nem a libakergetős versenyeken megy ahol ha rosszabb a motorod ellensúlyozod tudással. Azért tud az élvonalba lenni mert a tudása és a motorja is olyan. Ha valamelyik nincs akkor nem lesz ott. Hányszor láttuk ezt már a motorsport különböző ágaiban.
Például Antoine Meó gépénél írják hogy más váltó van benne, közelebb vannak a fokozatok, Carioli által korábbi motocrossban használt vezérmű tengellyel megy, szereti a mindenhol erős motort, cone/Trax futóművel megy ami kemény, mert nagyon agresszív versenyző. Ugyan így a többiek motorjairól is van sok leírás, Jarvisnak mindig csak annyi hogy nagyon sima teljesítményleadás, alapvetően széria, egy-két kissebb beállítástól eltekintve. Amit linkeltem, ott a Jarvisnak minden évbe ők adnak egy kölcsön motort, ami tök széria. Három éven keresztül követhető. Walker régebben endúrocrosson 300 exc-vel ment, aminek szintén megtaláltam a leírását, ott azt írta hogy sx főtengely és sx váltó van a gépbe, de az extrémre használt gépe alapvetően széria.
Mit értesz leírás alatt? Walker 300- as hegerének a rajzát az ablakolási méretekkel,vagy ftengely ,hajtőkar,dugó pontos learását?
Vagy ezek általános adatokat tartalmaznak?
Senki másnak nem titkolják csak a Jarvisnak ? Pont a többi szegmensbe nagyobb az eladási szám, jobban megérteném ha ott ferdítenének. Meónak, Braunnak, Taddynek, Nagelnek, Nambotinnak, Taylornak, Walkernek, stb.. nem titkolják. Nekik találni a motorjaikról leírást a neten. Nem értem mi lenne az irány ? Erősebb motorra extrémben nincs szükség...
Pont azért titkolják hogy elhitessék hogy széria,és vegye a nép
Euro milliók függnek ettől ,kőkemény üzlet ez nem játék
De mindenki azt gondol amit akar
Szerintem egyszerűen nincs értelme tuningolni, extrémendúróban, azért megy szériával. Szinte az összes vb menő motorjáról találni leírást, ki mivel megy, mindenkié szét van tuningolva és nem is titkolják. Főleg krossz és endúró vb-re gondolok. Miért pont a Jarvis vagy a Walkerét titkolnák ? http://www.enduro360.com/2014/...
Ja,hogy az első kérdésedre is válaszoljak.Csak egy példa volt,hogy érzékeltessem a különbségeket amik a motorsportban vannak
Tudom hogy Jarvis nem krossz motorral versenyez
Akkor az enduró egy nagyon különleges technikai sport,egyedülálló a világon,mert az összes többiben a gyári menők járműveinek köze nincs a szériához Hidd el ,és ne dőlj be a propagandának
a nemzetek krossza ne haragudj,hogy jön ide? full krosszmotorok, a Jarvis nem azzal megy... konkrétan megkérdeztük tőle,hogy milyen futóművel megy és van-e piszkálva a motorja... Gyári volt neki és semmi extra sem volt a motorján anno 2 éve románban.. És akkor is gyári csapatban volt... persze azóta feltettek a husqijára egy fmf kipufogót...
Lehet hogy korábban nyert ő shercoval is,de ma nem menne neki azzal sem! Nem vakít el a narancs köd,mert nekem is volt szutyabergem,sőt lesz is, de még az igazi,nem a narancs oltalom alatt szült...
Szerintem az sem mindegy milyen csapat van a Jaro mögött...és ha megnézem, akkor a gasgasnak mekkora háttere lenne egy világbajnokot finanszírozni,tolni? Konkrétan SEMMI! Na szóval már ezért sem tudná hozni azokat az eredményeket amit mondjuk idén is... szóval én nem arról beszélek,hogy a gasgassal mennyire tudna ugyan úgy kerekezni,meg ugrálni a rönkökön,meg elsőkeréken legurulni a fizetett oktatásokon...hanem egy egész évet megcsinálni,egy full betegágy gas-sal!
na egy lyó nagy művelet célegyenesébe fordult a gép..
már lyárt is.-.. 5dikben is..igaz az délutáni elkészülésből este 6 lett. .de lett
két szoptató is volt..
az egyik.. már majd összeált a futómű szekció hiányzott.. de mondom tank fel és pöccinteném hogy a hangja ...
mert iszonyat sok kábel van és rengeteg csati szenzor.. mindenlófax...
..feltszem.. nyomonm a gombot..semmi
akkurvaéletve...
nézegetem mindehol.. semmi...
minde a helyén. kibontom a öninitó relénél a biztiket..
ott is semmi...
már jóideje nézem.. rendessen kétségbe vagyok esve.. az össze szenzornál a bedugást mindent...
de csak agyalok.. itt ennek.. a szenzorok az ok nem nyúlnak azinditózáshoz...
átvezetem kábellel az öninditónak az áramot.. az úgy megy...
innector is beindult...csak pár secre..néztem mert 1mm kábellal az öninditózás veszélyes lyáték..
aztán nézem az öninditó kapcsoló csatit..
ösdsze van dugva...
mozgatom semmi..
széthúzom belenézek hoyg csatlakozik ÉÉ...
miért nem..
hát mert elokszidálódott és eltört z egyik csatlakozásnál...
ÓÓÓ a qrwa annyát..
kisfogó.. összezárom a két lábat és iditózik.. és beindul...
de olyan fura hangal.. folytottan...meg kerepel is..is.....
leállítom...
bakker.. mit raktam össze szarul...
nézem agyalás...
de látoma sorsom... itt úlyraszétszedés lesz...
lyalyalya
de mit baxtam el.. ...
nézem olajszűrő lyól van benne...
aqyalok hogy mit hagyhatam benne ... a innectornál valamit bdugtam hogy ne mennye na por..de nem..a nejlonvédőt azt leszedtem.. rongyot meg nem raktam bele...
beinditom megint...
tisztán a hengerfejtől jön a kerepelés...
na bakker..
felhivtam pityut elkeseredésembe.. pityu az én sx-f 450 kóórdinátorom...
mondom mi van...
beszélünk.. mondja hogy esetleg a kis pogácsát a szelephézagnál.. azt nem elytettem ki mikor mostam...
há mondom megnéztem..mosás után tuti helyén volt...
mindegy..mondja nem egyből a blokk kivel kezdjem...nézzek bele a hengerfejnáél...
hátha látok valamit...
na az meg volt gyorsan...
és ahoyg benézek.. látom ám...
a bal kipudi szelepnél rendesen átlátok a hézagnál.. na mondom faxa...
már csak meg kell találni.. mikor is és hol csúszhatott ki...
benézek úgy immel ámmala veztengely a helyén.. nem látni semmi idegen testet
néze ma mosóedényt agyalok...
keresem a földön is...semmi...
na akkor jelre rakom és veztengely ki.. csak többet látok hátha ott lesz valahol bebúlyv..
ha nem akkor oldaldeknit is le..
de aztán mikor kiveszem a tengelyt .. kb sec perc alatt megláttam a kis pogit...
úgy megörültem.. pedig sem tepertős sem sajtos nem volt az a pogi..mégis nyami nyami
szépen beilletszem a helyére... visszaszerelek mindent...
már nem is inditotma el.. beraktam a krocckereket mert tsztre úgy is azzal megy..
aztán.. összeszarrletm.. és
tádáÁÁÁÁÁ
pöccent egybőll.. doksza hang
na akkro 5 perc hejben láyrás.. majd setétbe .. gópróba..
..
hát mikor először beralkam 5 be.. szerintem gecis lett az a gatya
aztán oda vissza megpakolgattam.. meghuzgattam a fülét itt gy lámpás mellékútcában.....
2-3 szor végigváltóttam...basztam gázt ,motorféket adtam neki ovatosbaa zért csak belterület..
de helyén volt minden mindég...
aztán még ithon egy 10 perc játatás ventivel.. de sehol egy csepp sehol egy rossznak tűnő vala..i..
indilt is pöccre..
párszár..
aztán betoltam a garagéba...
holnap a feladat a öninditókapcsoló csipeszfogó kiáltása...
+ ec pályateszt
amig az egyikben sokat számít a technologiai fejlesztés addig a másikban ez semmit nem oszt.
mi itt az extrém endurórol beszélünk, de ilyen például a triál motorozás is , aki ha egyszer kipróbálja percek alatt rájön hogy Raga nem attol csucs hogy milyen technika van alatta, hanem egyszerüen egy ufo a csávo , elképesztő tudással érzi a motort