Az élsportban kilehet készülni rendesen,legyen az bármilyen fizikális sport,nem is kell hozzá világ elsőnek lenni.Régebben hosszabbak voltak az aktív idők a sportolóknál mint manapság.Ma sokkal hamarabb kiégnek,köszönhető ez a túlzott intenzitásnak,és terhelésnek.Legtöbbjüknek az izületek elhasználódása jelenti a pályafutás végét,persze ezt nem nagyon reklámozzák,mint ahogy az élsportban sok mindent,ami nem túl jól hangzik.A dobogón fülig érő mosoly mögött,sok minden megbújik.Mind azt amit írtam,a versenysportra értettem.
Az 1. képen látszik, hogy a nútba szinte beférne még1x a léptetővilla vezetője http://www.cheapcycleparts.com...
A 15 ös alkatrészt hiányolod, igaz?
Mit is kellett cserélned, másikat belerakni?
Feltételezem legalább egy fogaskerék pár és egy léptetővilla kelleni fog az 5. hez. Azon kívül, a többivel, ami benne volt, kellett még valami cserebere?
na itt a négyes váltó...
a labirint tengelyt sem kell cserélni a 6 sebességeshez..csak azt a egyenes részt a legalsó nútnál( 1-3 sebeség kapcsoló részénél )nem marja ki a gép...ha az hiányzik akkor a maradék két fokozat is tovább léptethető vele..
de az 5 fokozathoz a 6dik elé kell egy.. megállító izé
ami az első képen látszk.. ha valaki ért hozzá. hogy miért volt az hogy üresben gurulva..... nagyobb sebességnél lefelékben..bedarálgatott a váltó..grrrr...grrr....grrrr......
de ez is meg lett.. a kis 8x 6os kishenger nem volt a léptető villán...
de a váltóban sem volt sehol.. ugyhogy...az nem mostanság tört el...vagy ha mér szét volt húzva (a bontatlan blokk )akkor baszták visszarakni
figyu...
akir racel.. vagy 2 milla elfér bedobva a hobbiba.. minden évbe a +4kilóval/ motorcsere..
akkor az a legjobb választás...a legolcsóbb...
de ha kicst ovatosabb az ember.. nem nyirja úgy akkor azért elmennek ezek nagyoin nagyon sokat...
mondta mesterem dem úr is.. ha nem tiltáson van minden ugrásnál az sx-f akkor ezek a szelepekis sokat sokat birnak.. tehát ha nem épp egy entéhá100nyolctól veszi az ember akkor 300-400 órát is kibir 6 iklletve a szelp nem úygszakad el hogy pikk...
ott van előzmény.. a nyúlás.. ezt szelephézagkor látod.. mondom 3-4 állitásig.. partiban vannak.... extrémben ez meg még több üzóra is lehet..
aki racel meg van lehetősége.. az meg gó új gép..
abból lesz majd a sokakanak az 1-2 éves hibálan állapotó 5kilóval olcsóbbért..persze nem a csúcsraceloktól akik ..pl ....pintpomnt pont havertól....na olyantól..soha kategória...
hisz látom mondon hajtás előtt a karbantartást
"100 óránál minde kuka.. a bergnél is atitán szelepek..."
A husqvarnánál 70-et ír az enduróra is
Ha könyv szerint mennék akkor már dugó, hajtókar és szelepek és vezlánc cserélve lettek volna kétszer. Kuplung egyszer. Ez kb annyi mint amennyiért vettem a motort. Ergo ha holnap elhányja magát a blokk és még le is ég a motor (nincs roncsértéke), akkor ebből máris vehetek egy másik ilyet.
Amúgy még csak nem is zörög benne semmi. Én sem fogok olyat kicserélni ami jó.
Hozzá téve hogy én jodlist is megértem. Ha az ember versenyekre is eljár akkor simán megéri évente cserélni az új motort. Inkább mint évente rendbe rakni a már meglévőt, mert így legalább a legújabb technika van alatta és minden alkatrész zsír új. Én is így tennék, de egyszerűen nincs rá ennyi.
amit cserélek benne ..az a négyes sx-f váltó.. mert azt meg irja a fejkönyven
de pl a vizpumpatengely.. az sosem cserekategória.. de mégis hiányzik ról tengelyvég.. na azt kicserélem.. pedig azt ne mis írlya..100000000óránáál sem
az előirt óra alapján amit kéne cserélni.. az a komplett motor
de nem is azért 7-8 kilóval kevesebb mint az úly ára..
mert igy száz óránál.. a gépkönyv szerint.. a váz és lengővilla kivételével.. mindent cserélni kell..ene..
nem véltelven adják el haverek is az úly motort..
mert ők csinálják jól..
igyza hogy után még 3-4 évig mennek ugyan azokkal a főbbdarabpkkal a gépek(minusz lánc fék alkatrészek).. de akkor is..
100 óránál minde kuka.. a bergnél is atitán szelepek...
igaz hogy 600óránálmég a szelepállítás sem volt de akkor is.. 100 óránál cserélni kell
és szelepnél 2-3-4 állításig nem kell szarni attól hogy a nyúlás miatt elszakadna...
ugyhogy.. pl az én gépem még az első szelepállítás előtt van..
de az ellenőrzésen azt mutatta.. full gyári mind
ami érdekes hogy pont az ami től féltem..ami nedúróban nix...
az alsó kis bütymürüttyamiben a 3 csapágy van..
na azok teljesejn grafitoszsirban voltak..na azon csodálkoztam is..
aztán a csodálkozás az folytatódott a kutyatengely szétszedésekor..hogy az meg
hógy szedtük ki.. 2 emberesssen..
na aztán az hogy a lengővillacsapágy az meg ..kuka.. hát na arra nem számítottam ...
de meg lesz csinálva.. majd nem lesz bemosva hülyegyerek módjára a csapágyakhoz a magasnyomásúval..
aztán ez jövőre.. épp csakl kéri hogy kicsit tegyem rendbEEEEE
zsolesz.. én is szoktam---ferdíteni az igazságot=hazudni...
az amit úgy kellett széütni 1m 40x4 zártszelvény meg 2 kilós kalipács seggítségével.. aza kutacsontos téma..
az pont az volt amit bajan is irt.. csak én nemek az irás van hogy nehezen megy(az értelmezhető ).. és onnan az értelmezéssel persze hogy még nehezebb
de az nekem is az a ktuyacsont tengelynem a csavar..
se pl az az 100% menthető volt sőt annak a szimernigjei is..jo mondjuk volt benne ganaj ..de mégis..
ami menthetetlen volt..
az ami a lengővillatengelyben van..azt este nyolckor ganyéztam szét..
na az ... az kuka.. a tűgörgők azok van benne 148 db..8ezt nem megszámoltam.. ezt számitottam..mivel 22átmérőn fut a 2mm tűgörgő ezért darabonként van(dx pí/2 és ez lefelé kerekitve..= 37)
na ott a szimeringek már nem is szimeráltak ..rá a futamra ..( mond6nám hogy nem zár a szimering . de az ajtó az a mi nem zár a szimering meg csak nem ..szimerál
na oda oda kel a komplett úly az 22 HK 4 db meg a 25x32x5 szimeringek is..a kis csőtengelyek.. na azok voltak menthetők..illetve nem... lyó szerelő azt is kicserélné.. ahogy gyűrűzné is hamár széthúzzam.. meg az összes csapágy..ha már széthúzza..szimeringek...ugyszintén...
demivel én ..sem lyószerelő sem úlymotorrá alakító nem vagyok.. ezért csak azt cserélem ki ami a tmkban kell...ahhoz hogy 3-4 évet biztonságban! elmenjen...
dehát ez van...
amit kérdeznék...
úgy műszakilag...
a szimeringek fekadata..az hogy ne jöjjön ki a zsir..ugye. ..
vagy
az hogy ne mennyen be a viz
kérdem én.. a zsir ezekben a csapágyakban mint ittt a lengővillánál az összes meg kb keréknél is az extremenduróban..
az miért jöne ki .. mitől nőne meg a mennyisége ott bent
hogy ki akana jönni...az 6gyán högy kinyomódik ..mert termelődik ben + 34 fok..meg a mennyisége is csak nőttön nő..
de....
annyire ki akarjönni.. hogy a mosáskor a vizzel.. amivel még van hogy egész közelről( amitől tönkrement a lengővilla csapágyazása 2 éves korába a 90 órás gépnek
szóval hogy az a szimering .. akkor azért kell úgy áljon hogy a nyomás alatt lévő viz...nyomásától nagyobb nyomású grafitos zsir bentmaradjon a csapágyban..
egyébként forditva kéne...nem?
de igy hogy a csapágyból állandóan kitörö grafitos zsir az miatt megy tönkre a szimering.. majd jut be a épp odacsörgedező viz?
vagy
nem inkább a viz miatt kellene a szimering záróészét esetleg kifelé rakni..
mert igaz hogy porvédős a szitu..de szimering csak egy irányba zát a másikba.. száépen engedi befelé a cuccost...
vagy hogy van ez?
mert igy gyakorlatilag a mosáskor addig áll ellent az egész szimeringvédelmi szerkezet amig a porvédő működi...mert ha az már nem működik.. ott gyakorlatilag a viz.. a legkissebb túlnyomás esetén is.. átjut a szimeringen befelé a zsir felé..majd ott
elkezd dolgozni..amitő lesz a barna-grafitoszsir..majd a sár.. majd a szétrozsdásodott görgők..
hogy akkor hogy is van ez?
mert ha fordítva rakná be az ember aszimeringet.. akkor lehet hogy kijönne kis zsir a + 20 fokos hőmérséklet növekedés búl adódódan.. 1szer.. de a többi az mebnt maradna.. és utána pedig a viz ellen lezűáró szimering .. ott szimerálna.. ezáltal a csapágy élettartamát növelve.. vagy ez ..hülyeségg?
nehogy leorditsátok a fejemeet .. csak érdeklődőleg kérdezem?
40 évesen így toppon lenni nem akármi teljesítmény .Az élsportban eltölteni ilyen hosszú időt,nem semmi,nem is értem hogy bírja fizikálisan Lehet már fáj minden izülete,de azért csak csinálja feszt.Én úgy gondolom 1-2 év és befejezi a grand slam-at,de ki tudja.
Cox még indult tavaly Erzbergben 63-as születésű
http://www.cheapcycleparts.com...
A 15 ös alkatrészt hiányolod, igaz?
Mit is kellett cserélned, másikat belerakni?
Feltételezem legalább egy fogaskerék pár és egy léptetővilla kelleni fog az 5. hez. Azon kívül, a többivel, ami benne volt, kellett még valami cserebere?
A többieket is kilassíthatnád, talán lehetne látni, mit csináltak rosszul
https://www.youtube.com/watch?...
a labirint tengelyt sem kell cserélni a 6 sebességeshez..csak azt a egyenes részt a legalsó nútnál( 1-3 sebeség kapcsoló részénél )nem marja ki a gép...ha az hiányzik akkor a maradék két fokozat is tovább léptethető vele..
de az 5 fokozathoz a 6dik elé kell egy.. megállító izé
ami az első képen látszk.. ha valaki ért hozzá. hogy miért volt az hogy üresben gurulva..... nagyobb sebességnél lefelékben..bedarálgatott a váltó..grrrr...grrr....grrrr......
de ez is meg lett.. a kis 8x 6os kishenger nem volt a léptető villán...
de a váltóban sem volt sehol.. ugyhogy...az nem mostanság tört el...vagy ha mér szét volt húzva (a bontatlan blokk )akkor baszták visszarakni
akir racel.. vagy 2 milla elfér bedobva a hobbiba.. minden évbe a +4kilóval/ motorcsere..
akkor az a legjobb választás...a legolcsóbb...
de ha kicst ovatosabb az ember.. nem nyirja úgy akkor azért elmennek ezek nagyoin nagyon sokat...
mondta mesterem dem úr is.. ha nem tiltáson van minden ugrásnál az sx-f akkor ezek a szelepekis sokat sokat birnak.. tehát ha nem épp egy entéhá100nyolctól veszi az ember akkor 300-400 órát is kibir 6 iklletve a szelp nem úygszakad el hogy pikk...
ott van előzmény.. a nyúlás.. ezt szelephézagkor látod.. mondom 3-4 állitásig.. partiban vannak.... extrémben ez meg még több üzóra is lehet..
aki racel meg van lehetősége.. az meg gó új gép..
abból lesz majd a sokakanak az 1-2 éves hibálan állapotó 5kilóval olcsóbbért..persze nem a csúcsraceloktól akik ..pl ....pintpomnt pont havertól....na olyantól..soha kategória...
hisz látom mondon hajtás előtt a karbantartást
amúgy meg éljen besenyő pistabÁÁÁÁ
A husqvarnánál 70-et ír az enduróra is
Ha könyv szerint mennék akkor már dugó, hajtókar és szelepek és vezlánc cserélve lettek volna kétszer. Kuplung egyszer. Ez kb annyi mint amennyiért vettem a motort. Ergo ha holnap elhányja magát a blokk és még le is ég a motor (nincs roncsértéke), akkor ebből máris vehetek egy másik ilyet.
Amúgy még csak nem is zörög benne semmi. Én sem fogok olyat kicserélni ami jó.
Hozzá téve hogy én jodlist is megértem. Ha az ember versenyekre is eljár akkor simán megéri évente cserélni az új motort. Inkább mint évente rendbe rakni a már meglévőt, mert így legalább a legújabb technika van alatta és minden alkatrész zsír új. Én is így tennék, de egyszerűen nincs rá ennyi.
de pl a vizpumpatengely.. az sosem cserekategória.. de mégis hiányzik ról tengelyvég.. na azt kicserélem.. pedig azt ne mis írlya..100000000óránáál sem
de nem is azért 7-8 kilóval kevesebb mint az úly ára..
mert igy száz óránál.. a gépkönyv szerint.. a váz és lengővilla kivételével.. mindent cserélni kell..ene..
nem véltelven adják el haverek is az úly motort..
mert ők csinálják jól..
igyza hogy után még 3-4 évig mennek ugyan azokkal a főbbdarabpkkal a gépek(minusz lánc fék alkatrészek).. de akkor is..
100 óránál minde kuka.. a bergnél is atitán szelepek...
igaz hogy 600óránálmég a szelepállítás sem volt de akkor is.. 100 óránál cserélni kell
és szelepnél 2-3-4 állításig nem kell szarni attól hogy a nyúlás miatt elszakadna...
ugyhogy.. pl az én gépem még az első szelepállítás előtt van..
de az ellenőrzésen azt mutatta.. full gyári mind
óóóbakker.. azt sem....
szelepeket sem..
és összességében az egész motort sem
az alsó kis bütymürüttyamiben a 3 csapágy van..
na azok teljesejn grafitoszsirban voltak..na azon csodálkoztam is..
aztán a csodálkozás az folytatódott a kutyatengely szétszedésekor..hogy az meg
hógy szedtük ki.. 2 emberesssen..
na aztán az hogy a lengővillacsapágy az meg ..kuka.. hát na arra nem számítottam ...
de meg lesz csinálva.. majd nem lesz bemosva hülyegyerek módjára a csapágyakhoz a magasnyomásúval..
aztán ez jövőre.. épp csakl kéri hogy kicsit tegyem rendbEEEEE
zsolesz.. én is szoktam---ferdíteni az igazságot=hazudni...
az amit úgy kellett széütni 1m 40x4 zártszelvény meg 2 kilós kalipács seggítségével.. aza kutacsontos téma..
az pont az volt amit bajan is irt.. csak én nemek az irás van hogy nehezen megy(az értelmezhető ).. és onnan az értelmezéssel persze hogy még nehezebb
de az nekem is az a ktuyacsont tengelynem a csavar..
se pl az az 100% menthető volt sőt annak a szimernigjei is..jo mondjuk volt benne ganaj ..de mégis..
ami menthetetlen volt..
az ami a lengővillatengelyben van..azt este nyolckor ganyéztam szét..
na az ... az kuka.. a tűgörgők azok van benne 148 db..8ezt nem megszámoltam.. ezt számitottam..mivel 22átmérőn fut a 2mm tűgörgő ezért darabonként van(dx pí/2 és ez lefelé kerekitve..= 37)
na ott a szimeringek már nem is szimeráltak ..rá a futamra ..( mond6nám hogy nem zár a szimering . de az ajtó az a mi nem zár a szimering meg csak nem ..szimerál
na oda oda kel a komplett úly az 22 HK 4 db meg a 25x32x5 szimeringek is..a kis csőtengelyek.. na azok voltak menthetők..illetve nem... lyó szerelő azt is kicserélné.. ahogy gyűrűzné is hamár széthúzzam.. meg az összes csapágy..ha már széthúzza..szimeringek...ugyszintén...
demivel én ..sem lyószerelő sem úlymotorrá alakító nem vagyok.. ezért csak azt cserélem ki ami a tmkban kell...ahhoz hogy 3-4 évet biztonságban! elmenjen...
dehát ez van...
amit kérdeznék...
úgy műszakilag...
a szimeringek fekadata..az hogy ne jöjjön ki a zsir..ugye. ..
vagy
az hogy ne mennyen be a viz
kérdem én.. a zsir ezekben a csapágyakban mint ittt a lengővillánál az összes meg kb keréknél is az extremenduróban..
az miért jöne ki .. mitől nőne meg a mennyisége ott bent
hogy ki akana jönni...az 6gyán högy kinyomódik ..mert termelődik ben + 34 fok..meg a mennyisége is csak nőttön nő..
de....
annyire ki akarjönni.. hogy a mosáskor a vizzel.. amivel még van hogy egész közelről( amitől tönkrement a lengővilla csapágyazása 2 éves korába a 90 órás gépnek
szóval hogy az a szimering .. akkor azért kell úgy áljon hogy a nyomás alatt lévő viz...nyomásától nagyobb nyomású grafitos zsir bentmaradjon a csapágyban..
egyébként forditva kéne...nem?
de igy hogy a csapágyból állandóan kitörö grafitos zsir az miatt megy tönkre a szimering.. majd jut be a épp odacsörgedező viz?
vagy
nem inkább a viz miatt kellene a szimering záróészét esetleg kifelé rakni..
mert igaz hogy porvédős a szitu..de szimering csak egy irányba zát a másikba.. száépen engedi befelé a cuccost...
vagy hogy van ez?
mert igy gyakorlatilag a mosáskor addig áll ellent az egész szimeringvédelmi szerkezet amig a porvédő működi...mert ha az már nem működik.. ott gyakorlatilag a viz.. a legkissebb túlnyomás esetén is.. átjut a szimeringen befelé a zsir felé..majd ott
elkezd dolgozni..amitő lesz a barna-grafitoszsir..majd a sár.. majd a szétrozsdásodott görgők..
hogy akkor hogy is van ez?
mert ha fordítva rakná be az ember aszimeringet.. akkor lehet hogy kijönne kis zsir a + 20 fokos hőmérséklet növekedés búl adódódan.. 1szer.. de a többi az mebnt maradna.. és utána pedig a viz ellen lezűáró szimering .. ott szimerálna.. ezáltal a csapágy élettartamát növelve.. vagy ez ..hülyeségg?
nehogy leorditsátok a fejemeet .. csak érdeklődőleg kérdezem?
Cox még indult tavaly Erzbergben 63-as születésű
Remélem, nem lett bajod az eséstől!
Felénk most már nem merek "gyorsan" menni, lehullott a haraszt, semmit nem látni, mi van benne, tele van meglepetéssel az egész út