déw..
készül a videjó
semmi lószarra ne gondolt csak a pályán kis gurulás..
ez 2 hónap után ennyi erőnléttel van.. ha lyöwő 7 is kinézek.. na az már odabaxós lesz.. enth 100nyócnak akkor már lesz félnivalója
amit akartam...
kicsit túlagyalod a dolgot.. de leht csak én látom úgy..
annó csináltma pár 2001-2-4-5-6 os 2t ket..
de hogy szar lenne szerelni.. vagy sok a varia.. azt ne gondolt...
szerintem ha fele ennyit agyalnál rajta..
duplasebességgel néznéd a használatutóponmthut.. akkor lenne értelme.. utána nézni..
de igazándiból...
2001 től.. 2010ig tartományban..(szűkebben a 2004 től..208ig..
na azokat jobban ismerem.. azok karajok nagyon..
de azt hogy megnézzem hogy konkrétan melyik.. az ...
konkrétan a motor.. az adott eladásra szánt motort.. na hogy az milyne csak az számit..
hogy volt karbantartva.. csavarok beleszaggatva..milyne olajal hogy is.. ki is...
na az számít igazán...
ha már elemzünk....
vanolyan 250es 4t amivel eredményesen lehet endúrózni a hegyekben?
semmi exrém, pár meredekebb feljáró, és pár patakmeder, de leginkább a fakitermelők áltak kitaposott út-útszerű képződményeken való haladás
esetleg ami egy kicsivel izmosabb mint a wr250 de nem sokkal szervizigényesebb
súly tökmindegy mert a 2 mázsás ténérével nem keveset edzettem ettől mind nagyságrendekkel könnyebb
Benne vagyok az elemzésben, nyakig.
Egyenlőre(jelenleg) a KTM 2T 70 db (2005-2010 ig 2T 250 és 300ccm et) modelljét nézegetem robbantott ábrák alapján .
Vannak meglepetések, először azt hittem, a program rossz, amit írtam erre a célra, de az jó max elnézhetem az eredményt, amit mutat, feltételezem az eredeti forrás(http://sparepartsfinder.ktm.co...) is jó, azaz a következtetés helyes lehet.
KTM-ék nem unatkoztak az 5 év alatt:
2005: 4 féle 250,5 féle 300 (új MXC változat)
2006: 6 féle 250, 6 féle 300 (bejön az XC)
2007: 6 féle 250, 8 féle 300 (2 db E startos)
2008: 6 féle 250, 6 féle 300
2009: 6 féle 250, 6 féle 300
2010: 7 féle 250 (Itt is lesz E nevű változat), 4 féle 300 (XC-W ZA és EXC AU kiesik)
Részletesen nem írom le a típus neveket, mindenki megnézheti, ha akarja.
Erre a 70 db modellre, mindössze 2 féle főtengely(54830118100 2005-2007, 54830118200 2008-2010)
Ez egy érdekes kérdést vet fel számomra a kiegyensúlyozás kapcsán, vajon melyik dugóhoz és hajtókarhoz lehet?
Az tuti, hogy valamelyikhez nem éppen optimális vagy a 300 „rázhat” vagy a 250.
Amin még inkább csodálkoztam, hogy lehet egy 72 és 66.4-es dugóban ugyanaz a csapszeg,
típusszámok alapján ugyanaz (54830233000 2006-2010 minden modell) a 2005 más csak (54630233000)
A hajtókar szett is csak 2 féle (54830015044 2008 ig, 54830015144 2009 től)
A két főtengely csapágy és a felső tűgörgő az mindegyikben ugyanaz, a primary fogaskerék is
A kuplungot se bonyolították nagyon lényegében ugyanaz, de vannak eltérések.
A primary és secondary fogaskerék is tök ugyanaz mind a 70 modellben.
A membránban 06 tól áttértek VFORCEra, előtte 05-06 boyesen.
Amit szinte mindig variálnak, a hengerfej, meg a futómű, az idomokat nem néztem, de az tuti. a hengerből is van kb. 7 féle ezen években és típusokban.
Van még rengeteg dolog, részletesebb, de az már kitesz egy regényt.
KTM -et nem szar szerelni, ami a csavarokat illeti(aki sok típust szerel)? Állandóan variálnak több csavarral, legalábbis típusszámban.
Szerintem itt sincs csak fekete és fehér, inkább árnyalatok és nem húzható rá egységesen minden pilóta motorjára.
Futóműben nagy eséllyel mindenkinél van hekkelés, aki versenyző.
Gecsa!
Már ne is haragudj de ha egy Magyar menő (aki nem az első helyért küzd extrémben) elkölt csak a futóműre 1-2 millát akkor higgyem el,hogy Jarvis szériával nyomja ?Na neeee!
Mikor tudjuk,hogy a technikai sportokban négy dologra van szükség a sikerhez:tudásra,pénzre,pénzre,pénzre
ezeknek az urbeli motorosoknak a motoruk lehet sima szeria,egy ket kis tuningal,de a legnagyobb tuning az ,hogy rajuk van allitva minden.Be van allitva motor,futomu es akkor melle jon az a Latasmod amit Csoki is irt,megspekelve a tudassal siman el tudom kepzelni,hogy szeriaval is hujere vernek barkit,///ezek olyan szinten lazan es technikabol motoroznak,hogy pl a szituszkajon jarvix mikor a sisakot lekapja es a szereloje a fejet megsimogassa azt mondja,hogy meg se vagy izzadva...szoval az a tudas es az amirol mi valamit elkepzelunk az mint az evereszt es a jeges tenger..szoval siman el tudom kepzelni,hogy az az fmf csak a motorozas elvezeten nyujt neki valami plusszot,a futomu pedig extrembe ...
De azert a szerelojuk varial es csinal olyan dolgokat amiket mas nem mer vagy nem is kepzel el()..itt mar csak azt a diferenciat is eszre vettem,hogy mikor OB filmek vannak,,,csak ritkan ordit a motor,mikor lenyelezi,maskor mintha villanymotorral menne,ugyanaz a fordulat,csak a sebesseg valtozik,nagy meredekekbe sem hallani kinlodni a motornak a hangjat,vagy azt se tudni hanyasba megy,csak saccolni lehet...szoval vannak ott turpissagok a szinfalak mogott,de a tudasuk az megkerdojelezhetetlen,es a penz a dominancia a mai vilagba,a penz ural mindent.
Az,hogy Jarvisz nem Ktm el megy es ugy is ot szereti mindenki,ez egy fajta manipulacio a huski reszerol a KTM tol,hogy azt a markat is befutassa,tehat penz es penz,de az egesz okosan van elrejtve a szinfalak mogott.
Tehat a csucstechnika is el van dugva ugymond,de sejtheto legyen,a kivancsi sznobok csak eszre tudjak venni,mert mindenki majer akar lenni alapon a jovobe a termeket el kell adni es fejlodni.
Elo pelda Lars E,az idei motorja...nagy erdeklodest keltett mindenkibe akinek a szeme nyitva volt,es maris sokan velem egyutt varjuk az uj 300 csodat ami ugyebar nem baj ha draga is,csak legyen valami uj benne.
hogy hogy melyik gépezettre gondolok..
hát a billenőváltós órára
az idő az végtelen komol...meg hogy váltó is van bene ...jójó nem 5gangos mint az esikszeff de akkor is van benne váltószerkezet
ami űrtechnikai igénybevéterlenek van kitéve egy1 lékó metcshen
lyalya..
a shrácz annyira ügyes hogy lisztet neveztek el róla...
amúgy szerintem a repülőlóvb a extrémenduróvébé..és a katamarán óceáni gyorsasági hajóversenyek full egy lapra tartoznak = pont olyan mint a biciklirészing vagy a futóversenyek...
minden szinten.. mind anyagilag mind technikailag...
ezeknél már csak a sakk vékéken van komolyabb teknikai fejlődést igénylő gépezet
érdekesség a versenyről
egy ismerős rallyzik hobbi szinten a 2. osztályban
egy közepesen tuningolt1.6 civic-el elég jó eredményekkel volt idő hogy összetettben is 2. volt
az első (ugyancsak civic) annyival "jobb" volt hogy csak a futóműve kb annyi volt mint ismerős komplett gépe
és ez egy kis semmi tétes versenysorozat
A tudás hatalom,és a legfontosabb ez tény de a tálenteknek mindig kijár valami plusz.Az igazságot soha nem tudjuk meg mert messze vagyunk a tűztől.Beszélgettem erről a témáról az Istivel párszor,Ő se egy isten de azért nagy részét elhittem annak amit mondott,ezzel a szériás dologgal kapcsolatban.Hetekig lehetne itt
a miértekre keresni a választ.
gépében rosszi leszerepelt..
tudomásul kell vennui ellyárt felette a ...márkez
lyorghe lorenzó meg balynok lett
amúgy a spanyolok nagyon összetartó népség.. a magyar gyereket is ..talmát is egy spányol akarta kikezdeni.. de talma nem egy roszi volt hanem egy jói..és őneki ez be is jött...
egyébként meg ez egy technikai sport.. nem véletlen mondják teknikainak.. mert számit az hogy milyen technikával mész..meg az is millllyen teknikszka van alattad...
és ha még jó napot is fog ki a racel.. akkor aznap ő fog győzni..
de ahhoz mindennek össze kell álni ...mint a gecisbugyinak
Én se írtam mást, csak annyit hogy bármennyire is ufó a csávó, ha a másik ugyan olyan ufó alatt jobb motor van akkor abból jobb eredmény lesz. Persze ha nincs még egy hasonló ufó, vagy ha nincs nagy eltérés a motorok között akkor mindegy.
A technikai igény persze más egy gp-ben mint egy extrém enduróban, de attól még ott van.
hály kolbik..
kb ennyi a történet...
meg ahogy zsolesz is irja...kell erősebb gép az egsztrémben. ..
mondjuk megtudom érteni a dzsonifiú kroccváltós gépét mert egy lyó wáltó sokhelyzetben kisegít
a lyó futómű az ide is kell...
lyakó..
a láncal vigyázni..
ha nem inygé van és nem számit hogy 3-4-5 hónap alatt kopok szét...vagy..mondjuk elmegy 150 órát..akkor azért kiba nagy a diferent...
vx2 volt eddig de most a bergről egy reginát nyűvök...illetvde nyűttem...mert ..kész van a lánc.. mondjuk a kopása is eléggé meg van máér ..de hogy az óringek...mit nem mutanak.. hihetetlen.. a vx2 nél erről szó sem volt.. meg a did atv láncnál sem..
cz lánc..
sárkinyomis esetleg(RDO 520)...de azokat már rég használtuk.. és ha kicsit olcsóbb csak mint a did.. akkor nem is kérdés...
most azt 17 ért tudom.. mig a didet vx2 azt 21 ért..
ez kb életartamban egy árnak számit.. és akkor viszont ..megint díájdí lesz ha a iriszem sütögetését meguntam...
viszint ami volt iott egy új diddel.. láncleesés után.. úgy elgörbül t a lánc.. oldalra az utolsó 20 szem...ilyet még nem láttunk...
asz ott nem mellette szól.. de egyébként
készül a videjó
semmi lószarra ne gondolt csak a pályán kis gurulás..
ez 2 hónap után ennyi erőnléttel van.. ha lyöwő 7 is kinézek.. na az már odabaxós lesz.. enth 100nyócnak akkor már lesz félnivalója
amit akartam...
kicsit túlagyalod a dolgot.. de leht csak én látom úgy..
annó csináltma pár 2001-2-4-5-6 os 2t ket..
de hogy szar lenne szerelni.. vagy sok a varia.. azt ne gondolt...
szerintem ha fele ennyit agyalnál rajta..
duplasebességgel néznéd a használatutóponmthut.. akkor lenne értelme.. utána nézni..
de igazándiból...
2001 től.. 2010ig tartományban..(szűkebben a 2004 től..208ig..
na azokat jobban ismerem.. azok karajok nagyon..
de azt hogy megnézzem hogy konkrétan melyik.. az ...
konkrétan a motor.. az adott eladásra szánt motort.. na hogy az milyne csak az számit..
hogy volt karbantartva.. csavarok beleszaggatva..milyne olajal hogy is.. ki is...
na az számít igazán...
Ilyet mar en is megcsinaltam tobbszor is.....csak nem videjoztak le......igaz hál istennek a végkifejletet se..
vanolyan 250es 4t amivel eredményesen lehet endúrózni a hegyekben?
semmi exrém, pár meredekebb feljáró, és pár patakmeder, de leginkább a fakitermelők áltak kitaposott út-útszerű képződményeken való haladás
esetleg ami egy kicsivel izmosabb mint a wr250 de nem sokkal szervizigényesebb
súly tökmindegy mert a 2 mázsás ténérével nem keveset edzettem ettől mind nagyságrendekkel könnyebb
Egyenlőre(jelenleg) a KTM 2T 70 db (2005-2010 ig 2T 250 és 300ccm et) modelljét nézegetem robbantott ábrák alapján .
Vannak meglepetések, először azt hittem, a program rossz, amit írtam erre a célra, de az jó max elnézhetem az eredményt, amit mutat, feltételezem az eredeti forrás(http://sparepartsfinder.ktm.co...) is jó, azaz a következtetés helyes lehet.
KTM-ék nem unatkoztak az 5 év alatt:
2005: 4 féle 250,5 féle 300 (új MXC változat)
2006: 6 féle 250, 6 féle 300 (bejön az XC)
2007: 6 féle 250, 8 féle 300 (2 db E startos)
2008: 6 féle 250, 6 féle 300
2009: 6 féle 250, 6 féle 300
2010: 7 féle 250 (Itt is lesz E nevű változat), 4 féle 300 (XC-W ZA és EXC AU kiesik)
Részletesen nem írom le a típus neveket, mindenki megnézheti, ha akarja.
Erre a 70 db modellre, mindössze 2 féle főtengely(54830118100 2005-2007, 54830118200 2008-2010)
Ez egy érdekes kérdést vet fel számomra a kiegyensúlyozás kapcsán, vajon melyik dugóhoz és hajtókarhoz lehet?
Az tuti, hogy valamelyikhez nem éppen optimális vagy a 300 „rázhat” vagy a 250.
Amin még inkább csodálkoztam, hogy lehet egy 72 és 66.4-es dugóban ugyanaz a csapszeg,
típusszámok alapján ugyanaz (54830233000 2006-2010 minden modell) a 2005 más csak (54630233000)
A hajtókar szett is csak 2 féle (54830015044 2008 ig, 54830015144 2009 től)
A két főtengely csapágy és a felső tűgörgő az mindegyikben ugyanaz, a primary fogaskerék is
A kuplungot se bonyolították nagyon lényegében ugyanaz, de vannak eltérések.
A primary és secondary fogaskerék is tök ugyanaz mind a 70 modellben.
A membránban 06 tól áttértek VFORCEra, előtte 05-06 boyesen.
Amit szinte mindig variálnak, a hengerfej, meg a futómű, az idomokat nem néztem, de az tuti. a hengerből is van kb. 7 féle ezen években és típusokban.
Van még rengeteg dolog, részletesebb, de az már kitesz egy regényt.
KTM -et nem szar szerelni, ami a csavarokat illeti(aki sok típust szerel)? Állandóan variálnak több csavarral, legalábbis típusszámban.
Ha valamit benéztem, hát nyugodtan korrigáljatok!
Mit mutat az EC pályateszt? Fogsz tudni most már jönni utánam, ha 4. ben megyek nyélgázon az RMX el?
5.-ről már inkább ne beszéljünk
Szerintem itt sincs csak fekete és fehér, inkább árnyalatok és nem húzható rá egységesen minden pilóta motorjára.
Futóműben nagy eséllyel mindenkinél van hekkelés, aki versenyző.
Már ne is haragudj de ha egy Magyar menő (aki nem az első helyért küzd extrémben) elkölt csak a futóműre 1-2 millát akkor higgyem el,hogy Jarvis szériával nyomja ?Na neeee!
Mikor tudjuk,hogy a technikai sportokban négy dologra van szükség a sikerhez:tudásra,pénzre,pénzre,pénzre
De azert a szerelojuk varial es csinal olyan dolgokat amiket mas nem mer vagy nem is kepzel el()..itt mar csak azt a diferenciat is eszre vettem,hogy mikor OB filmek vannak,,,csak ritkan ordit a motor,mikor lenyelezi,maskor mintha villanymotorral menne,ugyanaz a fordulat,csak a sebesseg valtozik,nagy meredekekbe sem hallani kinlodni a motornak a hangjat,vagy azt se tudni hanyasba megy,csak saccolni lehet...szoval vannak ott turpissagok a szinfalak mogott,de a tudasuk az megkerdojelezhetetlen,es a penz a dominancia a mai vilagba,a penz ural mindent.
Az,hogy Jarvisz nem Ktm el megy es ugy is ot szereti mindenki,ez egy fajta manipulacio a huski reszerol a KTM tol,hogy azt a markat is befutassa,tehat penz es penz,de az egesz okosan van elrejtve a szinfalak mogott.
Tehat a csucstechnika is el van dugva ugymond,de sejtheto legyen,a kivancsi sznobok csak eszre tudjak venni,mert mindenki majer akar lenni alapon a jovobe a termeket el kell adni es fejlodni.
Elo pelda Lars E,az idei motorja...nagy erdeklodest keltett mindenkibe akinek a szeme nyitva volt,es maris sokan velem egyutt varjuk az uj 300 csodat ami ugyebar nem baj ha draga is,csak legyen valami uj benne.
na ez az ...
a srác malából
mert egy malomban örölnek
hát a billenőváltós órára
az idő az végtelen komol...meg hogy váltó is van bene ...jójó nem 5gangos mint az esikszeff de akkor is van benne váltószerkezet
ami űrtechnikai igénybevéterlenek van kitéve egy1 lékó metcshen
a shrácz annyira ügyes hogy lisztet neveztek el róla...
amúgy szerintem a repülőlóvb a extrémenduróvébé..és a katamarán óceáni gyorsasági hajóversenyek full egy lapra tartoznak = pont olyan mint a biciklirészing vagy a futóversenyek...
minden szinten.. mind anyagilag mind technikailag...
ezeknél már csak a sakk vékéken van komolyabb teknikai fejlődést igénylő gépezet
az a pénz amit az "extrákra" költesz
még egy hoki rally2 szinten is
egy ismerős rallyzik hobbi szinten a 2. osztályban
egy közepesen tuningolt1.6 civic-el elég jó eredményekkel volt idő hogy összetettben is 2. volt
az első (ugyancsak civic) annyival "jobb" volt hogy csak a futóműve kb annyi volt mint ismerős komplett gépe
és ez egy kis semmi tétes versenysorozat
Ebből nyilvánvalóvá válik, hogy hol van a kutya elásva-meg hol nincs.
http://youtu.be/K4qzh6YBW1Q
a miértekre keresni a választ.
tudomásul kell vennui ellyárt felette a ...márkez
lyorghe lorenzó meg balynok lett
amúgy a spanyolok nagyon összetartó népség.. a magyar gyereket is ..talmát is egy spányol akarta kikezdeni.. de talma nem egy roszi volt hanem egy jói..és őneki ez be is jött...
egyébként meg ez egy technikai sport.. nem véletlen mondják teknikainak.. mert számit az hogy milyen technikával mész..meg az is millllyen teknikszka van alattad...
és ha még jó napot is fog ki a racel.. akkor aznap ő fog győzni..
de ahhoz mindennek össze kell álni ...mint a gecisbugyinak
A technikai igény persze más egy gp-ben mint egy extrém enduróban, de attól még ott van.
kb ennyi a történet...
meg ahogy zsolesz is irja...kell erősebb gép az egsztrémben. ..
mondjuk megtudom érteni a dzsonifiú kroccváltós gépét mert egy lyó wáltó sokhelyzetben kisegít
a lyó futómű az ide is kell...
lyakó..
a láncal vigyázni..
ha nem inygé van és nem számit hogy 3-4-5 hónap alatt kopok szét...vagy..mondjuk elmegy 150 órát..akkor azért kiba nagy a diferent...
vx2 volt eddig de most a bergről egy reginát nyűvök...illetvde nyűttem...mert ..kész van a lánc.. mondjuk a kopása is eléggé meg van máér ..de hogy az óringek...mit nem mutanak.. hihetetlen.. a vx2 nél erről szó sem volt.. meg a did atv láncnál sem..
cz lánc..
sárkinyomis esetleg(RDO 520)...de azokat már rég használtuk.. és ha kicsit olcsóbb csak mint a did.. akkor nem is kérdés...
most azt 17 ért tudom.. mig a didet vx2 azt 21 ért..
ez kb életartamban egy árnak számit.. és akkor viszont ..megint díájdí lesz ha a iriszem sütögetését meguntam...
viszint ami volt iott egy új diddel.. láncleesés után.. úgy elgörbül t a lánc.. oldalra az utolsó 20 szem...ilyet még nem láttunk...
asz ott nem mellette szól.. de egyébként