na elmondom mi van..
ezzel a láncfőzéssel...hát az volt hogy ...izé..tévedésbe éltem egész eddig de aztán megokosodtam itt...nem főik a láncot..
hanem sütik.. ugyan is a főzés az 100-110 fokon megy végbe mig a sütés az meg 120-190 fokon...
há ezért nem lehet kifőzni a láncot gépzsirban.. mert az általános gépzsir az 120 fokig hőálló
a kolbászt lehet főzni is( mert mindég a kolbászkeritésről van szó itt) az lehet főzőkolbász sült kolbász vagy füstölt is...
mig a hurka az csak is sülthurka lehet mint a lánc is..
ugyhogy vigyázva hogy mit mond az ember...
Kamusi vagy balinyo. Feled esetleg . kozel a hatarhoz. Enis beszeltem parral. Mind kopkodott hogy erre sehol se lehet. Ha tenyleg lehet feletek. Ugyan miert nem csapodsz oda hozzajuk okosba. Biztos vinnenek ha ok is mennek
ilyeneket hogy ir6ol le
van egy haver aki ez miatt utazik 1000öccáá kilómétert..3 országot taposva ...
mert a ktm hazájában nem lehet motorozni
ember gondolkodgyá,... mind-gyá kapsz a p..ofádra...csak egyszer olvassa el
lessz nemulass
itthon sem leeht motorozni mert natura meg nudista mndehol van...
de azért ha okos az ember.. minden hegyben megtalál6ja azt a vezetőt aki.. érti szereti tudja a dolgát ..nem összehozva a délutáni motorozást a felirkálós büntis sztorikkal...
ugyhogy .. béke
kint nálunk is..
biztos van olyan hogy ..izé. ..
de mig 3-4-5 motorozás alatt emberrel nem találkozunk... addig azért csak jó helyeken megyünk
a sivatagi racékon ott pl ne mis kenik semmivel..
de azért az új órinegs láncokban a gyári faggyút azért ..csak nem szedik ki mert bele ivódott fattyú az a hő 6ására kifelé oldódik...tehát a homok SEM tud befelé jutni folyamatossan kenésben és tisztán tartva a láncot...mert mint mondottam csak kifelé tart a gyári faggyÚÚ
mi a faxom az a zrd lánc? sosem hallottam róla
amúgy hogy minél oltsóbban motorozzunk az lehet számit annak aki külföldre szorult munkaügyileg..de itthon a kolbászkerítés gyártók hazájában.. ez nem számit...
csak arra voltam kiváncsi a nagyonértelemes nagyérdeműtől hogy ő hogy kenne egy minőségileg hibátlan szakitószilárdságban úgyszintén! de oringtől mentes láncot...
mint irtam a gyári kenőanyag az hibátlanul birta az egész napot sárban !
az elgondolt olajbanáztatásos dolog meg kbn 2 óra múlva- de addig ott olt nem nyikorgott nyekergett!- elment...
erre jött értelms válasz dem úrtól hogy ő annó a oringmenteset teljeselégedettséggel láncsprézte.. én viszont kipróbálnám ezt a belefőzést...mert időm is van lehetőségem is van.. meg érdekell is ..beszrzem hozzá a dolgokat.. egynelőre általános gépzsirt. és gó...
láncsprét csak akkro akarom ha ez sem vánna be.. van kedvem ezzel elbaszn az időt.. mert abból is bőven nem csak a kolbászból
ugyhogy ez a láncosa ez már kimerült...
nem tudjuk tovább fűrészelni a fingot
de azért köszönöm az összes fürészelősnek
aki meg a általa használt gyakorlati dolgokról irt. . az mind egy .. szemét
bajan, ausztriáról szólva , az igaz hogy van szigor, viszont sokszor több terep motor van mint magyarországon ,elvégre a ktm hazája, és megsúgom neked a srácok mindig megoldják okosban hogy motorozzank,
vannak egyszerü szabályok amiket ha betartanak akkor nincs gond...
de ez igaz svájcra , németországra is , nem egyszer dumáltam ottani srácokkal akik elmondták hogy bizony ők majdnem minden hétvégén hajtanak .
éljen a kolbászkeritttés
holnap hozom el a 0,015 tonna kolbászt a füstölőből
nem tudom hogy meg özterejhbe.. de itt felénk hamarabb van a motorcsere mint a tankolás
szóval igazándiból hazafelé a benyakúton már selejtezzük ki az egynapos vén szarokat..
péksütiből sem szeretem a másnaposakat
Itt is kerul ilyen buzgo mocsing vadasz....csak a szekely az bicskas...aztan ha ilyen koteles vagy husangos dolog kerul elo annak hire megy es hamar szarra verik barki is legyen.
Mifelenk annyi az erdo,hogy keptelenseg azt vedeni es orizni.Ugy el lehet bujni az erdobe motorozas kozbe,hogy a medve se jar arra .Aranylag keves a motoros ha az erdok tobseget aranyat nagysagat szamoljuk.
Meg szerencse 450 km vagyunk a magyar hatartol,szoval egy evbe max 3-4 csoport ha jon,nem hetvegenkent 20-40 fos bandakba.
Igy is eleg a baj a mieinkel..van penzem,motoorm,nagypofaju faszkalap vagyok,aztan szetbaszok mindent..na az ilyenekkel van a gond.
En.mostanaban miota kolbaszbol van a kerites is. Ugy csinalom ha kopas nyomait fedezem fel a lancon. Gyorsan veszek egy uj motort.fozogetni a konyhaba szoktunk. Pl halaszlevet vagy gulyast.
Akar milyen hiperszuper lancspey lehet..terepen max 10 kilometer amit rajta van..vagyis az elso 2 km ken,utana a portol vagy a sartol mar csiszolo anyag..utana meg pont jo,hogy nincs ott az a gebasz.
Szerintem egy lancnak az erossege legyen jo..ne nyuljon es a gorgok birjak..ilyen lanc ..ZRD...a tobbi lofasz minoseg...az olaj az olyan a lancokon mint halott faszan a vizes lepedo...terep motorokrol beszelven a lancspreyt en a labtartohoz,a hatso fek hengerhez elos fekhengerhez hasznalom,mert ott van ertelme,hogy kiszoritja a port es nem jut be hogy a biztositekokat elkoptassa.
Lanc olajozasara sima kuplung olajat..az az oringecskeket meg keni..a tobbi mese habbal s szappannal
Nekem a gyari 300 asra valo lanc egy szaros szezont birt..utana zorog,csorog..vetem ki.
Hogy nem rozsdazzon belol a gorgoknel,motorozas utan haza erve egybol be kell speryezni mert hanem pikkpakk bebasza a rozsda,hogy alig mozognak a szemek..sajat tapasztalat..aztan mikor mar kuka..akkor kuka...sorre tobbe el megy mint egy lancra,szoval ez nem tema...fogyo aru
Régen az egyszerű vagy egyszeri falusi ember volt a vadász is meg a motoros is. Most meg sok helyen a pénz megette a vadásztársaságokat.
Az erdélyi Kánaán is véget ér sajnos, viszont a mi életünkben szerintem nem jön az el ami az osztrákoknál van. Olyan szigor itt nem fog működni (úgy értem sem Erdélyben, sem itthon).
na.. akkor neked a céerefen mikor endúróztatok.. akkor a láncsprély kibirta az egész napot...
akkor az karaj..
kössz a vakszot.. faxa..
egyenlőre a kilós gépzsir az már meg van hozzá.. azzal játszom egy ideig...egy próba erejéig biztos...aztán megnézem hogy akkor végül is .. mi a szitu ...
nekem a vadászokkal csak jó tapasztalatom van...
alkohol 6ására bekeményednek..feledződnek.. és motorostól függetlenül a kocsmába képesek bevinni a fegyvert is ..hogy ott a póvert megmutassák igazi gyökér banda némelyik
bajan, én már motoroztam azokban a béke időkben amikor mindig megálltunk eldumálni a vadászokkal ha össze futottunk, volt olyan hogy télen ott melegedtünk a tüzüknél, nem egyszer elmondták tök szeretik a motoros ösvényeket amiket járunk mert jól lehet rajta cserkelni,és öket rohadtul nem zavarja , mert mikor kimennek hajnalban meg szürkületkor akkor mi már régen nem vagyunk az erdőben, a 90-es évek összes bakonyi enduró versenyét támogatta a verga és a HM, mivel övék az egész bakony , gyakorlatilag szinte bárhol kijelölhettünk verseny nyomot, olyan 2 napos versenyek voltak beszarás, 300 feletti induló, akiknek legalább a fele osztrák-német volt.
de ugyan ezek a versenyek megvoltak szinte országosan mindenhol, györtől, a pilisig a legjobb helyeken voltak versenyek.
aztán ez semmi perc alatt véget ért a vadász lobbinak és az ilyen kamu naturha kétezer szervezeteknek köszönhetően.
aztán az évek mulásával annyi ostoba attrocitás ért a részükröl, hogy egyszer lesz egy kis időm megírom egy regényben a sok sztorit...
biztos vagyok benne hogy ez fog végbe menni romániába is... sajnos.
mostanában nem lessz sűti baszod...