Én főzögettem régen, de nem lett puhább, úgy is ehetetlen volt..
Később már csak motorozásra használtam egyszerű láncsprével..
Itt a gyári faggyúd: http://www.putoline.com/en/cat...
Vadászokról csak egy rövid gondolat:Az erdőt saját tulajdonuknak,tekintik,és az abban élő vadat is.Lehet hogy a vadgazdálkodással foglalkoznak de az erdővel ugyan nem.A mai vadászok nagy többsége,beképzelt miller akik azt hiszik ha felveszik a zöld kalapot,ők a természet urai,a többi ember meg csak alattvaló.Vérbeli,régi igazi vadászember már kevés van.A mostaniak magyarosan mondva elvannak kúrvúlva.
Itt a recept:
minden láncot brigoval lehet mosni a gyürüsöket ezzek után csak simán olajozni kell ... mivel a gőrgők kenöanyaga bent maradt a láncba ..
a sima láncokat is elönyös brigóval mosni csak ezek után kifözni grafitos fagyuban ..... 35 % fagyu 50 % motorolaj 15 % pehely grafit kb 10 percig melegitjük ............. ezzek utrán hadjuk amig ki hül és a hagyományos láncot ki csepegteted kb 3-5 ezer kilométerenként meg csinálod
Felhasznált irodalom Taschner:Láncápolás
a rablás inkább a rendszerváltás utáni tizenjópár évben volt
mostanság inkább túltenyésztik az állatokat
nekem is van pár rokon-ismerős vadász körökben
felénk gondozzák is őket etetik itatják vaddisznóknak dagonyát csinálnak, szóval mintha csak egy nagy farm lenne
ami rossz pont az a vadkár na azt lehetetlen rajtuk bevasalni, a kukorica földet azért is adtuk el mert elég jól megcsócsálták az őzek minden évben
örűlök neki hogy vadászok között nöttél fel, nekem "csak" kb 25 évnyi terep motoros tapasztalat áll a háttérben, és velük kapcsolatban szinte kivétel nélkül negatív....
szoval megkérnélek rá nekem ne mosdasd azt a bandát, és még a bizonyitványukat sem kell magyarázni...
és még egy gondolat, legyünk reálisak, ők is csak lerabolnak az erdőböl amit csak tudnak, elvégre ugy gondolják az az ő játszoterük...
Nálunk szokás a vadgazdálkodás. Már tényleg. Ami érdeke mind az erdőnek mind a mezőgazdálkodásnak. A rabsicok távoltartásán is komoly hangsúly van. Példa még a vadkár (közút autó kontra vad) rendezése ami minden közlekedő érdeke.
Van egy csomó dolog amikkel a vadásztársaságoknak kell foglalkozni ami mind pénzbe mind sok időbe kerül.
na .. a láncnakkerben ahonan eddig a cz hoztuk.. mondták igen igen a gyári fagyúzéás. de semmit nem tudnak róla..
a másik láncos az is azt mondta.. igen igane a gyári ..de ő sem tud olyat sehol beszerezni pedig már próbálta..
haver..
a saját dolgoddal legyél elfoglalva..
irigykedj.. kibaszottul...(ahogy irtad..)ha úgy érzed te meg attól nyugszol meg..
vagy ad el a régi már 50 órás gépet .. ha attól megnyugszol
dév..
meg ne tévedj.. ez egy 16 ezres lánc pro mx 500 gépekhez!
csak ring mentes..
ha kicsit is félnék hogy eltépi.. biztos nem használnám..
be lehetne fúlyni láncsprével is.. de az .. avn itthon és túl 1szerű lenne...
viszont sajna abban sem bizom hogy kibirja az egész napot.. a 3-4 órát...
de a zsirban kifőzésre a láncos tag is azt mondta az .. az
de csak si sima általánios zsir.. mert a grafitos illetve a hőállótól.. úgy ekeményedik.. ember sem semmilyne gép nem hajlitja meg
A probléma lényegét leírtad, "Mindenki csak a saját dolgával van elfoglalva"
Ha több az egymásra való odafigyelés, kevesebb lesz az ütközés,
csak ahogy nő a motorosok száma, ott is nagyobb az esélye, hogy több lesz benne, aki nem figyel oda, s jönnek a bajok.
Azt megkérdőjelezném, hogy a vadászok tesznek az erdőért.
Pl. szaporulat korlátozás? Egyéb? Mire gondolsz.
Ami tény, hogy ők jogi engedéllyel vannak ott, a terepmotorosok, meg jogi úton tiltottan.
Mondhatni köztük nőttem fel és az elmúlt évig rendszeres résztvevője voltam vadászati dolgoknak (nem vagyok vadász). Valószínű ez alapján nálad jobban ismerem őket. Nem azt mondtam hogy a gondolkodás módjukkal nincs baj, hanem azt hogy nem más mint a motorosoké (olvasd el újra amit írtam). A motorok zöme pont olyan tulok mint a vadászok ezért is nem lehet ebben a kérdésben előre lépni. Mindenki csak a saját dolgával van elfoglalva. Annyiban legyünk reálisak, hogy ők (vadászok) tesznek is az erdőért, mi motorosok pedig csak elveszünk.
Amiket írsz felháborítóak, ahogy az is amit sok motoros tesz (nálunk pl az egyik földtulajdonost kórházba juttatták).
Sokkal jobb szopni az olcsoval .mint venni egy jot ami sokat bir. Az olcso pont anyiba lesz mint a dragabb jo. De igy elmarad a feeling hogy kihozta olcsobol.ettol megnyugszik hogy sporolt.
drága lesz az az ingyen lánc, ha véletlen elszakad és beveri a blokk oldalát
Szerintem nagyon macera, nekem a DTn annó volt, kell hozzá zsír, meg egy rakat idő a pucolásra, főzésre, semmivel se olcsóbb!
Ok, hogy ingyen kaptad, de van vele egy rakat szívás, minden hajtás után vedd le, mosd ki, utána főzd ki, amiért az asszony megöl, ha a konyhában csinálod, iszonyat büdös, majd a lecsepegő olvadt zsírt takarítod, stb.
Vegyél egy ringeset, s utána nyugtod lesz egy jó darabig.
Esetleg locsold meg minden hajtás előtt olajjal, menjél vele 5-10 szer hajtani, utána dobd ki.
hály kolbászok..
na jött indó.. annó még a óringmentes cetkás időszakban...
sima birkafaggyúval csinálták...
de azt mondták a zsirban kifőzés az sem lehet szarabb...
disznyó zsir van 600 ft per kiló
de lzs ep 2 általános gépzsir az meg van ezerért a nagykerből
na ha azzal is nyikorogni fog mikor a legközelebbi 3-4 órás motorozásból visszajövünk.. akkor...
megnézem a gyári láncok mikor megfagyúzzák...az milyne fagyú..
mert azzal egy motorozás után sem volt gond...pedig akkor is volt patak meg sár rendessen..a patakokban megmég a viz is lyöt lefelé.. meg mindenretek..
mert egyenlőre... azt a gyári láncfagyút a gágüllel nem találtam rá
ha szerinted nem a gondolkodás módjukkal van baj, akkor még nem találkoztál vérvadásszal..
mikor melléd lő puskával, pisztollyal a kézben akar lerángatni a motorrol, mikor drotokat feszit ki a faszkalap az ösvényre meg kihegyezett karot ás be a földbe, meg husángal akar leverni a motorrol menet közben egy fa mögé elbujva... és sorolhatnám estig a hasonló faszságaikat....
persze én is találkoztam már " értelmesebbel" aki tudott emberi nyelven és stílusban kommunikálni, de ez kb olyan ritka mint a fehér hollo...
A fekete erdore is 30 asaval mennek hetente a mororosok. Lehet a romanok bekocsogolnek mostmar. Kivancsi vagyok a zarandba Mikor lesz az elso tetlegesseg. A helyiek komoly uzleti szintig vittek a nemetek motoroztatasat. Plusz egy par osztrak csapat kethetente jar vezetes nelkul is. Illetve panziok elnek a motorosokbol a kornyeken. Kurva gazos ha ott is az lenne mint a labancoknal . ahol ezer eve betiltottak es be is tartatjak sajnos. A fo ok a vadaszat. Legalabbis itt. De ahogy latszik ottis az a mozgato rugo. Veluk nem lehet egyezkedni. Zsigerbol ruhelluk a motorost. Mas a gondolkodasmodjuk.is.
Az este 8 után nem lehet-az már elég későn lenne:-)
Folynak a tárgyalások a helyi erők és a vadász egyesületek között. A vadászok anyagi erejét, és lobby érdekérvényesítő képességét figyelembe véve, nem látok sok esélyt, hogy így vagy úgy, de működő megoldás legyen-legalább egy pár évig.
Hát én nem vagyok ilyen sóher, már az első perctől ledobtam volna a picsába azt a láncot
Többet ér a nyugalmam attól az egy lánctól
A huskyról is ledobtam a zsír új regina láncot, a did tudom mennyit bír Aztán öröm és boldogság van
De
Szedd le a láncot tedd bele egy 5ös kannába aztán addig mosogasd benzinbe amíg nem lesz tiszta a kiöntott benzin
Utána fújd ki gyorsan levegővel aztán jöhet a zsír fürdő
Később már csak motorozásra használtam egyszerű láncsprével..
Itt a gyári faggyúd:
http://www.putoline.com/en/cat...