Igen. Az ember hajlamos saját szemüvegén keresztül látni és értékelni a világot. És nem érti hogy másik miért nem látják a hard endúró szépségét és a viilág olthatatlan szomját a még könnyebb endurókra.
(bocs a szó ismétlésekért, közben mást is csinálok és van hogy egy hozzászólás első fele és második fele között máson gondolkodom aztán nem olvasom el amit már leírtam)
Viszont azt ne felejtsd el, hogy ezt most mi utólag látjuk és előre egyáltalán nem biztos hogy így nézett ki. Sőt, szinte biztos nem mert egyik nagy gyártó sem ment ilyen irányba.
Meg azért azt se felejtsük el, hogy mi az európai endurós szemüvegen át nézzük ezt, ők meg globál és pénz szemüvegen át.
valószínű mindenki elgondolásában van némi igazság ,és a valoság valahol megint a szürke száz árnyalata közül ,valahol... ahogy imi mondta ez mind-mind ötletelés...
viszont ami tény, nagyon elkurták-elengedték ezt a vonalat, még most mikor felfutott ez a fajta sport most is csak ilyen szánalmas probálkozásokkal jönnek elő mint az emlitett 2000-es yamo...
pedig ha szárnyal a fantazink... az ázsiai piac oriási... és ők ott jelen vannak az idők kezdete ota, egy kicsit felfuttatnák a sportot azon a piacon sokkal jobban állhatna nekik a zászló...
pár év és megjelennének a kinai és a maláj Jarvisok, az ottani őstehetségek, lenne kinai nagyfal 6 napon keresztül, és hasonló versenyek...
Ha az enduróban az egyik megindult volna akkor csak a ktm-el kellett volna vetekednie, nem a másik 3-al mint a közúti vonalon.
A Facebookon szoktam nézni a hard enduro russia oldalt, na pl az orosz piac olyan hogy önnmagában egy nagy szelete a tortának, amiért érdemes beruházni. A motorpiacon fennálló 50 éves japán hegemónia miatt nem hiszem hogy anyagi probléma lenne a fejlesztés. Amugy meg pl a yamahánál is minden a polcon van. A jelenleg bemutatott modellben is a wr450 enduro váltója passzol. Egy önindítós blokkházat önthettek volna hozzá.
Talán a Zsolt tapogatózik jó helyen amikor megemlíti a Yamahát.A japán konszernek több lábon állnak,és nem csak terepmotorokat,meg bicikliket gyártanak mint a KTM.Csónakmotor,jetski,,motoros hószán,mezőgazdasági gép,autó,haszongépjármú,hangszer,és még lehetne sorolni.Lehet hogy a Kawasakinak több pénzt termel a klíma kompresszor gyártás,mint a motor.Ki tudja?Hát ők maguk Számunkra érdekes megfejthetetlen dolgok ezek. Egyet azonban leszögezhetünk,full profit orientált ma már minden,és nem nyeretlen
kétévesek vezetik ezeket a cégeket,ezt azért ne felejtsük el.
A gyógyszergyártás a világ legjövedelmezőbb biznisze,ezt sem gondolnák sokan.
Azt se felejtsük el, hogy adott modell paletta kifejlesztése és forgalmazása is pénzbe kerül. Magyarán az is lehet hogy dönteniük kellett, hogy az aszfalt gépeket viszik tovább vagy a terep motorokat. Esetleg árnyaltabban: a fejlesztési pénzeket mind beleöntik az aszfaltos gépekbe és így létrehoznak komoly közúti palettát, vagy megosztják azt. Szerintem ilyenkor két dolog dönt: a tulajdonosi szándék illetve a várható profit.
Abban sem vagyok biztos, hogy érdekli őket ez a szegmens. Hiszem, hogy tudják mit miért tesznek. Például, ha a közúti szegmens 150-300 köbös motorjain egy forint befektetéssel 1 forintot keresnek, ugyan ez terepen csak 1 forintra 50 fillér akkor egyértelmű hogy hova öntik a pénzt.
A Ktm szerintem részben kényszerpályán mozgott. Közúton nem tudott versenyképes lenni, egyszerűen nem volt rá pénze. Még a bmw is mekkorát küzdött itt az elmúlt 15 évben pedig jóval tőkeerősebb. A Ktm itt tudott elindulni. Aztán meg jól csinálta.
én ugy gondolom inkább az lehet hogy már a legelején nem vették elég komolyan... hiába volt ott a yamaha-honda már a legelején is a dakarokon, ugy gondolták ez nagyon kevés embert érdekel és leszarták a piacot, pedig kb 2000-2002-ig a narancs akkora szarokat gyártott hogy jajjjj.... csődbe is ment vagy kétszer...
de aztán jött egy új tőke csoport sok pénzel addigra a japo leszarta a piacot, és onnantol a ktm-nek állt a zászló, mostanra már egész komoly utcai verdákat is gyártanak arany árban
persze nyilván hogy üzlet, csak én kicsit ironikusabban fogalmaztam....
viszont az tény hogy ezt a terepmotor ágat, főként az endurora gondolok, nem szabadott volna elengedniük, mert innen vissza jönni elég nehézkes, akkora a narancs piaci előnye...
szerintem amugy mikor meglátnak egy ilyen yamis probálkozást mattighofenben, kb betegre röhögik magukat... hogy nézd má kihozták ezt a 2000-es 2t mint enduro... bruhahaha...
Viszont azt ne felejtsd el, hogy ezt most mi utólag látjuk és előre egyáltalán nem biztos hogy így nézett ki. Sőt, szinte biztos nem mert egyik nagy gyártó sem ment ilyen irányba.
Meg azért azt se felejtsük el, hogy mi az európai endurós szemüvegen át nézzük ezt, ők meg globál és pénz szemüvegen át.
viszont ami tény, nagyon elkurták-elengedték ezt a vonalat, még most mikor felfutott ez a fajta sport most is csak ilyen szánalmas probálkozásokkal jönnek elő mint az emlitett 2000-es yamo...
pedig ha szárnyal a fantazink... az ázsiai piac oriási... és ők ott jelen vannak az idők kezdete ota, egy kicsit felfuttatnák a sportot azon a piacon sokkal jobban állhatna nekik a zászló...
pár év és megjelennének a kinai és a maláj Jarvisok, az ottani őstehetségek, lenne kinai nagyfal 6 napon keresztül, és hasonló versenyek...
A Facebookon szoktam nézni a hard enduro russia oldalt, na pl az orosz piac olyan hogy önnmagában egy nagy szelete a tortának, amiért érdemes beruházni. A motorpiacon fennálló 50 éves japán hegemónia miatt nem hiszem hogy anyagi probléma lenne a fejlesztés. Amugy meg pl a yamahánál is minden a polcon van. A jelenleg bemutatott modellben is a wr450 enduro váltója passzol. Egy önindítós blokkházat önthettek volna hozzá.
kétévesek vezetik ezeket a cégeket,ezt azért ne felejtsük el.
A gyógyszergyártás a világ legjövedelmezőbb biznisze,ezt sem gondolnák sokan.
Abban sem vagyok biztos, hogy érdekli őket ez a szegmens. Hiszem, hogy tudják mit miért tesznek. Például, ha a közúti szegmens 150-300 köbös motorjain egy forint befektetéssel 1 forintot keresnek, ugyan ez terepen csak 1 forintra 50 fillér akkor egyértelmű hogy hova öntik a pénzt.
A Ktm szerintem részben kényszerpályán mozgott. Közúton nem tudott versenyképes lenni, egyszerűen nem volt rá pénze. Még a bmw is mekkorát küzdött itt az elmúlt 15 évben pedig jóval tőkeerősebb. A Ktm itt tudott elindulni. Aztán meg jól csinálta.
de aztán jött egy új tőke csoport sok pénzel addigra a japo leszarta a piacot, és onnantol a ktm-nek állt a zászló, mostanra már egész komoly utcai verdákat is gyártanak arany árban
viszont az tény hogy ezt a terepmotor ágat, főként az endurora gondolok, nem szabadott volna elengedniük, mert innen vissza jönni elég nehézkes, akkora a narancs piaci előnye...
szerintem amugy mikor meglátnak egy ilyen yamis probálkozást mattighofenben, kb betegre röhögik magukat... hogy nézd má kihozták ezt a 2000-es 2t mint enduro... bruhahaha...
Ha nem lesz komoly marketing, ha nem lesz választék (több motor) akkor alig fognak eladni belőle. Még akkor is ha amúgy nagyon jó.
A KTM nagy erőssége a nagyon széles modell paletta és a marketing.