Nekünk egy Sárhegyi pásztorunk van (ismertebb nevén jugoszláv farkasölő), de egy mackó sztem egyet ütne rajta és vége lenne. Nincs az a kutya, ami egyedül elbánik a 400 kg-os medvével.
Csapatban talán van esélyük.
Regimentre Jozsa Norbi,Varga Zsoltika mentek inen tolunk...aztan remelem megint ugyesek lesznek.Nekem sem penzem,sem idom,sem csizmam...a 2 eves szidi crossfire 2 kezd kibomlani es szakad a bor ki az oldalan...en hittem bennuk,hogy jok,es tenyleg jol all a labadon,fasza,de hogy 2 ev utan mind a 2 kiszakad,a varasok odafosnak..hat baszok a nagy markaba.A thor csizmam 5 evet siman birta,csak annak a talpa szarta be magat,de a tobbi az birta.Kovetkezo csizmam biztos nem sidi lesz...adok 50 euroval tobbet es veszek Gaernet,remelem azok is nem ilyen uri fos csizmak.
Kutyakrol ..bernathegyi meg ezek a nagy betyar dogokrol...Itt a szomszed faluba fitodba bement a medve a keriteseken keresztul es a lancrol le ette a kutyakat,...nem vicc,az ujsag is irta es a boltos is mondta,hogy a 90 kilos bernathegyit felig megette,aztan a rotit mint a kiflibol a virslit a javat kihuzta,es meg valamilyen pasztor kutyat nagyon rendbe vagott,hogy inkabb el altattak....es az istalok melett a medve elment es a benn levo allatokat nem bantotta.Ugyan ilyen garazdalkodas aldozata volt egy 25 km levo faluba par kutya a mult heten....Sok olyan meset halottam ,hogy olyan a kutyam ,hogy a medvet is el hajtja...na hat ezeknek nem jott ossze....de viszont lattam pasztor kutyat olyat a hegyen vagy 4 darabot is,hogy en sujba a 85 kilommal sehol sem vagyok,meg ha negykelabra allok mint egy kis pincsike melettuk...a feje mint egy jo nagy borjunak...felelmetesek..na de mondta is a pasztor,hogy nyugodtam alszanak
most már vegyél egy rendes kutyát, ne ilyen 50+kilós állatokat a sok gyerek mellé
keress egy jobb amstaff tenyészetet aztán válaszd ki a legnyugodtabbat (de félénk ne legyen)
amióta nem lehet vágott füllel kiállításra vinni azóta jóval olcsóbbak lettek az ilyen kis hibásak, az enyémnek is ferde volt az egyik füle aztán nem 500eur volt hanem 80.......
na avval másfél év után izmozhatsz, ha 10 lábad lenne akkor sem tudnál annyit futni mint a staffi
Elég sokat variálsz ezen a nyomatékváltón és áttéteken, ennyire nem jön be a 4 fokozat?
Miért akarod tudni, hányadik fokozatban motorozol, csak az a lényeg, hogy jó fordulat tartományban tartsd, ha kevésbé nyomatékos tartományba esik visszaváltasz, ha meg túlmegy rajta, felváltasz, ilyen egyszerű, nem?
déw...
tegnap a pályán minden összejött....
pont ellenkezőleg mint a múltkor...amikor megminden klappolt..
-a ráállitott hátsó rugó-. hogy nem 110 üljön csak 100at...
az elvite a csillapitást...azon a huzón már nem is tudtam állitani.. csak a gyros lassú amivel úgy ahogy sikerült ujra visszahzni a hátulját..de az végül is a félmotorozás végére az elfogad6ó kategória lett...
-de az hogy a 13-48 szinte tökéletesen eltalált..2-3-4 fokozatokkal...a 13-47( ez egyenlő közel a 14-49..50 gyári fokozattal)..az ennyire elszarja az egészet ...
egyszerűen a 2-3-4 hejett... volt hogy 1-2-3 de pörgött de vitte...de azt sem tudtam hol vagyok..most akkor ez melyik fokozat is
nekem ezt valaki mesélné ..én is kirötyögném
de ez van...
amire rájöttem.. igy a hosszú pályán ahol a beerg 6ba is beugrott.. itt hiányzott egy fokozat vagy fél a 13-48ból..
de a 13-48 az mindehol jó volt...( 2-3-4) mindehol helyén a fokozat a kanyarba az egyenes végén ugaatóelőtt érkezéskor..hullámsorokon...minden de mindehol jó volt..ninusz az hogy hiányzik a nagy egyenesben még egy fokozat
na erre este rályöttem..nem hiányzik fokozat ha 2-3-4 vagyok mindehol passzentossan...nem hiányzik hisz a váltó nem 3.. hanem 4 fokozatú... csaka igy kroccra.. nem jó helyen van
szóval.nem a 13-48 kel vissza és hiányzik egy fokozat felülrő.. miközben 2-3-4 használom egyfeszt..
hanem
14...47..46..45 is engedi a 114 tagos láncal
és mivel a kétkeréken bármilyn lk lehet..
a 19..illetve endúróra a 18as kerék...
+ 12.. amúgy si kellett cserélni 13 ra...
hát akkro a váltót is el lehet tenni.. az 2-3-4... 1-2-3 ra.. miközben a 4 megmarad a hossszú egyenesre
na ezt hogy kitaláltam..
majd ma kiderül...
de gyanúsan úgy lesz...
endúróban is a 12-50 az nem működött de a 12-48 az meg mindehol jó.. mindehol.. gyanúsan ez lessz a kroccabn is...
és ha szerelni kll akkor már mindegy hogy 13..14 mi van eklöl.. a hátsókeréken meg az t nem kell les felszerelni.....a 114 lánc meg akkor kiadja...
de majd délelőtt ez is keiderül...
ja tegnap elvitték a bernit új jó gazdához került...
most hogy voltam kint bénázni 25-30 percet
és hoyg takaritom a gépet...akkor leeht látni a legjobban ez a láncspraj ez ennyi homokban motorozás után még fullosan rajta van..
ezen az olajzáson van még dilemma..
de okosak elmondták nem lesz gond .. a nyúlás egy szemnél a lánc már kuka lesz..
anniyt meg pont enged is a 12-48assal..mikor azt kihúzom a tengejt a villában koppig.. és a lánc akor is már laza lesz naygon.. akkor ott a vége a lánc életartamnak is
ugyhogy ez pont jó lesz
A gyűrű nélküli lánc ápolására a legjobb a vasboltban kapható faggyú. Megmelegíted beleteszed a láncot, a meleg faggyú befolyik mindenhova. Kiveszed megszárad. Teheted fel.
Nem kell felfőzni a faggyút, mert nagyon büdös tud lenni.
Az első motorom láncával babráltam egy darabig, de aztán belustultam és vettem egy gyűrűs láncot.
A gyűrű nélkül lánc ellenállása kissebb is, mint a gyűrűsé. Bár a 450esnek nem jelent problémát, nekem a 125-ös észrevette.
jól mondod jakó...
én minde hajtás után lemosom...volt magasnyomásu mosó..de túl hamar tönkrement2-3 hónapot sem birt .. ajándékba jött számla nem volt hozzá ..igy kukázni kellett..
mondták okosok hogy a 30-40ezrs kategóriák még azok sem fogják birni sokáig...
na akkro viszont én kihagyom.. igy maradt a kerticsap 3,5 báros nyomása..a slag végére egy 3,5mm furatú záródugó van rátéve...
az kb úgy viszi le a sarat mintha egy hegyes csavarhúzóval piszkálnám ja és ha egy perc alatt 5-6 liter viz folyik ki..nem 25-30...
tehát még a sarat sem csinálom magam alá...
mondjuk ehez kell szivacs meg oldószer...nem úgy mint a 100báros mosó hogy levisz mindent..
de a kivánt tisztasági fokot eléri..
illetve ahogy jakó ismondja.. kicsit megsimogatja az ember a gépet is közbe.. átnézi.. ahogy mossa!
kerékcsapágyak fékbetétek lánc lánckerekek állapotát egyből látja a paraszt + olyan hibákat amiket ha rá sem néz ez ember mert úgy is minden jó...közbe meg csak odabaxta repedt tört valami a blokknál..
szóval kell az a mosás..nekem minden képp
más megh úgy csinálja ahogy akarja
dév...
a motort hogy vetem kaptam ajándékba egy irisz pro m láncot..meg lánckerekeket...
de ez nem óringes..
eladni nem tudt..8000 sem.. pedig utánanéztem... valami 33000kN a lánc.. 500ccm krosszokra van ajánlva..és vagy 15.800 a bolti ára..
szóval ugy értékeletem.. nem szar.. szakadástól nem kel tartani
bőven megér annyit hogy majd hamarabb megegyen egy lánckereket.. mint a za óringes díájdí viksz 2..
hogy ezek kb mennyit nyúlnak mig ki nem kukázza a paraszt( majd megnézem a gépkönyvben is ..de valami gyakorlati tapasztalat tanács ha van )
kb hányüzemóra.. mondjuk oringeskehez képest.. a felét azért tudja?
mennyit nyúlik...
mondjuk az oringes vx 2 az élete folyamán ha egy fognak megfelelő hátrrahúzást igényel( mintha egy foggal kissebb lenne a lánckerék oda kerül az élete vége felé a kerék a villában)
hogy ez mennyit nyúlik..2-3-4 fogat is..magyarul...(egy fog az közelitőleg 4mm)..tehát a x ringed did..az olyan 4mm csuzik hátra az egy év alatt..meg a 100 ora alatt
ezek ?
10..15mm?
illetve ezeket sprajjal ápoltam..
ezt a ringmentest ezt én is a 10w-50 4t sl jasó emma 2 garagéban pihentetett olajjal gondoltam ápolni...
az megfelel neki?
az a szitu vagy 10en éve van oringes láncom... oztán ...
ha vaaki tud ebben segitni.. ki hogy csinálnálja hogy működik neki
válaszokat előre isköszi..
kekec gyagyás jodos féle okoskodásokat kihagyhatjátok...
csak saját tapasztalat kell
Azert az a fiz nem okoz akkor a bajsagot,ha meg mosod a motorod.Eloszor is mert en szertem tisztan,jol esik azt a kibaszott motort tisztan latni..az aszony is jobban esik ha apolt..neeem?,es ha mar mosom akkor esszel mosom..kis vegyszer es fut le a mocsok rola,nem veretem agyon...es ha be is megy a zseges viz ..ugy is minden telen full szerviz van,szoval minden ahova be tud kerulni az bontasra meg zsirzasra kerul.Amit meg kell egyen a rozsda azt ugy is meg fogja.
Érdekes ez a mosás dolog. Az elmúlt pár hónapban a szárazság miatt csak a port kellett mosnom a motorról. Nem tudom felétek hogy van, de nálam van hogy hazaérve centis por áll a hengerfejen, a telók alján, a felnikben stb. Ez nem a lefújja a szél típusú por. Én így tuti nem rakom el a motort.
Ha meg sár van akkor meg egyenesen ki van zárva hogy a nedves saras motort elrakjam dunsztolódni hogy aztán szétrohadjon a váz. Pl a haspáncél és a blokk között, a lánckeréknél, a himbánál, a féknyergeken mindig vastagon áll a sár.
Engem spec pont a műanyag idomon lévő nem érdekel, ha csak ott van akkor nem feltétlen mosom le.
Mondjuk simán el tudom képzelni hogy a más összetételű talaj máshogy marad meg a motoron.
Megvárom míg rászárad a láncra a sár, utána lekopogtatom róla egy fával, szépen lepotyog, párszor áttekerem, majd átlocsolom leengedett váltóolajjal.
A motor többi részéről meg lehullik az első pár kmben.
Ha túl sok sár van a sárvédőkön, azt szoktam még frissbe kikaparni, de ott se mosogatom.
Részemről is csak szervíz előtt mosom...
még
igaz mosás és mosás között van különbség de a többség vereti mint az állat, aztán 100000000 tonnás préssel tolja ki a lengőkar tengelyt 6-8 éves korában
lehet az átlagtól trehányabb vagyok de nemigen szoktam fényezgetni se a kicsit se a nagyot, bár most a nagy kb csillogós mert árulom, rászántam 200 forintot a mosóban
Csapatban talán van esélyük.