a bonyolultság és még ami fontos
a benyatankkialakitása a közel lévő kipufogócsővel azzal változna..hogy nem zárná le a tank feleslegessen a felfelé oldalra kiáramló hőt.. mint most..!mert most 3deci benya..max 5deci miatt a tank iszonyat hőterhelésnek van kitéve..al ezárt légtérrel a kipufogó felett!
ott oldalt simán nyiott lenne egy 3cm széles rész ahol a hőtorlódás gyakorlatilag megszünne!a rotyogó benya jelenség a bergben sajnos erős ..jellemző..és még szerintem.. a múltkori iszonyat ortyogás mert egy szar gumi miatt szétreszeletem megam..
konkrétan veszélyes is..!ogy fort.. rendessen ..féltem amikor várakoztunk.. morgott zutyorgott..de nagyon
mondjuk akkor a benyaszűrő is a tan kalatt volt.. azóta levittem a rugiostag mögé szabadon szellőzik azóta ez a problem is újra niormális kereteke közt van... ..de van!
plusz ha bármiért lekel lszedeni a tanot a kábelezést .. nem kell kiszedni az egész égszűrőhűázta meg mindent.. mai szar időben esősben..kivitelezhetelten anélkül hogy nem ázzon szarrá a felürről nyitott légszűrőházgumistól mindennel együtt..
+ a kábelek nem nyomorodnak.. ezáltal nix is szükség a több leszerelésre sem
Karton papírból csináld meg aztán annak alapján jöhet az alumínium vagy kifaragod szivacsból és mehet rá a műanyag
Bár ilyen kis tanknál nem fontos a hullámok gátlása
na a kép a következő
a első képen az ülés alatt lévő kék 3szög rész az tank.. az a kicsi.. attól hátra az a semmi váznyulványüresség..ami heleyett találtad azt a váznulvány tankot
a 2 képen pont felülrűl ugyan az..
légszűrő tankdarabja a szivattyú csatlakozás és kivezetés( 3 báros az autóé ami belement a gyári az 2,7- 2,8 báros szivattyú... ezért azóta hogy kocsi pumpu van benne...alul rendessen erősebb a gép...még nyomatékosabb mégjobbna veszi a lapot szinte 0 fordulatról...! ez szopóban nagyon jó...!
tehát
ha 3m rel lejjebb lenne a tank még akkor is ugyan azt a nyomást elérném vele mint a gyári...
a múgy a szivattyú az kb 10cm rel lene lejjebb mint most...
a tank kialakitást azt úgy kell kivitelezni hogy egy hullámtörö az ott tartso kb 0,5-1 liter benyát mindég.. még ha csak 1 liter is lenne benne.. akkor is egy überfelfelében sem jutnánk oda hogy ne tudja végezni a dolgát...
ugy lene a felcserélődés hogy légszűrőház léégszűrővel az maradna...a tank hejére egyből (az új tank legelejlére menne a aksi.. meg az a 3cm vastah tenyérniy lapos rész( az az elektronika efi) tehát
ezáltal a tank elejn a rövidebb nem nyomoritott kábelezés!
után jöne a max 7,5 literes tank..az még nem is használná ki a 100% teret a hátsóvázrész és aa régi tank hejét!
azt nagyon nagyon bonyollt kimérni lerajzolni.. kivágatni beheggeszteni..
arra ülne az ülés...
és a tank első része...ami a benya kb 50% tárolja.. az gyakorlatilag nem lenne ..csak a légszűrőházat hagynám meg belőle.. ..a két tankpolyler is csak a dizány miatt maradna!
ez a terv...
egyébként ez csak a full unatkozás miatt van...
még semmi konkrét centi.. bár bgynege számitás szerint max 10 literes tank odaférne...hogy nem kéne nagyon olyan hihetetlen elemeket kizabni kinyomoitani és összehegeszteni..
de mondom 7,5 liter a cél...
az bőven megfelel a 2t telitank +2,5 litert cipel magával a koma..és akkor még mindég nem fogyok ki.. kb még egy literrel még előrébb vagyok mikor ök kifogynak...
attól több benyát meg mi a ráknak vigyek?
mint most is a 8,5 liter?
persze azon körülmények között aol mi motorozunk...
a dakaron az más lenne..
oda kell a nagyon nagy tanki.. idem eg elég a 7 liter is bőven
Alapvető emberi tulajdonság, kell kihívás, mindenki másban találja meg.
Mackós dolog az nem semmi lehetett, erre felénk, csak vaddisznó van, de az se kellemes látvány, amikor kicsik vannak neki és fújtat mint egy bika és azon töpreng most neked menjen-e.
Tisztelem, amit csinálsz, hogy gondolkodsz dolgokon (múltkor a fűtés, most ez, stb.)
Megnéztem a manualt, abból nem igazán tudtam eldönteni a következő dillemámra a választ.
Mivel nálad van benzin pumpa, elképzelhető, hogy lejjebb kerüljön a tank, de azért a helyedben kipróbálnám, mielőtt belevágok, hogy a az a pumpa milyen szállítási teljesítménnyel rendelkezik, mert ha hátulra rakod a tankot, s mondjuk emelkedőben mész felfelé úgymond már lehet szivattyúznia kell a benyát(nincs elég nyomás)?
Bár ha a váznyúlványos működik, a tiednek is kell
Egyébként nem tudom, jobban bele kéne gondolni értelmes/átgondolod vélemény nyilvánításhoz, ötleteléshez, de arra most nuku idő
hály kolbik..
dév..
néztem ezt a tankagyalástnem lenne hülyeség..egy 7 literes tankot az ülés alá...
ott egyébként nix semmi.. egy nagy üres műanyag az egész.. illetve a tank egy része ott van ,az elektronika meg az aksi is...
az aksi elektronika az előrrébb kerülne...egy 20cm rel...
a tank alatti vezetékelés megszünne ..mert a tank előtt lenn..
a tankról a hőelvezetés egyből megoldódna...mert a kipufogó nem melengetné...
+ a sulypont lejjebb kerülne!
a hűtés mivel a tankból nem maradna ot semmi csak a polylet ..az olyan szinten szabaddá válna...
nem kéne a venti sem..
sőt .. lehet elég lenne 1 hűtő is
persze ez utolsó sor ez vick volt.. de a többi az nem
csak kellene egy aluheggesztő ..ami van is a szomszéd faluban.. az heggeszt mindenemet ami alu...
és még nem is ökörárban dolgozik.. bár ez a project ez lehet nem férne bele egy 50esbe
mert 50 simán rápattintanék..
csak találnék róla képet..
vagy akár arról hogy a berg egédvázba van olyan hogy gyári tank...
hogy az hogy is van?
zsolti?
Amugy feletek sok gyors motoros van..ez a cuccos kisa palyaitoknak kosxonheto,ronkok,gumik..a cross enduro felgyorsitja az esemenyeket..itt felenk a cross enduro masabb..cross palya van benne,es inkabb a crossnak van lenyege.
Toletek ha jonnek motorosok akkor az osszekotokbe nagyon gyorsak,lehet nyelelni rendesen,de mikor kell az erodbe fureszelni es vagni a nagy feljarokat akkor van baj sokszor...ami ertheto is,mert sok olyan feljaro van es oldal,hogy feletek nem igazan...Viszont itt gyorsba nagyon gyengek az emberek...a motocross gyorsitana fel,de oda meg nagyon kevesen jarunk.Ott ahol en igazabol elemembe vagyok es elvezem ott sokan ki sem neznek,kikerulik mert sokan a veruket el fujnak...de kellenek az ilyen helyek is mert ha versenyre is megy az ember,es itt van hard enduro es cross engyuro eleg,akkor nem lepnek meg az ocsmany szakaszok.Sajna az itteni hard,extrem enduro versenyekbe nagyon de nagyon eldobjak a sujkot es elvezhetetlen szintre emelik a verseny 85% nak...de a mai versnyek a penzrol szolnak,es hogy ki tud ocsmanyabb versenyt csinalni..szoval amig ilyen szinten megy a dolog,hogy 200 euro egy Panorama vagy egy Devai verseny addig kiverhetiik egymasnak,mert oda nem megyunk..persze tel vannak az ilyen versenyek birkakkal kik szeretik tolni a biciklit es szenvedni..nekuk ez a hard.
Azokbol a penzekbol egy magan enduro turat a haverokkal itt olyat lehet csinalni amilyet szeretne az ember,tanulhat az ember es nem amortizalod foldig a motorodat.A hard enduro egy kibaszottul nagy fizikai kondiciot igenyelo sport.Tobb kell az emberbe legyen minden sportnal.Valamilyen szinten kell tajekozodni,helyzetet felismerni,gyorsan reagalni,gyros es kifinomult reflekszekkel is kell rendelkezni,kell a motocross tudas,az enduro,szellemileg kell tudjad az erodet beosztani,pszihikai akadajokat lekuzdeni,valtozoak a viszonyok...szoval eleg sok sportot uztem es uzok,de a szaladas is mas,a hegyi szaladas is mas,a hoki is mas..de az enduronak a vadabbik formaja az kegyetlen.
Tehat..a hard es extrem endurohoz csak minimalis reteg er el igazan elvezeti szintre,a tobbi szenved..es az ember szereti ezt a fajta szenvedest es jo penzt is lehet belole csinalni
Bocsi..tenyleg nem valaszoltam...te klasszikus enduro nincs.Mindenki vagy a hard vagy az extremet akarja.ez a trendi ami egy igazi faxsag.Patrick akar az idén..1 nap 250 km kb a szakasz es mert szakaszokkal..erdei utak,osvenyek es egy ket nagyonb meredekebb oldallal....a terv Szép...
Macko esetén ..ott a kutya,mert hamar eszre veszi ha valami van a kozelbe..addig zavarja a kutya de amugy is el fut.Nem tamadnak csak ugy..hamar megtamad...minel nagyobnak kell tűnni...a futas sem segit..es ordibalni...de a jo szekly bicska nalam van es hamar szembe tamad ugy is beleutom ha meg esz ha nem.
Ritka Hogy macival talalkozzon az ember..jo a szaglasuk es elkerulik az embert.Akkor a baj ha bocsos es megleped...de akkor is a bocsokat vedi.Lattam medvet csunyan csinalni a bocsok miatt..nem pillogtatsz potyara..tuzol el mint a vadlibak...
nem tiz literes tankot akarok
csk 7..max 7,5 ugyhogy az 5 kilós csak az a sulypont amit eltolok
mondjuk a 8,5 liter helyett a 7--7.5 literaz amúgy is könnyít0,7...vagy majd egy egész kilót is
lyakó faxa.. ha bernáthegyid lett volna az végig veled marad6ott volna..
persze ha birod a hátadon vinni...
na ilyen ra a kau meg a dajcsland shepörd az is karaj...ez a én bernim.. ez pl tök jól el lenne egy garzon lakás ban is .. annyi neki a mozgásigénye.. bár folyton nő neki az is...
tényleg kérdik hogy mi a terv azután ha megtámad a medve..
hát szerintem azután már nem kell terv..
csak az lenne a kérdésem...hogy a medveszarből ki tudják hamvasztani az embert
déw..
büszke volnál rám...
ráhagytam az sx-f agyalást és már én is úly verzióban gondolkodom..
egy komplet tankot fogok csinálni a nagy 4t tankomra.. ami nem a kábelozáson támaszkodik..
az ülés alatt el van.. ahogy néztem 9 liter simán megvan tréfogatra.. csak félek a váznyulványban lévő tanki ha esetleg szártó mortále van akkor nehogy széjjel szakadjon
ezel a benya sulypont is lejjebb kerülne nem is kicsit..jó 30cm lejjebb és vagy 40cm hátrébb az a 7 kilónyi benzin....
csak az a baj ilyen fejlesztéseket nem találok.. bár egyéb fajta van ezer...
hogy miért ....
miért pont most.. mert ugy néz ki a péntekre be babéziásodott bernáthegyi túlélte a dolgot(nem kis állatorvosi segítséggel )
de megmaradt sőt ugyn éz ki frankón felépül-t
ugyhogy következő probléma az elásása az tolódik(remélem 10en pár évet) de igy a porobléma hiányában ..jöhet a fejlesztés
A kutya az egy lelki tamasz az embernek,hogy nem vagy egyedul..amugy a kutya azert volt,hogy ha jon a medve akkor nekem harapja a tokeimet,hogy erosebb legyek es jobban tudjak orditaniv:)))
a benyatankkialakitása a közel lévő kipufogócsővel azzal változna..hogy nem zárná le a tank feleslegessen a felfelé oldalra kiáramló hőt.. mint most..!mert most 3deci benya..max 5deci miatt a tank iszonyat hőterhelésnek van kitéve..al ezárt légtérrel a kipufogó felett!
ott oldalt simán nyiott lenne egy 3cm széles rész ahol a hőtorlódás gyakorlatilag megszünne!a rotyogó benya jelenség a bergben sajnos erős ..jellemző..és még szerintem.. a múltkori iszonyat ortyogás mert egy szar gumi miatt szétreszeletem megam..
konkrétan veszélyes is..!ogy fort.. rendessen ..féltem amikor várakoztunk.. morgott zutyorgott..de nagyon
mondjuk akkor a benyaszűrő is a tan kalatt volt.. azóta levittem a rugiostag mögé szabadon szellőzik azóta ez a problem is újra niormális kereteke közt van... ..de van!
plusz ha bármiért lekel lszedeni a tanot a kábelezést .. nem kell kiszedni az egész égszűrőhűázta meg mindent.. mai szar időben esősben..kivitelezhetelten anélkül hogy nem ázzon szarrá a felürről nyitott légszűrőházgumistól mindennel együtt..
+ a kábelek nem nyomorodnak.. ezáltal nix is szükség a több leszerelésre sem
Bár ilyen kis tanknál nem fontos a hullámok gátlása
a első képen az ülés alatt lévő kék 3szög rész az tank.. az a kicsi.. attól hátra az a semmi váznyulványüresség..ami heleyett találtad azt a váznulvány tankot
a 2 képen pont felülrűl ugyan az..
légszűrő tankdarabja a szivattyú csatlakozás és kivezetés( 3 báros az autóé ami belement a gyári az 2,7- 2,8 báros szivattyú... ezért azóta hogy kocsi pumpu van benne...alul rendessen erősebb a gép...még nyomatékosabb mégjobbna veszi a lapot szinte 0 fordulatról...! ez szopóban nagyon jó...!
tehát
ha 3m rel lejjebb lenne a tank még akkor is ugyan azt a nyomást elérném vele mint a gyári...
a múgy a szivattyú az kb 10cm rel lene lejjebb mint most...
a tank kialakitást azt úgy kell kivitelezni hogy egy hullámtörö az ott tartso kb 0,5-1 liter benyát mindég.. még ha csak 1 liter is lenne benne.. akkor is egy überfelfelében sem jutnánk oda hogy ne tudja végezni a dolgát...
ugy lene a felcserélődés hogy légszűrőház léégszűrővel az maradna...a tank hejére egyből (az új tank legelejlére menne a aksi.. meg az a 3cm vastah tenyérniy lapos rész( az az elektronika efi) tehát
ezáltal a tank elejn a rövidebb nem nyomoritott kábelezés!
után jöne a max 7,5 literes tank..az még nem is használná ki a 100% teret a hátsóvázrész és aa régi tank hejét!
azt nagyon nagyon bonyollt kimérni lerajzolni.. kivágatni beheggeszteni..
arra ülne az ülés...
és a tank első része...ami a benya kb 50% tárolja.. az gyakorlatilag nem lenne ..csak a légszűrőházat hagynám meg belőle.. ..a két tankpolyler is csak a dizány miatt maradna!
ez a terv...
egyébként ez csak a full unatkozás miatt van...
még semmi konkrét centi.. bár bgynege számitás szerint max 10 literes tank odaférne...hogy nem kéne nagyon olyan hihetetlen elemeket kizabni kinyomoitani és összehegeszteni..
de mondom 7,5 liter a cél...
az bőven megfelel a 2t telitank +2,5 litert cipel magával a koma..és akkor még mindég nem fogyok ki.. kb még egy literrel még előrébb vagyok mikor ök kifogynak...
attól több benyát meg mi a ráknak vigyek?
mint most is a 8,5 liter?
persze azon körülmények között aol mi motorozunk...
a dakaron az más lenne..
oda kell a nagyon nagy tanki.. idem eg elég a 7 liter is bőven
Mackós dolog az nem semmi lehetett, erre felénk, csak vaddisznó van, de az se kellemes látvány, amikor kicsik vannak neki és fújtat mint egy bika és azon töpreng most neked menjen-e.
http://husaberg.org/service-ma...
Regisztráció után letölthető.
Itt a váznyúlvány tankról írnak, amiről beszélsz: (8120790404455)
http://husaberg.org/search.php...
https://www.ktm-parts.com/70SF...
Miért szakad ez szét szaltó? Ez is az ülés alá kerül nem?
Tisztelem, amit csinálsz, hogy gondolkodsz dolgokon (múltkor a fűtés, most ez, stb.)
Megnéztem a manualt, abból nem igazán tudtam eldönteni a következő dillemámra a választ.
Mivel nálad van benzin pumpa, elképzelhető, hogy lejjebb kerüljön a tank, de azért a helyedben kipróbálnám, mielőtt belevágok, hogy a az a pumpa milyen szállítási teljesítménnyel rendelkezik, mert ha hátulra rakod a tankot, s mondjuk emelkedőben mész felfelé úgymond már lehet szivattyúznia kell a benyát(nincs elég nyomás)?
Bár ha a váznyúlványos működik, a tiednek is kell
Egyébként nem tudom, jobban bele kéne gondolni értelmes/átgondolod vélemény nyilvánításhoz, ötleteléshez, de arra most nuku idő
dév..
néztem ezt a tankagyalástnem lenne hülyeség..egy 7 literes tankot az ülés alá...
ott egyébként nix semmi.. egy nagy üres műanyag az egész.. illetve a tank egy része ott van ,az elektronika meg az aksi is...
az aksi elektronika az előrrébb kerülne...egy 20cm rel...
a tank alatti vezetékelés megszünne ..mert a tank előtt lenn..
a tankról a hőelvezetés egyből megoldódna...mert a kipufogó nem melengetné...
+ a sulypont lejjebb kerülne!
a hűtés mivel a tankból nem maradna ot semmi csak a polylet ..az olyan szinten szabaddá válna...
nem kéne a venti sem..
sőt .. lehet elég lenne 1 hűtő is
persze ez utolsó sor ez vick volt.. de a többi az nem
csak kellene egy aluheggesztő ..ami van is a szomszéd faluban.. az heggeszt mindenemet ami alu...
és még nem is ökörárban dolgozik.. bár ez a project ez lehet nem férne bele egy 50esbe
mert 50 simán rápattintanék..
csak találnék róla képet..
vagy akár arról hogy a berg egédvázba van olyan hogy gyári tank...
hogy az hogy is van?
zsolti?
Toletek ha jonnek motorosok akkor az osszekotokbe nagyon gyorsak,lehet nyelelni rendesen,de mikor kell az erodbe fureszelni es vagni a nagy feljarokat akkor van baj sokszor...ami ertheto is,mert sok olyan feljaro van es oldal,hogy feletek nem igazan...Viszont itt gyorsba nagyon gyengek az emberek...a motocross gyorsitana fel,de oda meg nagyon kevesen jarunk.Ott ahol en igazabol elemembe vagyok es elvezem ott sokan ki sem neznek,kikerulik mert sokan a veruket el fujnak...de kellenek az ilyen helyek is mert ha versenyre is megy az ember,es itt van hard enduro es cross engyuro eleg,akkor nem lepnek meg az ocsmany szakaszok.Sajna az itteni hard,extrem enduro versenyekbe nagyon de nagyon eldobjak a sujkot es elvezhetetlen szintre emelik a verseny 85% nak...de a mai versnyek a penzrol szolnak,es hogy ki tud ocsmanyabb versenyt csinalni..szoval amig ilyen szinten megy a dolog,hogy 200 euro egy Panorama vagy egy Devai verseny addig kiverhetiik egymasnak,mert oda nem megyunk..persze tel vannak az ilyen versenyek birkakkal kik szeretik tolni a biciklit es szenvedni..nekuk ez a hard.
Azokbol a penzekbol egy magan enduro turat a haverokkal itt olyat lehet csinalni amilyet szeretne az ember,tanulhat az ember es nem amortizalod foldig a motorodat.A hard enduro egy kibaszottul nagy fizikai kondiciot igenyelo sport.Tobb kell az emberbe legyen minden sportnal.Valamilyen szinten kell tajekozodni,helyzetet felismerni,gyorsan reagalni,gyros es kifinomult reflekszekkel is kell rendelkezni,kell a motocross tudas,az enduro,szellemileg kell tudjad az erodet beosztani,pszihikai akadajokat lekuzdeni,valtozoak a viszonyok...szoval eleg sok sportot uztem es uzok,de a szaladas is mas,a hegyi szaladas is mas,a hoki is mas..de az enduronak a vadabbik formaja az kegyetlen.
Tehat..a hard es extrem endurohoz csak minimalis reteg er el igazan elvezeti szintre,a tobbi szenved..es az ember szereti ezt a fajta szenvedest es jo penzt is lehet belole csinalni
Vagy csak a hard/extrém amiről itt a fórumon beszélünk?
Akkor az a lényeg, hogy a maci is kerüli-lehetőleg-a konfliktust.
ööö...sajt..
tehát..
barátom a medvesajt
fain hogy igy túráz6ol...
én is szoktam itt túrázni...múltkor 35km volt 2m szintkülönbség
Ritka Hogy macival talalkozzon az ember..jo a szaglasuk es elkerulik az embert.Akkor a baj ha bocsos es megleped...de akkor is a bocsokat vedi.Lattam medvet csunyan csinalni a bocsok miatt..nem pillogtatsz potyara..tuzol el mint a vadlibak...
csk 7..max 7,5 ugyhogy az 5 kilós csak az a sulypont amit eltolok
mondjuk a 8,5 liter helyett a 7--7.5 literaz amúgy is könnyít0,7...vagy majd egy egész kilót is
lyakó faxa.. ha bernáthegyid lett volna az végig veled marad6ott volna..
persze ha birod a hátadon vinni...
na ilyen ra a kau meg a dajcsland shepörd az is karaj...ez a én bernim.. ez pl tök jól el lenne egy garzon lakás ban is .. annyi neki a mozgásigénye.. bár folyton nő neki az is...
tényleg kérdik hogy mi a terv azután ha megtámad a medve..
hát szerintem azután már nem kell terv..
csak az lenne a kérdésem...hogy a medveszarből ki tudják hamvasztani az embert
déw..
büszke volnál rám...
ráhagytam az sx-f agyalást és már én is úly verzióban gondolkodom..
egy komplet tankot fogok csinálni a nagy 4t tankomra.. ami nem a kábelozáson támaszkodik..
az ülés alatt el van.. ahogy néztem 9 liter simán megvan tréfogatra.. csak félek a váznyulványban lévő tanki ha esetleg szártó mortále van akkor nehogy széjjel szakadjon
ezel a benya sulypont is lejjebb kerülne nem is kicsit..jó 30cm lejjebb és vagy 40cm hátrébb az a 7 kilónyi benzin....
csak az a baj ilyen fejlesztéseket nem találok.. bár egyéb fajta van ezer...
hogy miért ....
miért pont most.. mert ugy néz ki a péntekre be babéziásodott bernáthegyi túlélte a dolgot(nem kis állatorvosi segítséggel )
de megmaradt sőt ugyn éz ki frankón felépül-t
ugyhogy következő probléma az elásása az tolódik(remélem 10en pár évet) de igy a porobléma hiányában ..jöhet a fejlesztés