Bakker, neked még a szar is ízetlen.
Már csak azt nem értem miért lázadozol folyton nekem, mikor láthatóan nem feltétlen akarok belefolyni a te magasröptű eszmefuttatásaidba.
Bumburnyák létedre elvéreztél egy 3 hónapos kutyától, és ezek után sem kussolsz szégyenedben.
Ennyi ésszel amit magadnak tulajdonítasz illene tudnod, hogy a gátlókat minden sárosabb menet után illik szétkapni, mert bele megy a sár.
Miért nem teszel rá gumiharmónikát? Nem lenne saras, nem lenne ilyen bajod. Enyém ugyan fordított, felül van a becsúszó, ott a gumiharmónika, sose saras belül. Vagy legalább nem látom Tényleg nem tud bemenni a sár, ha nincs kiszakadva, a víz meg kifolyik, persze néha nem árt takarítani a portól.
Mondjuk nekem folyni se tud a teló, max ha fejjel lefelé borul a motor
A kuplival nem akartam már fárasztani a közönséget, de ha így rákérdeztél
Egyenlőre beleraktam a 6 új rugót, kicsit megvariáltam a lemezeket is, a lényeg, hogy most olyan mint a 8 lamellás ami a súrlódó felületek számát érinti, belül pedig acéllal kezd. Egy dolgot még nem értettem, az még meg kell nézzem, de mérni kell hozzá.
A lényeg, hogy összességében nem lesz 40%-al erősebb, mert lejön a 12% is az egyik kieső kopó lamellával. Kb 28% al lett több, mint volt az átvihető nyomaték. Persze a kart 40% al nehezebb húzni, de a belső kosaram nem kopik.
Most nehezebb húzni az tény, ennek nem is örülök, de majd itt jön képbe a hydro kuplung, mert a 8 lamellásnak lehet eleget emelne.
Még nem próbáltam egyiket se gyakorlatban milyen így motorozni vele, feltételezem jó szar lesz, mert kipurcan az ujjam, a hydro se fog rajta sokat dobni.
Tehát az is lehet vissza fogom variálni 9 lamellásra, s csak 3 db erősebb rugó lesz berakva, s 3 gyengébb, de az is lehet megcsináltatom a 9es kosarat 8asra, s úgy, hogy lehessen a kezdő is meg a záró is acél (kicsit esztergáltatni kéne a nyomólapon), úgy nem fog kopni se a nyomólapom se a belső kosaram. Belül már most se kopik, mert acéllal kezdtem, csak kívül nem tudom azzal zárni, mert ha kiemel, leesik a bordáról az utolsó acél, ez már csak elmélet még egyenlőre.
Visszatérve, nekem eddig vajpuha kuplungom volt(persze mihez képest), utána elkezdett csúszni 8 lamival, akkor kicseréltem 9lamellásra, maradt a vajpuha kupi s nem csúszott, de most már annyira beszart a rugó, hogy a 9 lamellás is csúszik. Ezért van a varia, csak minek a kárára/hasznára csináljam ez itt a kérdés. Mi a fontosabb, hogy ne kopjon a nyomólap és a belső kosár vagy az, hogy könnyű legyen húzni, úgy lenne a tuti, ha maradna a 9 lamellás és be tudnék rakni kezdőnek meg zárónak is acélt, de azt már ez a belső kosár nem adja ki.
Van még más is, ami miatt variáltam a lamella sorrendet, röviden a belső és külső kosáron lévő bekopások miatt eltoltam az egészet és most új helyen fekszik fel, ahol nincs kopás, ez valószínű egy kicsit fog dobni rajta, hogy nem gödörben kell mozogni a lamelláknak, hanem síkon.
Hosszú történet lesz még ez , de ráérek, úgy is itt a tél megint
elrontottam a miértet.. mert megcsináltam...
miért nem kell már csinálni a telót.. mert már nem folyik
miért nem folyik.. mert már megcsináltam..
1ébként vár6ó volt..
hisz visszafelé ahogy toltuk a hazautat..
a rászáradt( a meleg telótól hamar rászáradó sár) az alsó részekben meg ritkán töröl.. de akkora a rászáradó sár
már meg is csinálja a bajt..
de ez van...
ha nem kéne soha javitani a gépet...
akkor mi a faxt csinálni otthon a paraszt
igy meg kicsi szerelem.. nagy hajtásokkal..
de van aki a nagy szerelem-et szereti...kihajtásokkal
dév.. akkor most a 40% erősebb qplival mi van?
akkor azt már most.. be sem lehet húzni..csak 5 tonnás spaniferrel?
el sem tudnám képzelni hogy szopóban mekkorát szopolnék ha a kupli 40% keményebb lenne...mondjuk ez az olajos kuplinál.. ez a 40% ez kb..semmi... mert igy is egyujjal.. és még nem volt oljan hogy a kuplit ne birjam behúzni...
olyan már volt déván hogy a kezemet ha véletlen elengedtem a fékmeg kuplikart.. nem birtam újra rárakni a karra.. ott akkor le kellett fejteni a markolatról a kezem...aztán átfogtam a karokat.. majd úgy húztam hátra a tenyerem a hejére
ott azlért rendessen ki volt a magnézium hiányom
nem arra kellett koncentrálni mikor hőzzam be a kuplit.. mert az meg volt autómatán.. hanem arra hogy felengedjem...
szar ügy a forditott működtetésel dolgozni
Tipp: főtengelyre(azon belül is sonkát faragják) vagy ha oda nem mernek nyúlni, akkor marad a gyújtás lendkerék vagy a másik oldal a kihajtó rész, miértre meg a válaszom, ide van igazán értelme, itt hatékony a változtatás.
Nem egyezik a MIÉRT-tünk, de attól még van nekem is, nem szopás okán csinálok dolgokat, van amikor ilyen is van, de az kevesebb eset.
MIÉRT1: megértsek dolgokat
MIÉRT2: ellenőrizzem, az elméletet gyakorlatban, s ehhez én simán szándékosan elrontom a jót. Karburátort nem egyszer állítottam már el szándékosan rosszra, hogy megfigyeljem mi a jelenség akkor, s így később tudjam, ha az a jelenség áll fent, akkor az minek lehet a következménye, telót is lemezeltem már át szándékosan rosszra, csak elmélet kipróbálása végett, stb.
MIÉRT3: elméleti síkon is érdekel a dolog, s nem azért megyek bele ennyire a kuplung témába, hogy jobb legyen a kuplungom gyakorlatban a motoron.
MIÉRT4: "perverzióm" a méricskélés, agyalás, miértek keresése, elemzés, szeretem csinálni, kellemes időtöltés, hobby. Nem hinném, hogy sokan vannak, akik méretekkel rendelkeznek a motorjukban lévő alkatrészről, sok értelme első ránézésre biztos nincs is.
MIÉRT5: nem véletlen írok le/dokumentálok ennyi infót, magamnak mindenképp, ide azért, hogy másnak is jól jöhet. Nem egyszer néztem már vissza 4-5 évvel ezelőtti leírt dolgokat, vagy képeket, ha nem lenne meg, bajban lennék a jelenben sokszor, hiányozna (fejben nem emlékszem rá)
Még biztos tudnék mondani, de szerintem ennyiből már érthető.
Azaz nálam a MIÉRT általában nem ez, hogy jobb legyen, majd talán akkor lesz csak ez, ha eljutok oda, hogy mindent tudok és tényleg hozzá tudok úgy nyúlni, hogy jobb legyen, de ez még nagyon-nagyon-nagyon messzi van.
Te már lehet eljutottál ide, azért eszedbe sem jutnak a saját MIÉRTjeim.
a kutyát elvitem sétálni..
de miért
most mimegyek megcsinálom a telót.. de miért....
nehogy úgy csináljam mint az orvosok..a jó telót műtöm meg...
de miért nem...
há mEE látszik hogy melyik a rossz
hály kolbik...
bakker lyanó.. há végre hogy leesett..
csak is miattad ir..mint én is és itt mindenki más
halovány lilagőzünk van a témához.. .mikor melyikhez...
de te mint okos istenség..megamegmondó.. felvilágosít6ol minket...jó hog vagy nekünk.. életünk mozgató rugójaJEE
én meg hogy lyártam...
egyszer csak az első teló alatt lettt egy tócsa..
de miért hát pár hónapja lett olajcsere meg szimering..kitakaritás.. és kicsit megetettem a heca rászáradt sárral...és ezeknek már ennyi elég is..
de miért?
bezzeg ha itt állna a garagébe tuti nem járok igy..
de miért
de miért?
Lendkerék témához annyit, hogy a "vitáknak" köszönhetően legalább páran eljutottatok odáig, hogy itt olyan van, hogy tehetetlenségi nyomaték, amit ugye nem súlyban mérnek...
Csak az erősebb idegzetűektől várok ezért köszönetet, a balfaszok nyugodtan háborogjanak és duzzogjanak csak tovább, ahogy szoktak
Ja igen, következő lépés : Ki tudja, hogy a profi cégek hová rakják a plusz inerciát, vagy honnan veszik el?
Kicsit túl lihegitek ezt a témát, pedig már minden le lett írva.
Nem tudtatok mutatni kétté tuningos céget aki tényleg hozzáértőknek készít nagyobb inerciát.
Amit mutattál az széria 4T, ott azért vannak eltérő kívánalmak...
Egyébként is csak pletyka szintű az infó, mert csak "lendtömeget" tudsz venni állítólag, a többi dologról szó sem esik.
Ez is az a kategória mikor az amatőröket vakítják ezekkel az opciókkal, ami kb annyit jelent (vagy annyit sem) mint mikor csavargathatod a teleszkópodon a csavarokat.
Figyu, én ha valamibe bele fogok, akkor azt azért csinálom, hogy legyen a munkámnak eredménye, tehát "jobb" legyen mint előtte volt...
Aki csak a szopás miatt csinál valamit, azt sosem fogom megérteni.
Mint már írtam, felőlem azt írsz amit akarsz, de sosem gondoltam volna, hogy ezt az általad képviselt elvet mások is magukénak érzik.
Semmit nem kellett volna segítsek, mert csak elrontottam a játékodat néhány bevált megoldással / infóval.
A 2010-es 450-es Kawára, meg a nehezebbet tudod megvenni "tuningnak". Ott vagy leragadva, hogy szerinted a tuning csak a hirtelenebb vagy nagyobb teljesítményt jelent, mikor 50-60 lóerős motoroknál (krossz) főleg a kezelhetőség a lényeg. Tehát a tuning egyszerűen "változást jelent.
Szeritem azért forgalmazzák a kicsit nehezebbel, mert általában az amatőröknek kezelhetőbb a kicsit nyugodtabb karakterisztika. A profik meg úgyis tuningolnak, kérik a könyebbel. Százalékosan az abszolút sulyban is minimális a különbség, inerciában meg még kisebb-valószínű.
Nem pletyka, már a 2007-es sorozatnál is lehetett kérni.
Szerintem nincs benne semmi sajnálni való, nem szenved az ürge, hanem élvezi a dolgot. Számomra ez nem küzdelem/harc a motorozásért, hanem érdekes "kutatás".
Szerintem van haszna más számára is(pl. tudja mit ne csináljon), nem feltétlen kell mindenről beszélni, elég ha elolvassa.
Párszor már volt ilyen kör, hogy zavaró-e, vagy van-e valaki akit érdekel, mindig volt egy két ember, akit érdekelt, de ha kihaltak, nem szemetelek, magamnak úgy is leírom ezeket.
Már csak azt nem értem miért lázadozol folyton nekem, mikor láthatóan nem feltétlen akarok belefolyni a te magasröptű eszmefuttatásaidba.
Bumburnyák létedre elvéreztél egy 3 hónapos kutyától, és ezek után sem kussolsz szégyenedben.
Ennyi ésszel amit magadnak tulajdonítasz illene tudnod, hogy a gátlókat minden sárosabb menet után illik szétkapni, mert bele megy a sár.