Hát ez az. Ha pontos és 100%-ig részletes akarsz lenni akkor cseppként veszel el a tengerben, ha meg egyszerűsítesz akkor nem lesznek jók az eredmények. Ördögi kör.
Az hogy melyik irányba billented az arányt (pontos kontra egyszerűsít) rajtad áll, de arányt felállítani muszáj különben nem jutsz sehova szerintem.
Én az végletekig leegyszerűsítem a 2T-t és vidáman nem tudok semmit :-)
Több gyűrűs dugóknál többnyire lépcsős fent az átmérő, de manapság már semmi nem biztos
Lendkeréknél hülyeséget írtam este, mert 1 fok elfordulás az mindig 1 fok marad, átmérőtől függetlenül
Magában a gyújtás állításba nagyon nem kell belekeveredni a kétténél, főleg ilyen idősnél, mert kb ezek a fokozatok vannak : Nagyon szar- szar- elfogadhatóan szar
Ékpálya nem nagyon van mocikban, a tájoló meg nem lehet kopott mert elvileg ott nincs elmozdulás.
déw..
akkor csak értetted az irásomvagyse
a negativ eltolást.. kb az irományon kivül versenygépekben nem..crox és endúró motor.. sehol nem látod..sehol.. vagy ha még is .. hát az olyan szinten nem mérvadó..nem kell vele számolni!
hogy is magyarázzam..ezt a jelenséget .. ez a van,de nem jellemző dolog..ezáltal nem kell vele számolni.. nem hogy nem kell.. nem szabad!
akár a dugócsapszeg eltolásnál is..!
egyébként ha 7 100ad az még simán henger dugó illesztés..még az 1 10ed is! egy 67 dugónál..
egy 100as dugó még a 2..3 tizednél sem kkopácsol kolompol de még nem is kopog!
és ha egy prox vagy a gyári dugó csapszeg eltolás nélkül jól csendben van. akkor a w dugót ami csapszegelbaszásos(elbaszásos mert rossz irányba tolták el a barmok ) azzal kopog.. akkor véletlen sem szabad vele járni!
amúgy a minden tudást már egyszer leirtam.. nem lehet mindent tudni!
a másik..
ideális motort alkotni..ember nÓÓrmális ez a gonolat.. olyan mint ideális nőt vagy gyereket akarni...
hát ez hülyeség...
az emberek mind mind más0,5lék(aza másfélék)
van aki a japó kroccot szereti van aki a ktm .. van aki a gasgaszt van aki a berget.. van aki el sem tudja képzelni hogy egy 570 is leht egsztrémezni.. én meg el sem tudom képzelni hogy egy 2t meg jót motorozni
van aki nem rti mit élvezünk ebbe az patakba összevissza verjük a gépet..
én el sem tudom képzelni hogy megyek a betonúton százzal kitapos egy elsőbségadás táblánál egy autós .. és akkor az jó lehet ?
minek max paradicsom pürének..
azt meg végképp 6gyuk hogy a mérnökökr örökélet meg olcsó alkatrész..
ember..nÓÓrmális..
a munkahejyek bból vannak hog fogy..
elfogy..
tönkremegy
új kell.
ez a fogyasztói társadalom leényeg..
ami örök az szar..
mert van a vevő az eladó meg aki késziti..
ha olcsó.. örök..
akkor a munkás és eladó az éhenhal (aza 2/3)
A VEVŐ A BOLDOG..(1/3)
ha meg fogyasztói társadalom
akkor a munkás eladó az él(2/3)
a vevő meg bosszankodik.. de utána megy minden tovább(1/3 de utána működik..tehát a vevő 1/6 a boldogtalan(magyarul 50% boldogalan a vevő de 50% meg boldog ..tehát az elégedett emberek aránya a fogyasztói társadalomban..
2/3 + 1/6..azaz a közös nevező után öszeadva..5/6od..ami azért valjuk be
állat..
na ez a filozófia
mellé beszélés magas fokon..
A dugótetőt csak plusz infónak írtam, tudom, hogy kisebb a hőtágulások miatt.
A gyújtás alaplap külső átmérő 110mm amin kb. 1mm kerületen az 1 fokot jelent.
Az állító csavar 97,2mm átmérőn van, 6 os csavar, 17mm nút hossz, azaz 11mm eltolási lehetőség van. Átszámolva +- 6,48 fokot lehet állítani az előgyújtáson.
Ami még bezavar az a kopott ékpálya, ez 1-2 fokot el tudja vinni, e miatt is máshova kell tenni, nem a jelre, a saját motorom.
Az jó, ha nincs gipsz!
Családi program volt, így motorozás nem.
Ehhez henger ritkább mint a fehér holló, MO-n tuti nincs, EBAY-en se láttam, esetleg Ausztráliában vagy az USA-ban lehetne találni ilyen spéci RMX hengert, ami nekem van (ez nem a normál 2 kipuff csatornás RMX, hanem a spéci 1 csatornás)
Jó még ez a henger, az ablakok körül is csak 0.05 ad kopás van, többi helyen 0.03 ad körül, majd ha kifordul a nicasil, gondolkodom mi legyen vele
Szerintem fontosak az összefüggések, a nélkül semmit nem ér az egész, mert azok nélkül teljesen téves következtetés kerekedik egy összefüggésekkel teli rendszerben, nem lehet önállóan kezelni egységeket, vagyis lehet, csak hülyeség lesz a vége.
Azzal kapcsolatban amit írsz, szerintem helyesebb eljárás az, ha ismerjük az összes nézőpontot(változót) és ezeket egy fontossági sorrendbe rakjuk, majd csak a számunkra nem fontos nézőpontokat ejtjük ki. Ha nem ismersz minden változót és nem tudod a súlyukat és úgy kezdesz el egyszerűsíteni, vagy úgy következtetsz és számolsz/döntesz, hogy fontos dolgokról nem tudsz(pl. nem ismered a változót) abból semmi jó nem lesz.
A tervezőmérnökök munkáin is látszik, hogy olyan nincs, hogy jó minden nézőpontból, van amit ők fontosabbra vettek valamiért és a szerint jobb a cucc, de másik oldalról nézve, meg rosszabb.
Ezek ellenére a életben, mivel korlátos az idő, általában az van, hogy sok dolog kimarad, egyszerűsítés, amit te is írsz, aztán keletkezik a sok rossz döntés, egyes nézőpontokból nézve, majd korrigálják, javítják, stb, s idővel kialakul az optimális.
Erre találták fel az egyszerűsítést. Az élet különböző területein annyi a változó, hogy minddel számolni nem lehet ezért redukálják a változók számát a kezelhető szintig és azzal kalkulálnak. Ha nem jön be változtatnak a redukción és újrakezdik.
Ha egy bármilyen (pl 2t motorblokk) témát 100%-ban le lehetne képezni akkor onnantól kezdve nem volna hova tovább, hisz ha mindent tudsz róla akkor nincs is min fejleszteni mert minden az optimumon tudsz működtetni. Ez a gyártók mérnökeinek sem megy különben tökéletes blokkokat csinálnának (maximális erő, szuper karakter és végtelen élettartam, ráadásul olcsón és könnyen szerelhetőn stb..).
Amiről sokan írtok, meg hallottatok, az a pozitív irányú (terhelt oldalra van eltolva a csapszeg) dezaxiálás, de a csapszeget el lehet tolni a másik negatív irányba is, a terheletlen oldal felé. Ebben a W dugóban terheletlen irányba van eltolva, s annak nem az a célja, amit írsz, talán egy mondatban megemlítik az okát a lenti cikkben, olvasd végig, meg gondold végig, hogy mi van ha negatív irányba tolják el, s pozitív iránynál azt írja cél, hogy csendesebb legyen, RGO negatív irányúnál elérik vele, hogy hangosabb lesz, meg minden mást is rontanak vele ami a pozitív irányú eltolás nézőpontjából előnyös, viszont olyanokat javítanak vele, ami a negatív irányú eltolásbeli nézőpontok szerint jó. http://autotechnika.hu/uploads...
A hülyeség jogát fenntartom , nem álltak még össze a dolgok, csak kapisgálok egy két dolgot.
Őszintén meg bevallom, minél többet olvasok, annál inkább nagyobb a zűrzavar, bejönnek olyan nézőpontok is, amik eddig nem voltak és felborítják az elgondolásaim, ha elkezdek összefüggésekben gondolkodni, s egyre inkább azt látom, hogy bassza meg kurva kevés van, amit értek/tudok is, ehhez még hozzájön pluszba, hogy a látókör is tágul, s rájövök kurva nagy a terület amit át kéne látni, azaz megint azt látom semmit nem tudok.
Gipsz már nix
Bár még nem tudom használni a lábam csak támasztéknak
A méréseidtől függetlenül is ezer üzemórás az a henger ezért is mondtam, hogy ne méregesd, használd amíg megy, közben meg hátha hozzájutsz valahonnan egy kevésbé elhasznált hengerhez.
Voltál motorozni hétvégén?
Mennyi a kár?
Reggelt mindenkinek!
Dew, én még most is úgy gondolom, hogy az eredeti nicasil-os hengered már szarrá van kopva, úgyhogy rakhatsz Te abba már bármilyen gyártmányú dugattyút, csilingelni fog mindegyiknek a szoknyája. Tudom-tudom, lemértétek már többször is, de szerintem minden mérésnél más érték jött ki, úgyhogy szerintem szart sem ért az egész mérés .
Viszont az üzemórák száma alapján már rég kukás a hengered, csak Te nem akarod ezt elhinni, vagy bízol a csodákban .
Hagyd a rákba hadd csörögjön, motorozzál vele oszt kész .
dév baj van akkor ha később éri el a holtpontot..az akkor az baj..
mert a csapszegeltolás az azért van hogy hamarabb billenjen át a dugó a tolt falról(a kipufogó felöli oldalon tolja felfelé a hajtókar a dugót..
majd a felsőholtpontnál van egy kis lebegése mikor az egyik oldalról(az kipufogó felöli oldalról) átbillen a hátsó oldalra...
na a csapszegeltoásnak az a lényege hogy ez hamarabb bekövetkezzen...ezáltal finomabban billen át mielőtt műár túl nagy nyomás uralkodik a dugó felett..tehát nem átbassza a nagy nyomás hatására a dugót az egyik falról a másik falra.. han mcsak átbillenti..
ha ez a másik irányban van eltolva.. akkor az .. baj...mert nem hogy hamarabb hanem később amikor már jobban terheli a dugót a nyomás..
ez csak minimális dolog ..de pont elég ahhoz hogy ..koppanjon a dugó a hengerfalon a falváltáskor..
itt lehet hogy segit egy pár fokos gyújtás visszavétel.. de lehet hogy ..nem
nem értem.. ha a gyár nem tolja el.. akkor okos dugósoknak mért kell eltolni még a rossz oldalra is?
lyakó...
ez faxa..
de kicsit komolyabb lenne a feladat ha ott nem a nyomon mennél..
hanem mellette..ott függőlegessen a kamerás alatt.. na az ott már meglehetőssen komoly.. végig állva feladat
nem is merem irni hogy a nagy 150 kilós 600 vén(a 3 éveshez képest dupla idős dupla tapasztalt 2 6napost is megjárt ) husabergával...ugy fogok ott felrepülni..csak egyszer lyussunk el...oda..
már szerveződünk..(2 éve)
van egy lehetőség az itteniekkel.. van egy a hmvhej oroszháza(titokmacsak lyódlisgatyában zari tím)
van egy eská és kopasz dzsarvisz
van egy zsirtvés..
van egy
hogy leszarom mindet..
oszt a kis családdal elmegyünk a tavasszal hozzád 4-5 napra.
ebből egy hajtás egy család egyhajtáss egy család...egy fél hajtás félcsalád aztán gó homér...
meg van az ami eddig volt.. hogy
álmodik a nyomor a paradicsomos hajtásról
Mert mindig hiszti volt Egyszer épp a csapszeg eltolásos téma miatt, de valami mindig akadt
Amúgy sem akartam hivatalosan 20-assal versenyezni, meg semmi mással.
Ennyi eltolás a vezérlésnél kb annyi különbséget jelent mint ha kisebb vagy nagyobb sarokletörést használsz a csatornáknál.
A holtpont követi az eltolást, ami szintén lófasz a tiédnél, viszont egy nagyobb átmérőjű lendkerék palástján már számíthat a gyújtás jel eltolódás...
A dugó felső rész, a tűzgátnál, hidegen nem feltétlen találkozik a hengerrel.
A tanulság, hogy a Wössner kb annyival szarabb a gyárinál, mint amennyivel drágább
Ha nem indiszkrét a kérdés, a pannóniás verseny fórumot miért hagytad ott? Sok jó/hasznos dologról dumáltatok már akkor, s ott volt aki hozzád hasonlóan benne van a témában, értette is.
Nem hallgatott el melegen sem, ha jól rémlik, arra volt érzékeny a hang, hogy a főtengely le van terhelve vagy sem és mennyire, terhelt főtengelynél gyengült a hang.
Löket 70.8mm ; hajtókar alsó felső csapszeg távolság 127mm
Terheletlen oldalra van eltolva a dugóban a csapszeg 1mm.
FHP-ban később kerül a dugó így eltolva, kb. 0.4fokkal a gyári dugóhoz képest, amiben nincs eltolva a csapszeg, így értettem az eltolt vezérlést, de ez lópikula érték.
Mielőtt kérdeznéd, a W 66.96 dugótető(6 üzó) átmérő 66.7mm
A Prox 66.96 kopott (100+üzó) 66.4mm, 0 üzórásé 66.45mm
Azaz a W esetében még nagyobb a dugótető átmérő.
Az hogy melyik irányba billented az arányt (pontos kontra egyszerűsít) rajtad áll, de arányt felállítani muszáj különben nem jutsz sehova szerintem.
Én az végletekig leegyszerűsítem a 2T-t és vidáman nem tudok semmit :-)